Skrevet av Emne: The Kooks  (Lest 856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
The Kooks
« på: Oktober 15, 2011, 13:42:11 »
Er det noen som har hørt noe særlig om dette bandet. Harkonert i Leeds den 18 desember. Og det lile jeg har hørt av de virker lovende

kalle_92

  • Gjest
Sv: The Kooks
« Svar #1 på: Oktober 17, 2011, 19:37:19 »
Hei! Om du liker musikken, av det du har hørt til nå (Always Where I Need To Be, Seaside, Naïve mv.), så kan det være noe å gå på. Guttene fra Brighton har et relativt godt rykte i henhold til live-performances. Selv liker jeg musikken godt.

Hallgeir *

Sv: The Kooks
« Svar #2 på: Oktober 17, 2011, 21:42:27 »
Ikke akkurat grensesprengende (etter en liten gjennomgang på You-Tube, hadde ikke hørt om bandet tidligere), men greit og snilt. Hører gjerne på den type musikk til tider.
Super Leeds since 1968

Geiremann

Sv: The Kooks
« Svar #3 på: Oktober 19, 2011, 22:20:24 »
De har gitt ut tre album. Jeg har hørt mye på albumet "Konk", som jeg blir i godt humør av og liker veldig godt. Platekompaniet skriver følgende om deres siste album "Junk of the heart": Junk Of The Heart er album nummer tre fra The Kooks, som siden sist (Konk, 2008) har hatt et par utskiftninger i besetningen. Denne gang plasserer indiepop-gruppa fra Brighton seg i et mer modent lydbilde, samtidig som varemerket er i behold - dette er varm og sjarmerende popmusikk med tilbakelente vers, akustiske gitarer, ivrige synther og refrenger som maner til allsang.

Men husk at Platekompaniet alltid ønsker å selge og derfor skryter av alle album.

Hadde jeg reist til Leeds denne helga hadde denne konserten helt klart vært "et must" for meg.
Member of "The Peterborough eight".