Er du fornøyd med eiersituasjonen i Leeds United?

Started by Leedsfan, August 13, 2011, 11:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

19 norske supporterklubber av engelske lag forteller hva de tenker om sine eiere.

http://www.dagbladet.no/2011/08/13/sport/fotball/premier_league/17640720/

ARSENAL
QuoteEr du fornøyd med eiersituasjonen i din klubb?
- Ja, er fornøyd på eiersiden.

ASTON VILLA
- Fram til i fjor ja, men med ansettelsen av Houllier og ikke minst McLeish har det begynt å skurre.  Når en i tillegg selger de beste spillerne er han ikke like populær lenger.

BLACKBURN
- Venkys har ikke imponert som eier av vår flotte klubb. Virker som at dem overhode ikke vet hva dem har kjøpt. Strukturen i klubben er borte.

BOLTON
- Eieren vår Eddie Davies er en lokal forretningsmann som har vært Bolton-supporter siden 50-tallet, og har gjort masse bra for klubb og by. Men han får ikke gjort noe med klubbens gjeld på rundt £100 millioner. Dermed kan salg være eneste løsning.

CHELSEA
- Svært fornøyd. Roman tenker i motsetning til det journalister skriver  Chelsea som et svært langsiktig satsningsområde.

EVERTON
- Absolutt ikke!

FULHAM
QuoteSvarer ikke

LIVERPOOL
- Vi er så langt godt fornøyd med våre nye amerikanske eiere.

MANCHESTER CITY
- Ja.

MANCHESTER UNITED
- Prinsipielt ville det beste være at klubbene var eid av supporterne, etter modellen i Barcelona.

NEWCASTLE
- Ashley har gjort så mange idiotiske ting siden han tok over at det er skremmende. så mitt svar er et rungende NEI.

NORWICH
- Det er ingen tvil om at vi er umåtelig glad i Delia Smith, som er hovedaksjonær i klubben. Hun har virkelig hjertet sitt i Norwich.

QUEENS PARK RANGERS
- Skal det være en spøk? Svaret er nei, nei, nei, nei og attern nei.

STOKE
- Ja, definitivt! Peter Coates er nesten vokst opp på gamle Victoria Ground og har nå også masse penger som han bruker fornuftig.

SUNDERLAND
- Ja.

TOTTENHAM
- Ja, mener vi har ligaens beste forretningsmann i Daniel Levy (styreformann)

WEST BROMWICH ALBION
- Vært stabilt og greit i mange år. Og fortsetter nok slik.

WIGAN
- Er meget fornøyd. Whelan har hjertet for klubben.

WOLVERHAMPTON
- Ja, ekstremt. Steve Morgan er ikke bare en fornuftig forretningsmann, men også en eier som setter klubben foran seg selv. Som gjeldfri klubb er Wolves ganske unik.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Litt artig å lese hva bånnklubbene Wigan og Wolves skriver om sine eiere...

Er du fornøyd med eiersituasjonen i Leeds United?

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

Når det kommer en slik tråd. Burde det da ikke være en poll om dette også. På den måten kan vi jo stemme selv

Kickthemdown

Strålende fornøyd med Kenneth. Hadde det ikke vært for han så hadde vi ikke hatt noen klubb lenger. En legende som burde på sokkel fremfor Billy Bremner.

Here we go again

Nå er det vel lederne/redaktørene av de norske supporterklubbene som har kommet med de uttalelsene til dagbladet?  Dermed er det ikke sikkert at svarene er representative for medlemmene flest.  Er vel mer synsing fra lederne/redaktørene?

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Quote from: Alta-White on August 13, 2011, 11:46:57
Strålende fornøyd med Kenneth. Hadde det ikke vært for han så hadde vi ikke hatt noen klubb lenger. En legende som burde på sokkel fremfor Billy Bremner.

Blasfemi.
Du har altså kjøpt dette svadaet som mun trua med.Hylle en som truer med å eliminere klubben  :'( Nei mun hører hjemme i skrekkkammeret på Madamme Tussaud

Jon R

Quote from: h.b on August 13, 2011, 12:01:16

Blasfemi.
Du har altså kjøpt dette svadaet som mun trua med.Hylle en som truer med å eliminere klubben  :'( Nei mun hører hjemme i skrekkkammeret på Madamme Tussaud

Ironialarm!!!!  ;)
Jon R.

tomla

Nei, jeg er IKKE fornøyd med eiersituasjonen i Leeds United!

TK20

Quote from: h.b on August 13, 2011, 12:01:16

Blasfemi.

Haha. Eid!

Torpe-do

Jeg er ikke særlig fornøyd med eierstrukturen vår. Lenge har det blitt holdt skjult og mistenkeliggjort, og ble først offentliggjort da det var en nødvendighet av lov (ved et eventuelt opprykk). Som flere andre sitter jeg med inntrykket av at Bates er slu, på godt og vondt. På den gode siden mener jeg det er til tider greit å ha en kynisk eier som skal være innvolvert i kontraktsforhandlinger og så videre, men det veier etter mitt syn ikke opp mot det negative mannen drar med seg inn i klubben vår. Kall det gjerne en konspirasjonsteori og et rop til "nei til Bates"-siden, men jeg er rimelig overbevist om at mannen sylter masse penger ut av klubben gjennom leieavtaler til TA og ER, samt en urimelig overvekt på salg vs. innkjøp av spillermateriell.

Så, et forholdsvis klart nei fra meg!

Budda

Endre

fjellhaugen

Quote from: Torpedo on August 13, 2011, 13:11:38
Jeg er ikke særlig fornøyd med eierstrukturen vår. Lenge har det blitt holdt skjult og mistenkeliggjort, og ble først offentliggjort da det var en nødvendighet av lov (ved et eventuelt opprykk). Som flere andre sitter jeg med inntrykket av at Bates er slu, på godt og vondt. På den gode siden mener jeg det er til tider greit å ha en kynisk eier som skal være innvolvert i kontraktsforhandlinger og så videre, men det veier etter mitt syn ikke opp mot det negative mannen drar med seg inn i klubben vår. Kall det gjerne en konspirasjonsteori og et rop til "nei til Bates"-siden, men jeg er rimelig overbevist om at mannen sylter masse penger ut av klubben gjennom leieavtaler til TA og ER, samt en urimelig overvekt på salg vs. innkjøp av spillermateriell.

Så, et forholdsvis klart nei fra meg!

hey!!

det var det jeg skulle skrive  ;) ;) ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

euphor9

Joe Jordan

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

kongsmo

tviler på at det finnes en leeds supporter som er fornøyd med eieren til vårt kjære lag, spørsmælet er hvilke alternativer finnes det???

skulle gjerne forstått hva KB ønsker/håper/VIL føre denne klubben??
"SNIFFER"

JacobScreek

Jeg er slettes ikke fornøyd med KB's eierskap i Leeds og hvordan han opptrer som sjef.
Men hva betyr vel min mening...jeg er jo bare en 'so-called Leeds-supporter from Norway'.....
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

DenHviteYeboah

For 2 år siden var det ikke måte på hvilken redningsmann vi hadde i MUN.Han reddet klubben drev fornuftig og alle kritiske innlegg fra hb og jarle ble bestemt tilbakevist som konspirasjonsteorier og fullstendig løse påstander. "Oraklene" latterliggjorde innleggene med at sidene ikke noe var bevist så var alt i sin skjønneste orden...
Hyggelig å se at pipa har fått en annen lyd her inne ;) En annen ting er at flere prøver seg på en frekkis med at "jeg er heller ikke fornøyd med KB som eier, men det er det vi har".Sorry, jeg kjøper ikke dette utifra at de tidligere har forsvart hele driften av denne klubben med nebb og klør, samtidig med å bla gi hb diverse overhøvlinger.Det er bare å gå tilbake å se i tidligere innlegg ;)

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on August 16, 2011, 19:10:33
For 2 år siden var det ikke måte på hvilken redningsmann vi hadde i MUN.Han reddet klubben drev fornuftig og alle kritiske innlegg fra hb og jarle ble bestemt tilbakevist som konspirasjonsteorier og fullstendig løse påstander. "Oraklene" latterliggjorde innleggene med at sidene ikke noe var bevist så var alt i sin skjønneste orden...
Hyggelig å se at pipa har fått en annen lyd her inne ;) En annen ting er at flere prøver seg på en frekkis med at "jeg er heller ikke fornøyd med KB som eier, men det er det vi har".Sorry, jeg kjøper ikke dette utifra at de tidligere har forsvart hele driften av denne klubben med nebb og klør, samtidig med å bla gi hb diverse overhøvlinger.Det er bare å gå tilbake å se i tidligere innlegg ;)

Her tør jeg påstå du har misforstått noe, DHY.

Jeg er ikke fornøyd med Ken Bates eller manglende sportslig satsing (selv om jeg ikke ønsker en Leicester-modell) men det er klart det er forskjell fra å være kritisk til hva som foregår og enkelte søke påstander som til tider hagler på forumet. Noen vil ha det til at klubben (les: Bates) ikke vil opp grunnet en gjeld til kreditorer (som er langt lavere enn det klubben hadde tjent på opprykk) eller at Bates da må kjøpe tilbake ER og TA og ikke lenger leie de fra seg selv, eller noe sånt (det blir noe innviklet av alt sammen).

At flere, meg selv inkludert, ikke forstår at klubben ikke satser noe hardere for å spisse stallen inn mot et eventuelt opprykk (fra januar i år) er derimot ikke "konspirasjonsteori".

At de fleste (sikkert ikke alle, noen er sikkert fornøyd også) har et kritisk syn til Bates og har hatt det hele tiden, er vel ganske klart? Av og til virker det litt som du faktisk ønsker å være den som går mot strømmen til enhver tid, DHY.

Jeg tror flere her er enig med deg enn du faktisk tror (eller ønsker?) selv.  ;)

Forøvrig er det klart lenger oppe i denne tråden, at vi trenger en sarkasme-smiley på sida!  :D
Marching on together!

p0ndus

Han kunne sagt rett ut at vi har ikke en penny til nye spillere og det hadde vært realt, evt at klubben kan handle for xxx pund og gi inntil  xxx pund i lønn. Men det har han ikke gjort.
Nå gjemmer han seg bak masse svada og hvisomatter m.m. Setter skylda på gud og hvermann.
Så er med andre ord  IKKE fornøyd med eiersituasjonen i Leeds United.

Leedsfan

Bare fordi laget har tapt 2 kamper på rappen så har ikke du fortjent retten til et "I told you so" innlegg. Spesielt h.b og du har kommet med så mange rare teorier på hva som egentlig forgår at man kan ikke jo ikke ta halvparten seriøst. Jarle underbygger sine påstander med "facts" og det er det jo lettere å forholde seg til... Jeg minner om denne:

QuoteTja, dette er jo mine egne konspirasjonsteorier ;)Men tenk litt på det: et opprykk til PL vil genere et massivt krav fra supporterne om at Ta og ER kjøpes tilbake fordi vi har penger til å gjøre det...og hva skjer da? jo da må altså Bates kjøpe dette tilbake fra sine egne selskap...etter all sannsynlighet er det hans selskaper(som er nesten umulig å få sjekket) som eier både TA og ER.Det er jo langt bedre at leieinntektene jevnt og trutt går inn i selskapene..Hele saken med at TA ikke ble kjøpt opp, beviser at det sannsynligvis er slik jeg skisserer( i mitt hode da Gliser)

Leedsfan

Quote from: p0ndus on August 16, 2011, 19:28:08
Han kunne sagt rett ut at vi har ikke en penny til nye spillere og det hadde vært realt, evt at klubben kan handle for xxx pund og gi inntil  xxx pund i lønn. Men det har han ikke gjort.
Nå gjemmer han seg bak masse svada og hvisomatter m.m. Setter skylda på gud og hvermann.

Han sier jo at Grayson har et budsjett, det er i så fall Grayson som må si at det ikke strekker til. Bates kan jo ikke gå ut med hvor mye vi har til spillerkjøp og lønn, snakk om å spille ut alle kortene..:)

Borge

Det er vel ikke så mange som er fornøyd med eiersituasjonen i klubben - skulle jo mye gjerne hatt en som pøste inn av egne midler til spillerekjøp mv. Tror ikke Bates er istand til å få oss opp til gamle høyder igjen...
Borge

lojosang

Hvis du går inn i en butikk og sier "jeg har opptil 37 kroner å kjøpe for", tror du ikke selgeren da på magisk vi evner å finne noe som koster nøyaktig 37 kroner? Det ville være idiotisk forhandlingsmessig å fortelle gud og hvermann hvor mye man har å bruke i transferpenger.

Og til DHY, å si at man liker havregrøt er ikke det samme som å gå god for travsport som en vederkvegelse. Like lite som å være litt oppgitt over at Bates-skrik om opprykksambisjoner og forsterkning av stallen etterfulgt av lite spiller-ull er det samme som å vedgå at han bortførte Jimmy Hoffa, knebla Stillehavet, eier Elland Road og Thorp Arch, eller unngår å rykke opp med vilje.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Quote from: Leedsfan on August 16, 2011, 19:31:38

Bare fordi laget har tapt 2 kamper på rappen så har ikke du fortjent retten til et "I told you so" innlegg. Spesielt h.b og du har kommet med så mange rare teorier på hva som egentlig forgår at man kan ikke jo ikke ta halvparten seriøst. Jarle underbygger sine påstander med "facts" og det er det jo lettere å forholde seg til... Jeg minner om denne:

QuoteTja, dette er jo mine egne konspirasjonsteorier ;)Men tenk litt på det: et opprykk til PL vil genere et massivt krav fra supporterne om at Ta og ER kjøpes tilbake fordi vi har penger til å gjøre det...og hva skjer da? jo da må altså Bates kjøpe dette tilbake fra sine egne selskap...etter all sannsynlighet er det hans selskaper(som er nesten umulig å få sjekket) som eier både TA og ER.Det er jo langt bedre at leieinntektene jevnt og trutt går inn i selskapene..Hele saken med at TA ikke ble kjøpt opp, beviser at det sannsynligvis er slik jeg skisserer( i mitt hode da Gliser)
Mitt poeng er at vinden snur her inne,selv om  du selvfølgelig aldri kommer til å innrømme det :(
Vi får se hvem som har rett mht TA og ER!

JacobScreek

Bates har visst noen kommentarer i dagens kampprogram...han er visst ikke særlig imponert over supporterne som demonstrerer mot ham  ;D ;D ;D ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

lojosang

Quote from: DenHviteYeboah on August 16, 2011, 19:51:09

Vi får se hvem som har rett mht TA og ER!

Det tviler jeg nesten på at vi får. Sånne selskaper i skatteparadiser er svært vanskelige å finne eierstrukturen i. Jeg er derfor slett ikke sikker på at vi får vite hvem som eide disse når de en gang kjøpes tilbake av Leeds.
- Leif Olav

lojosang

Quote from: JacobScreek on August 16, 2011, 19:53:26
Bates har visst noen kommentarer i dagens kampprogram...han er visst ikke særlig imponert over supporterne som demonstrerer mot ham  ;D ;D ;D ;D

Like overaskende som at julaften også i år blir 24. desember.  ;D
- Leif Olav

Mr. Leeds

Quote from: JacobScreek on August 16, 2011, 19:53:26

Får bare lyst til å rope "F*ck off 'Mr' chairman" ;D
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

p0ndus

Enig at det var litt unyansert. Han kunne bare vært ærlig og sagt at vi ikke har midler til og handle for eller betale konkurransedykige lønnsbetingelser.  Enig i at det ville vært vært lite smart og tallfeste det.(beklager).