Skrevet av Emne: BLOG: Leeds mod Premier League (FM 2011)  (Lest 2157 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanskLeedsGut

BLOG: Leeds mod Premier League (FM 2011)
« på: Juli 10, 2011, 14:58:07 »
Det var en ganske almindelig søndag - Tour de France var igang da min telefon lige pludselig ringede. Hmm udenlandsk nummer, nå jeg prøver. "Hello Keld, it's Mr. Ken Bates. Would you like to be our new manager, Simon Grayson has resigned. And I need a new manager" Jeg tænkte lidt og svarede derefter "Yes, offcourse. :)

Jeg pakkede de vigtigste ting og drog mod Kastrup Lufthavn. Tænk at jeg skulle træne Leeds! I flyet sad jeg og tænkte på forskellige ting, b.l.a nye spillere osv.

Da jeg ankom til Heathrow, var Ken Bates klar til at modtage mig. Spændende, og vi kørte hele vejen fra London til Leeds imens at vi snakkede budget osv. Mit transferbudget var jo ikke stort (20 millioner DKR), men der var penge til de spillere, som jeg havde brug for. Dog ikke de store kanoner, men havde allieret mig med google og fandt de spillere, der var blevet released fra deres respektive klubber.

Da vi ankom til Leeds, tjekkede jeg ind på mit hotel og drog derefter til Thorp Arch for at møde spillerne. 2 af dem, Andy O'Brien og Jonny Howson tog vel imod mig. :) De fedtede nok for anførerbindet.

Herefter blev der indkaldt til pressemøde, hvor jeg blev præsenteret som ny Leeds-manager. Jeg fik en 2-årig kontrakt og klubben forventede at jeg endte i playoff. Min smalle trup taget i betragtning, så skulle der forstærkes på visse områder. Jeg havde sat mig for at Matthew Upson, Nigel Reo-Coker, David Vaughan og Jay Bothroyd skulle kontaktes hurtigst muligt. Da jeg så de 4 som spillere, der kunne forstærke truppen.

På min første reele arbejdsdag, satte jeg Mike Grella og Federico Bessone på transferlisten. Disse 2 spillere så jeg ingen fremtid i og derfor skulle de ud af klubben.

Det vigtigste for mig var dog at finde en ny førstekeeper, da jeg kun havde Rachubka i truppen og det er ikke godt nok.

Min første signing blev den 28-årige angriber Jay Bothroyd, efterfulgt af den 29-årige venstreback Jlloyd Samuel. Derefter kom David Vaughan ind og efter ham Nigel Reo-Coker. Nu manglede jeg kun en keeper samt Upson.

Ny keeper i Leeds blev: Alex Smithies for 10 millioner DKR. Og Matthew Upson signede samme dag. Nu var truppen på plads.

Træningskampene(Målscorere i parentes):

Arbroath - Leeds 0-2 (Bruce og Becchio)
Leeds - Hibernian 2-0 (Vaughan og Snodgrass)
Dunfermline - Leeds 0-2 (Reo-Coker og O'Brien)
MK Dons - Leeds 0-2 (Bothroyd og Gradel)
Leeds - Arsenal Res. 3-0 (Bothroyd x 2 og Vaughan)

Så var vi klar til sæsonstart, ude mod Barnsley. :)

Startopstillingen til sæsondebuten:

http://www.fmfile.com/opplastninger/1310302435.png

Resultatet:

http://www.fmfile.com/opplastninger/1310302649.png

0-3! :( Skidt start - mere følger når det går bedre.

Næste kamp er Sheffield W. hjemme i Carling Cupen



Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

DanskLeedsGut

Sv: BLOG: Leeds mod Premier League (FM 2011)
« Svar #1 på: Juli 10, 2011, 15:18:00 »
1. runde i Carling Cupen var mod Sheffield W.:



Sikker sejr og i 2.runde trak jeg Bournemouth på Elland Road.

Så gjaldt det nedrykkerne fra Birmingham på Elland Road, en kamp som jeg ville være glad for bare at få et point ud af.



0-2 og efter bare 2 kampe en målscore på 0-5! Hmm der skal rettes op, hvis ikke det skal gå grueligt galt

« Siste redigering: Juli 10, 2011, 15:30:16 av DanskLeedsGut »
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

DanskLeedsGut

Sv: BLOG: Leeds mod Premier League (FM 2011)
« Svar #2 på: Juli 10, 2011, 19:35:59 »
Har nu spillet 16 kampe og efter en mildelst talt katastrofal sæsonstart ligger jeg nu nr 12.



Min største bedrift indtil videre:  ;D :o



Desværre tabte jeg i 4.runde til Arsenal på udebane med 0-2 :(
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

DanskLeedsGut

Sv: BLOG: Leeds mod Premier League (FM 2011)
« Svar #3 på: Juli 12, 2011, 01:35:04 »
Efter 44 kampe ligger jeg nu placeret som nr. 10 med en spinkel chance for at ryge i playoff. Kom ind i en mindre uheldig stime med mange nederlag, men har igang sat en fantastisk slutspurt!

Hentede i januar-transfervinduet Bolton's Matty Taylor ind, da Max Gradel blev solgt til Fulham. Paul Anderson fra Nottingham Forest kom ligeledes ind i truppen.



Tror ikke på oprykningen denne sæson alligevel, men satser stærkt på direkte oprykning næste sæson.

Næstsidste kamp var hjemme imod MillSCUM! En kamp, som skulle vindes for at beholde det spinkle håb om playoff:

Startopstillingen var:



Resultatet:




Desværre vandt Reading og playoff var nu væk! :'(

Sæsonens sidste kamp, ude mod K.S og Leicester:



:( Nå slap af med Leicester, da de rykkede direkte op i Prem med den sejr.

Endte som nr 10 i Championship!

Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT