Hvordan oppdra dine barn til å bli Leeds-supportere!

Started by Geiremann, November 16, 2011, 22:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stikles

Har sønn på 18 år. Vært Leeds-supporter hele livet. Er Gudfar til en på 13 år. han er Leeds-supporter. Leeds-draktene lyser opp på fotballtrening og kroppsøvingstimer. Hemmeligheten bak ? Ekte kjærlighet til Leeds. Nye drakter hvert år, og hyppige besøk på Elland Road. Kostbart, men det er verdt det.

Geir fra Grimstad

Vet ikke helt hvorfor, men dette har vært veldig enkelt med min sønn. Han har vært svoren Leeds fan siden fødselen og kan sitte i timesvis å se på filmer og gamle kamper med Leeds. Han har også rekruttert kamerater på fotball laget, som kommer til oss og ser kamper hver gang de er på tv.
Klart at pappa var raskt ute med supporter effekter og slike ting da. Og at ikke noen sportsarrangementer går han hus forbi (uansett idrett) hjelper vel også. Noen ganger til mammas store frustrasjon da hun gjerne vil "låne" tv av og til.

Men Birger H kan ikke du fortelle om den gang sønnen din troppet opp i stua i scum drakt ;D
revie

Andersen

Ble selv påvirket av en kamerat på barneskolen , han hadde masse engelske supporter blader fra den datidens store Leedslag . Dette var 70- tallets Leeds , ble hekta med en gang! Det ble enda bedre da far min i sin tid jobbet mye på hebridene mellom landet i Skotland på veg hjem , og kjøpte de berømte helvite Leeds draktene med smiley klubb merke på. At han samtidig hadde fått tak de spesielle legg/ kne numrene som holdt strømpene oppe , som jo også var et varemerke for Leeds, ja da ble julaften husker jeg stor! :D Min far var generellt intressert i fotball, han hadde et lite øye til Bødø Glimt, og var litt fan av Harald Berg, som igjen fostret noen glimrende Berg gutter!

David Harle

Quote from: Geiremann on November 17, 2011, 17:09:09
Quote from: David Harle on November 17, 2011, 15:00:53
Kan det være at du har spilt fotball med en Leedssupporter på Nesna som var keeper...

Vi hadde en fantastisk solid sisteskanse som het Ã...ge, som også var oppdratt i den rette tro. Håper jeg husker rett navn nå  :)

Ser man det! Artig at du fortsatt er sterk i troen! Hilsen Ã...ge

chief

Quote from: Geir fra Grimstad on November 18, 2011, 09:50:08
Vet ikke helt hvorfor, men dette har vært veldig enkelt med min sønn. Han har vært svoren Leeds fan siden fødselen og kan sitte i timesvis å se på filmer og gamle kamper med Leeds. Han har også rekruttert kamerater på fotball laget, som kommer til oss og ser kamper hver gang de er på tv.
Klart at pappa var raskt ute med supporter effekter og slike ting da. Og at ikke noen sportsarrangementer går han hus forbi (uansett idrett) hjelper vel også. Noen ganger til mammas store frustrasjon da hun gjerne vil "låne" tv av og til.

Men Birger H kan ikke du fortelle om den gang sønnen din troppet opp i stua i scum drakt ;D
Den hørtes stygg ut!
Tror ikke Birger har nevnt dette for meg   :o
1 4 all and all 4 1

B_Ød

Sønnen til kjæresten er 15 år gammel..ManU supporter, jeg har også noen kompiser som er ManU..en av den kjøpte med drakt til 15åringen i vår/sommer...
Måtte ta en runde meg ham, for å forklare hvilken terskel som måtte trås over for meg for i det hele tatt å vurdere en slikt bestialsk innkjøp. Tælpe'n skjønte det, og verdsetter drakta deretter  8)
Ups & Ups!!

SuperLeeds!

Har alltid frontet vårt kjære Leeds på en positiv måte her i huset - MEN, når allikevel poden og dattra begynner å tenke selv og finner seg andre lag, ja da må jeg nok innse at for den oppvoksende generasjon er nok ikke Leeds United det store alternativet - i dag.

Vil uansett ikke presse noen til å støtte noe som helst lag. Blir helt feil. Tenker tilbake når jeg selv var ung, pappa som trønder og Rosenborg fan, ble ikke det når du vokste opp nær Drammen - da ble det selvsagt Godset! Bare å innse det, mødre og fedre er nok ikke de største inspiratorene og heltene når favorittlag skal finnes.

Vi får satse på at vi rykker opp snarlig og igjen kan "leke" med de store jevnlig. Må jo si at spesielt min fotballinteresserte datter ble mektig imponert over at Leeds kunne slå man u. i FA-cupen som League one lag! MOT

HåvardK

Per Arne

Quote from: hobberst on November 17, 2011, 07:51:05
men har netopp blitt onkel, da min bror har født sin første, som ble en jente.

Sikker på at det ikke er søstra di?

Forøvrig er du vel blitt tante, siden det ble en jente?

;)

Hobben

Quote from: Per Arne on November 19, 2011, 03:55:39
Quote from: hobberst on November 17, 2011, 07:51:05
men har netopp blitt onkel, da min bror har født sin første, som ble en jente.

Sikker på at det ikke er søstra di?

Forøvrig er du vel blitt tante, siden det ble en jente?

;)
alt man gidder henge seg opp i. Damå til bror min har født jeg er onkel, søsteren min blir tante.
Rogaland Whites

ollan

barn,nevøer,nieser og venners barn. kjør på med påvirkning fra dag 1 ;D

om de ikke blir inntresert så har vi ihvertfall prøvd ;)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/w_4As1QQFWZWISZOxLZHr84izGl2OzJKoXyyONlmhR4?feat=directlink
Ollan

DenHviteYeboah

dette er noe vanskelige greier.Jeg prøvde å påvirke mine 2 nevøer fra tidlig av.Begge fikk Leedsdrakter, og svoger`n min syntes det var greit selv om han er Derby fan.Imidlertid er dette ganske håpløst hvis man ikke er sammen med de hver dag.Svoger`n har vært altfor slapphendt og de har dessverre endt opp som Lpool og scum supportere.Påvirkning på skolen fra klassekamerater kan vi dessverre ikke konkurrere med...og dessverre ser det ut til at på norske barneskoler så er det kun 2 lag som gjelder >:(

Masinga

At barn blir Liverpool-supportere må komme av påvirkning hjemmefra, ikke fordi laget vinner så mye...
Masinga, medl.nr. 1250

Andersen

SuperLeeds!

Quote from: Masinga on November 19, 2011, 22:44:07
At barn blir Liverpool-supportere må komme av påvirkning hjemmefra, ikke fordi laget vinner så mye...

Ikke først og fremst hjemmefra, men fra andre barn på noenlunde samme alder tror jeg. Det er jo heller ikke så lenge siden de vant CL, selv om det er lenge siden de har vunnet ligaen enn Leeds...

Geir fra Grimstad

Quote from: chief on November 18, 2011, 14:54:54
Quote from: Geir fra Grimstad on November 18, 2011, 09:50:08

Den hørtes stygg ut!
Tror ikke Birger har nevnt dette for meg   :o

Hehe, nei det har han nok ikke. Den var stygg, men han ordnet greit opp 8)
Kommer vel etterhvert her, når han bare får fingeren ut ;D
revie

Birger fra Grimstad

Det er nok riktig at min sønn Ruben hadde Scumdrakta på noen år i sine grønne uvitende barneår. Trodde du visste dette Bjørn  :)Men jeg var veldig aktiv å prøvde å påvirke han foran hver eneste Leedskamp,Han var 6 år på denne tiden.Alle kompisene hans var selvfølgelig Scum fans så det var ikke så lett å få omvendt han heller.Men så en gang Leeds skulle møte Scum hjemme i 1997 , da gikk han utrolig nok med på et veddemål,at visst Leeds vant så skulle han bytte lag,han var nok rimelig sikker på at det ikke skjedde,men heldigvis for meg så vant Leeds 1-0 etter mål av David Wetherall, og Ruben ble helt satt ut  :) Men han holdt sin del av avtalen,og etter den dagen har det bare vært Leeds,vi har vært på ER mange mange ganger. Det gøyeste var jo da vi samla sammen alt han hadde av rød dritt,dvd,drakter,skjerf,gardiner ,sengetøy og andre ting,det ble et bra bål i skogen ut av det,grillpølsene hadde riktig nok en liten usmak :) Så det gjelder å aldri gi opp,selv hvor håpløst det enn ser ut.
Klart han har fått mye pepper av kompisene,men vi har beholdt husfreden samt mange gode stunder foran tv når Leeds er i aksjon. Marching on together.........

David Harle

Her må Harald kjenne sin besøkelsestid når kongens fortjenestemedalje deles ut. Fantastisk! Regner med at du er en av de som er valgt ut i NRK sin nye serie "verdens beste pappa" 

Birger fra Grimstad

Takk for det,he he jeg gjør bare min plikt som Leeds pappa,er sååååååå glad for at jeg ikke ga opp med dette oppdraget,livet hadde ikke vært det samme med en Scum fan i huset,nei det hadde faktisk aldri gått.......... :)

chief

Quote from: Birger fra Grimstad on November 20, 2011, 22:07:17
Takk for det,he he jeg gjør bare min plikt som Leeds pappa,er sååååååå glad for at jeg ikke ga opp med dette oppdraget,livet hadde ikke vært det samme med en Scum fan i huset,nei det hadde faktisk aldri gått.......... :)

Fantastisk Birger.  :D 
  Kan ikke huske å ha hørt denne historien!  :o

1 4 all and all 4 1

fmtj

Har kjøpt drakter fra de var små, pratet positivt og gjort alt det man kan gjøre uten å indoktrinere dem.........MEN, det fungerte ikke dessverre, og jeg skylder på Kevin Blackwell for en del av det, da det var en viktig tid for podingen av podene mine, samt min kjære datter.
Konklusjonen er så enkel som at media kjører på med scumsøppel i et slikt omfang at det er vanskelig å stå i mot, dessverre. Og L1 perioden hjalp ikke akkurat på!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Har to gutter på henholdsvis 1 år og 4 år.
Tror det viktig at Leeds rykker opp til PL fort som faen viss jeg skal ha en sjangs til å få de inn på den rette sti....
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Rudi G.

Quote from: Sydhagen on November 21, 2011, 14:17:40
Tror det viktig at Leeds rykker opp til PL fort som faen viss jeg skal ha en sjangs til å få de inn på den rette sti....

Uproblematisk; Regner med de er medlemmer i LUSCOS og derfor har medlemskort, drakt, sjerf, vimpel på rommet og Leedsball! Få de avbildet på Juniorsiden i TPN og ta vare på bladet!

Nytter ikke å bare sitte passivt og se på hvor de tar veien, ta grep mann! ;)

Geiremann

Quote from: Rudi G. on November 21, 2011, 14:33:32

Uproblematisk; Regner med de er medlemmer i LUSCOS og derfor har medlemskort, drakt, sjerf, vimpel på rommet og Leedsball! Få de avbildet på Juniorsiden i TPN og ta vare på bladet!

Helt enig, Rudi!
Man kan ikke sitte og se på at barn og unge går helt til grunne med ManchesterikkeCity, og de andre djevlene.
Member of "The Peterborough eight".

Sydhagen

Quote from: Rudi G. on November 21, 2011, 14:33:32

De har drakt og Leedsball, men fotball interessen er ikke til stede ennå hos 4-åringen. Litt tidlig å forvente noe av 1-åringen kanskje  ;D
Er selv medlem av Luscos, men må vel ta til meg rådene her og gå for fullt familiemedlemskap.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kalle_92

Syns det er litt trist at man i disse dager må gjøre såpass med innsats for å få barna til å bli Leeds-supportere. Regner med at en del av dere som er lenger opp i årene ble supportere gjennom 70-tallets storhetstid eller ihvertfall når vi kjempet i Premier League. Selv har jeg fått oppleve Alan Smiths tårer og Robinson som trøster, i et dystert avisutklipp jeg har, nedrykk og minuspoeng til Championship, League One og administrasjon. Skulle gjerne likt å se oss fortere enn fortest opp i Premier League, hvor vi hører hjemme! Da ville vi igjen fått grobunn og en naturlig medlemsvekst igjen! Nå synes jeg det fremstår som at man må "kjøpe" ungene sine med allslags. Men det er nå bare jeg, fortsatt tenåring!  ;) Forøvrig ble jeg nok Leedsfan fordi alle brødrene mine (en god del) og en del i slekten min er det.

Fotball handler om glede og entusiasme for meg, så opprykket til championship og seieren mot scum har vært noen høydepunkter! Men det er for tiden et stykke mellom disse nå for tiden. Men dette er bare fantastisk: http://www.youtube.com/watch?v=6w5ug3tUrNE  ;D

Håkon

Et konkret tips, sett passordet på barnas pc til Leeds!
Leeds for alltid

ollan

Quote from: Håkon on November 22, 2011, 18:42:46

helsike...........måtte du røpe "alle" passordene mine...må du ha et lenger psw så er alternativet superleeds
Ollan

Håkon

Quote from: ollan on November 22, 2011, 19:35:04
Quote from: Håkon on November 22, 2011, 18:42:46

helsike...........måtte du røpe "alle" passordene mine...må du ha et lenger psw så er alternativet superleeds

;D ;D hva med superduperleedsforevertilidie ;D ;D
Leeds for alltid

Andersen