Skrevet av Emne: Var Revie oppskrytt  (Lest 4312 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Var Revie oppskrytt
« på: November 08, 2011, 12:11:31 »
Jeg pisser nå i motvind. Men grunnen til at jeg tenker denne tanken er stallen som han hadde til disposisjon.
Selvsagt er han en legende, og kanskje den manageren som har betydd mest for Leeds gjennom tidene. Men hvis vi ser på spillerne og stallen som Leeds hadde i perioden hans. Ja da burde faktisk Leeds ha vunnet desidert mer enn de faktisk gjorde.
Så jeg hiver ut denne brannfakkelen. Burde Revie ha fått mer ut av laget enn han faktisk gjorde

Torpe-do

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #1 på: November 08, 2011, 12:24:00 »
Interessant diskusjon - og kanskje til og med en farlig diskusjon for oss Leeds-fans!

Skal vi diskutere dette er det viktig at alle vet at alle her ikke har noe vondt å si om Revie. Det var vel på mange måter han som skapte Leeds United.

Siden jeg er vokst opp lenge etter, må jeg kun forholde meg til historiebøkene. Slik jeg ser det har vi som Leeds-fans en tendens til å høse Revie litt opp i forhold til hva som faktisk ble oppnådd av titler og lignende. På gitt tidspunkt kan det godt hende at det som ble oppnådd var unikt, men om en sammenligner med store klubber i dag, blekner nok om ikke annet antall titler i forhold. Liverpool har flere perioder med storhetstider, perioder med bl.a flere serie -og europatitler i hver enkelt. Scumchester har, da spesielt med Ferguson oppnådd noe ekstremt mye større. Og listen fortsetter.


Jeg tror at i en slik diskusjon bør fokusere innover i organisasjonen. Ingen andre managere har betydd mer for Leeds enn Revie - ingen over og ingen ved siden. Det er selvsagt. Men om vi ser utover, til andre klubber, har nok ikke hans bidrag vært så stort som vi gjerne skal ha det til.




fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #2 på: November 08, 2011, 13:01:33 »
Jeg pisser nå i motvind. Men grunnen til at jeg tenker denne tanken er stallen som han hadde til disposisjon.
Selvsagt er han en legende, og kanskje den manageren som har betydd mest for Leeds gjennom tidene. Men hvis vi ser på spillerne og stallen som Leeds hadde i perioden hans. Ja da burde faktisk Leeds ha vunnet desidert mer enn de faktisk gjorde.
Så jeg hiver ut denne brannfakkelen. Burde Revie ha fått mer ut av laget enn han faktisk gjorde





Brannfakkelen sluknet, gjett hvorfor...... ?? Noen må ha ....... på den  :o
Yeboahs vitne

auren

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #3 på: November 08, 2011, 13:05:17 »
Mener jeg har lest flere leserinnlegg fra 70-tallet der Revie slaktes for sitt store ego, mangel på rullering, tåpelige utsagn i media etc. Tror innleggene var signert "The White Johannesson" og "Hockey-Berger".

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #4 på: November 08, 2011, 13:06:36 »
 ;D ;D
DALHEIM WHITES

lojosang

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #5 på: November 08, 2011, 13:20:28 »
Jeg pisser nå i motvind. Men grunnen til at jeg tenker denne tanken er stallen som han hadde til disposisjon.
Selvsagt er han en legende, og kanskje den manageren som har betydd mest for Leeds gjennom tidene. Men hvis vi ser på spillerne og stallen som Leeds hadde i perioden hans. Ja da burde faktisk Leeds ha vunnet desidert mer enn de faktisk gjorde.
Så jeg hiver ut denne brannfakkelen. Burde Revie ha fått mer ut av laget enn han faktisk gjorde

Nå var det vel Revie som satt sammen den stallen av skotske gruvearbeidere han vaska reine for kullstøv og knytta fotballsko på.  ;D
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #6 på: November 08, 2011, 13:38:11 »
Revie bygde vel opp et elendig lag til å bli et av Englands/Europas beste lag på den tiden. Man trenger vel strengt tatt ikke si noe mer om den saken...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #7 på: November 08, 2011, 14:44:33 »
Revie var konge, og mannen som hevet bakgårdsklubben Leeds United, med sine forfedelige grønngule drakter, til den klubben, og det begrepet Leeds United er i dag, som selv ikke nedrykk til L1 har klart å viske ut. Det var Don Revie som skapte det Leeds United som fikk meg hekta på klubben, selv om andre klubber hadde større og bedre(?) spillere. Ingen over, ingen ved siden, men alle under i Leeds' historie. Jeg har talt. Ugh!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #8 på: November 08, 2011, 14:59:29 »
At han var konge er jo mange som sier. Men desverre så vant Leeds veldig lite i gåseøyne når vi hadde europas beste stall ifølge mange. For hvis vi hadde det. Ja da skulle Leeds ha vunnet minst 5-6 seriemesterskap under Revie og ikke bare 2 stk som det ble

RoarG

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #9 på: November 08, 2011, 15:16:33 »
At han var konge er jo mange som sier. Men desverre så vant Leeds veldig lite i gåseøyne når vi hadde europas beste stall ifølge mange. For hvis vi hadde det. Ja da skulle Leeds ha vunnet minst 5-6 seriemesterskap under Revie og ikke bare 2 stk som det ble
Historie er ingen vitenskap som kan motbevises. Det er jo ikke sikkert om vi i det hele tatt hadde vunnet noe som helst med en annen manager ved roret i den perioden. Tapet i Serievinnercupfinalen i '75, skyldtes jo bare en korrupt fransk dommer, og ikke at Leeds spilte dårlig. Der ble vi regelrett fraranet et trofe.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #10 på: November 08, 2011, 17:39:33 »
Uten Revie hadde vel flesteparten av oss holdt med Scum eller Liverpool?

Oppskrytt? Bare konge? Høres ut som en FRELSER for meg! 8)
Marching on together!

RoarG

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #11 på: November 08, 2011, 17:48:36 »
Uten Revie hadde vel flesteparten av oss holdt med Scum eller Liverpool?

Oppskrytt? Bare konge? Høres ut som en FRELSER for meg! 8)
Jeg er ikke religiøs, så jeg prøver å unngå slike metaforer. Konge er det høyeste jeg kan gå ;). Revie skapte dagens Leeds. Etterfølgerne er bare "lavere adel", som prøver å forvalte hans arv etter beste evne.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Masinga

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #12 på: November 08, 2011, 18:44:01 »
Dette blir en diskusjon ala høna og egget. Hva kom først?
Masinga, medl.nr. 1250

newsome

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #13 på: November 08, 2011, 19:35:44 »
Uten Revie hadde vel flesteparten av oss holdt med Scum eller Liverpool?

Oppskrytt? Bare konge? Høres ut som en FRELSER for meg! 8)
Enig!
La oss holde oss til noe litt mer relevant og konkret å diskutere!!!!
La Revie få hvile i fred som en av klubbens aller største legender.
Den aller største etter min mening!!!!

Gufrias

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #14 på: November 08, 2011, 19:45:16 »
Da Revie ble manager i Leeds var klubben en stabil middelhavsfarer i 2. divisjon (tilsvarende Championship, for de yngre leserne), og hadde egentlig aldri hatt noen storhetstid å skryte av. Dette laget gjorde han til Englands beste, med 10 år på rad blant de fire beste i 1. divisjon (datidens PL). Dette var en større prestasjon da enn det er nå, fordi det ikke var så store økonomiske fordeler forbundet med å være best.

Så svaret er nei. Don Revie var ikke oppskrytt.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #15 på: November 08, 2011, 20:26:54 »
Uten Revie hadde vel flesteparten av oss holdt med Scum eller Liverpool?

Oppskrytt? Bare konge? Høres ut som en FRELSER for meg! 8)
Jeg er ikke religiøs, så jeg prøver å unngå slike metaforer. Konge er det høyeste jeg kan gå ;). Revie skapte dagens Leeds. Etterfølgerne er bare "lavere adel", som prøver å forvalte hans arv etter beste evne.

Holder meg unna slikt sjøl, men slike metaforer tar jeg likevel i brukt når det blir snakk om å unngå både pest og kolera.
Marching on together!

sportcarl1

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #16 på: November 08, 2011, 21:07:26 »
Don revie är kung, spelarna i superleeds var handplockade av honom, var talanger som han förädlade, var egentligen bara allan clarke som var en dyr värvning,
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #17 på: November 08, 2011, 21:30:45 »
Jeg pisser nå i motvind. Men grunnen til at jeg tenker denne tanken er stallen som han hadde til disposisjon.
Selvsagt er han en legende, og kanskje den manageren som har betydd mest for Leeds gjennom tidene. Men hvis vi ser på spillerne og stallen som Leeds hadde i perioden hans. Ja da burde faktisk Leeds ha vunnet desidert mer enn de faktisk gjorde.
Så jeg hiver ut denne brannfakkelen. Burde Revie ha fått mer ut av laget enn han faktisk gjorde

Ja, du pisser i motvind igjen, Håkon ;)
Men etter min mening er svaret nei på topic-spørsmålet ditt (han er ikke speeesielt opphøyet utenfor Leedskretser samt folk som har peiling på hans tidsperiode...). Han er ikke spesielt oppskrytt - men det er nok i hovedsak selvforskyldt mht den klønete måten han mistet jobben på landslaget på (han kunne ventet litt og fått sparken som managere flest ;) ) - og dermed fikk han et omdømmeproblem i Londonpressen...

...og svaret er ja på om han kunne fått flere titler ut av mannskapet han etter hvert disponerte. Men det gjør ham ikke oppskrytt, det var tross alt han selv som gjorde at de kom så nærme alle titlene in the first place.
Og uansett, det vi ble sittende igjen med i hans periode var jo uansett ikke småtterier :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SuperLeeds!

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #18 på: November 09, 2011, 14:00:53 »
Det som kanskje gjorde at han ikke fikk flere titler, var at Laget deltok i kanskje alt for mange kamper. De spilte i perioder kamper annenhver dag, og da kan det fort bli for mye - selv for den beste. Synd SuperLeeds ikke gikk overens med Brian Clough, det kunne forlenget storhetstiden...

Boxman

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #19 på: November 09, 2011, 17:42:44 »
At han var konge er jo mange som sier. Men desverre så vant Leeds veldig lite i gåseøyne når vi hadde europas beste stall ifølge mange. For hvis vi hadde det. Ja da skulle Leeds ha vunnet minst 5-6 seriemesterskap under Revie og ikke bare 2 stk som det ble

Du må huske at Revie "kjempet" mot andre managere som Bill Shankley, Bertie Mee, Matt Busby, Brian Clough, Tommy Docherty etc. Hvis vi skal begynne å nevne manager-legender i dag, så har vi Sur Alex, Arsene Wenger, og så begynner det å bli tynt. Så det var litt flere som kjempet om titler den gang, enn i dag, når kun tre klubber har vunnet PL de siste 16 sesongene.

Revie hadde nok sine feil, men det var han som skapte merkevaren Leeds United. Og for det skal vi være evig takknemlige. End of story!
Proud to be Leeds!

SuperLeeds!

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #20 på: November 09, 2011, 19:14:19 »
Mye mer spennende tider den gangen. Nå er det meste forutsigbart. Bare noen ytterst få klubber som har økonomiske muskler til å være med å kjempe i toppen - dessverre. Men i divisjonene under er det litt mer uforutsigbart og kanskje også gøyere? ;D

RoarG

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #21 på: November 10, 2011, 09:30:15 »
Mye mer spennende tider den gangen. Nå er det meste forutsigbart. Bare noen ytterst få klubber som har økonomiske muskler til å være med å kjempe i toppen - dessverre. Men i divisjonene under er det litt mer uforutsigbart og kanskje også gøyere? ;D
Enig. Har Viasat Fotball, så jeg kan følge med på Championship. Topp innsats og få nykker. Hvem gidder vel å følge med på PL når man har sure, furtne spillere som allikevel kan kalle seg multimillionærer, og enda være misfornøyd med tingenes tilstand (ja det er Tevez jeg tenker på)? PL er skjemmet av bortskjemte snørrunger. PL har ofret sporten for underholdingen. Og bare Leeds' tilbakekomst kan redde divisjonen fra det totale forfall ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #22 på: November 10, 2011, 11:51:31 »
Dette har etterhvert blitt en fin tråd til tross for overskriften!! Jeg er så enig med de her inne som svarer nei på oppskrytt- spørsmålet. Superleeds var fantastisk. Dons geni var etter min mening udiskutabelt. Videre hadde han helt tydelig mye av æren for at laget i dag har tusener av supportere verden rundt. Laget i helhvitt som var fargen han valgte.

De vant ikke veldig mye, men var i toppen lenge, og en fryktet motstander. "Nesten"- laget Leeds United var nær ved å vinne store triumfer når en tenker etter. To grusomme opplevelser, Sunderland i FA cupfinalen og Europacupfinalen i 1975... :'( der vi kjapt kunne ha vært omtalt på en helt annen måte og denne tråden hadde aldri sett dagens lys!!

Don er en legende og jeg vil alltid huske ham som den største av alle - som gjorde meg til en evig Leeds United addict!!
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #23 på: November 10, 2011, 13:19:16 »
Mye mer spennende tider den gangen. Nå er det meste forutsigbart. Bare noen ytterst få klubber som har økonomiske muskler til å være med å kjempe i toppen - dessverre. Men i divisjonene under er det litt mer uforutsigbart og kanskje også gøyere? ;D
Enig. Har Viasat Fotball, så jeg kan følge med på Championship. Topp innsats og få nykker. Hvem gidder vel å følge med på PL når man har sure, furtne spillere som allikevel kan kalle seg multimillionærer, og enda være misfornøyd med tingenes tilstand (ja det er Tevez jeg tenker på)? PL er skjemmet av bortskjemte snørrunger. PL har ofret sporten for underholdingen. Og bare Leeds' tilbakekomst kan redde divisjonen fra det totale forfall ;).

Ikke enig i det. Bortskjemte primadonnaer javisst, men ikke underholdning? Syns øvre del av PL er en fryd å se på, det går styggfort og der er til tider store inviduelle ferdigheter.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

h.b

  • Gjest
Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #24 på: November 10, 2011, 13:22:05 »
Skal Leedss noengang tilbake til toppen av Engelsk fotball. Ja da må vi hente inn disse bortskjemte primadonnaene. For å si det enkelt. Vil heller ha Ronaldo enn Bullard

Totto

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #25 på: November 10, 2011, 13:54:58 »
Skal Leedss noengang tilbake til toppen av Engelsk fotball. Ja da må vi hente inn disse bortskjemte primadonnaene. For å si det enkelt. Vil heller ha Ronaldo enn Bullard

Hard Work Beats Talent When Talent Fails To Work Hard

Husk hvorfor/hvordan vi rykket ut av PL...
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Tjalla

Sv: Var Revie oppskrytt
« Svar #26 på: November 10, 2011, 15:10:08 »
Mye mer spennende tider den gangen. Nå er det meste forutsigbart. Bare noen ytterst få klubber som har økonomiske muskler til å være med å kjempe i toppen - dessverre. Men i divisjonene under er det litt mer uforutsigbart og kanskje også gøyere? ;D
Enig. Har Viasat Fotball, så jeg kan følge med på Championship. Topp innsats og få nykker. Hvem gidder vel å følge med på PL når man har sure, furtne spillere som allikevel kan kalle seg multimillionærer, og enda være misfornøyd med tingenes tilstand (ja det er Tevez jeg tenker på)? PL er skjemmet av bortskjemte snørrunger. PL har ofret sporten for underholdingen. Og bare Leeds' tilbakekomst kan redde divisjonen fra det totale forfall ;).

Ikke enig i det. Bortskjemte primadonnaer javisst, men ikke underholdning? Syns øvre del av PL er en fryd å se på, det går styggfort og der er til tider store inviduelle ferdigheter.

Er det ikke det Roar skriver da? PL har ofret sporten for at underholdningen skal bli størst mulig. Det er jeg enig i. Ja klart enkeltkamper er helt rå (toppkamper spesielt), men PL generelt synes jeg har blitt gørrkjedelig.

Eller sier jeg at jeg må si meg enig i at Revie har skapt Leeds (uten å gå inn på med hvilke midler osv). Men klart han burde vunnet mer. Men det er vel slik Leeds har vært i all tid. Nesten laget som vi alle elsker å følge med på fordi vi aldri helt vet hvordan det går!  ;D
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?