Skrevet av Emne: KAMP: vs Birmingham City onsdag 26/10 2011  (Lest 53942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bites Yer Legs

Sv: KAMP: vs Birmingham City onsdag 26/10 2011
« Svar #510 på: Oktober 28, 2011, 19:40:21 »
Egentlig ikke. Dette var en 6 poengers kamp, For direkte oprykk kreves det seier mot de antatt sterkeste lagene.


FEIL!!!!!

For direkte opprykk kreves flest mulig seire.
bham snubler mot donny og vips så er vi likt innbyrdes ;)

Selvsagt gjør det de :)

Jeg er enig med h.b. her (fullt mulig du også er det). Det er veldig viktig å slå de antatte opprykksjagerne, i det minste ikke tape for de.

Likevel gjør ikke dette tapet meg noe mindre fornøyd med Leeds for tiden, om det går an å si slikt. Vi er minst like gode som sterke B'ham på bortebane og slipper de minimalt til på eget mål.

Leeds er rett og slett gode for tiden og denne kampen viser at vi er med, selv om vi tapte et jevnt oppgjør. Vi har hatt mange, mange av de tøffeste lagene så langt og det ser ganske bra ut så langt! :)

Støttes!
Jeg er også meget tilfreds med utviklingen, hvorenn irriterende det var å ikke komme fra Birmingham med poeng i går. Likevel er det viktig å ta med det positive fra kampen, som du er inne på; - vi ble ikke utspilt. Vi ga ett av divisjonens sterkeste lag solid kamp til døren. Måten vi tapte på gir meg tegn på at vi er i fortsatt godt sig, og forhåpentlig beholder flytsonen fremover.

Jeg er enig med h.b også.
Poeng i innbyrdes kamper mellom lag 1-6 - viser historien - reflekterer ofte hvordan sluttplasseringen mellom disse blir.
Mot de øvrige lag nedover på tabellen har poengfangsten en tendens til å utjevne seg innbyrdes.

Når vi skriver mai 2012 kan teoretisk sett disse 3 tapte poeng mot en opprykksrival vise seg avgjørende for både direkte opprykk eller play-off. Fasit i mai gir svaret.
Derfor; - jeg håper gutta kommer seg "back on track" mot Cardiff. Vi trenger (også de) poengene nå.


Vi hadde nå en grei record mot topp 6 i fjor. 2 seire mot QPR, 2 uavgjorte mot N'wich og Reading, seier og tap mot Swansea, uavgjort og seier mot Forest. Kun mot Cardiff hadde vi to tap. Det var mot Palace, Barnsley og Sheffield Utd vi sølte det bort..

Positivt inntrykk av  kampen i går. Vanlig innstilling på venstrebeinet til Snoddy så hadde tre poeng vært våre. Myhill hadde også to klasseredninger, PL-keeper.

Drittmål i mot. Tror ikke Pugh hadde nådd ned, men ser sløvt ut. Mistanke om offside. Uheldig inngripen av Rahubcka/dårlig kommunikasjon mellom han og Connolly. Bittert...


Vi er helt enige!
Kanskje jeg var litt upresis i mitt resonnement.
Poengtap mot nevnte lag (Palace, Barnsley, Sheff U) gjorde selvsagt også sitt til at vi hverken ble blant de øverste 6 og fikk play-off, eller det som bedre ville vært: - direkte opprykk.

Mitt lille poeng var; - historien viser det er sammenheng med endelig plassering (opprykk eller play-off), ut fra innbyrdes poengfangst mellom top-6 lagene. Tabell over innbyrdes kamper for disse lagene i fjor bekrefter dette:

1. QPR       10 4-5-1 13-6   17p
2. Norwich  10 4-4-2 13-13 16p
3. Swansea 10 5-1-4 10-12 16p
4. Cardiff    10 2-4-4 12-14  9p
5. Reading  10 1-4-5 12-18   7p
6. Nott. F.   10 3-4-3 16-14 13p

Resultat: QPR og Norwich rett opp. Swansea via Play-off.

Jeg nærmest forutsetter - ja, forventer - at Leeds har progresjon og i år kommer blant top-6.

Så langt i år er det lett å tro både West Ham, Southampton, Middlesbrough og Birmingham alle er å finne blant de 6 øverste til slutt. Vi har ikke slått noen av dem enda. 0-1-3 i innbyrdes kamper så langt, er derfor.....ikke helt bra skjema.
Birmingham-tapet kan vise seg ubehagelig avgjørende når slutt-tabellen gjøres opp.
Fordelingen med 1 poeng til hver hadde vært så mye bedre enn 0 og 3.

Men for all del; - med fasit i hånd i mai kan det se helt annerledes ut..... Forhåpentligvis plukker vi de nødvendige poeng sakte men sikkert fremover.

La oss starte med en solid revansje over Cardiff til helgen!



Argumenterte nok litt forbi hverandre ja. Du har selvfølgelig helt riktig når det gjelder innbyrdes topp 6-tabell, så får vi håpe vi er på den ved sesongslutt! Fikk forsterket troen på det etter å ha sett highlightsene mot b'ham, cardiff tar vi!! ;)
KEEP FIGHTING!!