Skrevet av Emne: Vi trenger en spiss, ikke et hotell  (Lest 5780 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK


B_Ød

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #1 på: August 07, 2011, 12:13:42 »
ja, en god artikkel.
Ups & Ups!!

Odin

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #2 på: August 07, 2011, 13:10:01 »
Vedlig bra skrevet, bør leses!

Cherry

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #3 på: August 07, 2011, 14:36:32 »
Fantastisk skrevet, midt på hodet på spikeren for de fleste av oss!
 

DenHviteYeboah

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #4 på: August 07, 2011, 15:00:44 »
Fantastisk skrevet, midt på hodet på spikeren for de fleste av oss!
Helt enig!
Har veldig lyst til å høre hva Svend Anders og Leedsfan mener om dette....jeg har fått et bestemt inntrykk de siste årene at disse herrer mener at denne klubben blir så veeldig fornuftig drevet....

bwirum

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #5 på: August 07, 2011, 16:12:11 »
Fantastisk skrevet, midt på hodet på spikeren for de fleste av oss!
Helt enig!
Har veldig lyst til å høre hva Svend Anders og Leedsfan mener om dette....jeg har fått et bestemt inntrykk de siste årene at disse herrer mener at denne klubben blir så veeldig fornuftig drevet....
Ja, svart/hvitt. Dette er grunnen til at så mange mener kommentarene deres blir litt trøttende. Svart/hvitt...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #6 på: August 07, 2011, 16:16:14 »
Hva skal jeg egentlig skrive om dette, artikkelforfatteren har skrevet det jarle, DHY og h.b har skrevet i månedsvis i en velartikulert sammenfatning.

Hvis vi skal kjøpe oss en spiss så må vi kvitte oss med noen først. Per dags dato har vi:
Ross
Somma
Becchio
Paynter
+ Max, Ramon og Grella som kan gjøre en jobb.

Personlig kunne jeg beholdt Somma og Becchio. Så kjøpt Billy Sharpe og en murbrekker ala Lambert.

Man kan gjerne stille spørsmålstegn ved kvaliteten på de vi har og jeg skulle gjerne byttet ut flere av de. Det blir litt hypotetisk for jeg vet jo ikke hva vi hadde fått inn. Sven spiller med Vassell fra start og han vil vel ingen av oss ha?

Angående utbedringer av Elland Road, hvem som eier Elland Road osv. Det er jo klart at jeg heller ville hatt Bates til å investere 7 mill pund i spillerstallen enn å investere i utbedringer og executive boxes i East Stand. Så gnien som Bates er så må man jo tro at disse utbedringene enten er nødvendige eller at de kommer til å generere mer penger. De med kapital må pleies for at de skal investere penger i Leeds og da er nok slike "boxes" en nødvendighet i dagens fotball.

Jeg tenker jo også noen ganger at det må være noe Bates ikke forteller, som gjør det ikke fullt så lukrativt å rykke opp. At et opprykk utløser noe som gjør at Bates/Leeds får "svi" på en eller annen måte. Noen klausuler i en kontrakt etter administrasjon..

Leicester og West Ham vil virke som et fasitsvar på om penger er løsningen på alt denne sesongen.

Bates og Grayson er ikke en optimal løsning for Leeds på verken kort eller lang sikt. Dette er ikke noe jeg har innsett etter tapet over Soton. Kritikken burde rettes mest mot Bates, men da for handlingene og avgjørelsene han tar; ikke for alle mulige konspirasjonsteorier som nettet fylles med.

Jeg liker managere som er med i kampen og ikke opptrer handlingslammet. Er nok litt gammeldags i tankegangen og mener at en autoritær manager som spillerne respektere og frykter er den beste manageren. Slik som jeg ser Grayson er han "kompis-manageren" som må gjøre seg "uvenner" med spillerne når de har gjort dårlig, en slik trenertype er ikke optimal.

Beklager mulige skrivefeil og usammenhengende tekst pga et barneselskap i huset. Et ekstremt høyt støynivå her...

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #7 på: August 07, 2011, 16:22:35 »
Fantastisk skrevet, midt på hodet på spikeren for de fleste av oss!
Helt enig!
Har veldig lyst til å høre hva Svend Anders og Leedsfan mener om dette....jeg har fått et bestemt inntrykk de siste årene at disse herrer mener at denne klubben blir så veeldig fornuftig drevet....
Ja, svart/hvitt. Dette er grunnen til at så mange mener kommentarene deres blir litt trøttende. Svart/hvitt...

Det jeg skriver over er slik jeg ofte pleier å skrive, kan ikke skjønne at noen ser på det som ultrapositivt.

Denne sesongen tror jeg vi til slutt havner på 6. plass. Er det ultrapositivt?

Jeg liker ikke Bates, men støtter "tæring etter næring". Jeg støtter ikke at Bates stapper masse Leeds United penger i egen lomme, selv om han som eier har full rett til det.

Grayson har gjort en god jobb for oss, kunne ting vært gjort bedre? MASSE. Kunne ting vært gjort værre? MASSE. Det verste Grayson har gjort er satsingen på kvantitet fremfor kvalitet i spillerstallen.

Til slutt så må jo de spillerne vi har blø for drakta. Det som irriterte meg mest i går var holdningen til Snodgrass, vår stjernespiller...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #8 på: August 07, 2011, 16:24:58 »
Jeg skal ikke si noe om innholdet. Men en spisssignering er prekært. Det at vi må selge først mener jeg er feil. Kjøp inn en eller to spisser kombinert med en midtbanespiller som er kreativ og som kan fore spissa med baller. Frislipp heller de som ikke er gode nok, og bygg på nytt. Men desverre er jeg redd for at Grayson ikke evner å hente inn rette spillere. Han får heller ikke penger av mun. Eller så har ikke mun tillit nok til Grayson i at Grayson kan hente inn de rette spillerne. Og da er det nok bare et tidsspørsmål før Grayson må gå.
Uansett så er dette et problem som 2 må ta ansvaret for. mun og Grayson

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #9 på: August 07, 2011, 16:41:35 »
Jeg skal ikke si noe om innholdet. Men en spisssignering er prekært. Det at vi må selge først mener jeg er feil. Kjøp inn en eller to spisser kombinert med en midtbanespiller som er kreativ og som kan fore spissa med baller. Frislipp heller de som ikke er gode nok, og bygg på nytt. Men desverre er jeg redd for at Grayson ikke evner å hente inn rette spillere. Han får heller ikke penger av mun. Eller så har ikke mun tillit nok til Grayson i at Grayson kan hente inn de rette spillerne. Og da er det nok bare et tidsspørsmål før Grayson må gå.
Uansett så er dette et problem som 2 må ta ansvaret for. mun og Grayson

Frislipp på de som ikke er gode nok støtter jeg helt og holdent. Enten får man låne de ut, man burde ikke ha de på treningsfeltet hver dag. Tenker på feks Bessone og Grella, og stakkars Parker. Hvordan Bruce og Bromby har det om dagen lurer jeg også på.

Man kan ikke alltid kjøpe inn spillere når noen er skadet, da må de som er i klubben få sjansen...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #10 på: August 07, 2011, 16:45:01 »
Det er helt riktig. Hvis ikke de som er i stallen får sjansen. Da viser klubben tydelig at dette ikke er en klubb for tallenter. Skal klubben en dag vise verden at de er en klubb i toppen. Ja da må laget bestå av både innkjøpte meget gode spillere og spillere fra egenprodusert stall. Slik det er nå så er klubben ingen av delene

Svend Anders

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #11 på: August 07, 2011, 16:48:57 »
Fantastisk skrevet, midt på hodet på spikeren for de fleste av oss!
Helt enig!
Har veldig lyst til å høre hva Svend Anders og Leedsfan mener om dette....jeg har fått et bestemt inntrykk de siste årene at disse herrer mener at denne klubben blir så veeldig fornuftig drevet....

Aller først en liten replikk til at du nevner meg spesifikt; jeg tror dette eksemplifiserer hvorfor folk går dritt lei her inne - "Nå har jeg kritisiert alt og alle i flere år og endelig så får jeg rett, nå kan dere bare bøye dere i støvet" er liksom tonen. Slik jeg opplever det. I mellomtiden har jeg kost meg med et opprykk og et nesten-opprykk. Og samtidig hatt noen tanker om at ting fortsatt kan bli mye bedre.

Så tilbake til trådens egentlige innhold. Temaet spiss har vel strengt tatt vært et ikke-tema gjennom sommeren. Før Becchio ble skadet var det rett og slett noe selv de største kritikerne ofret få tanker. Vi var et av de tre (?) mestscorene forrige sesong, så at det plutselig ropes om at spissen er et problem nå etter 3-1-tap på bortebane, er litt merkverdig.

Selvfølgelig kan man velge å ikke se bokstavelig på det, at det mer handler om å hente spillere fremfor å bygge hotel. Nå er det jo foreløpig ikke brukt ei krone på noe hotel, men visstnok 7 millioner pund på å bygge et stadion- nærings- og hospitality-bygg som både gir klubbens ansatte bedre forhold, stadion økt verdi, og viktige inntekter uavhengig av hvor mange mål Paynter får i år eller ikke.

Det som gjør at jeg mister motet litt til å engasjere meg i slike debatter er at det kan virke som om fornuften/innholdet i byggeprosjektet East Stand har uante konsekvenser for det laget presterer på banen. Ville forsvaret vært bedre organisert om vi hadde kuttet ut to VIP-bokser? Kunne Snodgrass vist mer spilleglede om vi bare hadde kuttet ned på airconditionanlegget til klubbens ansatte? Det blandes tidvis så mange kort blant klagerne at det blir vanskelig å forholde seg til.

Jeg diskuterer gjerne innkjøpspolitikk, laguttak, sportslig satsing, etc, men jeg synes det gir mest mening når det skjer innenfor de rammene klubben har satt. Du får meg ikke til å si at de syv millionene vi legger i stadionutbedringer burde vært gamblet bort på spillerkjøp.

Derimot er det spørsmål å stille rundt bruken av de punda Grayson allerede har brukt de siste sesongene. Hvorfor det ikke brukes mer av de pundene som jeg er overbevist finnes for Grayson å bruke - han må i alle fall ha to millioner pund om han virkelig vil. Og om klubben rett og slett har bommet når de har definert sitt lønnssystem for divisjonen. Ikke fordi vi bør doble lønnstaket, men fordi vi trolig burde økt det noe.

Fremdeles er det 2-3 uker igjen å hente inn forsterkninger som kan dra laget rett inn i opprykkskampen. Om det skjer, gjenstår å se. Bates sitter sjelden stille når ting går galt, og det spørs hvilke grep som tas når man ser en slik forestilling. Vi må håpe det slår positivt ut.

SA

DenHviteYeboah

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #12 på: August 07, 2011, 17:17:31 »
Fantastisk skrevet, midt på hodet på spikeren for de fleste av oss!
Helt enig!
Har veldig lyst til å høre hva Svend Anders og Leedsfan mener om dette....jeg har fått et bestemt inntrykk de siste årene at disse herrer mener at denne klubben blir så veeldig fornuftig drevet....

Aller først en liten replikk til at du nevner meg spesifikt; jeg tror dette eksemplifiserer hvorfor folk går dritt lei her inne - "Nå har jeg kritisiert alt og alle i flere år og endelig så får jeg rett, nå kan dere bare bøye dere i støvet" er liksom tonen. Slik jeg opplever det. I mellomtiden har jeg kost meg med et opprykk og et nesten-opprykk. Og samtidig hatt noen tanker om at ting fortsatt kan bli mye bedre.

Så tilbake til trådens egentlige innhold. Temaet spiss har vel strengt tatt vært et ikke-tema gjennom sommeren. Før Becchio ble skadet var det rett og slett noe selv de største kritikerne ofret få tanker. Vi var et av de tre (?) mestscorene forrige sesong, så at det plutselig ropes om at spissen er et problem nå etter 3-1-tap på bortebane, er litt merkverdig.

Selvfølgelig kan man velge å ikke se bokstavelig på det, at det mer handler om å hente spillere fremfor å bygge hotel. Nå er det jo foreløpig ikke brukt ei krone på noe hotel, men visstnok 7 millioner pund på å bygge et stadion- nærings- og hospitality-bygg som både gir klubbens ansatte bedre forhold, stadion økt verdi, og viktige inntekter uavhengig av hvor mange mål Paynter får i år eller ikke.

Det som gjør at jeg mister motet litt til å engasjere meg i slike debatter er at det kan virke som om fornuften/innholdet i byggeprosjektet East Stand har uante konsekvenser for det laget presterer på banen. Ville forsvaret vært bedre organisert om vi hadde kuttet ut to VIP-bokser? Kunne Snodgrass vist mer spilleglede om vi bare hadde kuttet ned på airconditionanlegget til klubbens ansatte? Det blandes tidvis så mange kort blant klagerne at det blir vanskelig å forholde seg til.

Jeg diskuterer gjerne innkjøpspolitikk, laguttak, sportslig satsing, etc, men jeg synes det gir mest mening når det skjer innenfor de rammene klubben har satt. Du får meg ikke til å si at de syv millionene vi legger i stadionutbedringer burde vært gamblet bort på spillerkjøp.

Derimot er det spørsmål å stille rundt bruken av de punda Grayson allerede har brukt de siste sesongene. Hvorfor det ikke brukes mer av de pundene som jeg er overbevist finnes for Grayson å bruke - han må i alle fall ha to millioner pund om han virkelig vil. Og om klubben rett og slett har bommet når de har definert sitt lønnssystem for divisjonen. Ikke fordi vi bør doble lønnstaket, men fordi vi trolig burde økt det noe.

Fremdeles er det 2-3 uker igjen å hente inn forsterkninger som kan dra laget rett inn i opprykkskampen. Om det skjer, gjenstår å se. Bates sitter sjelden stille når ting går galt, og det spørs hvilke grep som tas når man ser en slik forestilling. Vi må håpe det slår positivt ut.

SA
Takk for et utfyllende svar Svend Anders.Jeg registrerer at vi har veldig forskjellig syn på hvordan denne klubben blir drevet,og burde bli drevet ;)
Det eneste vi blir enige om at vi ønsker mest mulig sportslig suksess for vår klubb.Veien dit er vi ganske uenige om :)
Ellers ser jeg at du hevder at folk går drittlei her inne..., og det er da tydligvis bla min skyld..? og du får det til å høres ut som om det er kun den ene veien...vel det er nok begge veier hvis du leser innleggene ;
MOT!

Kato

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #13 på: August 07, 2011, 17:18:04 »
Helt grei argumentasjon SA, men jeg mener 2 VIP-bokser mindre hadde gjort forsvaret bedre organisert. Da hadde vi forhåpentligvis brukt pengene på sport, og ikke alt annet dill og dall.

Kjerneproduktet til Leeds United er de elleve på banen, og det er der vi må være best mulig.

 

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #14 på: August 07, 2011, 17:18:15 »
Fantastisk skrevet, midt på hodet på spikeren for de fleste av oss!
Helt enig!
Har veldig lyst til å høre hva Svend Anders og Leedsfan mener om dette....jeg har fått et bestemt inntrykk de siste årene at disse herrer mener at denne klubben blir så veeldig fornuftig drevet....

Aller først en liten replikk til at du nevner meg spesifikt; jeg tror dette eksemplifiserer hvorfor folk går dritt lei her inne - "Nå har jeg kritisiert alt og alle i flere år og endelig så får jeg rett, nå kan dere bare bøye dere i støvet" er liksom tonen. Slik jeg opplever det. I mellomtiden har jeg kost meg med et opprykk og et nesten-opprykk. Og samtidig hatt noen tanker om at ting fortsatt kan bli mye bedre.

Så tilbake til trådens egentlige innhold. Temaet spiss har vel strengt tatt vært et ikke-tema gjennom sommeren. Før Becchio ble skadet var det rett og slett noe selv de største kritikerne ofret få tanker. Vi var et av de tre (?) mestscorene forrige sesong, så at det plutselig ropes om at spissen er et problem nå etter 3-1-tap på bortebane, er litt merkverdig.

Selvfølgelig kan man velge å ikke se bokstavelig på det, at det mer handler om å hente spillere fremfor å bygge hotel. Nå er det jo foreløpig ikke brukt ei krone på noe hotel, men visstnok 7 millioner pund på å bygge et stadion- nærings- og hospitality-bygg som både gir klubbens ansatte bedre forhold, stadion økt verdi, og viktige inntekter uavhengig av hvor mange mål Paynter får i år eller ikke.

Det som gjør at jeg mister motet litt til å engasjere meg i slike debatter er at det kan virke som om fornuften/innholdet i byggeprosjektet East Stand har uante konsekvenser for det laget presterer på banen. Ville forsvaret vært bedre organisert om vi hadde kuttet ut to VIP-bokser? Kunne Snodgrass vist mer spilleglede om vi bare hadde kuttet ned på airconditionanlegget til klubbens ansatte? Det blandes tidvis så mange kort blant klagerne at det blir vanskelig å forholde seg til.

Jeg diskuterer gjerne innkjøpspolitikk, laguttak, sportslig satsing, etc, men jeg synes det gir mest mening når det skjer innenfor de rammene klubben har satt. Du får meg ikke til å si at de syv millionene vi legger i stadionutbedringer burde vært gamblet bort på spillerkjøp.

Derimot er det spørsmål å stille rundt bruken av de punda Grayson allerede har brukt de siste sesongene. Hvorfor det ikke brukes mer av de pundene som jeg er overbevist finnes for Grayson å bruke - han må i alle fall ha to millioner pund om han virkelig vil. Og om klubben rett og slett har bommet når de har definert sitt lønnssystem for divisjonen. Ikke fordi vi bør doble lønnstaket, men fordi vi trolig burde økt det noe.

Fremdeles er det 2-3 uker igjen å hente inn forsterkninger som kan dra laget rett inn i opprykkskampen. Om det skjer, gjenstår å se. Bates sitter sjelden stille når ting går galt, og det spørs hvilke grep som tas når man ser en slik forestilling. Vi må håpe det slår positivt ut.

SA

Skrevet av DHY

Sitat
Tja, dette er jo mine egne konspirasjonsteorier ;)Men tenk litt på det: et opprykk til PL vil genere et massivt krav fra supporterne om at Ta og ER kjøpes tilbake fordi vi har penger til å gjøre det...og hva skjer da? jo da må altså Bates kjøpe dette tilbake fra sine egne selskap...etter all sannsynlighet er det hans selskaper(som er nesten umulig å få sjekket) som eier både TA og ER.Det er jo langt bedre at leieinntektene jevnt og trutt går inn i selskapene..Hele saken med at TA ikke ble kjøpt opp, beviser at det sannsynligvis er slik jeg skisserer( i mitt hode da Gliser)

In DHY eller SA we trust?
« Siste redigering: August 07, 2011, 17:45:32 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Joe Jordan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #15 på: August 07, 2011, 17:19:48 »
Det er som om tåka letter litt når Sven Anders skriver noen ord. Jeg kjenner jeg er enig i mye av det du skriver, spesielt om stadionbygg vs. spillerkjøp. Jeg er også rimelig sikker på at Grayson får 2 mill pund av geitebukken om han må ha det.

Jeg er imidlertid ganske overbevist om at Grayson ikke er den som skal ta oss til PL. Det har gått 3 år uten forbedringer i forsvaret. Noe sier meg at det blir drøyt mange baklengs i år også.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Tom S

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #16 på: August 07, 2011, 17:21:59 »
Er det sånn at Leeds har £7M på bok som de bruker på ES, eller låner vi desse pengene?

Om vi lånefinansierer utbyggingen er det vel ikkje nødvendigvis slik at vi hadde fått lånt tilsvarende beløp til spillerkjøp?

Vi trenger ein ny eigar/investor om Leeds skal ta neste steg.
COME ON LEEDS !!

MrK

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #17 på: August 07, 2011, 17:29:28 »
Oppgraderinger av anlegg er fornuftig når dette gjøres på East Stand. Det legger grunnlag for flere inntekter og da en bedre økonomi i det å arrangere fotballkamper - at folk på foum er motstandere av VIP bokser etc er meningsløst. Arsenal er vel den klubben i UK om drar inn mest cash pr. kamp, bl.a. pga VIP bokser - de er kommet for å bli.

Når det gjelder transfer politikk så er det SG sitt bord og der mener jeg at han ikke akkurat forvalter sitt pund godt nok. Lassevis med lånespillere siste årene som knapt nok er brukt er sløseri. Virker også på meg at han ikke finner typene som skal til, Brown f.eks er intet annet enn en grisespiller, noe han viste igår og koster sikkert skjorta.

At Becchio og Somma er ute med skader er kjedelig men lite å gjøre med - da må de som er igjen brette opp ermene og levere. Mulighetene ligger der..........
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #18 på: August 07, 2011, 17:30:25 »
det er vel fritt fram for investorer men enten skal bates ha for mye for klubben eller så er vi ikke attraktive nok.
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

HåvardK

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #19 på: August 07, 2011, 17:41:14 »
Aller først en liten replikk til at du nevner meg spesifikt; jeg tror dette eksemplifiserer hvorfor folk går dritt lei her inne - "Nå har jeg kritisiert alt og alle i flere år og endelig så får jeg rett, nå kan dere bare bøye dere i støvet" er liksom tonen. Slik jeg opplever det. I mellomtiden har jeg kost meg med et opprykk og et nesten-opprykk. Og samtidig hatt noen tanker om at ting fortsatt kan bli mye bedre.

Så tilbake til trådens egentlige innhold. Temaet spiss har vel strengt tatt vært et ikke-tema gjennom sommeren. Før Becchio ble skadet var det rett og slett noe selv de største kritikerne ofret få tanker. Vi var et av de tre (?) mestscorene forrige sesong, så at det plutselig ropes om at spissen er et problem nå etter 3-1-tap på bortebane, er litt merkverdig.

Selvfølgelig kan man velge å ikke se bokstavelig på det, at det mer handler om å hente spillere fremfor å bygge hotel. Nå er det jo foreløpig ikke brukt ei krone på noe hotel, men C uavhengig av hvor mange mål Paynter får i år eller ikke.

Det som gjør at jeg mister motet litt til å engasjere meg i slike debatter er at det kan virke som om fornuften/innholdet i byggeprosjektet East Stand har uante konsekvenser for det laget presterer på banen. Ville forsvaret vært bedre organisert om vi hadde kuttet ut to VIP-bokser? Kunne Snodgrass vist mer spilleglede om vi bare hadde kuttet ned på airconditionanlegget til klubbens ansatte? Det blandes tidvis så mange kort blant klagerne at det blir vanskelig å forholde seg til.

Jeg diskuterer gjerne innkjøpspolitikk, laguttak, sportslig satsing, etc, men jeg synes det gir mest mening når det skjer innenfor de rammene klubben har satt. Du får meg ikke til å si at de syv millionene vi legger i stadionutbedringer burde vært gamblet bort på spillerkjøp.

Derimot er det spørsmål å stille rundt bruken av de punda Grayson allerede har brukt de siste sesongene. Hvorfor det ikke brukes mer av de pundene som jeg er overbevist finnes for Grayson å bruke - han må i alle fall ha to millioner pund om han virkelig vil. Og om klubben rett og slett har bommet når de har definert sitt lønnssystem for divisjonen. Ikke fordi vi bør doble lønnstaket, men fordi vi trolig burde økt det noe.

Fremdeles er det 2-3 uker igjen å hente inn forsterkninger som kan dra laget rett inn i opprykkskampen. Om det skjer, gjenstår å se. Bates sitter sjelden stille når ting går galt, og det spørs hvilke grep som tas når man ser en slik forestilling. Vi må håpe det slår positivt ut.

SA
Først og fremst: Du velger å lese denne artikkelen som om forfatteren ønsker å bruke sju millioner på innkjøp av en spiss. De fleste som har lest artikkelen legger nok et noe mer nyansert innhold i det. Felles for våre tolkninger er at vi er kritiske til måten Bates driver klubben på.

Så skal jeg prøve å imøtegå noen av dine uttalelser.

1. Nå "roper vi plutselig på en spiss". Det burde vel være unødvendig å kommentere nødvendigheten av dette, basert på kampen i går. Hvor mange sjanser skapte vi egentlig? Og hvordan opptrådte angriperne våre? Og har noen av spissene overbevist i pre-season?
2. Det investeres i et bedre stadion (med alle dets ytre fasiliteter), mens det ikke brukes penger på spillerkjøp; evt økte lønninger. Det burde vel være unødvendig å gjenta at dette virker merkelig på noen av oss, all den tid vi faktisk ikke eier stadion. Du er overbevist om at slike investeringer genererer økte inntekter for klubben, mens andre mener at det å forbedre spillerstallen er en mer åpenbar investering for å sikre opprykk til PL; og dermed øke inntektene.
3. Så snakker du om at vi kritikere blander kortene. Jeg finner ingenting i vedkommende artikkel som kan tyde på at forfatteren mener at forsvarsorganiseringa hadde vært bedre hvis en hadde kuttet ut to VIP-bokser. Dette er faktisk dine ord, og da er det faktisk DU som blander kortene.
4. Videre mener du altså at innholdet i artikkelen handler om å "gamble bort sju millioner på spillerkjøp" fremfor å bruke de på stadionutbedringer. Jeg finner ingen som helst indisier i artikkelen på at det å "gamble bort" penger er bedre enn å investere i stadion. Nok en gang er dette faktisk dine ord - tror verken h.b., DHY eller for den saks skyld meg selv ser på det å "gamble bort" penger er særlig fornuftig.
5. Du avslutter med å minne om at det fortsatt er 2-3 uker igjen til å investere i spillere. Hvis du med dette mener at det fortsatt er god tid til å handle/låne inn spillere, må jeg minne om at seriespillet startet i går. Jeg er heller ikke overbevist om at vi får inn så mange geniale forsterkninger i løpet av disse ukene - men det er for så vidt en annen skål.

MOT!

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #20 på: August 07, 2011, 17:49:42 »
1 . kamp

West Ham - Cardiff 0-1 Slutt

   01     Robert Green    

   17    Joey O'Brien    

   23    Hérita Ilunga    

   2    Winston Reid    

   5    James Tomkins    

   16    Mark Noble    

   8    Scott Parker    

   4    Kevin Nolan    

   19    Fred Sears    

   14    Matthew Taylor    

   30    Frédéric Piquionne

Her er det et lag fullt av kvalitet og med 7 mill så hadde vi fått Kevin Nolan og Matthew Taylor.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #21 på: August 07, 2011, 17:54:27 »
Aller først en liten replikk til at du nevner meg spesifikt; jeg tror dette eksemplifiserer hvorfor folk går dritt lei her inne - "Nå har jeg kritisiert alt og alle i flere år og endelig så får jeg rett, nå kan dere bare bøye dere i støvet" er liksom tonen. Slik jeg opplever det. I mellomtiden har jeg kost meg med et opprykk og et nesten-opprykk. Og samtidig hatt noen tanker om at ting fortsatt kan bli mye bedre.

Så tilbake til trådens egentlige innhold. Temaet spiss har vel strengt tatt vært et ikke-tema gjennom sommeren. Før Becchio ble skadet var det rett og slett noe selv de største kritikerne ofret få tanker. Vi var et av de tre (?) mestscorene forrige sesong, så at det plutselig ropes om at spissen er et problem nå etter 3-1-tap på bortebane, er litt merkverdig.

Selvfølgelig kan man velge å ikke se bokstavelig på det, at det mer handler om å hente spillere fremfor å bygge hotel. Nå er det jo foreløpig ikke brukt ei krone på noe hotel, men C uavhengig av hvor mange mål Paynter får i år eller ikke.

Det som gjør at jeg mister motet litt til å engasjere meg i slike debatter er at det kan virke som om fornuften/innholdet i byggeprosjektet East Stand har uante konsekvenser for det laget presterer på banen. Ville forsvaret vært bedre organisert om vi hadde kuttet ut to VIP-bokser? Kunne Snodgrass vist mer spilleglede om vi bare hadde kuttet ned på airconditionanlegget til klubbens ansatte? Det blandes tidvis så mange kort blant klagerne at det blir vanskelig å forholde seg til.

Jeg diskuterer gjerne innkjøpspolitikk, laguttak, sportslig satsing, etc, men jeg synes det gir mest mening når det skjer innenfor de rammene klubben har satt. Du får meg ikke til å si at de syv millionene vi legger i stadionutbedringer burde vært gamblet bort på spillerkjøp.

Derimot er det spørsmål å stille rundt bruken av de punda Grayson allerede har brukt de siste sesongene. Hvorfor det ikke brukes mer av de pundene som jeg er overbevist finnes for Grayson å bruke - han må i alle fall ha to millioner pund om han virkelig vil. Og om klubben rett og slett har bommet når de har definert sitt lønnssystem for divisjonen. Ikke fordi vi bør doble lønnstaket, men fordi vi trolig burde økt det noe.

Fremdeles er det 2-3 uker igjen å hente inn forsterkninger som kan dra laget rett inn i opprykkskampen. Om det skjer, gjenstår å se. Bates sitter sjelden stille når ting går galt, og det spørs hvilke grep som tas når man ser en slik forestilling. Vi må håpe det slår positivt ut.

SA
Først og fremst: Du velger å lese denne artikkelen som om forfatteren ønsker å bruke sju millioner på innkjøp av en spiss. De fleste som har lest artikkelen legger nok et noe mer nyansert innhold i det. Felles for våre tolkninger er at vi er kritiske til måten Bates driver klubben på.

Så skal jeg prøve å imøtegå noen av dine uttalelser.

1. Nå "roper vi plutselig på en spiss". Det burde vel være unødvendig å kommentere nødvendigheten av dette, basert på kampen i går. Hvor mange sjanser skapte vi egentlig? Og hvordan opptrådte angriperne våre? Og har noen av spissene overbevist i pre-season?
2. Det investeres i et bedre stadion (med alle dets ytre fasiliteter), mens det ikke brukes penger på spillerkjøp; evt økte lønninger. Det burde vel være unødvendig å gjenta at dette virker merkelig på noen av oss, all den tid vi faktisk ikke eier stadion. Du er overbevist om at slike investeringer genererer økte inntekter for klubben, mens andre mener at det å forbedre spillerstallen er en mer åpenbar investering for å sikre opprykk til PL; og dermed øke inntektene.
3. Så snakker du om at vi kritikere blander kortene. Jeg finner ingenting i vedkommende artikkel som kan tyde på at forfatteren mener at forsvarsorganiseringa hadde vært bedre hvis en hadde kuttet ut to VIP-bokser. Dette er faktisk dine ord, og da er det faktisk DU som blander kortene.
4. Videre mener du altså at innholdet i artikkelen handler om å "gamble bort sju millioner på spillerkjøp" fremfor å bruke de på stadionutbedringer. Jeg finner ingen som helst indisier i artikkelen på at det å "gamble bort" penger er bedre enn å investere i stadion. Nok en gang er dette faktisk dine ord - tror verken h.b., DHY eller for den saks skyld meg selv ser på det å "gamble bort" penger er særlig fornuftig.
5. Du avslutter med å minne om at det fortsatt er 2-3 uker igjen til å investere i spillere. Hvis du med dette mener at det fortsatt er god tid til å handle/låne inn spillere, må jeg minne om at seriespillet startet i går. Jeg er heller ikke overbevist om at vi får inn så mange geniale forsterkninger i løpet av disse ukene - men det er for så vidt en annen skål.

MOT!

1: Vi har 4 spisser per dags dato + 2 som kan spille spiss.
2: Jeg savner spillerkjøp, men dyre spillerkjøp er ingen garanti.
3: I plead the fifth
4: Spillerkjøp er en nødvendighet, men også en gamble...
5: Det er mange klubber med spillerstaller som ikke er komplett så det er fortsatt håp.

Ellers var det et velskrevet innlegg...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

MrK

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #22 på: August 07, 2011, 17:55:53 »
og West Ham tapte :-)
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Od

  • Gjest
Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #23 på: August 07, 2011, 18:07:10 »
Noen folk trenger å dra huet opp av sanda.

Leedsfan

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #24 på: August 07, 2011, 18:24:28 »
Noen folk trenger å dra huet opp av sanda.

Det går lettere å trekke opp hodet av sanda enn opp av møkka..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Re: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #25 på: August 07, 2011, 18:30:44 »
Må si jeg har problemer med å ta på alvor en artikkel som holder Cardiff fram som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb, uansett hvor velformulert den måtte være.

-LeifO
- Leif Olav

Svend Anders

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #26 på: August 07, 2011, 18:41:27 »
Takk for responsen, Håvard. Og at du holder en rolig tone.
Skal prøve å gi noen kommentarer tilbake også  :)

Først og fremst: Du velger å lese denne artikkelen som om forfatteren ønsker å bruke sju millioner på innkjøp av en spiss. De fleste som har lest artikkelen legger nok et noe mer nyansert innhold i det. Felles for våre tolkninger er at vi er kritiske til måten Bates driver klubben på.

Jeg valgte kun å påpeke dette med spiss i en kommentar fordi jeg stusset på akkurat denne posisjonen. Jeg har ingen inntrykk av at noen ønsker 7 millioner på EN spiller, men mange mener potten burde blitt flyttet over i transferspending. Jeg skriver derfor også at man kan ta et videre perspektiv på dette.

1. Nå "roper vi plutselig på en spiss". Det burde vel være unødvendig å kommentere nødvendigheten av dette, basert på kampen i går. Hvor mange sjanser skapte vi egentlig? Og hvordan opptrådte angriperne våre? Og har noen av spissene overbevist i pre-season?

Jeg siktet igrunn ikke på andre enn artikkelforfatteren når jeg nevnte at det ropes på spiss - siden han skriver spiss. Jeg ville valgt midtbanespiller.
Om vi skal snakke om spisser likevel mener jeg at dette ikke er det mest prekære området det må kjøpes inn. Vi bør låne inn en god erstatter for Becchio/Somma, men klubber kan ikke kjøpe en ny spiller hver gang noen blir skadet. Jeg mener manglende mål i går også kommer av langt mer enn bare hvilke enkeltspillere som spilte - formasjon, sammensetning, spillemåte. Igjen, vi scoret i bøtter og spann i fjor med stort sett samme spillere.

2. Det investeres i et bedre stadion (med alle dets ytre fasiliteter), mens det ikke brukes penger på spillerkjøp; evt økte lønninger. Det burde vel være unødvendig å gjenta at dette virker merkelig på noen av oss, all den tid vi faktisk ikke eier stadion. Du er overbevist om at slike investeringer genererer økte inntekter for klubben, mens andre mener at det å forbedre spillerstallen er en mer åpenbar investering for å sikre opprykk til PL; og dermed øke inntektene.

Dette med å investere for å rykke opp vil for alltid bli et tema for fans å diskutere, og jeg har skrevet om det før. Om alle tenkte slik ville 24 klubber kastet alle årer, og 21 stått igjen med svetteringer under armene i mai. Det er en åpenbart langt større risiko å bruke penga på spillere enn inntektsskapende virksomheter.

Det er også grunn til å minne om at hovedtribunen vår, som huser kontorlokaler til et betydelig antall ansatte, har stått der i 20 år og ikke blitt tatt vare på.

Jeg kan også gjenta meg selv (skrekk og gru) om dette med investere i noe vi ikke eier - vi har garanti på bruken i 22 år til, og med økt verdi + inntekter i anlegget vil det være enklere å få lån til å kjøpe det tilbake (prisen på anlegget endres ikke av investeringene).

3. Så snakker du om at vi kritikere blander kortene. Jeg finner ingenting i vedkommende artikkel som kan tyde på at forfatteren mener at forsvarsorganiseringa hadde vært bedre hvis en hadde kuttet ut to VIP-bokser. Dette er faktisk dine ord, og da er det faktisk DU som blander kortene.

Jeg nevnte over at man kan se på denne debatten i litt videre perspektiv (også utenfor dette forumet). Dermed tenkte jeg ikke på konkrete sitater i verken teksten det ble linket til eller enkeltdebattanters meninger - men kritikken generelt slik jeg oppfatter den.

4. Videre mener du altså at innholdet i artikkelen handler om å "gamble bort sju millioner på spillerkjøp" fremfor å bruke de på stadionutbedringer. Jeg finner ingen som helst indisier i artikkelen på at det å "gamble bort" penger er bedre enn å investere i stadion. Nok en gang er dette faktisk dine ord - tror verken h.b., DHY eller for den saks skyld meg selv ser på det å "gamble bort" penger er særlig fornuftig.

Ref mitt svar like over.

5. Du avslutter med å minne om at det fortsatt er 2-3 uker igjen til å investere i spillere. Hvis du med dette mener at det fortsatt er god tid til å handle/låne inn spillere, må jeg minne om at seriespillet startet i går. Jeg er heller ikke overbevist om at vi får inn så mange geniale forsterkninger i løpet av disse ukene - men det er for så vidt en annen skål.

Sesongen er lang. Vi tapte heldigvis bare tre poeng i går, ikke hele opprykket. Norwich røk med syv mål i baken for to år siden. De svarte med å vinne hele divisjonen. Så det er muligheter. Både mtp å hente inn spillere, og på å rette opp i ting "internt".

Om det faktisk kommer de store, geniale signeringene er jo noe både du og jeg nok er skeptiske til. Ballen ligger i hovedsak hos Bates og Grayson nå - om de står fast på både valg av targets, lønnsstrategi, og ikke minst vurdering av kvaliteten av de som allerede er i klubben.

For å ta mine tanker enda litt videre så forsøker jeg med alt jeg har av kontakter å danne meg et bilde av hva som virkelig er ståa internt i klubben nå. Er det bare noen feilsteg her og der, eller er det i gang en murring som på et eller annet tidspunkt kommer til å sprekke helt opp? Hvor stor er tillitten til Grayson, både fra Bates, med-ansatte og spillerne? Hvor mye påvirker kontraktssituasjonene til enkeltspillere stemningen? Hva og hvem er det som er avgjørende når nye spillere både skal sonderes og faktisk hentes?

Jeg får mer og mer inntrykk av at Grayson rett og slett er for passiv i forhold til å ville bruke penger på å hente spillere. Tanken slår meg om dette symboliserer Yorkshire-mann-som-ikke-bruker-penger, om det er mangel på å tenke stort, osv. Man ser nedover og ikke oppover.

Det klubben inntil nå har bommet aller mest på denne sesongen er likevel å matche uttalelser om ambisjoner, lovnader om styrking av stall, etc med faktisk handling. Det er fair å kritisere Bates for dette, men inntrykket mitt er at en vesentlig andel også ligger hos Grasyon.

Jeg kan bare love at jeg jobber det jeg kan for å danne et best mulig bilde av dette, basert på gode kilder, til kommende TPN.

SA

marve

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #27 på: August 07, 2011, 19:07:26 »
Svend anders kunne ikke en invistering av ny fasiliteter ventet til vi hadde rykket opp til prl.Kunne ikke pengene blitt innvistert i fotball laget leeds u nå ,ingen garanti for opprykk sier du men jeg personlig er sikker på at vi hadde nådd play off i fjor hvis vi hadde handla inn et par forsterkninger i januar .
Jeg er også sikker på at hadde folk sett et snev av satsing fra bates så hadde stemmningen og tålmodigheten til alle oss NEGATIVE vært mye større .
Og hva skal vi med alle pengene vi tjener hvis de ikke blir brukt på fotball laget leeds u da ????Vi har vell tjent en del pund de siste åra ,tenker da p¨å spiller salg og tv penger
« Siste redigering: August 07, 2011, 19:10:12 av marve »
 

HåvardK

Sv: Re: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #28 på: August 07, 2011, 19:09:29 »
Må si jeg har problemer med å ta på alvor en artikkel som holder Cardiff fram som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb, uansett hvor velformulert den måtte være.

-LeifO
Du er deg selv lik, lojo. Ã… påstå at artikkelforfatteren "holder fram Cardiff som et strålende eksempel på hvordan man skal drive en fotballklubb" er vel å overdrive, all den tid han en eneste gang nevner at Cardiff - på linje med fire andre klubber - er i stand til å "bring inn quality players". Foruten dette nevnes ikke Cardiff en eneste gang i artikkelen, som er relativt lang.

Drister meg til å sammenligne din vinkling med måten fanden visstnok leser bibelen på.

David Harle

Sv: Vi trenger en spiss, ikke et hotell
« Svar #29 på: August 07, 2011, 19:29:53 »
Er det sånn at Leeds har £7M på bok som de bruker på ES, eller låner vi desse pengene?

Om vi lånefinansierer utbyggingen er det vel ikkje nødvendigvis slik at vi hadde fått lånt tilsvarende beløp til spillerkjøp?

Vi trenger ein ny eigar/investor om Leeds skal ta neste steg.

Skal ikke påberope meg inngående kunnskap om de finansielle forholdende i Leeds United, men snakket med noen svært oppegående engelske Leeds supportere i Sandefjord som mente at Leeds ikke per dags dato kunne låne penger som følge av at de hadde vært i administrasjon. Dette vet Svend Anders sikkert mer om.