Er vi på vei oppover??

Started by Leedsfan, August 24, 2011, 17:05:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

4-1 over Hull og en knallkamp mot West Ham har gjort meg gira og positiv igjen.

West Ham kampen er noe av det bedre jeg har sett på lange lange tider.

Selv om vi mangler et par signeringer og et par spillere som er skadet så synes jeg at det laget vi mønstrer per dags dato er bedre enn det vi hadde forrige sesong.

Lonergan er rett og slett bedre enn Kaper, jeg har lyst til å skrive "mye".. Jeg håper Lees og White beholder sine plasser på backene, liker det unge pågangsmotet. I midtforsvaret kommer Kisnorbo litt etter litt, men det store spørsmålet er jo hvem som skal spille ved siden av han?

Midtbanen med Howson, kometen Clayton og "free transferen" holder meget god klasse. Håper vi får inn en eller to til sentralt på midtbanen. Vingene er jo blant ligaens beste, Gradel og Snodgrass er snart i toppform. Nunez og Sam gir de god konkurranse og kan avlaste anytime + at de er "impact-players" av klasse.

Når Becchio er tilbake er mye gjort, finner han tilbake til formen han hadde forrige sesong så blir det mange mål på han. Keogh frem til jul (eller lengre) virker som den perfekte signeringen, et konstant uromoment for motstanderlaget. Ross har begynt å putte, men jeg tror ikke vi har sett det beste av denne spilleren. Somma tilbake blir jo en bonus av dimensjoner.

Vi er styrket og er på vei oppover, eller hva sier dere? Lodder stemning og skal respektere enhver meningsytring.

Keeper: Andy Lonergan
V. back: Aidy White
Midtstopper: Paddy Kisnorbo
Midstopper: Darren O'Dea
H. back: Tom Lees
V. midtbane/ving: Max Gradel
Sentral midtbane: Johnny Howson
Sentral midtbane: Adam Clayton
H. midtbane/ving: Robert Snodgrass
Offensiv midtbane/spiss: Ross McCormack
Spiss: Andy Keogh

Benk: Paul Rachubka, Andrew O'Brien, Lloyd Sam, Ramon Nunez, Michael Brown (Luciano Becchio, Davide Somma)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tom S

Alt for tidleg å uttale seg etter kun 4 runder!
COME ON LEEDS !!

Gufrias

Quote from: Tom S on August 24, 2011, 17:13:53

:o :o :o

Her har folk uttalt seg siden tidlig juni, og du synes fortsatt vi bør vente?  ??? ???
Hekta på Leeds siden 1974

Peter7

Signerer vi 2-3 klassespillere (på dette nivået) - selv om det kan bety at Gradel må ofres - får vi en stall som kan tåle flere skader på nøkkelspillere uten å miste flyten ... oppover :)
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Carl Fisker

Uttalelsene varierer SVÆRT fra kamp til kamp, avhengig av om vi vinner eller taper. Enten er vi på vei opp i PL eller så er vi på vei ned i bunnstriden.

B_Ød

Jeg må si meg enig med trådstarter, uten at det
vel er noen bombe  ;D
Ups & Ups!!

p0ndus

Quote from: Leedsfan on August 24, 2011, 17:05:28
4-1 over Hull og en knallkamp mot West Ham har gjort meg gira og positiv igjen.

West Ham kampen er noe av det bedre jeg har sett på lange lange tider.

Selv om vi mangler et par signeringer og et par spillere som er skadet så synes jeg at det laget vi mønstrer per dags dato er bedre enn det vi hadde forrige sesong.

Lonergan er rett og slett bedre enn Kaper, jeg har lyst til å skrive "mye".. Jeg håper Lees og White beholder sine plasser på backene, liker det unge pågangsmotet. I midtforsvaret kommer Kisnorbo litt etter litt, men det store spørsmålet er jo hvem som skal spille ved siden av han?

Midtbanen med Howson, kometen Clayton og "free transferen" holder meget god klasse. Håper vi får inn en eller to til sentralt på midtbanen. Vingene er jo blant ligaens beste, Gradel og Snodgrass er snart i toppform. Nunez og Sam gir de god konkurranse og kan avlaste anytime + at de er "impact-players" av klasse.

Når Becchio er tilbake er mye gjort, finner han tilbake til formen han hadde forrige sesong så blir det mange mål på han. Keogh frem til jul (eller lengre) virker som den perfekte signeringen, et konstant uromoment for motstanderlaget. Ross har begynt å putte, men jeg tror ikke vi har sett det beste av denne spilleren. Somma tilbake blir jo en bonus av dimensjoner.

Vi er styrket og er på vei oppover, eller hva sier dere? Lodder stemning og skal respektere enhver meningsytring.

V. midtbane/ving: Max Gradel

Benk: Paul Rachubka, Andrew O'Brien, Lloyd Sam, Ramon Nunez, Michael Brown (Luciano Becchio, Davide Somma)

Herlig med en positiv analyse, tror det er snakk om at klubben må  komme seg opp på en mental medgangsbølge så kan vi bare surfe videre på den positiviteten, alt blir lettere da. Og vi vil være på vei oppover. (Fikk litt mer trua etter 2-2 mot Hammers gitt ;D ;D ;D)

tobn på tur

Lyst til å si meg enig, men ikke helt ennå. Overbeviser og vinner vi mot et Ipswich lag på felgen til helgen begynner jeg nærme meg. Viktig å slå de dårligere lagene også, noe vi ikke alltid har gjort. Iallefall ikke alltid overbevist.

JacobScreek

There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

ollan

Ollan

Ove

Jeg synes også det er litt tidlig, selv om det er stor stigning fra første kamp mot Southampton.

Ser at flere bruker West Ham-kampen som argument for at vi er et topplag, men hvor gode er egentlig West Ham? Er de noen målestokk nå?

De tapte første hjemmekamp mot Cardiff, deretter knepen seier mot Dons, så følger storseier mot Watford, før de spiller uavgjort mot oss hjemme, og i dag, taper hjemme mot Aldershot.

Men vi avanserer på tabellen. Det er et godt tegn  :)

Tom S

Quote from: Gufrias on August 24, 2011, 20:46:45

:o :o :o

Her har folk uttalt seg siden tidlig juni, og du synes fortsatt vi bør vente?  ??? ???

;)
COME ON LEEDS !!

Joe Jordan

Så har vi jo de etterhvert famøse vårsesongene. Ikke alle tradisjoner er like morsomme.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Hallgeir *

Quote from: Joe Jordan on August 25, 2011, 12:32:43
Så har vi jo de etterhvert famøse vårsesongene. Ikke alle tradisjoner er like morsomme.

Dersom klubben kan ta innover seg at det spilles to høstsesonger hvert år, ville problemene løst seg selv.  8)
Super Leeds since 1968

Bites Yer Legs

Quote from: Ove on August 25, 2011, 00:05:29
Jeg synes også det er litt tidlig, selv om det er stor stigning fra første kamp mot Southampton.

Ser at flere bruker West Ham-kampen som argument for at vi er et topplag, men hvor gode er egentlig West Ham? Er de noen målestokk nå?

De tapte første hjemmekamp mot Cardiff, deretter knepen seier mot Dons, så følger storseier mot Watford, før de spiller uavgjort mot oss hjemme, og i dag, taper hjemme mot Aldershot.

Enig, hammers virket baktunge. Mange navn, lite lag.. Har ikke helt troen på Allardyce når han har favorittstempelet, selv om han selv har uttalt at det å være Real Madrid-manager er verdens enkleste jobb. Newcastle seilte igjennom CCC uten å imponere, hammers burde kunne gjøre det med den kvaliteten de innehar, men jeg tror og håper de trøbler! De virket lettere sjokkskadet av at vi til stadighet gikk i strupen på dem, deilig å se!

På en annen side bør man jo kanskje håpe at West Ham er skikkelig gode, for da er jo vi VIRKELIG skikkelig gode!! 8)

Ipswich, med det laget de har, bør prestere langt bedre enn de har gjort. Det er ett skadet dyr vi møter til helgen. Overbeviser vi der, tyder det på kvalitet!!
KEEP FIGHTING!!

Hallgeir *

Det ser svært mye lysere ut nå enn tidlig i august måned. Kampen mot Southampton var elendig, men etter det har pila pekt oppover.

Ipswich er motstander til helgen. Det siste de trenger, med sin frynsete selvtillit, er et tidlig mål mot oss. Unngår vi det, samtidig som vi selv spiller bra og putter først, kan fortsettelsen bli veldig bra.

Nå har vi opplevd så mange nedturer de siste årene, at det å fullstendig friskmelde laget alltid henger litt høyt. Men jeg lever i håpet, selvfølgelig.
Super Leeds since 1968

Jon R

Quote from: Bites Yer Legs on August 25, 2011, 18:01:29
Quote from: Ove on August 25, 2011, 00:05:29

Enig, hammers virket baktunge. Mange navn, lite lag.. Har ikke helt troen på Allardyce når han har favorittstempelet, selv om han selv har uttalt at det å være Real Madrid-manager er verdens enkleste jobb. Newcastle seilte igjennom CCC uten å imponere, hammers burde kunne gjøre det med den kvaliteten de innehar, men jeg tror og håper de trøbler! De virket lettere sjokkskadet av at vi til stadighet gikk i strupen på dem, deilig å se!

På en annen side bør man jo kanskje håpe at West Ham er skikkelig gode, for da er jo vi VIRKELIG skikkelig gode!! 8)

Ipswich, med det laget de har, bør prestere langt bedre enn de har gjort. Det er ett skadet dyr vi møter til helgen. Overbeviser vi der, tyder det på kvalitet!!

Jeg er sikker på at West Ham er gode og at de er en bra målestokk for hva vi kan forvente av motstand fra de bedre lagene i divisjonen. Jeg tror dog de i noen grad lider av det samme kultursjokket som de fleste lagene nedrykket fra PL opplever de første kampene i Championship. Føler meg ganske sikker på at de sakte men sikkert vil klatre og endelig trone øverst på tabellen i mai 2012. (forutsatt at de ikke ribbes for sentrale spillere i løpet av dette og neste transfervindu.) :o

Når det gjelder vår egen innsats tror jeg vi hadde en virkelig god dag mot Hammers og at dette ikke nødvendigvis reflekterer vårt "gjennomsnittelige" nivå som jeg mistenker er lavere enn dette. Jeg hadde godfølelsen før WH, men føler en større uro før møtet med sportsklubben 1-7.
Frykter en reaksjon fra begge lag som ikke nødvendigvis går i vår favør.
Jon R.

Karl Hot Shot

"Altfor" skrives i ett ord, Tom! Du mener jo tydeligvis ikke det samme som kongens motto: "Alt for Norge!"

Ellers er jeg enig i at det er for tidlig å felle noen dom etter bare noen få runder av nC.

asLeeds

Quote from: Karl Hot Shot on August 26, 2011, 20:04:23

"Altfor" skrives i ett ord, Tom! Du mener jo tydeligvis ikke det samme som kongens motto: "Alt for Norge!"

Ellers er jeg enig i at det er for tidlig å felle noen dom etter bare noen få runder av nC.

Alt for LEEDS, da e da Tom meine ;D
DALHEIM WHITES

Asbjørn

Før sesongstart mente jeg at vi trengte en god start for å henge med i toppen.

1-1-3 på første fem i serien sier vel sitt :(

MEN - likevel, nå håper jeg Leeds blir et av lagene som kommer i løpet av sesongen. Det er alltid noen 'slow starters' som kommer voldsomt når sesongen kommer skikkelig igang i oktober/november, for ikke å snakke om desember/januar/februar.

Leeds har jo hatt en dubb fra januar av de siste sesongene. Nå aner jeg en annen taktikk fra herr Grayson - i ligacupen midweek byttet han ut seks spillere. Kanskje vi kan unngå den i år? Kanskje vil nøkkelspillerne våre fortsatt ha litt overskudd når sesongen er på sitt heteste denne gangen?

Tre tap hittil ja. Men to av de skyldes nok utvisninger, tross godt spill før utvisningen. Mht Southampton-kampen er det lett (i etterpåklokskapens navn) å si at SG bommet med laguttaket!

Det jegfrykter nå, er at usikkerheten gjør seg gjeldende, at man begynner å famle med laguttaket og at usikkerheten  brer seg... Holder man fast ved stammen i de som har spilt hittil så vil poengene komme (I predict).

Selvfølgelig, fortsatt mener jeg at dagens stall er for tynn (rent kvalitetsmessig, mht vintermånedene), men det er det fortsatt tid til å gjøre noe med.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Quote from: Asbjørn on August 27, 2011, 20:37:57
Før sesongstart mente jeg at vi trengte en god start for å henge med i toppen.

1-1-3 på første fem i serien sier vel sitt :(

MEN - likevel, nå håper jeg Leeds blir et av lagene som kommer i løpet av sesongen. Det er alltid noen 'slow starters' som kommer voldsomt når sesongen kommer skikkelig igang i oktober/november, for ikke å snakke om desember/januar/februar.

Leeds har jo hatt en dubb fra januar av de siste sesongene. Nå aner jeg en annen taktikk fra herr Grayson - i ligacupen midweek byttet han ut seks spillere. Kanskje vi kan unngå den i år? Kanskje vil nøkkelspillerne våre fortsatt ha litt overskudd når sesongen er på sitt heteste denne gangen?

Tre tap hittil ja. Men to av de skyldes nok utvisninger, tross godt spill før utvisningen. Mht Southampton-kampen er det lett (i etterpåklokskapens navn) å si at SG bommet med laguttaket!

Det jegfrykter nå, er at usikkerheten gjør seg gjeldende, at man begynner å famle med laguttaket og at usikkerheten  brer seg... Holder man fast ved stammen i de som har spilt hittil så vil poengene komme (I predict).

Selvfølgelig, fortsatt mener jeg at dagens stall er for tynn (rent kvalitetsmessig, mht vintermånedene), men det er det fortsatt tid til å gjøre noe med.

Enig i mye av det du skriver, men jeg tror at det gode spillet gir oss trygghet. Det virker som vi tidvis spiller meget od fotball.

Det er jo klart at dette ikke er noen ønskestart og i kveld sitter jeg med mye av de samme følelsene som etter Boro kampen.

Jeg håper det kommer inn et par nye spillere snart og at vi fortsetter det gode, så langt resultatløse spillet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jackbauer68

jackbauer68

Leedsfan

Jack viser klasse i de to siste innleggene..

kongsmo

Quote from: Leedsfan on August 28, 2011, 10:21:05

tror tia på døgnet har noe me saken å gjøre muligens  ::)
"SNIFFER"

Leedsfan

Quote from: kongsmo aka Allan"Sniffer"Clarke on August 28, 2011, 10:38:55

tror tia på døgnet har noe me saken å gjøre muligens  ::)

Tenkte på det, men han må ha begynt tidlig i går... Kanskje rundt kampstart??:)

Hallgeir *

Han har nok først tenkt på å velge bibelen, men det kan se ut som om flytende trøst har gått av med seieren i natt.  ;)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

...at Leeds velger å la Gradel gå, så jeg ikke komme.

Visstnok var Sohaux også inne i bildet, så jeg håper det fikk prisen opp.
Og dette salget har vel Leeds visst om en stund, så jeg forventer spillere inn nå før vinduet lukkes!

Strengt tatt har vi bra dekning (på kort sikt) på kantene, svekket er vi nok - såpass har Maxi stått frem over de siste 12 månedene - men nå forventer jeg at første-elleveren styrkes, og det altså før man lukker vinduet.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ollan

Etter Gradels exit regner jeg med at vi er heldig som blir stående på stedet hvil >:(
Ollan

Leedsfan

Nå får endelig Nunez sjansen fra start, men må si at jeg er meget trist på Leeds sine vegne at Gradel forsvant...

V. midtbane/ving: Ramon Nunez

Benk: Paul Rachubka, Andrew O'Brien, Lloyd Sam, Luciano Becchio, Michael Brown (Davide Somma).

Det MÃ... komme inn et par knallgode forsterkninger i løpet at kun kort tid...