Skrevet av Emne: Venstreving.....  (Lest 3236 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Venstreving.....
« på: November 20, 2011, 14:36:48 »
Når jeg ser laget spille så savner jeg Gradel mer og mer. Hele laget var mer dynamisk med Gradel på laget og nå som ikke venstreback er en problemplass lengre så mener jeg at Grayson må handle inn en rask, gjennombruddssterk og målkåt venstreving.

Pugh er en helt ok spiller som kan gjøre en helt ok jobb for oss. Han "balanserer" kanskje midtbanen når han spiller, men jeg mener vi er såpass solide om dagen at vi hadde hatt et bedre lag med en Gradel lignende spiller.

Sam kan gjøre jobben, men jeg ble ikke imponert mot Burnley. Hvis han skal skinne så må han få tillit, venstreving er vel heller ikke favorittplassen hans -> han vil vel ha plassen til Snoddy.

Max i dagens lag hadde vært helt konge og sammen med White så hadde han fortsatt med å terrorisere motstanderlagene...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Venstreving.....
« Svar #1 på: November 20, 2011, 15:18:17 »
Når jeg ser laget spille så savner jeg Gradel mer og mer. Hele laget var mer dynamisk med Gradel på laget og nå som ikke venstreback er en problemplass lengre så mener jeg at Grayson må handle inn en rask, gjennombruddssterk og målkåt venstreving.

Pugh er en helt ok spiller som kan gjøre en helt ok jobb for oss. Han "balanserer" kanskje midtbanen når han spiller, men jeg mener vi er såpass solide om dagen at vi hadde hatt et bedre lag med en Gradel lignende spiller.

Sam kan gjøre jobben, men jeg ble ikke imponert mot Burnley. Hvis han skal skinne så må han få tillit, venstreving er vel heller ikke favorittplassen hans -> han vil vel ha plassen til Snoddy.

Max i dagens lag hadde vært helt konge og sammen med White så hadde han fortsatt med å terrorisere motstanderlagene...

Jeg ser helst at vingene bytter side under kamp. Da får vi variert angrepsspillet vårt mer. Og det kan være vanskelig for motstanderlaget å forholde seg til spillere som bytter plass under kamp

Leedsfan

Sv: Venstreving.....
« Svar #2 på: November 20, 2011, 16:10:10 »
Når jeg ser laget spille så savner jeg Gradel mer og mer. Hele laget var mer dynamisk med Gradel på laget og nå som ikke venstreback er en problemplass lengre så mener jeg at Grayson må handle inn en rask, gjennombruddssterk og målkåt venstreving.

Pugh er en helt ok spiller som kan gjøre en helt ok jobb for oss. Han "balanserer" kanskje midtbanen når han spiller, men jeg mener vi er såpass solide om dagen at vi hadde hatt et bedre lag med en Gradel lignende spiller.

Sam kan gjøre jobben, men jeg ble ikke imponert mot Burnley. Hvis han skal skinne så må han få tillit, venstreving er vel heller ikke favorittplassen hans -> han vil vel ha plassen til Snoddy.

Max i dagens lag hadde vært helt konge og sammen med White så hadde han fortsatt med å terrorisere motstanderlagene...

Jeg ser helst at vingene bytter side under kamp. Da får vi variert angrepsspillet vårt mer. Og det kan være vanskelig for motstanderlaget å forholde seg til spillere som bytter plass under kamp

Ikke en umulighet, men Snoddy virker bestemt på å spille på høyre side.. Eller kanskje det er Grayson som er sta?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Venstreving.....
« Svar #3 på: November 21, 2011, 08:51:45 »
Vi har uansett ikke flust med flankespillere etter salget av Gradel. Hva med Whyte som venstreving?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Venstreving.....
« Svar #4 på: November 21, 2011, 08:57:19 »
Vi har uansett ikke flust med flankespillere etter salget av Gradel. Hva med Whyte som venstreving?

Nå har vi endelig en spiller som bekler venstrebacken på en brukbar måte og så vil du flytte han vekk...?
Nei, kjør Pugh/Sam på vingen fremover til noe annet skulle bli kjøpt/lånt inn. Ser gjerne Snoddy på venstrekanten og Sam på høgrekanten.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Venstreving.....
« Svar #5 på: November 21, 2011, 09:24:23 »
Vi har uansett ikke flust med flankespillere etter salget av Gradel. Hva med Whyte som venstreving?

Chris Whyte, stopperen?
Jon R.

Leedsfan

Sv: Venstreving.....
« Svar #6 på: November 21, 2011, 09:31:47 »
Vi har uansett ikke flust med flankespillere etter salget av Gradel. Hva med Whyte som venstreving?

Chris Whyte, stopperen?

Han hadde vært super på vingen, en Jostein Flo Type. Hårsveisen gjorde at han fikk en spesiell snurr på ballen når han headet. Hva med Whyte og Fairclough på vingene?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Venstreving.....
« Svar #7 på: November 21, 2011, 09:49:16 »
Vi har uansett ikke flust med flankespillere etter salget av Gradel. Hva med Whyte som venstreving?

Nå har vi endelig en spiller som bekler venstrebacken på en brukbar måte og så vil du flytte han vekk...?
Nei, kjør Pugh/Sam på vingen fremover til noe annet skulle bli kjøpt/lånt inn. Ser gjerne Snoddy på venstrekanten og Sam på høgrekanten.
Jeg vil ikke flytte han vekk. Det var et åpent spørsmål. Omflytting av Sam/Snoddy løser ikke problemet med for lite konkurranse om disse plassene. Tidligere har folk kommet med kritikk fordi White ikke har spilt ving. Mulig en ny vb kan løse problemet, slik at White kan spille fremme. Uansett, det er for dårlig konkurranse om flanke- og backplassene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Venstreving.....
« Svar #8 på: November 21, 2011, 09:55:25 »
Enig i at konkurransen er for liten på vingene for tiden og at noe bør gjøres der.
Satser på at Grayson har en plan i Januar for å løse dette.
Eller har vi noen "up and coming" på juniorlaget som kan steppe inn?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DanskLeedsGut

Sv: Venstreving.....
« Svar #9 på: November 21, 2011, 13:56:36 »
Hvorfor ikke spille sådan:

McCarthy

Connolly - O'Dea - Lees - White

Sam - Howson - Clayton - Snoddy

McCormack - Becchio
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Frode

Sv: Venstreving.....
« Svar #10 på: November 21, 2011, 16:27:32 »
Vi kjøper Gradel tilbake for halve prisen ... har vel fått nok av hvitløksbaguetter og franske oster nå.
 

Ove

Sv: Venstreving.....
« Svar #11 på: November 21, 2011, 17:44:56 »
Det er logisk at en med et godt venstrebein spiller på venstre kant, og en med et godt høyrebein på høyre kant. Men manageren kan ha en tanke bak å bytte på kantene. F.eks. at han ønsker at spilleren trekker inn i banen for å komme i skuddposisjon. Snoddy scoret jo seiersmålet i helgen på denne måten.

Det mest ekstreme jeg har hørt om kantspillere var da Drillo for mange år siden vurderte å stille med to fyrtårn på kantene, Jostein Flo og Per Ove Ludvigsen. Tanken var å spille Flo-pasning opp og de headet inn i feltet. Dette ble heldigvis ikke forsøkt i praksis  :)
 
 

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Venstreving.....
« Svar #12 på: November 21, 2011, 17:49:31 »
Tror Lloyd Sam kan bli skikkelig god viss han får regulert spilletid ...
Han har farta og teknikken og jeg synes han er kreativ nok til og gjør en god jobb på venstrevingen.

Men når vi bruker Pugh som er en mer defensiv ving får Aidy White ta de løpa opp og finner på mye farlig ! liker også den kombinasjonen veldig.
Pontus ❤

Hallgeir *

Sv: Venstreving.....
« Svar #13 på: November 21, 2011, 17:54:57 »
Vi kjøper Gradel tilbake for halve prisen ... har vel fått nok av hvitløksbaguetter og franske oster nå.

For at det ønsket skal oppfylles, trenger vi en Bates som i et forvirret øyeblikk snubler med lommeboka i hånden, og dessuten mist et par-tre franske åpninger.

Men at vi ser Gradel i Leeds-drakt igjen, gir nok svært høye odds.
« Siste redigering: November 21, 2011, 18:17:49 av hallghel »
Super Leeds since 1968

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Venstreving.....
« Svar #14 på: November 21, 2011, 17:57:27 »
Det er logisk at en med et godt venstrebein spiller på venstre kant, og en med et godt høyrebein på høyre kant. Men manageren kan ha en tanke bak å bytte på kantene. F.eks. at han ønsker at spilleren trekker inn i banen for å komme i skuddposisjon. Snoddy scoret jo seiersmålet i helgen på denne måten.

Det mest ekstreme jeg har hørt om kantspillere var da Drillo for mange år siden vurderte å stille med to fyrtårn på kantene, Jostein Flo og Per Ove Ludvigsen. Tanken var å spille Flo-pasning opp og de headet inn i feltet. Dette ble heldigvis ikke forsøkt i praksis  :)
 

Dette er ganske åpenbart, og jeg nevnte det i en annen tråd. Det er en god tanke. Ikke bare kan de trekke inn og skyte, men skaper forvirring, kan spille stikkballer og skaper rom for backene. Tenk hvis vingene våre kunne byttet ofte iløpet av kamp, slik at vi fikk variasjon av vinger som skjærer inn og lager kaos, og vinger som går rundt og slår inn. Tror det kunne skapt mye kaos hos et par motstanderforsvar.

LEO

Sv: Venstreving.....
« Svar #15 på: November 21, 2011, 22:36:59 »
Sam må ihvertfall slutte å trekke inn i midten men gjorde han i Sandefjord og igjen mot Burnely.

uff uff uff
 

Bites Yer Legs

Sv: Venstreving.....
« Svar #16 på: November 22, 2011, 04:11:08 »
Nå har Snoddy herjet noen sesonger på høyresiden, han hører hjemme der. Han og Connolly virker ha en god forståelse.
Grayson liker åpenbart å spille med "feil fot" på vingen, Pugh er vel førstemann siden Johnson i opprykksesongen som får tillit på "riktig side". Sam har vel hatt ett og annet innhopp på høyrekant og.
Håper virkelig Sam holder seg skadefri denne sesongen, da kan han endelig bygge videre på det han gjorde i Charlton og i starten for oss! Har allerede to makaløse og avgjørende innlegg (P'Boro og Burnley) denne sesongen. Fantastisk fot, forsvarerene tør ikke gå på han når han drar ballen over på høyrefoten for de skjønner at mannen er rask nok til å forsere dem om de støter. Sammen med White skapte han mye trøbbel for Trippier, som var veldig nærme det røde, og venstrekanten virket for meg som vårt klareste angrepsvåpen når vi ellers skurret litt. Innlegget til 1-1 kommer faktisk i etablert angrep, da er det klasse å åpne forsvaret som Sam gjør! Han ser litt "casual" ut i stilen, men han gir virkelig full pinne, krampen som tok han på slutten og det påfølgende 70-metersløpet hjem var herlig å se!
KEEP FIGHTING!!

Cherry

Sv: Venstreving.....
« Svar #17 på: November 22, 2011, 14:20:19 »
Ikke glem Nunez nå da - håper han ikke blir skyflet bort på reservelaget - snappet opp av en annen NCC klubb og blomstrer som vi vet han kan der!!
 

Sydhagen

Sv: Venstreving.....
« Svar #18 på: November 22, 2011, 14:22:17 »
Ikke glem Nunez nå da - håper han ikke blir skyflet bort på reservelaget - snappet opp av en annen NCC klubb og blomstrer som vi vet han kan der!!

Nunez bør få en fri rolle sammen med en spiss viss han skal spille i 4-4-2 systemet som Grayson bruker nå. Bruk han sammen med McCormack eller Becchio.
Har på følelsen at han kan åpne et trangt forsvar med genialitet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Venstreving.....
« Svar #19 på: November 23, 2011, 19:25:43 »
Sam må få en ny sjanse på lørdag og kanskje han er en midlertidig løsning på vårt venstrving "problem".

Det var ikke mange månedene siden vi mente vi hadde for mange vinger i stallen..:)

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Venstreving.....
« Svar #20 på: November 25, 2011, 18:11:01 »
Ikke glem Nunez nå da - håper han ikke blir skyflet bort på reservelaget - snappet opp av en annen NCC klubb og blomstrer som vi vet han kan der!!

Nunez bør få en fri rolle sammen med en spiss viss han skal spille i 4-4-2 systemet som Grayson bruker nå. Bruk han sammen med McCormack eller Becchio.
Har på følelsen at han kan åpne et trangt forsvar med genialitet.
Enig. Han bør få flere sjanser. La han føle at han er med og bidrar, ikke bare score en masse flotte mål på reservelaget.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020