Motorhavari for Leeds-skuta

Started by Kato, January 19, 2012, 00:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Det er altså andre kapteinen som forlater skuta denne uken. Dessverre så tror jeg ikke "cruiseskipet" vårt er i noe bedre forfatning enn det som surra seg på grunn lengre syd i Europa.

Salget av Jonny Howson har slik jeg ser det i hovedsak tre konsekvenser.

1. Sportslig
2. Økonomisk
3. Merkevaren/Trua

Sportslig sett er det ille å miste kapteinen. Likevel føler jeg det kunne vært verre. Howson har vært endel opp og ned. I mange kamper direkte usynlig. Men for all del, vi mister en god spiller.

Økonomisk er det katastrofe. Signert kontrakt på et langt tidligere tidspunkt vil gjort at kjøpssummen sannsynligvis ville dekt lønnsutgiftene 100-gangen. I tillegg tipper jeg tilskuertallene fortsetter stupet. Det blir jo færre pølser å koke, så vi sparer jo litt strøm, må vite. Prikken over ièn er jo at dette kommer midt i lanseringen av sesongbilletter for neste sesong. Hele opplegget er jo rigga. Så fantastisk at det ikke er til å tro.

Omdømmemessig er det bortimot ufattelig. Vi selger kapteinen, oppvokst på Elland Road. Mr Leeds av gutta forsvinner. Sannsynligvis forteller det hvor ille det står til med Englands svar på Costa Concordia, når selv Jonny Howson ikke ser håp. Man er i ferd med å miste trua fullstendig. Ingen grunn til å glede seg til et eneste transfervindu.

En liten parentes i debatten om Simon Grayson til slutt. Jeg tror dette salget for alvor viser hvor vanskelige arbeidsbetingelser Simon Grayson har i sin jobb. Synes det er helt fantastisk at han gidder. Med resultatene han har i bagasjen, har han null problem med å skaffe seg en sportslig mer attraktiv jobb enn Leeds.

Nei det eneste jeg tror som kan redde dette skipet, er at noen kan kjøpe dette cruiseskipet, gjerne før vi ligger på havets bunn.

Det er kritiske tider for vårt kjære Leeds......

auren

Vanskelig å si seg uenig med dette Kato. Flott oppsummert. Jeg frykter ikke nedrykk denne sesongen, men er redd for at det bærer rett ned i L1 etter neste sesong.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Godt oppsummert.

Simon tar jeg av meg hatten for. Ikke fordi han er en glimrende manager - det evner han rett & slett ikke, selvom han vil aldri så mye - men fordi han elsker Leeds United!!!

Er ikke bare kapteinen som har forlatt skipet nå, mannskapet er i ferd
med å forsvinne - mann for mann....men det er ikke livbåter til alle
derfor sitter vi igjen med mye "rask/kalk"!!

Ship o`hoi!

Jon R

Nå har jo eieren nettopp pusset opp et par av lugarene og en ny resturant er på trappene. Og mannskapet skal jo rustes opp så raskt vi har fått oppgradert statusen fra 3 til 5 stjerner, noe som visstnok skal skje etter denne sesongen. Hvis ikke får styrmannen sparken har eieren fortalt.

Vi må huske at å investere i et godt mannskap er en veldig usikker investering, kato. Først må vi pusse opp facilitetene, dernest oppgradere mannskapet. Dette finansierer vi ved å skru opp prisene. Underholdningen får passasjerene heller stå for selv, inntil vi får råd til å hyre inn noen artister. Om noen passasjerer klager kan eieren lese dem teksten, slik han pleier. Husk at ingen kan få i både pose og sekk.  :)

Jon R.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Quote from: RoarG on January 19, 2012, 09:51:49
Off topic, takk.
Du syns ikke dette har med fotballklubben Leeds United å gjøre?

Cherry

Papi

Dette er triste greier fra ende til annen.
En etter en forlater skuta, og troen på at ting ordner seg blir mindre og mindre for hvert transfervindu.

Det at Howson nå forsvinner er med 100 % sikkerhet uenighet rundt den nye lønnen. Bates køyrer knallhardt på lønnsiden, og er villig til og miste kvar enkelt spiller, om dei ikkje møter hans krav.
Om dette er en fornuftig politikk eller ikke kan vi diskutere oss grønne på.
Personlig mener eg at vi må strekke oss lenger i enkelte situasjoner.

Har tidligere tenkt at jaja, vi klarer dette også, men veien opp blir lenger og lenger for hver dag som går. Nå vil ikke salget av Howson får den store betydningen siste halvåret av denne sesongen, då eg reknet han som borte ganske lenge fortsatt, men det er signaleffekten ovenfor supportere, og spillerene som er skremmende.
Vi klarer ikke fornye en eneste kontrakt med en godt etablert spiller.
Gruer meg til Snoddy nærmer seg slutten på kontrakten. (Når er dette forresten?)

Krysser fingrene for at amerikaneren er guds gave til Leeds, men tviler!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

kongsmo

Quote from: Papi on January 19, 2012, 10:00:43
Dette er triste greier fra ende til annen.
En etter en forlater skuta, og troen på at ting ordner seg blir mindre og mindre for hvert transfervindu.

Det at Howson nå forsvinner er med 100 % sikkerhet uenighet rundt den nye lønnen. Bates køyrer knallhardt på lønnsiden, og er villig til og miste kvar enkelt spiller, om dei ikkje møter hans krav.
Om dette er en fornuftig politikk eller ikke kan vi diskutere oss grønne på.
Personlig mener eg at vi må strekke oss lenger i enkelte situasjoner.

Har tidligere tenkt at jaja, vi klarer dette også, men veien opp blir lenger og lenger for hver dag som går. Nå vil ikke salget av Howson får den store betydningen siste halvåret av denne sesongen, då eg reknet han som borte ganske lenge fortsatt, men det er signaleffekten ovenfor supportere, og spillerene som er skremmende.
Vi klarer ikke fornye en eneste kontrakt med en godt etablert spiller.
Gruer meg til Snoddy nærmer seg slutten på kontrakten. (Når er dette forresten?)

Krysser fingrene for at amerikaneren er guds gave til Leeds, men tviler!

Soddy har vel kontrakt til juni 2013, så han blir vel forhåpentligvis ikke solgt før til sommeren.....
"SNIFFER"

ollan

Quote from: auren on January 19, 2012, 09:54:51
Off topic, takk.

???

auren

RoarG mener vel at topic overskriften kunne vært litt annerledes. Litt tåpelig å bruke en paralell til en tragisk ulykke i Middelhavet som topic....Oppfordrer trådstarter til å forandre denne :-*
Ollan

fmtj

Uten tvil uheldig overskrift, og resten handler i høy grad om fotballaget vårt. Jeg blir skeptisk nok en gang når JH forsvinner og det er stille nok en gang når det gjelder å bringe inn nye spillere.

At det satses opprykk er etter min mening det største sludder siden hundreårskrigen. Alle disposisjoner viser det stikk motsatte. Jeg får en følelse at klubben egentlig er i dyp krise økonomisk siden de vi har tilbys knapper og glansbilder og det kun stort sett er lån vi begir oss inn på. Vi klarer ikke å lokke til oss spillere som har "forsørgerbyrde" og må satse på folk som har hovedlønn hos andre eller bor hjemme hos mamma og pappa... >:(!! I overført betydning da folkens...men dette liker jeg svært dårlig). Vi ser igjen at vi tappes for erfarne folk, mens det andre veien hentes inn det som er ukjent, ubeskrevt og høyst usikre kort, tenker på kugutten Rogers. Jeg mener ikke å rakke ned på ham og han skal få sin sjanse, men jeg er så lei av å håpe at folk er gode når de kommer til oss istedet for å vite det på forhånd!!!

Bates.....:   OUT!!!
Yeboahs vitne

kalle_92

Quote from: fmtj on January 19, 2012, 14:21:07
Vi ser igjen at vi tappes for erfarne folk, mens det andre veien hentes inn det som er ukjent, ubeskrevt og høyst usikre kort, tenker på kugutten Rogers. Jeg mener ikke å rakke ned på ham og han skal få sin sjanse, men jeg er så lei av å håpe at folk er gode når de kommer til oss istedet for å vite det på forhånd!!!

Dette burde vel være Gwyn Williams (korrekt?) jobb å sikre. Grundig speiding vil jo naturlig nok føre til færre "rask"-signeringer, og bedre signeringer. Høres ihvertfall logisk ut for meg.

lojosang

Uten tvil uheldig overskrift, og resten handler i høy grad om fotballaget vårt. Jeg blir skeptisk nok en gang når JH forsvinner og det er stille nok en gang når det gjelder å bringe inn nye spillere.

At det satses opprykk er etter min mening det største sludder siden hundreårskrigen. Alle disposisjoner viser det stikk motsatte. Jeg får en følelse at klubben egentlig er i dyp krise økonomisk siden de vi har tilbys knapper og glansbilder og det kun stort sett er lån vi begir oss inn på. Vi klarer ikke å lokke til oss spillere som har "forsørgerbyrde" og må satse på folk som har hovedlønn hos andre eller bor hjemme hos mamma og pappa... >:(!! I overført betydning da folkens...men dette liker jeg svært dårlig). Vi ser igjen at vi tappes for erfarne folk, mens det andre veien hentes inn det som er ukjent, ubeskrevt og høyst usikre kort, tenker på kugutten Rogers. Jeg mener ikke å rakke ned på ham og han skal få sin sjanse, men jeg er så lei av å håpe at folk er gode når de kommer til oss istedet for å vite det på forhånd!!!

Kan man tjene fem mill i året på knapper og glansbilder skal jeg jaggu meg begynne å ta vare på de knappene som løsner fra nå av. Kaller du Howson en løgner, siden han flere ganger har uttalt at det ikke er det økonomiske som har hindret at han skrev under ny kontrakt?
- Leif Olav

nord

At cruiseskipet gik på grund førte en katastrofe og flere døde og savn og sorg for mange familjer. :(

Vi spiller fodbold - fodbold er oprindelige en leg på godt og ondt  >:( - ingen dør fordi Howson forlader Leeds! >:(

Dennis

Off topic, takk.

Tråden kunne sikkert vært en del av en eksisterende tråd og absolutt navngitt annerledes, men off topic er det så absolutt ikke!
Marching on together!

Jon R

Quote from: lojosang on January 19, 2012, 15:59:09
Kaller du Howson en løgner, siden han flere ganger har uttalt at det ikke er det økonomiske som har hindret at han skrev under ny kontrakt?

Kilde? Tror ikke Howson har sagt dette. Det har derimot Peter Lorimer.

http://www.thescratchingshed.com/2011/11/lorimer-howson-wants-premier-league-football/
Jon R.

ollan

Quote from: Jon R on January 19, 2012, 18:32:32
Kaller du Howson en løgner, siden han flere ganger har uttalt at det ikke er det økonomiske som har hindret at han skrev under ny kontrakt?

http://www.thescratchingshed.com/2011/11/lorimer-howson-wants-premier-league-football/

Tror du Pete snakker rett fra hjertet?? Han sier det som passer styreformannen,ellers sp mister han direktørstillingen sin i klubben
Ollan

Oggy

Oggy

Kato

Nå brukte jeg sammenligningen med Costa Concordia fordi jeg syntes det var et godt sammenligningsbilde med vår klubb. Jeg har på ingen måte raljert med katastrofen i Italia. Likevel har jeg respekt for at det kan være noe differanse på takhøyden i de tusen hjem, så jeg skal umiddelbart endre trådtittelen.

Når det gjelder denne Roars noe syrlige kommentar om at emnet burde flyttes off topic, føler jeg meg på grensen til indignert  ;).

Mine vurderinger av klubben i mitt hjerte vurderes på linje med at Tommy Knarvik går til Bodø Glimt, ja det er nesten en skandale ;D

ziganda

Lenge siden vi var et cruiceskip. Mer som en lekk gummibåt.  ::)

Salg av Howsen er trist, men føyer seg bare inn i rekken dessverre.

Jon R

Quote from: ollan on January 19, 2012, 22:19:20
Quote from: Jon R on January 19, 2012, 18:32:32

Tror du Pete snakker rett fra hjertet?? Han sier det som passer styreformannen,ellers sp mister han direktørstillingen sin i klubben

Peter Lorimer har dessverre vært et ekko av Bates de siste åra. Det skinner tykt igjennom at hans lojalitet nå ligger hos Bates, og ikke hos supporterne som har stått på Lorimer side gjennom medgang og motgang i mange tiår.

Når det er sagt: Jeg har stor forståelse for at Lorimer verner om jobben sin. De som kjenner litt til historien hans vet at han ikke har hatt det lett etter at han la støvlene på hylla. En av mange legender som kun fikk småpenger for å blø på på skjorta gjennom hele super-Leeds perioden, og som virkelig har slitt i etterkant.
Jon R.

kalle_92

Dette savner jeg med Leeds:
(Wilkestad om Swansea) http://www.tv2.no/sport/fotball/denne-premier-leaguespilleren-er-mer-treffsikker-enn-xavi-3685008.html

Wikestad skryter av klubbfilosofien
Premier League-kommentator Kasper Wikestad har god kjennskap til The Swans etter å ha fulgt dem i Championship i flere sesonger. Han peker på at spillestilen er et resultat av langsiktig og målrettet arbeid.

Swansea har hatt et bevisst fokus på kontinuitet.

â€" Over lang, lang tid har man innarbeidet en bestemt spillestil. Swansea har hatt et bevisst fokus på kontinuitet og klubben har hentet spillere og typer med egenskaper som har passet med filosofien, sier Wikestad.

RoarG

Quote from: ollan on January 19, 2012, 11:15:44
Quote from: auren on January 19, 2012, 09:54:51
Off topic, takk.

???

auren

RoarG mener vel at topic overskriften kunne vært litt annerledes. Litt tåpelig å bruke en paralell til en tragisk ulykke i Middelhavet som topic....Oppfordrer trådstarter til å forandre denne :-*
Right on spot.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fmtj

Kan man tjene fem mill i året på knapper og glansbilder skal jeg jaggu meg begynne å ta vare på de knappene som løsner fra nå av. Kaller du Howson en løgner, siden han flere ganger har uttalt at det ikke er det økonomiske som har hindret at han skrev under ny kontrakt?

Nei, jeg kaller ikke ham direkte løgner, men han er kreativ når han forklarer seg og dette handler selvsagt om penger og også at han fristes av PL!! Dette tror jeg nok du ikke er veldig uenig i egentlig........ ::)
Yeboahs vitne

lojosang

Quote from: fmtj on January 21, 2012, 14:38:47

Nei, jeg kaller ikke ham direkte løgner, men han er kreativ når han forklarer seg og dette handler selvsagt om penger og også at han fristes av PL!! Dette tror jeg nok du ikke er veldig uenig i egentlig........ ::)

Det er vel ikke mange som nekter høyere lønn, nei.
- Leif Olav

RoarG

Det øverste nivået Leeds makter er visst L1. La oss rykke ned, slik at vi kan noen seire å juble over i helgene. Den mangelen på moral og innsats som vises nå om dagen er bare trist :'(.

Asbjørn

...vi er ett poeng unna playoff atm, åtte bak direkteopprykk - og stemningen nærmer seg all time low siden adm-tidene...

Og jeg er midt i denne 'krisetilstanden' selv også...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ollan

We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love LEEDS We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds We all love Leeds
Ollan

RoarG

Quote from: Asbjørn on January 22, 2012, 00:00:31
...vi er ett poeng unna playoff atm, åtte bak direkteopprykk - og stemningen nærmer seg all time low siden adm-tidene...

Og jeg er midt i denne 'krisetilstanden' selv også...
Denne krisa er kanskje mer av psykologisk art enn sportslig? Vi er flinke til å henge oss på stemningsbølger her på forumet.