Skrevet av Emne: hvorfor ikke nedrykk!  (Lest 15552 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

hvorfor ikke nedrykk!
« på: August 15, 2011, 22:27:51 »
1. Becciò erstattes med keogh, 3 mål på over 20 kamper ifjor.
2. Noe er feil med økonomien, vi får ingen spillere inn.
3. Grayson evner ikke organisere laget defensivt
4. Sentral midtbane er tvilsom og syltynn
5. Forsvaret er darlig og tynt
6. veldig avhengig av max, snoddgrass, beccio og howson offensivt.
7. bates er ikke rett eier for leeds.
8. Vi overpresterte ifjor og vi er svekket iforhold til fjoråret.
« Siste redigering: April 13, 2013, 19:19:29 av rd1 »
"Who needs Cantona??"

GeirO

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #1 på: August 15, 2011, 22:51:23 »
Hvorfor opprykk?

1. Keogh blir brått god og hamrer inn mål, kjempelån!
2. Vi har gode nok spillere, helt klart.
3. Forsvaret blir bare bedre og bedre (se tendensen hittil)
4. Sentral midtbane er litt bedre enn i fjor, hovedgrunn: Clayton
5. Se pkt. 3
6. Vi har stjernespillere som Max, Snoddie, Becchio og Howson. Alle misunner oss de.
7. Bates hangler videre....
8. Vi presterte bra  fjor og i år tar vi et steg til.
MOT

Joe Jordan

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #2 på: August 15, 2011, 23:07:25 »
Jeg er ganske så sikker på at det ikke blir fare for nedrykk, til det er stallen egentlig for bra og Grayson for bra. Men vi rykker heller ikke opp.

Tror det blir en sesong med en del oppturer og litt flere nedturer. Og jeg tror også at Clayton blir veldig bra for oss, både denne og kommende sesonger. DET hadde jeg ingen illusjoner om for litt siden....
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

p0ndus

  • Gjest
Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #3 på: August 15, 2011, 23:12:59 »
Hvorfor nedrykk!

1. Vi har ikke bedret forsvarsspillet fra i fjor.
2. Vi har ikke midler til og forsterke troppen nevneverdig.
3. Lagene vi møtte i fjor har nå erfaring med og møte oss, og vil nøytralisere angrepsspillet vårt og utnytte vårt ustabile/panikkartede forsvarsspill.
4.Så langt i preseason,liga og cup så er innsatsen jevnt over for dårlig.
5. Dårlige resultater gir mindre publikum på hjemmekampene og da mindre støtte til laget.

Hvorfor opprykk!

1. Bates får "drypp" og åpner sparegrisen.
2. Grayson får et lynkurs i defensiv organsiering som virker.

 

lojosang

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #4 på: August 16, 2011, 00:19:56 »
Hvorfor opprykk!

1. Bates får "drypp" og åpner sparegrisen.

 ;D ;D

Jeg må si jeg liker de nye sarkastiske pessimistene.
- Leif Olav

HåvardK

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #5 på: August 16, 2011, 08:25:51 »
Hvorfor opprykk!

1. Bates får "drypp" og åpner sparegrisen.

 ;D ;D

Jeg må si jeg liker de nye sarkastiske pessimistene.
De var altså ikke her før?

lojosang

Sv: Re: Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #6 på: August 16, 2011, 08:43:16 »
Hvorfor opprykk!

1. Bates får "drypp" og åpner sparegrisen.

 ;D ;D

Jeg må si jeg liker de nye sarkastiske pessimistene.
De var altså ikke her før?

De har ikke vært lette å få øye på, i hvert fall.

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #7 på: August 16, 2011, 08:46:08 »
1. Bates får "drypp" og åpner sparegrisen.

 ;D.....hadde vært noe og mye bedre enn dryppert, da hadde han kanskje spredd smite... :o :o!!

Fra spøk til revolver, årets sesong tror jeg vi opplever at laget blir middelhavsfarere i Champonship! En del tap, en del seiere og en del uavgjort og vi blir liggende og vake rundt midten av tabellen!!   Dessverre!
Yeboahs vitne

Kato

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #8 på: August 16, 2011, 08:53:08 »
9. Vi har mistet den ekstra entusiasmen det gir å være nyopprykket
 

martind

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #9 på: August 16, 2011, 08:58:04 »
Hvorfor opprykk?

1. Keogh blir brått god og hamrer inn mål, kjempelån!
2. Vi har gode nok spillere, helt klart.
3. Forsvaret blir bare bedre og bedre (se tendensen hittil)
4. Sentral midtbane er litt bedre enn i fjor, hovedgrunn: Clayton
5. Se pkt. 3
6. Vi har stjernespillere som Max, Snoddie, Becchio og Howson. Alle misunner oss de.
7. Bates hangler videre....
8. Vi presterte bra  fjor og i år tar vi et steg til.

Enig GeirO!

MOT!
MOT!! We are Leeds!

Karl Hot Shot

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #10 på: August 16, 2011, 10:54:28 »
Hvorfor på stedet hvil!

1. Becchio scorer ikke flere mål enn i fjorårssesongen.
2. Kvalitetssigneringene uteblir fortsatt og Bates putter alt overskudd i egen lomme, ikke inn i Leeds United.
3. Grayson har fortsatt ikke fått grep om den defensive organiseringen av laget.
4. Sentral midtbane evner ikke å være en motor.
5. Forsvaret slipper gjennom altfor mange lettkjøpte muligheter for motstanderen.
6. Laget er veldig avhengig av Gradel, Snodgrass, Becchio og Howson offensivt.
7. Bates stikker av med alt overskudd privat i Monaco.
8. Vi overpresterte i fjor og vi er på stedet hvil i forhold til fjoråret.
 

Sydhagen

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #11 på: August 16, 2011, 10:57:29 »
Hvorfor på stedet hvil!

1. Becchio scorer ikke flere mål enn i fjorårssesongen.
2. Kvalitetssigneringene uteblir fortsatt og Bates putter alt overskudd i egen lomme, ikke inn i Leeds United.
3. Grayson har fortsatt ikke fått grep om den defensive organiseringen av laget.
4. Sentral midtbane evner ikke å være en motor.
5. Forsvaret slipper gjennom altfor mange lettkjøpte muligheter for motstanderen.
6. Laget er veldig avhengig av Gradel, Snodgrass, Becchio og Howson offensivt.
7. Bates stikker av med alt overskudd privat i Monaco.
8. Vi overpresterte i fjor og vi er på stedet hvil i forhold til fjoråret.

Pkt 6 blir jo for dumt. Dette er jo noe alle lag "sliter" med. Er jo ikke slik at et lag kan ha 20 spillere offensivt som de kan rullere på....
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Carl Fisker

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #12 på: August 16, 2011, 11:10:33 »
9. Vi har mistet den ekstra entusiasmen det gir å være nyopprykket
Riktig.
"Den vanskelige andre sesongen efter opprykk" er et kjent begrep og ikke minst et kjent fenomen. Hvorvidt dette vil føre oss til nedrykk er jeg ikke sikker på, men det blir langt vanskeligere for Leeds å hevde seg i år sammenlignet med i fjor.

martind

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #13 på: August 16, 2011, 11:12:04 »
Hvorfor på stedet hvil!

1. Becchio scorer ikke flere mål enn i fjorårssesongen.
2. Kvalitetssigneringene uteblir fortsatt og Bates putter alt overskudd i egen lomme, ikke inn i Leeds United.
3. Grayson har fortsatt ikke fått grep om den defensive organiseringen av laget.
4. Sentral midtbane evner ikke å være en motor.
5. Forsvaret slipper gjennom altfor mange lettkjøpte muligheter for motstanderen.
6. Laget er veldig avhengig av Gradel, Snodgrass, Becchio og Howson offensivt.
7. Bates stikker av med alt overskudd privat i Monaco.
8. Vi overpresterte i fjor og vi er på stedet hvil i forhold til fjoråret.

Pkt 6 blir jo for dumt. Dette er jo noe alle lag "sliter" med. Er jo ikke slik at et lag kan ha 20 spillere offensivt som de kan rullere på....

Barcelona er veldig avhengig av Xavi, Villa, Messi og Iniesta fremover..... Hadde vi kun hatt en eller to som presterte hadde saken vært grei, men begynner vi å ramse opp en halv 11'er nesten så er jeg enig med Sydhagen...
MOT!! We are Leeds!

4ever arcticwhite

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #14 på: August 16, 2011, 12:08:52 »
Det er vel litt tidlig å male fanden (nedrykk) på veggen! Vi har tross alt bare tapt to kamper på rad :)

Først og fremst tror jeg ikke på nedrykk fordi spillerne vi har er mer enn gode nok til å beholde plassen. Ja, vi mangler cover for Becchio på topp, og jeg skulle gjerne hatt en ordentlig venstre back, ikke bare en midtstopper som "også kan spille venstre back".

Ã…pningen av sesongen har ikke vært så horribel. Den første kampen var langt under pari, men mot Boro var vi vel fullt på høyde, og etter manges mening bedre, så lenge vi var like mange spillere som dem på banen. 9 mot 10 er kanskje enda vanskeligere enn 10 mot 11, og at det ble tap med både Gradel og Howson sendt av banen er ikke ensbetydende med at vi spilte en drittkamp.

Til sist, dersom trenden fortsetter tror jeg nok det begynner å brenne i ræva på Grayson i løpet av september, og at Bates tar det (i en slik situasjon) nødvendige grep i forhold til hvem som er manager i Leeds United.
The future's so White I've got to wear shades 8)

DenHviteYeboah

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #15 på: August 16, 2011, 12:18:13 »
Selv jeg tror ikke at vi rykker ned!
Det sier jo litt... ;D

Joe Jordan

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #16 på: August 16, 2011, 12:25:17 »
Nedrykk blir det ikke, men det er ledelsen som har lagt ambisjonslista. Når man ikke er villig til å bruke penger på forsterkninger blir det bare å føre supporterne bak lyset når man babler i vei om opprykk. Da er det like greit å holde kjeft.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Per-Stian

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #17 på: August 16, 2011, 12:29:30 »
Kvifor vi hamnar på øvre halvdel:
1. Vi tek med oss erfaringa frå i fjor og veit kva som krevst i denne ligaen
2. Spelarane er betre samkøyrd og samhaldet vil styrke seg utover hausten
3. Skader på sentrale spelarar (Becchio, O'Brien og Somma) set oss tilbake i sesongopninga
4. Vi har erstatta Schmeichel/Kilkenny/Johnson med i beste fall tilsvarande kvalitet
5. Opprykksentusiasmen etter L1 er kraftig redusert
6. Trenarteamet evnar ikkje å stramme opp defensiv organisering og vi slepper inn mange "billige" mål som vil koste oss mange poeng i løpet av sesongen
7. Vi er svært skadeutsatt på sentral midtbane, men Clayton og Nuñez vil blomstre
8. Vi har midtstoggarar som betjener backplassane og offensive bidrag uteblir
9. Verken Snodgrass eller Gradel vart seld, som viser at vi satsar på ei topplassering

AndyMathie

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #18 på: August 16, 2011, 12:51:28 »
Kvifor vi hamnar på øvre halvdel:
1. Vi tek med oss erfaringa frå i fjor og veit kva som krevst i denne ligaen
2. Spelarane er betre samkøyrd og samhaldet vil styrke seg utover hausten
3. Skader på sentrale spelarar (Becchio, O'Brien og Somma) set oss tilbake i sesongopninga
4. Vi har erstatta Schmeichel/Kilkenny/Johnson med i beste fall tilsvarande kvalitet
5. Opprykksentusiasmen etter L1 er kraftig redusert
6. Trenarteamet evnar ikkje å stramme opp defensiv organisering og vi slepper inn mange "billige" mål som vil koste oss mange poeng i løpet av sesongen
7. Vi er svært skadeutsatt på sentral midtbane, men Clayton og Nuñez vil blomstre
8. Vi har midtstoggarar som betjener backplassane og offensive bidrag uteblir
9. Verken Snodgrass eller Gradel vart seld, som viser at vi satsar på ei topplassering

Må si meg mest enig me dæ her Per  :). Eneste æ e uenig i er vel at vi har tilsvarende kvalitet i fra Schmeichel/Kilkenny/Johnson. Her har vi like god keeper, men langt bedre sentral midtbane. Ã…rets spiller for oss tror jeg allerede nå blir Adam Clayton. Han virker rett og slett som Batty bare langt bedre offensivt og det er et bra skussmål   8)
We are Leeds and we are proud of it!

Per-Stian

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #19 på: August 16, 2011, 13:19:00 »
Kvifor vi hamnar på øvre halvdel:
1. Vi tek med oss erfaringa frå i fjor og veit kva som krevst i denne ligaen
2. Spelarane er betre samkøyrd og samhaldet vil styrke seg utover hausten
3. Skader på sentrale spelarar (Becchio, O'Brien og Somma) set oss tilbake i sesongopninga
4. Vi har erstatta Schmeichel/Kilkenny/Johnson med i beste fall tilsvarande kvalitet
5. Opprykksentusiasmen etter L1 er kraftig redusert
6. Trenarteamet evnar ikkje å stramme opp defensiv organisering og vi slepper inn mange "billige" mål som vil koste oss mange poeng i løpet av sesongen
7. Vi er svært skadeutsatt på sentral midtbane, men Clayton og Nuñez vil blomstre
8. Vi har midtstoggarar som betjener backplassane og offensive bidrag uteblir
9. Verken Snodgrass eller Gradel vart seld, som viser at vi satsar på ei topplassering

Eneste æ e uenig i er at vi har en langt bedre sentral midtbane.

Michael Brown erstattar sjølvsagt ikkje to spelarar og vi er veldig sårbar for skader på sentral midtbane. Det er sjølvsagt tidleg å fastslå, men eg tør påstå at Brown vil løyse dei defensive oppgåve betre enn Kilkenny og Johnson utover i sesongen. I tankane hadde eg sjølvsagt "erstattaren" Clayton som verkar å vere ein langt meir komplett spelar enn Kilkenny ;)

thesheep

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #20 på: August 16, 2011, 15:16:48 »
Vi er kanskje ikke flest, vi er kanskje ikke best, vi er kanskje ikke mest høylytte.... men vi Leeds supportere er uten tvil verdens mest bipolare supportergruppe!

Karl Hot Shot

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #21 på: August 16, 2011, 16:07:15 »
Hvorfor på stedet hvil!

1. Becchio scorer ikke flere mål enn i fjorårssesongen.
2. Kvalitetssigneringene uteblir fortsatt og Bates putter alt overskudd i egen lomme, ikke inn i Leeds United.
3. Grayson har fortsatt ikke fått grep om den defensive organiseringen av laget.
4. Sentral midtbane evner ikke å være en motor.
5. Forsvaret slipper gjennom altfor mange lettkjøpte muligheter for motstanderen.
6. Laget er veldig avhengig av Gradel, Snodgrass, Becchio og Howson offensivt.
7. Bates stikker av med alt overskudd privat i Monaco.
8. Vi overpresterte i fjor og vi er på stedet hvil i forhold til fjoråret.

Pkt 6 blir jo for dumt. Dette er jo noe alle lag "sliter" med. Er jo ikke slik at et lag kan ha 20 spillere offensivt som de kan rullere på....

Er det helt umulig for folk å lese hele tråden? Jeg satte opp punktene mine med referanse til åpningsinnlegget i tråden (men det fikk du vel ikke med deg, Nordhagen?).
 

Tjalla

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #22 på: August 16, 2011, 16:10:18 »
Nedrykk blir det ikke, men det er ledelsen som har lagt ambisjonslista. Når man ikke er villig til å bruke penger på forsterkninger blir det bare å føre supporterne bak lyset når man babler i vei om opprykk. Da er det like greit å holde kjeft.

Enig Joe! Tåpelig å snakke om opprykk på den måten når en ikke klarer hverken å få inn noen klare forbedringer (håper jeg må spise dette i meg, men sålangt kan ikke jeg se at noen av de vi har fått inn er bedre enn de vi hadde), og ikke engang klarer å få signet de beste spillerne på litt mer langsiktige kontrakter. Det at de venter til et evt opprykk er jo bare sludder og vås, det finnes nok av klausuler som kunne løst den saken (økt lønn ved opprykk/tvunget salg ved ikke opprykk eller nedrykk).

Hadde de derimot sagt at målet denne sesongen er å etablere seg på øvre halvdel og forhåpentligvis lukte på play-off, ja da hadde saken sett annerledes ut i forhold til signingene.

Prøver hardt å være positiv dog... :)
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

GeirO

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #23 på: August 16, 2011, 22:20:16 »
Kan vi alle nå være enig om at det blir opprykk?
I alle fall til fram til neste tap......
MOT

lojosang

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #24 på: August 16, 2011, 23:44:40 »
I motsetning til hva jeg trodde da jeg så overskriften er dette i ferd med å bli en liten favorittråd. Mye bra analyse og spissformuleringer her.

Jeg tror vi klarer playoff fordi vi fortsatt har en formidabel angrepsrekke og fordi Clayton virker å være mange hakk bedre enn Johnson og Kilkenny.
Får vi kontinuitet inn i forsvarsrekka og har girseflaks med skader og suspensjoner kan dette ende med opprykk. Jeg har likevel mest tro på et nytt tap på Wembley.
- Leif Olav

Tarald72

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #25 på: August 17, 2011, 00:41:43 »
Kvifor vi hamnar på øvre halvdel:
1. Vi tek med oss erfaringa frå i fjor og veit kva som krevst i denne ligaen
2. Spelarane er betre samkøyrd og samhaldet vil styrke seg utover hausten
3. Skader på sentrale spelarar (Becchio, O'Brien og Somma) set oss tilbake i sesongopninga
4. Vi har erstatta Schmeichel/Kilkenny/Johnson med i beste fall tilsvarande kvalitet
5. Opprykksentusiasmen etter L1 er kraftig redusert
6. Trenarteamet evnar ikkje å stramme opp defensiv organisering og vi slepper inn mange "billige" mål som vil koste oss mange poeng i løpet av sesongen
7. Vi er svært skadeutsatt på sentral midtbane, men Clayton og Nuñez vil blomstre
8. Vi har midtstoggarar som betjener backplassane og offensive bidrag uteblir
9. Verken Snodgrass eller Gradel vart seld, som viser at vi satsar på ei topplassering

Må si meg mest enig me dæ her Per  :). Eneste æ e uenig i er vel at vi har tilsvarende kvalitet i fra Schmeichel/Kilkenny/Johnson. Her har vi like god keeper, men langt bedre sentral midtbane. Ã…rets spiller for oss tror jeg allerede nå blir Adam Clayton. Han virker rett og slett som Batty bare langt bedre offensivt og det er et bra skussmål   8)

Har sittet og fulgt med kampen i kveld(riktignok i audio, men da følger man gjerne med litt også) og er fortsatt i lykkerus, og det her lover godt.
Må si meg veldig enig med dere her, vi har fått tak i de erstatningene som er påkrevd, noen av dem vil jeg si er bedre, og nye spillere i stallen til å forsterke laget.
Jeg tror vi er litt trege i starten, og gjerne trenger en par-tre kamper i hver sesong for å komme oss på rett kjøl.......
Vi er et lag som i alle fall skal kunne klare play-off denne sesongen!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Lucas the Kop Cat

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #26 på: August 17, 2011, 09:26:59 »

Fra spøk til revolver, årets sesong tror jeg vi opplever at laget blir middelhavsfarere i Champonship! En del tap, en del seiere og en del uavgjort og vi blir liggende og vake rundt midten av tabellen!!   Dessverre!

Høres ut som en slitsom tid foran oss som Leeds-supportere! :-\

Dennis

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #27 på: August 17, 2011, 10:04:58 »
Denne kampen og seieren var ekstremt viktig! Starten på sesongen har vært svak og forsvarshistorien har vært same old story. Når det gjøres store rokeringer (selv om noen var påtvungede) er det selvsagt et klart tegn på at ting ikke fungerer og enten kan det gi et boost i form av at folk får 'et spark bak', eller det kan vise at manageren har mistet troen på plan A. Noe som igjen forplanter seg negativt.

Hadde vi tapt i går, med West Ham og Ipswich i vente, må jeg innrømme at nedrykk hadde virket langt mer sannsynlig enn opprykk til PL.

Vi er ikke ute av minefeltet enda, med to tap på rad er vi tilbake på et kritisk punkt, mens vi kan spille oss inn blant opprykksjagerne igjen i løpet av de neste par ukene.

Når det gjelder punkt seks, som ikke var negativt i utgangspunktet (hvilke lag er ikke avhengig av noen fremover?) så kan vel den settes en strek over nå? Både McCormack og Nunez er i ferd med å spille seg inn i den kategorien og jeg tror minsanten vi får mål fra Clayton i år også.
Marching on together!

Tjalla

Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #28 på: August 17, 2011, 10:16:22 »
Jeg tror at de neste par ukenes transferaktivitet vil avgjøre mye. Om vi får inn ett par spillere med kvalitet så kan vi klare å krangle om Play-Off plass tror jeg. Men å henge med helt i toppen (les:direkte opprykksplass) tror jeg ikke vi er gode nok til. Vi har en relativt bred stall (som dog er noe skadeutsatt), men det mangler litt på kvalitet i enkelte ledd. En komfortabel seier er ikke nok til å overbevise meg om annet.

Jeg tipper: 4-10 plass på Leeds, altså øvre halvdel. Med ett par signeringer fjernes et par-tre av de nedre plassene  ;) We are so proud, we love you Leeds, Leeds, Leeds!
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: hvorfor nedrykk!
« Svar #29 på: August 17, 2011, 11:40:09 »
Jeg må, i likhet med Kaizer, understreke at gårsdagens seier var utrolig viktig. Det ville med tap, evt. et usselt uavgjortresultat spredd seg tvil, usikkerhet og negativitet i laget. Nå fikk gutta et realt løft og dette bæer de med seg videre. De siste kampene har vi slitt med Ipswich som er neste motstander, og west Ham er favoritt til opprykk, så dette blir spennende.

Gode og hederlige kamper mot disse sterke motstanderne hadde vært betryggende. Begge de to vi har tapt for i åpningskampene har begynt meget sterkt. Soto`n imponerer rett og slett.

Vi rykker ikke ned, ikke opp, vi havner i midtsjiktet......trur eg!!! Uansett; Love Leeds!!!
Yeboahs vitne