Skrevet av Emne: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011  (Lest 43899 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stifler

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #300 på: August 09, 2011, 23:54:12 »
Steike. Underholdene endte det i alle fall opp med å bli. :)

Clayton BB.

Ellers artig å se at Grayson gjør et dobbeltbytte av typen han gjør. Noe av det mer handlekraftige vi har sett i det siste.

Himlet litt med øynene umiddelbart, men det funket faktisk bra. Gav oss bedre moment og flyt i det offensive spillet uten den hodeløse skilpadden og makkeren til høyre for han, som skapte ugreie der bak. Bromby og Lees bør starte i neste kamp etter min vurdering.
Enig i det. Sam bør også starte på bekostning av Snodgrass desverre. Snoddy er ikke match fit.
Det samme må sies om O Brien som for sin egen del burde få lov å trene seg i form før han spiller kamper...

Jeg mener ikke det. Jeg syntes Sam var dårlig i dag. klarte ting av og til, men stort sett dårlig og treg. kun min mening.
-Nr 2 er den første taperen-

Anders P

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #301 på: August 10, 2011, 00:00:34 »
5 mål i mot på 2 kamper - alle mot etablert forsvar. Det kan ikke fortsette!
Regner med at Grayson ser at AOB trenger kamptrening - og da i treningskamper. Bruce bør vel snart være tilbake - har med tro på han som makker med Kisnorbo.
Lees og Bromby kan brukes som backer inntil vi har noe bedre. Connoly, Parker og O'dear må kun brukes i nødstilfelle.
Clayton var god og Nunez har noe på gang.
 

Hobben

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #302 på: August 10, 2011, 00:03:39 »
Er dessverre enda veldig negativ etter denne kampen. Vi slipper inn to billige mål (AOB og Parker må ta skylden) Så synes jeg også at Lonergan burde tatt 1-2 målet.

McCormack har jeg også mistet trua på, det må lånes inn en spiss (Som kan SCORE mål)

Ser helst at AOB varmer benken mot Boro, tragedie. Parker bør frigis. Hadde troa på Sam men han skuffet meg veldig idag!

Synes Nunez og Clayton var bra! Howson gjor heller ingen dårlig kamp! Kissa virker litt rusten men håper det kommer seg for Kong Paddy!
Rogaland Whites

Håkon

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #303 på: August 10, 2011, 00:06:33 »

2 omgang var opptur, mye mer flyt i spillet og i perioder dominerte Leeds.
Nunez var god, men synest han mangler litt på basis ferdigheter.

OB var dårlig:( håper Kisnorbo blir bedre også!

Spendt på å se om dette holder når vi har spilt en 10, 20 kamper?
Leeds for alltid

AllWhiteTøyen

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #304 på: August 10, 2011, 06:37:35 »
Alt i alt var kampen begredelig. Vi møter et middels fjerdedivisjonslag, og blir til tider rundspilt i første omgang. Fem baklengs på to kamper sier sitt om at vi må regne med å score minst tre mål for tre poeng i år også. Da passer det dårlig at vi har en spiss tilgjengelig.
Clayton og til dels Nunez får godkjent, mens O'Brien MÃ… benkes til neste kamp.
 

Kato

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #305 på: August 10, 2011, 07:40:02 »
Syns vi var bra siste 20 min. Sikkert blant annet fordi Bradford bleslitne. Men det var tydelig at selvtilliten steg mange hakk etter tredjemålet. Det er enormt viktig for dette mannskapet å komme godt i gang med sesongen.
 

TrJ

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #306 på: August 10, 2011, 08:40:37 »
Håper O'Brien ikke får spille på lenge, det var tragisk.
Bromby var mye bedre når han kom inn, ingen tvil om det.
Også veldig gøy med debutene til Lees og Taylor. Førstnevnte rakk å markere seg positivt synes jeg, hadde jo også et godt innlegg til 2-2.

Boro-matchen blir spennende ift hva SG tenker, han bør vel starte med den bakre fireren som avslutta i går?!
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

flynn

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #307 på: August 10, 2011, 08:42:48 »
Noen av mine inntrykk;

Forsvaret: Generelt under pari. Kommentatorens evige hakking på Parker var kanskje fortjent, men enda værre synes jeg Connolly var. Grayson så ut til å være enig, og lot Parker stå mens Connolly forsvant med O´Brian. Kisnorbo virker i det minste å være fit for fight, og var den beste bak selv om han heller ikke på noen måte imponerer.
Parker får pes for å være involvert i begge baklengsmålene. Er jo forsåvidt riktig det, men begge kommer etter at de spiller seg løs på vår høyre side. Parker er inne foran mål uten å klare å forhindre scoringene. At en forsvarsspiller er i nærheten av de som scorer mål er i utgangspunktet fint det, det motsatte ville vært enda værre!

Midtbane: Clayton god hele kampen synes jeg! Har kjapp teknikk, overblikk og duellstyrke i samme slengen. Bedre enn både Johnson og Kilkenny dømt etter dette!
Brown fungerte også bedre etterhvert, og var stødigheten selv etter at vi tok ledelsen og skulle kontrollere kampen, godkjent.
Howson på det jevne, mens Sam skuffet meg. Når han ikke evner å skape mer mot Bradford frykter jeg at det er lite å hente mot vesentlig bedre motstand.

Angrep: Nunez er uengelsk i stilen, og blir spennende å følge. Tror han kan bli "muscled out" i mange sammenhenger, men opprettholder troen på at han kan være årets Somma, dvs jokeren fra benken som kommer inn og tilfører noe annet enn de andre. 2 mål gjør godt for fortsettelsen!
McCormack får heldigvis en scoring. Det kan vise seg å være svært verdifullt, men han overbeviste ikke meg om at han er god nok for laget vårt på permanent basis.

Ellers artig med Lees, og med debut for Taylor!
Og ros til Grayson for dobbeltbyttet!

Lonergan: 6
Connolly: 4
Kisnorbo: 6
O´Brian: 4
Parker: 5
Sam: 5
Clayton: 8 BB
Brown: 7
Howson: 6
Nunez: 7
McCormack: 6
---
Lees: 7
Bromby: 7

ArneS

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #308 på: August 10, 2011, 09:55:32 »
Positivt at vi vant, og positivt at vi tok grep i 2. omgang som gjorde at det stort sett bare var ett lag på banen.  Bradfords 2. mål var en kontring med kongetreff som vi alltid kan risikere, selv om Parker ikke burde sluppet ham forbi.  At Bradford kjørte på i 1. omgang må vi også forvente, spesielt fordi kampen for dem var omtrent som den var for oss på OT. 

Gårsdagens resultater viser at underdogs biter godt ifra seg på mange arenaer.  Både Ipswich, Hull, Coventry og Derby er ute mot svakere motstand (3 av dem hjemme).  Forest slet med å slå County på straffer.  Peterborough vant i det 120. minutt, Burnley måtte ha ekstraomganger.

Ser ingen grunn til å friskmelde Leeds spesielt etter en svak 1. omgang, men det er for mange der ute som ser verden i svart hvitt og uten grånyanser. 

Klart vi kommer til å gjøre en bra sesong, men blemmer vi ldet alltid være.   We are Leeds!
Den 17. mann

pesi

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #309 på: August 10, 2011, 11:02:56 »
så bare andre omgang i går, synes grayson tok bra tak i ta ett dobbeltbyte i forsvaret! helt korrekt, syntes godeste larry ble rødere og rødere i ansiktet også i minuttene før bytte :P

jeg mener Aidy burde spillt ventre back i går. men men! vi vant og det er det viktigiste.

og slå ett lag som ligger 2 divisjoner  under oss, som også er ett lokaloppgjør er ikke så lett som det ser ut. selv om på papiret er det ganske greit, vet ikke om dere husker en viss 3. januar på Old Toilet? vi var også 2 divisjoner under, men vi vant i alle fall den kampen "mot alle odds" sånne kamper er ALLTID vanskelige, men det er positivt at vi vinner, å klarer og snu kampen å komme tilbake etter og ha ligget under 2 ganger. mcCormack virket enormt mye piggere etter han scoret, han var ikke langt i fra å score igjen, bra keeper spill og forsvarsarbeid hindra han. men det løsner nok litt for han nå når han ser at han klare og finne veien til netmaskene så vi får håpe på litt ketchup-effekt  ;)
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Yeboahs vitne

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #310 på: August 10, 2011, 11:12:13 »
Må erkjenne at jeg hadde særdeles vondt når lagene gikk til pause. Ikke langt unna det verste jeg har sett av vårt kjære Leeds dette. Sam fikk sjansen - den tok han så til de grader ikke. Brown spilte bra - de siste 10 minuttene når vi skulle safe kampen inn. Men han var til tider helt usynlig - og gjør jobben for vårt særdeles vaklevorne forsvar enda verre. McCormack har ingen ekstrem-ferdigheter slik jeg ser det. Men han jobber i alle fall. Nunez er spennende - han er absolutt uslipt - men kan være en diamant på sikt. Clayton var stor i går! Når det gjelder forsvaret så er Paddy fortsatt på vei oppover. De 3 siste som startet er jeg redd er så definitivt på vei nedover! Parker og Clønolly virker rett og slett tidvis uengasjert - og spesielt Clønolly har en teknikk på linje med min 1 år gamle datter. Det jeg imidlertid mest av alt savner er den innsatsen som Bradford viste i går. En glød og sult etter å vinne - fra hele laget. Lees sin assist til 2-2 målet var det klasse over. Kjør ham inn på laget ASAP!

Savner definitivt en spiss som er en "handfull", et midtbane-anker som tar det grepet som trengst og muligens en midtstopper til.

SG burde bruke kampen i går til å se hva vi faktisk trenger - ikke glede seg over seieren ifht å tro at dette bidrar til at det snur.

Forventningene til sesongen ble dessverre ikke forsterket etter gårsdagens batalje - men de 5-10 minutta i andre omgang når vi fikk 2 mål var dog noe positivt å ta med seg!

MOT

Fido

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #311 på: August 10, 2011, 12:56:41 »
Synes forsvarsspillet generelt var dårlig, og ikke bare forsvarsspillerne sin feil. Det var liten intensitet når motstanderne hadde ballen på vår banehalvdel. At forsvarsspillerne hele tiden fikk en mot en situasjoner burde være unødvendig.

I går så det ut som laget har større problemer med defensiv struktur, enn noe annet.

Joe Jordan

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #312 på: August 10, 2011, 17:22:08 »
Håper jeg aldri ser O'Brien spille for Leeds igjen, i begge kampene har han vært katastrofal. Clayton var klart best etter min mening (tror han kan bli en nøkkelspiller for oss), og Nunez var tidvis et positivt innslag selv om han ofte faller igjennom og virker litt veik.

Jeg er ikke noe stort mer optimist nå enn før kampen, det var til tider begredelig spill, mange feilpasninger og planløse angrep. McCormack fikk herje en del på slutten når Bradford hadde løpt fra seg men han er etter min mening ikke god nok. 

Vi er ihvertfall avhengige av at Max og Snoddy kommer i form raskt!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Oni

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #313 på: August 10, 2011, 18:08:47 »
så bare andre omgang i går, synes grayson tok bra tak i ta ett dobbeltbyte i forsvaret! helt korrekt, syntes godeste larry ble rødere og rødere i ansiktet også i minuttene før bytte :P

jeg mener Aidy burde spillt ventre back i går. men men! vi vant og det er det viktigiste.

og slå ett lag som ligger 2 divisjoner  under oss, som også er ett lokaloppgjør er ikke så lett som det ser ut. selv om på papiret er det ganske greit, vet ikke om dere husker en viss 3. januar på Old Toilet? vi var også 2 divisjoner under, men vi vant i alle fall den kampen "mot alle odds" sånne kamper er ALLTID vanskelige, men det er positivt at vi vinner, å klarer og snu kampen å komme tilbake etter og ha ligget under 2 ganger. mcCormack virket enormt mye piggere etter han scoret, han var ikke langt i fra å score igjen, bra keeper spill og forsvarsarbeid hindra han. men det løsner nok litt for han nå når han ser at han klare og finne veien til netmaskene så vi får håpe på litt ketchup-effekt  ;)

Aidy var opptatt med landslagsspill med Irlands U21-lag. Sikkert en positiv opplevelse, og han hadde også en assist! Personlig syntes jeg at Aidy og flere andre i "andrerekka" til Leeds burde få sjansen oftere, framfor å hente inn fra andrerekka til klubber der spillerne ikke er bedre enn våre.

Uansett, ser også at flere andre kritiserer Sam i denne kampen. Syntes han slet mer med dårlig støtte fra Connolly enn med egne ferdigheter, og hadde noen fine forseringer på kant. Jeg nevnte heller ikke Clayton i forrige innlegg, men er enig i at han var banens beste. Satser på at han får en knallgod sesong! Min spillerbørs blir dermed:

Lonergan: 5
Burde tatt andremålet. Den er han som slår den helt opp i vinkelen, skuddet er ikke så godt. Ellers ok.

Connolly: 3
Dårlig dag på jobben. Så flere ganger i forrige sesong gode kombinasjoner med Snodgrass framover på banen, fortsatt dårlig bakover. Har neppe det defensive nivået inne.

O'Brien: 1
I dårlig form. Plasseringssvak. Temposvak. Delvis skyld i begge baklengsmålene. Bør snarest sette på tribunen og gitt et trengingsopplegg som ikke koster oss poeng.

Kisnorbo: 4
Svak kamp, men kan ikke erindre noen spesifikke situasjoner. Trenger også tid på å nå nivået som kreves.

Parker: 3
Har overbevist meg om at han ikke har det i seg. Synd, all den tid da han er Leeds-gutt. Bør selges, han kan klare seg i League 1.

Sam: 6
Syntes han gjorde det godt, men registrerer at flere er uenig. Virket ikke helt pigg, men noen gode raid og innlegg ble det.

Clayton: 7 BB
Godt overblikk, god pasningsfot, god innsats. Stresser ikke avgårde et skudd på 1-1, men gir rolig til Nunez. Vi har Kilkenny sin erstatter i boks!

Brown: 4
Helt anonym. Virker også temposvak. Hovedoppgaven bostod av støttepasninger og korte pasninger til Clayton, Howson eller Nunez, som måtte finne på noe bedre.

Nunez: 6
Gjør en god kamp, scorer to mål. Ellers noen fine stikkpasninger og driblerier. Litt for stillestående uten ball.

Howson: 6
Jobber hardt, jager mye på topp. Farligst på overgangene. Viser vei gjennom hardt arbeid, men bør gjøre mer med kjeften for å vise at han er kaptein.

McCormack: 5
Scorer et mål på hodet ved å snike seg bak forsvareren. Anonym før målet. Etterpå i full fyr, flere gode skudd og involveringer. Trenger litt selvtillit, så kan han gjøre det bra på topp for oss.


Bromby: 5
Trygg defensiv. Gjør kun enkle ting med ballen, da teknikken ikke er god. Ikke spesielt involvert i kampen, annen enn at vi SÃ… solide ut bakover.

Lees: 5
Ingen store problemer bakover. Flott innlegg til 2-2. Eller støttet han opp om Sam på vingen mye bedre enn Connolly.

peder

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #314 på: August 10, 2011, 22:51:38 »
Gidder ikke kommentere gårsdagen kamp men å stille med en reservebenk med 1 keeper - 4 forsvarsspillere og 1 midtbanespiller tyder vel på at Grayson/Leeds har store utfordringer foran seg. Før sesongstart tippet jeg Leeds på 8 - 12 plass, etter å ha sett 2.kamper synker tipset til 15 - 20 plass.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #315 på: August 11, 2011, 09:02:38 »
Leser med stigende frykt innleggene her fra ferie i Danmark. Forsvaret får gjennomgå så det holder og folk ber om AOBs hode på et fat!!  :o

Vi vant mot et lag fra nabolaget som tørster etter Leeds sin skalp! Det er positivt. Mange av lagene dummet seg ut mot dårligere motstandere, vi gikk videre. Det tar jeg med meg og håper på seier til helgen og da snur sikkert stemninga også.

Er enig med folk i at forvarsarbeidet er bekymringsfullt i likhet med i fjor. Der trenger vi uten tvil forbedring og eventuelt nye folk. Det er sannsynligvis det som kan ramme oss og hindre topplassering, akkurat som sist sesong.
Yeboahs vitne

newsome

Sv: KAMP: vs Bradford City, Carling Cup 1.runde, tirsdag 9.august 2011
« Svar #316 på: August 11, 2011, 23:43:54 »
Nytt lokaloppgjør i cupen

Doncaster neste

We got Doncaster away in CC round 2...tie to be played w/comm Aug 22