Trenden fortsetter

Started by janesoer, September 24, 2011, 11:50:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DenHviteYeboah

Quote from: Leedsfan on September 27, 2011, 13:46:12
Quote from: LeifMorten on September 27, 2011, 13:20:39
Quote from: Joe Jordan on September 27, 2011, 10:36:47
Men seriøst; er Gus interessert i Leeds jobben?!

Ville i så fall vært en spennede manager!

Jeg liker engasjerte trenere på sidelinja som tar grep når det trengs ala Poyet/Rekdal? Ingen her som har mailen eller kjenner Rekdal, vært spennende å høre hans "analyse" om tilstanden i klubben? Noe for TPN?
Vi kan jo få en ekspertanalyse fra Staunton ;D

Leedsfan

Quote from: DenHviteYeboah on September 27, 2011, 17:59:35
Quote from: Leedsfan on September 27, 2011, 13:46:12
Quote from: LeifMorten on September 27, 2011, 13:20:39
Quote from: Joe Jordan on September 27, 2011, 10:36:47
Men seriøst; er Gus interessert i Leeds jobben?!

Ville i så fall vært en spennede manager!

Jeg liker engasjerte trenere på sidelinja som tar grep når det trengs ala Poyet/Rekdal? Ingen her som har mailen eller kjenner Rekdal, vært spennende å høre hans "analyse" om tilstanden i klubben? Noe for TPN?
Vi kan jo få en ekspertanalyse fra Staunton ;D

Den spøken dro jeg for 2-3 dager siden...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Denne karen på facebook gir en analyse av trenden vi er i...:

Quotewhat it would be like to have fans that belive in the squad and management.....7points from our last 3 games....2 points off 6th after playing 4 of the top 6 teams... and getting knocked out a mickey mouse cup by the best team in england. all by spending next to nothing and getting freebies and a few loans. o and using our acadamy. how rubbish are we?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

Quote from: Leedsfan on September 27, 2011, 20:39:41

Quotewhat it would be like to have fans that belive in the squad and management.....7points from our last 3 games....2 points off 6th after playing 4 of the top 6 teams... and getting knocked out a mickey mouse cup by the best team in england. all by spending next to nothing and getting freebies and a few loans. o and using our acadamy. how rubbish are we?

Sånn har jeg ikke sett på det. Vi har jo faktisk møtt motstand som ser ut til å hevde seg med de beste i divisjonen.

MEN det er fremdeles tidlig i sesongen.......

flynn

Refreshing :)
Deilig med en motvekt til alle negative tanker som virrer rundt.
Jeg må si at bedømt etter en del av de kampene jeg har sett i høst så mener jeg dette laget har større potensiale enn i fjor. Lonergan og Clayton er så langt klare forsterkninger på sine plasser, McCormack effektiv og god, Keogh mange klasser over Paynter og nå kommer Becchio tilbake for fullt også. Og O'Dea er sannsynligvis den beste midtstopperen vi har hatt siden forrige versjon av Kisnorbo. Legg til at Lees og White gjør sine saker bra så ser det faktisk ikke halvgæærnt ut. Jeg oppjusterer herved mine forhåpninger fra midtable til kamp om playoff. Unngår vi vinterspøkelset, og henter en mann eller to i januar så kan dette bli spennende!

flynn

Cannavaro

Det er fint med andre positive tanker rundt klubben vår, men alle er uansett enig i at vi har store defensive utfordringer.  Dersom SG ikke tenker å forsterke forsvaret så må det tas grep på treningsfeltet hva gjelder organisering, "sharpness", taktikk og aggresjon i det defensive spillet. Vi,fansen, erkjenner at det slippes inn altfor mye mål.  Om dette fortsetter så vil det også ødelegge lagmoralen.  Tenk på Ross som bøtter inn mål nå, men som ser forsvaret sitt lekker som ei sil.  Det kan skape interne unødvendige spenninger over tid.  Ok, jeg skal ikke være unødvendig pessimist her, men forholder meg til realitetene - målene vi slipper inn forteller sannheten og vi får den plassen på tabellen som vi fortjener.  Studerer vi den, så ser jeg at Middlesbrough er det gjerrigste laget så langt, og de vinner t.o.m kamper.  Hva gjør de annerledes enn oss ???  Har de klart bedre forsvarsspillere enn oss ??   Noen med input her ???
I en periode gjennom en hel sesong så kunne jeg tenkt meg noe mer kynisk spill, holde nullen over flere kamper og vektlegge bare det.  Spiller vi 0-0 i noen kamper så er det greit for meg.  Stabilitet bak gir trygghet, og vi har offensive spillere som kreerer mål og sjanser i omtrent hver kamp.  Jeg ville vært mindre bekymra dersom denne tryggheten viser seg.  Dette ville komme som et resultat av mer defensivt fokus og treningskultur fra SG`s side, og gi resultater i kamper.  Jeg håper det kan være en målsetting før jul.  Men, spent på å høre fra dere andre om dere har sett Boro i noen kamper iår, og hvordan det defensive arbeidet fungerer der, formasjon o.s.v ??
MFLU - Miracles For Leeds United

Sleivind

Det er vel stein umulig å peke på en ting som er galt med forsvaret vårt, problemene er mer komplekse enn som så. Er spillerne for dårlige? Er taktikken dårlig? Organiseringen? Ofrer vi for mye fremover? Hva med dødball i mot? Hva gjør vi der? Er det mannsmarkering, eller forsvarer vi oss i soner? Hva med i åpent spill? Markering eller soneorientert?

For meg er det en salig blandig av alle disse tingene. Spillerne er brukbare, men ikke helt sjef. Taktikken er strålende i en omgang, horribel i andre omgang. Det samme med organiseringen, Brighton-kampen fremstår som et prakteksemplar på akkurat det. Av og til er vi for heite på grøten og satser for mye fremover når vi heller burde tatt det litt rolig. På dødball i mot ser det ut som om det er mannsmarkering på ene dødballen, og på neste ser det ut som om vi kjører sone.

Med andre ord, har vi mye å jobbe med.

Joe Jordan

Ja "how rubbish are we"?

Det blir veldig mye negativitet og naturlig nok økte det i styrke etter transfer deadline i og med Max forsvant. Vi greier ikke å erstatte han, men som nevnt er vi styrket andre steder, ref. Lonegan, Clayton (min nye favorittspiller, hvem skulle tro det for et år siden) og Keogh.

Leeds er ikke rubbish men den defensive lagdelen er. Når trenden (med å måtte score 3 mål eller mer for å vinne kamper) fortsetter sesong etter sesong er det faktisk meget god grunn til bekymring. Fordi det vil koste oss muligheten for opprykk.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

LEO

Jeg så første omgang mot Brighton igjen igår som syntes var meget bra.

Men allerede etter 2 minutter så mister Pugh mannen sin på en corner og Brighton spiller står helt alene inne i fletet og hedder nesten i goal.  Meget dårlig av spilleren å ikke score.

Lees stod nesten ved stolpen og  hadde en klarering med benet som gikk inn i feltet vårt
igjen :-[

O`Dean opphevet offsiden engang da han ble løpende på langs mens de tre andre forsvarsspillerne rykket ut for å få en Brighton spiller offside. 
Det ble en farlig situasjon men ikke mål.

Dette er altså fra en omgang som jeg mener er meget god og vi ikke får baklengs men det er bare tilfeldig for vi gjør altfor mange feil som ikke skal/bør gjøres på dette nivå.

I 2 omgang fikk vi tre i ræva.   :(

Dennis

Quote from: Torpedo on September 27, 2011, 22:56:46

Sånn har jeg ikke sett på det. Vi har jo faktisk møtt motstand som ser ut til å hevde seg med de beste i divisjonen.

MEN det er fremdeles tidlig i sesongen.......

Det er fint å kunne se det fra en positiv side også, for faktum er virkelig at vi har hatt en tøff sesonginnledning rent kampmessig.

De neste fire kampene er det fullt mulig å vinne. før en vanskelig slutt på oktober måned og en knallhard november venter. Er vi med i toppen etter november, tror jeg vi er det til slutt også. Det avhenger av en eneste ting; tett igjen forsvaret.
Marching on together!

B_Ød

Quote from: Mr Kaizer on September 29, 2011, 14:16:54
De neste fire kampene er det fullt mulig å vinne. Det avhenger av en eneste ting; tett igjen forsvaret.
Evt..putte fler enn vi slæpp inn  ;)
Ups & Ups!!

RoarG

Pokker heller, mot Pompey KREVER jeg at Leeds holder nullen! Vil juble hemningsløst for et 0-0 resultat. Vinner vi 1-0 tar jeg helt av ;D
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

J.N

Quote from: RoarG on September 29, 2011, 17:36:25
Pokker heller, mot Pompey KREVER jeg at Leeds holder nullen! Vil juble hemningsløst for et 0-0 resultat. Vinner vi 1-0 tar jeg helt av ;D

Hahaha! :D

RoarG

Quote from: Nikolaos on September 29, 2011, 17:56:58

Ja bare le du, men se hva Grayson sier her:
http://www.leedsunited.com/news/20110929/boss-strives-to-find-the-right-balance_2247585_2467048

De skal trene på forsvar hele uka! Snart skal jeg oppleve den første Leeds kampen siden 30. april (1-0 mot Burnley, 13 kamper og 1170 minutter(!) siden) hvor Leeds holder nullen. Det er verdt å feire.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

J.N

Quote from: RoarG on September 29, 2011, 18:27:21
Quote from: Nikolaos on September 29, 2011, 17:56:58

Ja bare le du, men se hva Grayson sier her:
http://www.leedsunited.com/news/20110929/boss-strives-to-find-the-right-balance_2247585_2467048

De skal trene på forsvar hele uka! Snart skal jeg oppleve den første Leeds kampen siden 30. april (1-0 mot Burnley, 13 kamper og 1170 minutter(!) siden) hvor Leeds holder nullen. Det er verdt å feire.

Ja, har da ikke sagt noe imot det..

sportcarl1

Perspnligen jublar jag om vi vinner med 3-2, och slår näven i besvikelse  om det blir 0-0, självklart vill jag vi skall ha en bra defensiv, men jag bedömer leeds och grayson speciellt efter placering och poängsnitt

Jon R

Quote from: Cannavaro on September 28, 2011, 09:54:21
Hva gjør de annerledes enn oss ???  Har de klart bedre forsvarsspillere enn oss ??   Noen med input her ???

I sommer var Grayson mest opptatt av å signalisere at vi hadde et keeper problem, og med det feide han det egentlige problemet under teppet. De harde fakta må være vanskelige å svelge for Grayson: Vår nye keeper Lonergan slipper inn nesten dobbelt så mange mål som vår x-keeper Kasper gjør i sin nye klubb, og vi har totalt sett en enda verre defensiv record enn på samme tid i fjor.   :-[

Nesten alle lagene i divisjonen slipper inn færre mål enn oss. Jeg nekter fortsatt å tro at dette skyldes at vi har dårligere forsvarsspillere enn alle de andre lagene. Det er derfor positivt at Grayson endelig begynner å ta tak i det strukturelle-taktiske. Jeg er også av den oppfatning at det er fullt mulig å slippe inn færre mål, uten at det bør gå utover det offensive spillet. Løsningen ligger først og fremst i kollektivet, der det åpenbart er et stort forbedringspotensiale når det gjelder samhandling og disiplin.

Spørsmålet blir så om det finnes tilstrekkelig med kompetanse og pedagogiske evner i trenerteamet pr idag til å snu trenden. Jeg har begynt å tvile og frykter at det vil gå nye måneder før Grayson kommer til ytterligere erkjennelser. Det kan bety mange nye baklengs i ventetiden og farvel til opprykk i mai.

Prove me wrong, please!   :P
Jon R.

Peter7

Bruker vi B-spillere i forsvaret slipper vi sannsynligvis inn flere mål enn f.eks Ipswich - som vi hentet et par av dem fra (husker noen Ipswich-fans jublet da de så for seg å møte et Leeds-midtforsvar bestående av Naylor og Bruce...).

Synes faktisk det ser mer lovende ut nå med White og Lees, som er potensielle A-spillere - de kan bare bli bedre :). Burde vel ha en ny og bedre høyreback etter hvert - og kanskje signere O´Dea fast (evt. få inn en bedre spiller, men O´Dea har jo vært den mest stabile i midtforsvaret - selv om han heller ikke spilte fast på Celtic).
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Dennis

Det er ikke bra enda, men jeg syns vi kan spore en viss bedring i det defensive. Igjen tar nervene overhånd til tider og slapp markering og duellspill på dødballer i mot er fortsatt fremtredende.

Likevel sklir ikke motstanderen like lett igjennom mot etablert forsvar, som tidligere. Som sagt er ikke alt borte, men laget virker å forsvare seg mer som en enhet nå. Det syns jeg faktisk også var tilfelle mot Brighton, selv om personlige feil ødelegger for seier den kvelden.

Bedring er det, i det minste og jeg syns White gjorde mye bra defensivt mot Pompey.
Marching on together!

Sølvreven

Har du landet nå?   ;)

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

B_Ød

trenden fortsetter, og med seier i hengekamp, dytter vi Hull ut av play-off og er 5p bak Saints..kan ikke annet enn å være nøgd jeg nå  ;D
Ups & Ups!!

RoarG

Quote from: Sølvreven on October 02, 2011, 13:14:52
Har du landet nå?   ;)
Jada ;). Håper at Leeds holder nullen i neste kamp, så jeg kan ta av igjen.

Masinga

Quote from: CardiganArms on October 03, 2011, 08:16:00
trenden fortsetter, og med seier i hengekamp, dytter vi Hull ut av play-off og er 5p bak Saints..kan ikke annet enn å være nøgd jeg nå  ;D
Ja, trenden er at Leeds ikke har tapt en seriekamp siden 27. august (Ipswich). Det lover godt! De tre tapene vi hadde i august tilskriver jeg et hardt treningsgrunnlag i sommer. Dette iflg. uttalelser fra Grayson i TPN (opptil 3 økter daglig). Når dette er sagt, vil det alltid være ting å rette på i et fotballag. Men utviklingskurven er alt i alt positiv.
Masinga, medl.nr. 1250

Jon R

Flott at vi endelig holder nullen. men fortsatt er det et veldig stort forbedringspotensiale både på dødballer og i åpent spill.  :-\
Jon R.

Per-Stian

Fin "trend" dei siste fire kampane målt i poeng, men vi slepp inn altfor mange mål!

Soton........1-3 (TAP)
Boro..........0-1 (TAP)
Hull...........4-1 (SIGER)
West Ham..2-2 (UAVGJORT)
Ipswich.....1-2 (TAP)
Palace.......3-2 (SIGER)
Bristol City..2-1 (SIGER)
Brighton.....3-3 (UAVGJORT)
Pompey......1-0 (SIGER)

RoarG

Quote from: Per-Stian on October 03, 2011, 14:27:37
Fin "trend" dei siste fire kampane målt i poeng, men vi slepp inn altfor mange mål!

Soton........1-3 (TAP)
Boro..........0-1 (TAP)
Hull...........4-1 (SIGER)
West Ham..2-2 (UAVGJORT)
Ipswich.....1-2 (TAP)
Palace.......3-2 (SIGER)
Bristol City..2-1 (SIGER)
Brighton.....3-3 (UAVGJORT)
Pompey......1-0 (SIGER)
Det er vel bare å si seg enig med den oppsummeringen. 15 innslupne mål er altfor mye. 5 av dem har kommet mot middelhavsfarere som Ipswich, Crystal Palace og Bristol City. Her burde det ha vært 0 innslupne.

Peter7

Quote from: Peter7 on October 02, 2011, 12:33:56
Bruker vi B-spillere i forsvaret slipper vi sannsynligvis inn flere mål enn f.eks Ipswich - som vi hentet et par av dem fra (husker noen Ipswich-fans jublet da de så for seg å møte et Leeds-midtforsvar bestående av Naylor og Bruce...).

Synes faktisk det ser mer lovende ut nå med White og Lees, som er potensielle A-spillere - de kan bare bli bedre :). Burde vel ha en ny og bedre høyreback etter hvert - og kanskje signere O´Dea fast (evt. få inn en bedre spiller, men O´Dea har jo vært den mest stabile i midtforsvaret - selv om han heller ikke spilte fast på Celtic).
Lees´mål mot Doncaster - hvor han totalt parkerer Naylor - viser kvalitetsforskjellen mellom dem. O´Dea var også meget god i denne kampen. White fremstår jo nå som en ny Terry Cooper. Lichaj inn på høyreback, så kan dette bli veldig bra. :)
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'