The heat is on

Started by Kato, January 01, 2012, 10:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andersen

Tror du traff hele spikern på hodet der fmtj! Sånt konspirasjons vås blir for dumt  >:( Skal vi begynne å tenke i de baner også nå at spillere vil underprestere i kamper fremover i støtte til AOB da ? Her er det en manager og trenerteam som nok en gang har et Leeds lag på glattisen og må få dem på beina igjen! En manager som ikke leverer om dagen , klart det er varmt rundt øra på mannen det burde gjelde spillerene også , med tanke på hva slags drakt de trer over hue i garderoben . Men til syvende og sist er det treneren sitt ansvar hvis resultatene uteblir. LEEDS4EVER

Kato

Det hadde blitt en svært vanskelig greie å forsvare Grayson med poengtap i dag, spesielt med så lang tid mot 10 mann.

Men fotball er ofte tilfeldigheter. Kanskje var akkurat dette vendepunktet. Spillere tuppet på hue og rævva ut, nytt friskt blod inn.

Ryktene sier Grayson sprang banen på langs på 2-1 scoringen. Det er ihvertfall ikke tvil om hvor mannen har hjertet. Sånn sett unner jeg han så voldsomt et opprykk med sitt kjære Leeds.

Kampen i dag gir meg assosiasjoner tibake til 1990, og da en viss Ferguson såvidt berget jobben i januar basert på FA-cupen.

Det er en lang vei å gå. Vi er nok neppe ute av sumpa, men kanskje dette var første steg.

Kan vel også være et fint avbrekk med FA-cup, og ingen forventninger.

I dag gjorde det godt i hjertet å være Leeds-supporter. Ihvertfall fra kl fem på seks og utover. Det er sånne dager vi lever av.

HåvardK

Quote from: Kato on January 02, 2012, 19:58:26
Ryktene sier Grayson sprang banen på langs på 2-1 scoringen. Det er ihvertfall ikke tvil om hvor mannen har hjertet.
Nå handlet det vel litt om at jobben hans ble berget noen dager til også, da. Selv om jeg ikke betviler at Simon har hjerte for klubben, altså.

samadhi

Kan vel også være et fint avbrekk med FA-cup, og ingen forventninger.

Jepp, og kanskje har vi Lees, Howson, Snodgrass, Somma + noen nye signeringer klare til neste seriekamp   ::)
marching on together,
derudaf forever...

Andersen

Trur nok denne seieren reddet SG for jobben ja , men noen flere cock ups !, ala de siste kampene tolereres vel ikke noe mere .

auren

Det hadde blitt en svært vanskelig greie å forsvare Grayson med poengtap i dag, spesielt med så lang tid mot 10 mann.

Er vel egentlig vanskelig å forsvare ham nå også? Spesielt når man ser målene - større gavepakker må man lete lenge etter. Slik sett er det mer riktig å si at det var Burnley som tapte og ikke Leeds som vant.

Grayson OUT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Aldri trodd at Simon ikke har viljen, han har ett stort hjerte for Leeds.
Det er evnen det står på, og det er nok med 3 år....støtter ørretten/auren  ;)

2 GODE rettinnpålaget spillere til.......og så får vi de skada gutta som er
gode nok tilbake (Snods, Johnny English & Sommatime)...da snakker vi ;D

PS - Herlig å se Forsell juble slik med kålmarken!

thesheep

Enkelt å rope Grayson OUT, men jeg klarer ikke i min vildeste fantasi å se at Bates skal hente inn en mye bedre manager. Hvis Grayson går kan vi nok avskrive denne sesongen. Ny manager skal sette "sitt spill" osv. Neste sesong skal han ha inn egne spillere og ut med Graysons yndlinger..og det kan fort bli nok en seson med vas og fjas før laget igjen får fasong. Ja, jeg vet jeg er pesimist.... Men siden DOLs tid er jo Grayson det eneste manager skiftet som har gitt oss en bedre manager enn den foregående!

Dennis

Quote from: auren on January 02, 2012, 21:10:39

Er vel egentlig vanskelig å forsvare ham nå også? Spesielt når man ser målene - større gavepakker må man lete lenge etter. Slik sett er det mer riktig å si at det var Burnley som tapte og ikke Leeds som vant.

Grayson OUT!

auren

Hvordan kan du konkludere med dette etter et klipp på ett minutt? Målene er gavepakker, men det er også klareringen i forkant av Burnleys scoring. Leeds var derimot klart best i løpet av kampen og på tross av et rødt kort er 65 % ballinnehav smått imponerende mtp siste tids form, mot et lag som har vært langt bedre i det siste - SELV om ballinnehav ikke alltid viser kampforløpet.

Alle cornerne viser også at vi hadde bra trykk.

"Burnley tapte kampen". BBC har 65%-35% i ballinnehav, 7-4 i skudd på mål, 10-3 utenfor og 16-4 i cornere. Veeeeeeeel.

Har også ropt på Graysons hode de siste dagene og ukene, men dersom dette kan sparke liv i opprykkshåpet og et par nye kvalitetsspillere kommer inn, er vi neppe tjent med å sparke treneren og alt det medfører i form av omstilling.

Da vet jeg selvsagt ikke hvordan ståa er innad i klubben og tar forbehold om at ikke spillergruppen er imot Grayson, men sliter med selvtillit og flyt. I den mye omtalte bloggen ble det påstått at gutta ville tape kampen i dag, slik at Grayson fikk fyken. Dette er nå motbevist; de stod på til slutt og reddet antakelig Graysons jobb i noen uker til.

Så, alt i alt, syns jeg du konkluderer på tynn basis. Laget kan selvsagt ikke friskmeldes og det kan godt være det kommer flere blemmemål, men å sparke manageren (likevel) fordi motstanderen gjør tabber...? Eller rettere: Fortsatt sparke manageren, på tross av en fullt fortjent seier?
Marching on together!

leedsmartin

Jeg synes Grayson gjør en bra jobb jeg. Man kan jo ikke forvente så mye mer av Leeds. Akkurat nå så har de ingen spesielt bra stall, pluss flere skader på nøkkelspillere. Så lenge vi kjemper om play off så burde vi være fornøyde.

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on January 02, 2012, 22:09:26

Da vet jeg selvsagt ikke hvordan ståa er innad i klubben og tar forbehold om at ikke spillergruppen er imot Grayson, men sliter med selvtillit og flyt. I den mye omtalte bloggen ble det påstått at gutta ville tape kampen i dag, slik at Grayson fikk fyken. Dette er nå motbevist; de stod på til slutt og reddet antakelig Graysons jobb i noen uker til.

Så, alt i alt, syns jeg du konkluderer på tynn basis. Laget kan selvsagt ikke friskmeldes og det kan godt være det kommer flere blemmemål, men å sparke manageren (likevel) fordi motstanderen gjør tabber...? Eller rettere: Fortsatt sparke manageren, på tross av en fullt fortjent seier?

Dersom det er slik at gutta har mistet mye av respekten og tilliten til Grayson, finnes det bare en rett medisin: At vi begynner å vinne kamper igjen. Bare slik kan spillerne gjenfinne trua på at Grayson har planen og virkemidlene til å bringe laget tilbake på vinnersporet igjen. Det handler om å snu en ond sirkel til en god. Introduksjonen av come-back Kid Grayson for n`te gang vil garantert gjøre et inntrykk på gutta.   :)

Når det gjelder den omtalte bloggen så er ordlyden: The guy I spoke with reckons the player's will know that tomorrow could be Grayson's last game for us if the team lose, so he isn't expecting us to win.... the player's have lost all respect for Grayson...so the players are responding by not playing for him.

Det er vel ikke helt det samme som å påstå at gutta bevisst vil "legge seg" for å tape kampen, slik du antyder her? Jeg klarer ihvertfall ikke å lese det slik...
Jon R.

Jon R

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150452948998994

Herlige scener, men et lite malurt i begeret:

Her har Mc Cormack en svært gylden mulighet til å gi Grayson en ekstra håndsrekning ved å løpe bort til sin pressede manager og omfavne han etter målet, men hva gjør han? Mc Cormack feirer ved å løpe bort fra sine medspillere og peker på sitt eget draktnummer!

Slikt gir bare næring for påstandene om at enkelte i spillergruppen for tiden ikke spiller for Grayson og laget. Uklokt og egosentrisk av Mc Cormack i en vanskelig tid for klubben spør du meg.
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on January 02, 2012, 23:38:04
Quote from: Mr Kaizer on January 02, 2012, 22:09:26

Dersom det er slik at gutta har mistet mye av respekten og tilliten til Grayson, finnes det bare en rett medisin: At vi begynner å vinne kamper igjen. Bare slik kan spillerne gjenfinne trua på at Grayson har planen og virkemidlene til å bringe laget tilbake på vinnersporet igjen. Det handler om å snu en ond sirkel til en god. Introduksjonen av come-back Kid Grayson for n`te gang vil garantert gjøre et inntrykk på gutta.   :)

Når det gjelder den omtalte bloggen så er ordlyden: The guy I spoke with reckons the player's will know that tomorrow could be Grayson's last game for us if the team lose, so he isn't expecting us to win.... the player's have lost all respect for Grayson...so the players are responding by not playing for him.

Det er vel ikke helt det samme som å påstå at gutta bevisst vil "legge seg" for å tape kampen, slik du antyder her? Jeg klarer ihvertfall ikke å lese det slik...

Fair enough, men den fyren han skal ha snakket med, skal også ha vært kjent med situasjonen. "Legge seg" er nok feil ord, men like fullt; de kjempet til slutt, noe de neppe hadde gjort om Grayson var så enormt upopulær/spillergruppa vil ha han ut!

Syns kanskje du overvurderer Maccas feiring noe. Andre kan konkludere med at spilleren ønsker å spille fordi han anser seg selv som god nok. I så fall en god og ambisiøs ting.
Marching on together!

J.N

Quote from: Jon R on January 03, 2012, 00:36:02
http://www.facebook.com/photo.php?v=10150452948998994

Herlige scener, men et lite malurt i begeret:

Her har Mc Cormack en svært gylden mulighet til å gi Grayson en ekstra håndsrekning ved å løpe bort til sin pressede manager og omfavne han etter målet, men hva gjør han? Mc Cormack feirer ved å løpe bort fra sine medspillere og peker på sitt eget draktnummer!

Slikt gir bare næring for påstandene om at enkelte i spillergruppen for tiden ikke spiller for Grayson og laget. Uklokt og egosentrisk av Mc Cormack i en vanskelig tid for klubben spør du meg.

Blir vel litt vel overanalyserende dette..
Velger å ikke tro at McCormack tenkte "Uff, nei gidder ikke løpe bort til han der dusten Simon Grayson. La meg peke på mitt eget nummer istedenfor."

Mye følelser i bildet som tar overhånd sikkert.

Jon R

Quote from: Nikolaos on January 03, 2012, 00:52:21

Velger å ikke tro at McCormack tenkte "Uff, nei gidder ikke løpe bort til han der dusten Simon Grayson. La meg peke på mitt eget nummer istedenfor."

Nei jeg tror ikke Mc Cormack tenkte "dumme Grayson", men symbolhandlinger blir viktige i en tid som denne. Det er få hendelser har så stor positiv sprengkraft og symbolverdi som spillernes feiring etter et mål! Ã... demonstrere samhold og at man spiller for manageren er ekstremt viktig i en krisetid som denne...

Jeg vet ihvertfall hva jeg ville gjort hvis jeg var i Mc Cormcks sted og var veldig opptatt av å spille for managerens fremtid. Se Chelsea spillernes feiring av 2-1 målet i dagens kamp, foran en manager som det også ryktes har "mistet garderoben". Slik rekker man ut en hånd til en presset manager, i grell kontrast til Mc Cormacks feiring.

For å gjenta min konklusjon: Her lot Mc Cormack en gylden mulighet gå fra seg til å styrke managerens posisjon internt og utad, til fordel for sitt eget one man show. Jeg mener man vanskelig kan argumentere imot det når man ser bildene.
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on January 03, 2012, 01:34:34
Quote from: Nikolaos on January 03, 2012, 00:52:21

Nei jeg tror ikke Mc Cormack tenkte "dumme Grayson", men symbolhandlinger blir viktige i en tid som denne. Det er få hendelser har så stor positiv sprengkraft og symbolverdi som spillernes feiring etter et mål! Ã... demonstrere samhold og at man spiller for manageren er ekstremt viktig i en krisetid som denne...

Jeg vet ihvertfall hva jeg ville gjort hvis jeg var i Mc Cormcks sted og var veldig opptatt av å spille for managerens fremtid. Se Chelsea spillernes feiring av 2-1 målet i dagens kamp, foran en manager som det også ryktes har "mistet garderoben". Slik rekker man ut en hånd til en presset manager, i grell kontrast til Mc Cormacks feiring.

For å gjenta min konklusjon: Her lot Mc Cormack en gylden mulighet gå fra seg til å styrke managerens posisjon internt og utad, til fordel for sitt eget one man show. Jeg mener man vanskelig kan argumentere imot det når man ser bildene.

Hehe, den Chelsea feiringen var ekte...;)

Har du sett hva som foregår på sidelinja samtidig som Ross putter?

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.912950,10.962656
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

fjellhaugen

sier meg enig med jon i overnevnte diskusjon.
da jeg så bildene og ross påfull fart mot midten på banen tenkte jeg på larry. ble også litt skuffa da han stoppet og pekte på seg selv.

jeg gidder ikke konspirere mer i det men støtter jon i at dette ville vist positivitet i gruppa.

om chelsea feiringen er planlagt eller ei. de viser hvertfall at de støtter hverandre. så får "blærene" som er for gode for seg selv velge å stå for seg selv.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

samadhi

Vi er nå 9 poeng unna dirkete opprykk. Vi har 38p og Southampton og West Ham har 47p.

På de siste 6 kampene står de 2 tetlagene med;
Southampton 1 - 2 -3 og 5p
West Ham 2 - 1- 3 og 7p

Det er ingen tvil i at om vi klarer å stabilisere oss og få ett skikkelig run på 6-10 kamper så kan vi krype veldig fort opp i ryggen og lukte på direkte opprykk. Ingen lag har dominert denne ligaen i år slik som QPR gjorde i fjor, og jeg tipper at særlig Southampton skal få det tøft med å følge opp høstsesongen sin utover våren.

Jeg lever forsatt i håpet om dirkete opprykk  ;D
marching on together,
derudaf forever...

samadhi

Quote from: samadhi on January 03, 2012, 09:34:06
Vi er nå 9 poeng unna dirkete opprykk. Vi har 38p og Southampton og West Ham har 47p.

På de siste 6 kampene står de 2 tetlagene med;
Southampton 1 - 2 -3 og 5p
West Ham 2 - 1- 3 og 7p

Det er ingen tvil i at om vi klarer å stabilisere oss og få ett skikkelig run på 6-10 kamper så kan vi krype veldig fort opp i ryggen og lukte på direkte opprykk. Ingen lag har dominert denne ligaen i år slik som QPR gjorde i fjor, og jeg tipper at særlig Southampton skal få det tøft med å følge opp høstsesongen sin utover våren.

Jeg lever forsatt i håpet om dirkete opprykk  ;D

...og forøvrig står vi med 2-1-3 og 7p på våre siste 6. Så til tross for elendig form så matcher vi i det minste tetlagene  ::)
marching on together,
derudaf forever...

auren

Så du vil ikke beskrive Soton og West Hams form som elendig den også?

Direkte opprykk synes for meg som en utopi med vårt varierende spill.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fmtj

Det fyres oppunder med nye spekulasjoner her ser jeg med McCormacks egofeiring osv. Hvordan har han feiret tidligere da?? Er det stor forskjell, har han løpt og satt seg på Simon kne og klemt ham tidligere?? Jeg anmoder om å stagge fantasien karer...!! Fakta er at vi har hatt en elendig periode og vi fikk en utrolig viktig seier i går. Hadde de tapt mot 10 mann er det vel overveiende sannsynlig at Simon hadde vært uten jobb, men slik ble det ikke. Og det er jo ikke sikkert at det hadde blitt sparken selv med tap. Det vet vi jo ikke.

Feiringen er sannsynligvis et utslag av sterke følelser etter å ha nettet godt på overtid, stolthet over å score rett og slett. Trenger ikke være mer enn det. Alle bevegelser og følelser etter scoringer er ikke innøvd på forhånd vil jeg tro. Jeg håper Simon har tillitt hos spillerne, er ikke det tilfelle er han snart ferdig uansett. Personlig tror jeg ikke det varer lenge og jeg ønsker at han skal byttes nå. Vi vaierer alt for mye i prestasjonene på banen. Og det som skjer på banen er det viktigste. Jeg vil at de som bærer drakta skal blø for den og prestere på sitt ypperste når de ikler seg den. Ikke tape 4-1 og sånn for Barnsley og la seg knuse av Blackpool etc. Da gremmes jeg og har det fryktelig vondt. Jeg finner meg for pokker ikke i det........ >:( ;D, men deilig at de vant i går tross alt!!

Marching on together!!!!
Yeboahs vitne

B_Ød

denne er det også delte meninger om forstår jeg....til de som mener dette er fasit-feiring  ;)

http://www.dagbladet.no/2012/01/02/sport/fotball/premier_league/chelsea/wolves/19637604/
Ups & Ups!!

samadhi

Quote from: auren on January 03, 2012, 09:47:53
Så du vil ikke beskrive Soton og West Hams form som elendig den også?

Direkte opprykk synes for meg som en utopi med vårt varierende spill.

auren

Poenget var vel å få frem at vår dårlige form ikke er enestående i denne divisjon.
Resultatene er veldig ustabile, og dersom vi klarer å stabilisere vårt spill og vinne flere kamper på rad er vi plutselig helt der oppe.

Vi klarte det i fjor, vi klarte det i høst og vi burde ha potensialet til å klare det igjen før sesongslutt.
marching on together,
derudaf forever...

flynn

Howson og Snodgrass er uten tvil to av våre viktigste spillere, og har dratt mye av lasset i høst. Med disse to ute er det ikke til å undres over at kvaliteten faller. Dessverre er alternativene langt fra av samme klasse.
Så kommer Claytons formdipp, og Lees skade på toppen av dette.

Se på de andre lagene i divisjonen; hvilket lag ville vært upåvirket av skader på 3-4 sentrale spillere samtidig?

Mulig dere har rett i at det er et mytteri i emning, men jeg er en enkel sjel fra landet og forholder meg til at vi har hatt en tung periode på grunn av skader og stang-ut (ikke bokstavlig, da vi knapt har skapt sjanser de siste 5-6 kampene).

Allikevel er vi på skuddhold før den avgjørende delen av sesongen, og dessuten i en alt-å-vinne, ingenting-å-tape posisjon.

Always look on the bright side of life.

flynn

Masinga

Mange spillere ute med skade, ja. På tide at nye står frem! Vi har sett det flere ganger tidligere. Leeds er helt avhengige av at noen ser sitt snitt til å gripe mulighetene som ligger der nå.
Masinga, medl.nr. 1250

RoarG

Herregud, vi Leeds-fans er jo helt syke. Nå blir det gjort til et problem at en spiller feirer et mål også. Maken til talentløst konspirasjonsteorihysteri >:( >:( >:(.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Bites Yer Legs

At vår toppscorer feirer viktig mål eter lang tids måltørke med å markere seg er jo helt på sin plass, han feirer da også samtlige mål ved å peke på ryggen, så det burde ikke være noe nytt. Håper dette er noe vi får se oftere. Leser også på waccoe at fruen og den nyfødte var på tribunen, og det var dem han løp mot. Rørende  :'( :-*

Vi trenger også karer som slår seg på brystet og tar plass i dette Leeds-laget, særlig med Snoddy og Howson ute.
KEEP FIGHTING!!

Jon R

Quote from: RoarG on January 03, 2012, 13:28:37
Herregud, vi Leeds-fans er jo helt syke. Nå blir det gjort til et problem at en spiller feirer et mål også. Maken til talentløst konspirasjonsteorihysteri >:( >:( >:(.

Milde måne. Nå er det du som tar av her. Dette har da ingenting med å tillegge spillleren onde hensikter eller konspirasjonsteorier å gjøre.

Tråden heter "the heat is on" og det er ikke tilfeldig at jeg postet min opprinnelige 5 linjers kommentar her.

Bakgrunner for kampen er godt kjent: Laber innsats, måltørke og elendig forsvarsspill over tid. Bates som øker presset og rasler med sablene. Rykter om at G har tapt garderoben. 70 % av YEP lesere ville ha Grayson bort før denne kampen. Mange snakket om at dette kunne være Graysons siste kamp. Dette visste vi og dette visste selvfølgelig også Mc Cormack før kampen.

Tenk deg: 28 000 tilskuere, 5 minutter på overtid og vi scorer vinnermålet. Opptakten og regien kunne ikke vært mer perfekt for å markere samhold og støtte til Grayson, men Mc Cormack valgte istedet å løpe bort fra alle og feire seg selv. Normalt ville det ikke vært noe spesielt med det. Med den meget spesielle situasjonen og oppkjøringen før kampen synes jeg det var en merkelig og tankeløs "gest" av spilleren. Du må gjerne være uenig med meg i dette men spar meg for påstander om konspirasjonsteorier.  

Grayson lever under et voldsomt press som har bare har blitt verre over tid. Det virker ikke som at dette presset gjør han til god manager, snarere tvert imot. Hvis dette skal snues må spillerne dra i samme retning og gjøre som manageren ber dem i kamper. Iflg Grayson selv har ikke dette vært tilfelle i det siste. Som om ikke dette er nok har han fått majoriteten av supporterne imot seg. Han kan ikke ha det lett og trenger all den drahjelpen han kan få hvis han skal få bli i jobben.

Et viktig bidrag vil være at spillerne utad demonsterer indre samhold og støtte til Grayson, både når vi vinner og taper kamper. Ikke først og fremst gjennom ord men gjennom aktiv handling der de er mest synlige, nemlig ute på banen. Joda, mål er det viktigste men spillernes markeringer etter en kamp blir ofte ikoniske.

En klar, tydelig og raus gest til Grayson foran sesongens høyeste tilskuerskare hadde garantert blitt lagt merke til, men Mc Cormack hadde åpenbart ikke det fokuset. Han var bare fylt av seg selv. Det synes jeg er synd.
Jon R.

Jon R

Quote from: Bites Yer Legs on January 03, 2012, 15:03:02
Leser også på waccoe at fruen og den nyfødte var på tribunen, og det var dem han løp mot. Rørende  :'( :-*

Oops. Kunne visst spart meg for det siste innlegget...

Dette var jo veldig spesielle omstendigheter som kaster et helt nytt lys over Mc Cormacks markering. At han setter sin kone og nyfødte foran Grayson og laget er jo høyst forståelig.  :)

Legger meg paddeflat.  :-[
Jon R.