Nye regler som gjør våre talenter billigere for de rike klubbene

Started by fmtj, November 07, 2011, 14:45:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RoarG

Hva kan vi lese av dette?
Ikke sats på å ale opp spillere selv. La noen andre gjøre den jobben. Ergo: legg ned akademiet, og sats på å kjøpe etablerte spillere for å få klubben opp i PL.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sleivind

De største blir større. En helt horribel løsning for de største klubbene utenfor PL. Det er klart at de minste klubbene i FL vil tjene på dette. Mens klubber som faktisk bruker litt tid og ressurser på ungdomsarbeid vil i verste fall tape stort på dette. Det er så hårreisende at jeg har mistet mesteparten av manken min.

Hallgeir *

Og tenk på at alle som er innkludert i akademiet koster like mye per hode for klubbene. Altså: De som til sist blir frigitt fordi de ikke klarer å ta steget opp til A-laget, utgjør like mye i omkostninger som de få som tar steget opp eller blir kjøpt opp av de rikeste klubbene.

Dette gjør regelendringen i beste fall merkelig. Pengesterke klubber styrer alt.
Super Leeds since 1968

fmtj

Quote from: hallghel on November 07, 2011, 18:37:00
Og tenk på at alle som er innkludert i akademiet koster like mye per hode for klubbene. Altså: De som til sist blir frigitt fordi de ikke klarer å ta steget opp til A-laget, utgjør like mye i omkostninger som de få som tar steget opp eller blir kjøpt opp av de rikeste klubbene.

Dette gjør regelendringen i beste fall merkelig. Pengesterke klubber styrer alt.

NEMLIG!!!!!!!!!!!  >:(  Resten av laga blir igjen i sumpa..........grrrrrrr
Yeboahs vitne

RoarG

Quote from: fmtj on November 07, 2011, 20:24:36
Quote from: hallghel on November 07, 2011, 18:37:00

NEMLIG!!!!!!!!!!!  >:(  Resten av laga blir igjen i sumpa..........grrrrrrr
Ikke overraskende. Mange utenlandske eiere i PL ønsker å avskaffe nedrykk fra PL (og opprykk til PL selvsagt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Moralen er dermed: Komme seg opp i det gode selskap (der pengemakten rår) fortere enn svint, slik at også vi kan snylte på de mindre klubbene.

Kan bety slutten for ungdomsakademiene dette. Meningen skal visstnok være at flere "home-grown talents" skal slå igjennom i de større klubbene og dermed skape et bedre landslag. Dessverre var det visst noen som glemte at hvis de lokale farmerne får stadig dårligere betalt for det de produserer, vil avlingene gradvis bli dårligere og til slutt dø ut. Da blir det å kjøpe ferdig bearbeidet mat fra kontinentet istedet.

Snakk om å sage over greina man selv sitter på.
Jon R.

lojosang

FA, FL og PL må jo være styrt av enten korrupte kjeltringer som tar imot betaling under bordet eller evneveike heimfødinger som har betalt seg til vitnemål fra folkeskolen. Eller en kombinasjon av begge deler.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

De rikeste klubbene kjøper jo opp de beste talentene uansett.Kjeltringen selger jo våre beste bare budet er stort nok....

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on November 07, 2011, 22:19:24
De rikeste klubbene kjøper jo opp de beste talentene uansett.Kjeltringen selger jo våre beste bare budet er stort nok....

Herlig hvordan du trekker han inn - uansett! ;D

Finnes det egentlig noen talenter Leeds har solgt, utenom Fabian Delph som vi må kunne si vi fikk en meget god pris for? Alle disse unggutta gikk jo på priser satt av fotballnemda, ikke godkjente bud fra Leeds.
Marching on together!

Dennis

Quote from: lojosang on November 07, 2011, 21:34:52
FA, FL og PL må jo være styrt av enten korrupte kjeltringer som tar imot betaling under bordet eller evneveike heimfødinger som har betalt seg til vitnemål fra folkeskolen. Eller en kombinasjon av begge deler.

Så lenge dagens FIFA-styre sitter, vil man neppe få kneblet omfanget av korrupsjon innen fotball. Ã... tro at engelsk fotball er rein, blir naivt. Se bare på problemene B'ham har hatt de siste årene, med ransakelser, arrestasjoner etc.
Marching on together!

lojosang

Om budet er stort nok, ja. Selvfølgelig skal vi selge da!
Nei, vent litt! Det glemte jeg. Det er jo revnende likegyldig for oss om Bates får en kartong Røra jordbær eller en pall Røra jordbær. Det er ingen forskjell på om Everton må ut med 600000 eller 184000 for samme spiller. Tall og sånt er jo så innmari vanskelig også, lissom.  ::)
- Leif Olav

lojosang

Quote from: Mr Kaizer on November 07, 2011, 22:28:50

Herlig hvordan du trekker han inn - uansett! ;D

Finnes det egentlig noen talenter Leeds har solgt, utenom Fabian Delph som vi må kunne si vi fikk en meget god pris for? Alle disse unggutta gikk jo på priser satt av fotballnemda, ikke godkjente bud fra Leeds.

Taiwo og Woods ble det vel inngått forlik om? Leeds truet med anmeldelse, Bates ble anmeldt for rasisme (jødehat) De andre gikk vel for tribunalfastsatte summer, ja.
- Leif Olav

Jon R

Et annet poeng er jo at flertallet av de unge spillerne får en bedre utvikling i sine farmerklubber på lavere nivåer.  Nåløyet til et A-lag i PL har etterhvert blitt så trangt at de færreste får en reell sjanse til å slå igjennom på høyeste nivå. Det er bare å se på utviklingskurven til akademispillere som har forlatt oss de siste åra.

Det kan umulig kvalifisere for opptak i MENSA å stemme ja til dette.
Jon R.

fmtj

Det store spørsmålet her var ikke om de store napper de gode talentene eller ikke, men hva de må ut med for å få tak i dem. De klubbene som er i lavere divisjoner trenger sårt de punda de får for de unge talentene de sender oppover rankingen. Hvis dette nå blir systemer blir det mindre penger og de fortsetter i beste fall der de er, men mange vil slite mer. Og de store forblir store og fotballen blir gørr og uforutsigbar!! Det har ikke jeg lyst til skal skje, ihvertfall ikke før etter at vi har rykket opp..... ;)
Yeboahs vitne

lojosang

Quote from: fmtj on November 08, 2011, 13:07:04
Det store spørsmålet her var ikke om de store napper de gode talentene eller ikke, men hva de må ut med for å få tak i dem. De klubbene som er i lavere divisjoner trenger sårt de punda de får for de unge talentene de sender oppover rankingen. Hvis dette nå blir systemer blir det mindre penger og de fortsetter i beste fall der de er, men mange vil slite mer. Og de store forblir store og fotballen blir gørr og uforutsigbar!! Det har ikke jeg lyst til skal skje, ihvertfall ikke før etter at vi har rykket opp..... ;)

Premier League ER allerede gørr og forutsigbar. Jeg kom i skade for å se en Scum-kamp på lørdag. Herre jemini så kjedelig! Takke meg til Doncaster - Burnley.

Eller vent litt! Så nylig som første halvdel av nittitallet vant jo Leeds og Blackburn hver sin overaskende toppdivisjonstittel. Hurra!  ::)
- Leif Olav

RoarG

QuoteEller vent litt! Så nylig som første halvdel av nittitallet vant jo Leeds og Blackburn hver sin overaskende toppdivisjonstittel. Hurra!  ::)
Til det sa FA: "Aldri mer om sånne små drittklubber skal vinne noesomhelst noengang! La de store bli større, og vi rikere. Leve Mammon. Gullkalver er innmari gøy å danse rundt!"

lojosang

Quote from: RoarG on November 08, 2011, 14:55:18
QuoteEller vent litt! Så nylig som første halvdel av nittitallet vant jo Leeds og Blackburn hver sin overaskende toppdivisjonstittel. Hurra!  ::)
Til det sa FA: "Aldri mer om sånne små drittklubber skal vinne noesomhelst noengang! La de store bli større, og vi rikere. Leve Mammon. Gullkalver er innmari gøy å danse rundt!"

Oooh! Du har fått tak i møtereferatene dere ser jeg!  ;D

Evnen til å trekke logiske slutninger synes i hvert fall rimelig innskrenket i ledelsen til FA.
- Leif Olav