1. januar -> 31. januar = åpent transfervindu.

Started by Leedsfan, December 12, 2011, 10:30:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neo

Quote from: DenHviteYeboah on December 15, 2011, 23:46:56

Forstår du ikke hva jeg mener?Hvis du går igjennom alle mine innlegg så har jeg ikke kalt de du nevner for "rask".Jeg har derimot kalt Rachubka,Bromby,Connolly,Bessone,Brown,Sheehan mfl for "rask".
Om Lonergan skrev jeg faktisk at jeg trodde han var en god keeper da han ble signet-bare sjekk tråden.Jeg driver ikke helgardering.Jeg er møkklei av at det blir talt i store ord fra ledelsen, og så er det samme leksa hver bidige gang: en spiller på free transfer,en som er på prøvespill,en som er et totalt ubeskrevet blad, en som har en grådig agent,en som krever for mye i lønn,en som ikke signet fordi kona nekta osv.
Hvis denne klubben skal komme noen vei, så må billettprisene ned, det må kjøpes 3-4 klassespillere fra PL som viser at klubben vil noen vei.Jeg snakker ikke om å kjøpe dyrt bare for å gjøre det, men noen ganger KOSTER KVALITET.
Poenget er at hvis vi skulle ha flaks å rykke opp, så nytter det ikke med dette opplegget hvis man skal bli blant de 10 beste igjen.det virker på deg og andre at det er helt greit å tape 0-5 for Blackpool på ER.Jeg synes det er skammelig og at det viser at troppen er altfor ujevn for å rykke opp.
Jeg vil ha 1, en eneste signing som viser at klubben vil noe sted.Kan du fortelle meg hvilke signeringer de siste årene som har begeistret Leeds fans?leser du engelske forum?Jeg har vært Leedsfan siden 1975 og har fulgt opp og nedturer.Det er en gåte for meg at du tydligvis er så fornøyd og regner med opprykk :)
Og et siste spørsmål: hvis jeg er imot alle, så betyr det vel at jeg er den eneste misfornøyde supporteren her på forumet?

Diskusjoner om rikets tilstand i klubben vår skaper alltid temperatur.
Uten at jeg skal gå inn i noen "sort/hvitt"-diskusjon, så er jeg tilbøyelig til å være enig i mye av det DHY skriver. Han treffer - prinisippielt - spikeren på hodet.
Og det er jo heller ingen uenighet i sak mellom DHY og Mr Kaizer.

Spillertilvekster og transferaktiviteten vår er et plagsomt irriterende tema.
Vi har diskutert opp og in mente hvorledes klubben kan sies å ha "truffet" på spillerfronten hva gjelder kjøp, men mer som hovedregel: innleie. Vi trenger ikke være "forståsegpåere" fra sofakroken i Norge for å hevde at vi samlet sett ikke har lyktes spesielt godt. Dette regnskapet har blant annet D Matteo kommentert i sin spalte i YEP et par ganger også. Treffprosenten er ikke god, og av alt som har kommet inn for kortere eller lengre periode, er det få som har lyktes "godt nok".

Samtidig hevder Mr Chairman (til stadighet) det litt "same old, same old"-budskap om at det er penger i kassen for SG å bruke. Det hevdes sågar at vi har opprykksambisjoner. Også i år.
Slikt liker vi selvsagt å høre, men det er jo likevel noe ved det; - jeg foretrekker å se det settes handling bak slike ord. Her brister det noe, for å si det pent.
For all del; - vi er i en god posisjon på tabellen for tiden, og det er lett å glemme det. Vi har hatt fremgang.
Men "det kritiske blikket" kan likevel ikke unngås, så lenge vi til stadighet opplever kamper med uforståelige tilbakeslag og visse lagdelers kontinuerlig manglende kvalitet. Den frustrasjonen er det så mange av oss som stadig smaker på (les: begynner å bli mektig lei av), fordi det oppfattes så uforståelig at ikke blir løst. Og den gir et signal om (og frykt for) at vi er for varierende i prestasjonene til å kunne "holde løpet ut" og være en reell kandidat for et høyere nivå.

Her mener jeg DHY også har et godt poeng.
Dersom vi til stadighet skal ende opp med "rejects" fra andre klubber, så fremstår opprykk mer som et "håp" enn en reell ambisjon.
Selvsagt kan vi være heldige og treffe på en og annen gratis tilvekst, men det hadde vært så fantastisk stimulerende å omsider få en spiller som vi visste både ville heve laget, som ga fansen troen, og ikke minst ga omgivelsene et hint om at Leeds er en klubb med reelle ambisjoner nå. Som vitterlig har noe "money to spend", og på den måten kan fremstå attraktiv for andre spillere.

Jeg blir derfor litt undrende - noe som også sier noe om innkjøpspolitikken i klubben - når Bates i YEP den 15.12 hevder:
"Ken Bates has hinted that Leeds United will be attempting to offload some fringe players when the January transfer window opens, to give themselves room for maneouvre on the incoming front next month.
He said: “We have a very large squad by even Premiership standards. We always used to say two players for every position and an extra one for the goalkeeper. That’s 23 â€" now we have 28, 29.
“Some of those aren’t featuring at all. It must be frustrating for them, a waste of money for us and it blocks other people coming in.”

Dette mener jeg både bekrefter at troppen er fylt opp med ikke-fullt-så-gode-spillere, og at størrelsen på troppen økonomisk blokkerer for kjøp/tilvekster. Penger blir med andre ord ikke brukt før noen går ut. Interessant.
Hvilket jeg også tar som en bekreftelse på at innkjøpspolitikken ikke er/har vært god nok.

Så neida DHY.... Du er ikke ikke den eneste misfornøyde supporteren.
Jeg er likevel ikke misfornøyd med alt, men i likhet med deg; - jeg er veldig enig i at vi gjerne skulle sett at det faktisk var penger til kjøp, og at vi kunne fått den kvaliteten i et par ledd i laget som vi over lang tid kunne trengt.

Og bare så det er sagt; - jeg forstår det er en lønnspolicy i klubben.
Men, for et par tre spillere vi faktisk ønsket og visste ville heve oss, ville jeg heller brukt 20-25k i uken på, enn å ha 7-8 squadplayers til 5-10k i uken som ikke var i nærheten av gresset på kampdag.

RoarG

Quote from: Sydhagen on December 16, 2011, 09:10:53
Er vel ingen/eller veldig få som er fornøyd med at Leeds ligger i Championship.
Men det er faktisk de av oss som klarer å glede seg over fremgangen Leeds har vist siden Grayson tok over skuta. Og foreløpig har vi faktisk vist fremgang denne sesongen også (viss posisjonen holder seg). Er ikke mange Leeds-managere gjennom historien som kan vise til sportslig fremgang 3 år på rad?!

Jeg er positiv til fortsettelsen!  :)
Er vel ikke enig i at "fremgangen fortsetter". Husker ikke eksakt plassering på dette tidspunktet i fjor, men vi hadde vel 2. plassen for en stakket stund? Har ikke vært i nærheten av den plassen så langt. Sånn sett er det vel tilnærmet status quo. Nå surret jo Leeds det til på våren, og datt ut av kvalik-beitet 1. helga i april (etter tapet mot C. Palace?). Skal vi snakke om noen forbedring av betydning, må jo Leeds forbedre prestasjonen i 2. halvdel av sesongen. Da vil 6. plass til slutt være et minimums-krav for å snakke om forbedring. Klarer ikke Grayson dette må han gå. Vi kan kanskje forklare uteblivelsen av den forventete fremgangen så langt, med det plutselige salget av Gradel helt på tampen av overgangsvinduet i august. Da dette salget var et faktum, mistet Leeds sin mest kreative spiller. Dette førte nok til at Leeds angrepsspill led, og at det ble lettere for motstanderne å forsvare seg mot oss. Dermed måtte andre spillere ta enda større ansvar og byrde for angrepsspillet, og de har jo tidvis vært skadd. Tenker spesielt på Snodgrass og Howson. Innlånet av Pugh kan vel sees på som et tilnærmet panikklån etter Gradels plutselige avgang, men han er jo ikke av samme offensive kaliber som Gradel. Kan i grunnen ikke laste Grayson for at han plutselig måtte seg etter noe nytt, som ikke helt kunne fylle Gradels sko. Jeg forventer derimot at Grayson ikke nok en gang blir tatt på senga ved å se nøkkelspillere vinke bye, bye i januar, men derimot at han kommer på offensiven og skaffer klubben et par spillere som forsterker klubben vesentlig. Gjøres ikke dette allerede i januar er jeg redd for at nevnte nøkkelspillere ser dette som et utrykk for mangel på ambisjoner og fremgang fra Leeds' side. Da kan de nok, etterhvert som sesongen skrider frem, be om å bli satt på transferlisten. Ser gjerne at en del stallfyll forsvinner også, helst selges, men utlån kan gå an. Det er alftor mange back-up spillere som hever lønn, men ikke hever kvaliteten.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Quote from: RoarG on December 16, 2011, 10:14:05
Da dette salget var et faktum, mistet Leeds sin mest kreative spiller.

Helt 100% uenig. Det er tre typer vinger. Kreative, raske og de som er begge deler.
Gradel går definitivt ikke under kreativ her for min del. Snodgrass derimot. Kreativ til tusen! Når det er sagt så er jeg likevel enig i konklusjonen. Leeds har vært skadelidende i angrep av Gradels bortgang. Disse to utfylte hverandre nemlig veldig godt på hver sin side. Nå ser det ut som om Sam kanskje kan fylle littegrann av det tomrommet som har blitt etter Gradel, men han er verken rask nok eller kreativ nok til å erstatte Gradel.

Leedsfan

Quote from: Blank_File on December 16, 2011, 11:30:15
Quote from: RoarG on December 16, 2011, 10:14:05
Da dette salget var et faktum, mistet Leeds sin mest kreative spiller.

Helt 100% uenig. Det er tre typer vinger. Kreative, raske og de som er begge deler.
Gradel går definitivt ikke under kreativ her for min del. Snodgrass derimot. Kreativ til tusen! Når det er sagt så er jeg likevel enig i konklusjonen. Leeds har vært skadelidende i angrep av Gradels bortgang. Disse to utfylte hverandre nemlig veldig godt på hver sin side. Nå ser det ut som om Sam kanskje kan fylle littegrann av det tomrommet som har blitt etter Gradel, men han er ikke rask nok og ikke kreativ nok til å erstatte Gradel.

Things that make you go hmmmmmmmmmmmmmm?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Andersen

KB sier troppen må slankes, før evnt nye spillere må inn . Snakk om å helgardere seg på spørsmål han får ! Noen spillere som går på gress , og bare hever lønn sier han . Det var vel KB og SG som i sin tid nettopp hentet disse spillerene til laget, FOR EN DUST !  >:(

Dennis

Quote from: NEO on December 16, 2011, 09:41:10
...

Fantastisk innlegg, NEO og nei, det er ikke forskjell på ambisjonene til DHY og meg eller noen andre på forumet. Vi ønsker alle Leeds tilbake i toppen av PL, om kanskje veien (og prisen iht evt sjeiker eller oligarker) er forskjellige.

Det jeg blir så trekt og lei av, er den evinnelige sarkasmen mot brukere som diskuterer kjøp av spillere, eller at det i Rhino Thue-stil er "dårlige spillere til det motsatte er bevist" om man ikke har hørt navnet på PL-kanalene uke ut og inn. Spesielt merkelig er det at diskusjonen totalt uteblir etter et slikt innlegg... Sikter ikke her (kun) til DHY; jeg har selv kritisert spillere på forhånd, senest ved Keith Andrews, men det betyr ikke at jeg gidder å smøre opp sidene med "I told you so" i etterkant.

Kritisk syn på klubben er vel og bra, føler selv jeg har det, men det er dessverre blitt sånn at om man ikke skriver Bates Out i bunnen av hvert innlegg, er man tydeligvis forguder av unnskyldninger, mediahets, dårlig behandling av arbeidstakere (spillerne) etc. Det er faktisk ikke slik! Det går an å se Leeds som noe mer enn Ken Bates og jeg vet at flere tror jeg faktisk LIKER fyren, eller å ligge i Championship - noe jeg finner absurd.

Ellers synes jeg en ting peker seg sterkt ut i hvordan vi burde gjøre ting, sett i lys av at vi har en eier som ikke vil bruke (mye) penger. Blackpool handlet PL-spillere og reserver, som Harewood, Reid, m.fl. og hadde poengsanking fra jul og inn som kunne blitt talt på en Cato Zahl-hånd. Norwich på sin side har hentet spillere fra divisjonene under (da de bedre spillerne på flere lag, som Morison, som for ikke mange år siden spilte Conference).

Nå gjenstår det å se om Norwich overlever, men det bør ikke nødvendigvis være "navn" som kommer inn. Hent sultne spillere fra nPC, SPL, League One og til og med League Two og grunnlaget for suksess er bedre enn avdanket PL-RASK - etter min mening.
Marching on together!

Blank_File

Andersen

Transfervindu åpner snart , det blir jo julaften igjen hvis vi får noen inn som er kanonsigninger da! Rykter : JJJAAAAAAAAAAA  og NNNEEEEIIIIIII  De var ikke sanne , den / de ble for dyre for klubben hørt den før?  :-[

Leedsfan

Quote from: Mr Kaizer on December 16, 2011, 13:25:51
Quote from: NEO on December 16, 2011, 09:41:10
...
Nå gjenstår det å se om Norwich overlever, men det bør ikke nødvendigvis være "navn" som kommer inn. Hent sultne spillere fra nPC, SPL, League One og til og med League Two og grunnlaget for suksess er bedre enn avdanket PL-RASK - etter min mening.

Ja hvorfor henter vi ikke unge fremadstormende spillere fra divisjonen under? Hva gjør egentlig Gwyn Williams? Vi burde hatt en stall på 17-18 spillere og noen skikkelige fremadstormende unggutter som puster gamlegutta i nakken.

Vi trenger egentlig ikke noen ny spiller for den offensive midtbanespilleren Howson, får ikke Nunez sjansen nå så aner jeg ikke hvorfor Grayson gav han en ny kontrakt..

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

SkySports

QuoteLeeds United manager Simon Grayson has confirmed he will try to strengthen his squad in January and is unsure whether on-loan striker Andy Keogh will be staying at Elland Road.

Keogh is with Leeds from Wolves and has expressed a wish to join the Championship club on a permanent basis in the New Year.

Grayson is waiting to discuss the situation with Wolves and whether there will be competition for the Republic of Ireland international, who started his career with the Whites.

"It is an option for us that will be dictated by what Wolves want to do and what we can do at this end," Grayson said in the Yorkshire Post.
Exceptional

"Andy has been very good since he got here with his work-rate and enthusiasm having been exceptional.

"But there are many other circumstances that dictate whether someone can come, such as it being Wolves' decision as to whether they want to sell permanently and whether we and other clubs can afford him."

With Leeds pushing for a return to the Premier League, Grayson stated his intention to try and improve his options when the transfer window reopens.

He added: "We are looking at targets and certain positions. I am not going to sit here and tell you what they are, but we will be looking to strengthen in January.

"Since pre-season, we have been analysing players and who might be available. I have had a meeting with the chairman this week and we do have a few targets in mind.

"Hopefully, we can go and get what we need to improve the team and the squad."

Leedsfan

Simon Grayson rett etter kampen mot Reading.

QuoteWe have too many players not performing to the level there cabable of , today we huffed and puffed and made it difficult for ourselfs. were finding it diffucult pressing people and passing the ball around like we did at the beging of the season. but in all fairness reading deserve credit . we cause problems wen we do quick 15 yard passes not these long aimless passes , there will be 2-3 faces in the january window we have the finances in place

Andersen

DenHviteYeboah

Fra teamtalk:
I fear the transfer window for us Leeds fans is a lot like a bad Christmas. All the hype and build up is fantastic, with so much to look forward too. But when the big day comes we get a pair of grans knitted socks that dont fit and a burnt dinner...

Leedsfan

Quote from: DenHviteYeboah on December 17, 2011, 22:35:16
Fra teamtalk:
I fear the transfer window for us Leeds fans is a lot like a bad Christmas. All the hype and build up is fantastic, with so much to look forward too. But when the big day comes we get a pair of grans knitted socks that dont fit and a burnt dinner...

Bates/Grayson kan ikke skuffe oss igjen, eller? De kan i hvert fall ikke komme med de samme unnskyldningene for at spillere ikke signerer. Blir spennende å se hva som skjer, frykter et antiklimaks...

Vonsiggy

Quote from: Vonsiggy on December 13, 2011, 12:54:20
Ser Smith nevnes her inne, men hvordan er det med Woodgate. Det jeg har sett så har han vært en blanding av benken og fra start i Stoke. Er det en mulighet å få en gammel kjenning tilbake?
Så han ble byttet ut etter ca 15 min mot Wolves.

Hadde vært deilig hvis han klager over lite spilletid og sier han vil tilbake til Leeds og hjelpe de til PL. Er dritt lei at vi slipper inn mål og mener at han vil styrke forsvaret vårt!

*Juleønske* Please Santa!

johnny gangster

Trur nøkkelen vår i transfervindauget er å hente inn ein klassestopper og ein back. Fortsette med lees og white mens kisnorbo og connolly får være backup. Fått eit stabilt og trygt forsvar som spelte kvar kamp. Det hadde gjort oss så stabile som mi må være for å rykke opp ein gang i framtiden, og helst i vår.

RoarG

Quote from: johnny gangster on December 18, 2011, 11:47:10
Trur nøkkelen vår i transfervindauget er å hente inn ein klassestopper og ein back. Fortsette med lees og white mens kisnorbo og connolly får være backup. Fått eit stabilt og trygt forsvar som spelte kvar kamp. Det hadde gjort oss så stabile som mi må være for å rykke opp ein gang i framtiden, og helst i vår.
Enig. Tar gjerne en sentral midtbanespiller til, siden Howson er ute på ubestemt tid, og Brown enda ikke har kommet skikkelig i gang.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Quote from: RoarG on December 18, 2011, 12:23:59
Quote from: johnny gangster on December 18, 2011, 11:47:10
Enig. Tar gjerne en sentral midtbanespiller til, siden Howson er ute på ubestemt tid, og Brown enda ikke har kommet skikkelig i gang.
Jeg tror Brown aldri kommer igang :( nok en signering av en "has been" dessverre...

fjellhaugen

Quote from: Leedsfan on December 17, 2011, 23:45:33
Fra teamtalk:

Bates/Grayson kan ikke skuffe oss igjen, eller? De kan i hvert fall ikke komme med de samme unnskyldningene for at spillere ikke signerer. Blir spennende å se hva som skjer, frykter et antiklimaks...

og julenissen kommer ned pipa natt til 24 hjemme hos deg eller?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leedsfan

Quote from: fjellhaugen on December 18, 2011, 13:55:07
Fra teamtalk:

Ja, hvert år siden jeg var liten. Er du en av de som ikke får besøk?

fjellhaugen

Quote from: Leedsfan on December 18, 2011, 15:02:02
Quote from: fjellhaugen on December 18, 2011, 13:55:07
Fra teamtalk:

Ja, hvert år siden jeg var liten. Er du en av de som ikke får besøk?

han slutta å komme etter at jeg begynte å stille kritiske spørsmål rundt hans distribueringsrutiner og drifting av julegavebedriften  :o
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Dennis

Syns det er merkelig at noen kan kalle Bates for nissen. Utseendemessig er de i samme gate, men i generøsitet er det rake motsetninger.

Mitt spillerønske for januar, om jeg kan velge kun èn: En midtbaneterrier som leder etter eksempel. Alan Smith? Gjerne. Kvalitetsmessig er han ingen STOR fotballspiller, men han passer som fot i fotballsko i nPCs fysike og teknisk begrensede liga, samtidig som han er dønn ærlig, duellsterk og bør ha noe uoppgjort på Elland Road.

Jeg tror ikke han kommer (nå), men spillertypen er akkurat den vi trenger. En bedre og yngre utgave av Michael Brown som kan bosse midten og lage rom for Clayton, vingene og spissene, samtidig som KONTRINGENE STOPPES, noe som har vært et større problem i det siste.

Marching on together!

haak-d

Send Keogh tilbake til Wolves. Hent Diouf og Smith på lån ut sesongen. Inn med ODea sammen med Lees, og hent en ny høyreback. Gibson ble nevnt her inne, han kunne vært en forsterkning på en plass som vi ikke er veldig godt besatt på.

Ronald

Merkelige konklusjoner her syns eg. Viss vi sammenligner denne tråden med akademi-tråden så er det total kollisjon. Jo mer av pengene som brukes på innkjøp jo færre egne blir det satset på. Og dersom man skal legge opp til egen spilestilsfilosofi gjennom alle årskull så må man jo ut å søke etter spillere som passer i et slikt system.
No var det vel det RBK gjorde i sin tid med hell må eg desverre innrømme, men kanskje det er veien å gå.

Men selvfølgelig Jula er til for ønsker..... eg ønsker at Leeds rykker opp med hovedsaklig lojale spillere. Vinner Pl i påfølgende sesong og uten at de har kjøpt seg til gjeldshelvete og poengtrekk sesongen etterpå.

Det er lov å drømme.

RoarG

Behøver ikke rane banken for å få tak et par forsterkninger. Se etter folk er snart er Bosman, og kjøp dem ut, hvis prisen ikke er for høy.

Andersen

haak-d

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/forren-klubbene-jobber-med-aa-bli-enige-3664213.html

Har Bates 1,3 mill pund så er det bare å løpe og kjøpe! Når du ser hvor godt Parr har tatt nivået, og man vet at Forren er en bedre spiller enn Parr, vå vil han forsterke oss meget. Men det er vel utelukket iom at han ikke er "gratis".

DenHviteYeboah

Quote from: haak-d on December 19, 2011, 22:04:00
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/forren-klubbene-jobber-med-aa-bli-enige-3664213.html

Har Bates 1,3 mill pund så er det bare å løpe og kjøpe! Når du ser hvor godt Parr har tatt nivået, og man vet at Forren er en bedre spiller enn Parr, vå vil han forsterke oss meget. Men det er vel utelukket iom at han ikke er "gratis".
Selvfølgelig har han det, men de brukes ikke på å forsterke stallen... :(

Dennis

Quote from: haak-d on December 19, 2011, 22:04:00

Hva med Even Hovland? Større potensiale og billigere, samt at interessen per i dag ikke virker like trykkende som på Forren. Leeds har vel også sett på Hovland allerede.
Marching on together!

SDalen

Quote from: haak-d on December 18, 2011, 20:00:17
Send Keogh tilbake til Wolves. Hent Diouf og Smith på lån ut sesongen. Inn med ODea sammen med Lees, og hent en ny høyreback. Gibson ble nevnt her inne, han kunne vært en forsterkning på en plass som vi ikke er veldig godt besatt på.
Hvilken Diouf???
Rogaland whites!