Tippeligaen 2012

Started by RoarG, January 24, 2012, 17:37:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RoarG

OK, dette var vel tidlig ute? Synes ikke jeg kunne forsette i "Tippeligaen 2011"-tråden, da den sesongen er slutt. Synes at dette oppslaget fortjente en tidlig oppstart av denne tråden. Nyheten må vel sies å være av det oppsiktsvekkende slaget, selv om RBKs vaklende økonomi har vært kjent lenge.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3320358.ece
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Ja pengene på bok er vel brukt opp ! Velkommen etter Rosenborg som enda et lag i Tippeligaen med røde minustall i regnskapet . IKKE AT JEG GRINER AV DEN GRUNN!  ;D

RoarG

Skjønner at anti-RBK gnir seg i hendene, ja. Det betyr vel at RBK ikke blir noen seriøs gullkandidat i år? Skjønt man kan aldri vite. Brann ble jo dømt nord og ned før fjorårs-sesongen, men de leverte vel den beste sesongen siden de vant TL i 2007.
Uansett, jeg tror nå dette betyr at Molde forsvarer gullet fra i fjor. Med Solskjærs kompetanse og Røkkes pengebinge, vil de kunne kjøpe hvem de vil, t.o.m. spillere fra RBK. Et ankepunkt mot Moldes suksess vil være at større klubber kjøper opp spillerne deres. Men de solgte jo Diouf-gutta uten at det hindret dem å vinne.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Quote from: Andersen on January 24, 2012, 18:50:46
Ja pengene på bok er vel brukt opp ! Velkommen etter Rosenborg som enda et lag i Tippeligaen med røde minustall i regnskapet . IKKE AT JEG GRINER AV DEN GRUNN!  ;D

Røde minustall? Da står det dårlig til. Administrasjon venter.  ;)
Super Leeds since 1968

RoarG

Quote from: hallghel on January 24, 2012, 19:36:32

Nei, nei, nei. Det bare hvis laget heter Oslo Øst, Skeid eller Follo man kommer i administrasjon. Og Lyn var jo i praksis nede i Addecco, da de ble satt under administrasjon.

Hallgeir *

Quote from: RoarG on January 24, 2012, 23:28:26
Quote from: hallghel on January 24, 2012, 19:36:32

Nei, nei, nei. Det bare hvis laget heter Oslo Øst, Skeid eller Follo man kommer i administrasjon. Og Lyn var jo i praksis nede i Addecco, da de ble satt under administrasjon.

Jeg siktet mest til frasen RØDE minustall. Røde tall betyr vel minus i regnskapet okke som.

Rosenborg klarer seg sikkert utmerket, men at lokomotivet i norsk fotball må skjære ned, svir nok sikkert ekstra for det tidligere storlaget.
Super Leeds since 1968

fmtj

Jeg er IKKE tilhenger av noe tippeligalag, men synes dette er trist, Stabæk historien er trist og Fredrikstad historien er ille. Hva i all verden er det med fotballen når alle tilsynelatende mister hodet og bruker penger værre enn fulle sjøfolk?? Juks og bedrag, sparking av spillere for så å ansette yngre/mindre attraktive på luselønn etc. Mye snusk å rydde opp i og det er i disse dager en sak i høyseterett der NISO møter Notodden i en oppsigelsessak. Den vil få betydning for alle senere.

Leit er dette uansett for fotballen som idrett og omdømme etc.
Yeboahs vitne

RoarG

Tidligere RBK-profiler slakter styret:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3320386.ece

De ansvarlige, styret, må selvsagt gå etter sånn slendrian.

Ikke bare RBK lever over evne i norsk fotball. Denne saken bør bli et varsku for alle klubbene i landet. Man hevder at norsk fotball er profesjonell. Mulig at spillerne og trenerne er det, men amatørånden lever tydeligvis i beste velgående i styrerommene. Saken er trist for fotballen, uansett klubbtilhørighet. Vi har Lyns skjebne friskt i mente. Kongsvinger gikk nesten konk. Det samme med Moss. Start sliter. Stabæk var opp som en løve og ned som en skinnfell. Kan tyde på at norske klubber ikke takler suksess, at de overinvesterer i en for dyr spillerstall.

Andersen

Leser vg i dag. Rosenborg med nesten 30. mill i underskudd i fjor, de regnet med å gå i null.Så dumpet en regning ned i postkassa op 8. mill og dermed en skikkelig smell! Leser så at de vil låne 350. mill til bygging av konferanse/hotell + noe annet småtteri, hadde jeg vært styreleder i den klubben hadde jeg lagt de planene på is! 10 pers. blir arbeidsledig . Ikke noen sikker arbeidsplass å jobbe i en fotball klubb nå til dags!  :-[

RoarG

Noen RBKere her inne? Ny bortedrakt offentliggjort i dag. Synspunkter?
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3321244.ece

Andersen

Er ikke noen RBK fan , jeg er Viking supporter , men den 3 drakta til trønderene var stygg! Oransje var visst Adidas fargevalg i år , neste år skulle trønderene bytte farge på draktene igjen , hvor mye koster et draktsett av god kvalitet nå til dags? Regner med at det ikke holder med bare et sett av disse draktene. Bytte neste år, dårlig råd ?  ::)

Andersen

Salget av Bakenga til Hannover kunne altså reddet 10 arbeidsplasser i RBK , i stedet får de sluttpakker , med 5 mnd lønn hvis de går frivillig . Gready Bastards !

RoarG

Quote from: Andersen on January 26, 2012, 12:08:13
Salget av Bakenga til Hannover kunne altså reddet 10 arbeidsplasser i RBK , i stedet får de sluttpakker , med 5 mnd lønn hvis de går frivillig . Gready Bastards !
Gready bastards, ja. Men også klønete salgspolitikk av RBK.

fmtj

Ã... sitte rolig å bivåne år etter år med underskudd er uansvarlig. RBK er i sumpa nå og dette er de ikke vant til, blir veldig spennende å se hvordan bortskjemte trøndere takler dette!!
Yeboahs vitne

Andersen

De får ikke støvsugd talenter / spillere like lett som før , enda en storklubb på sparebluss, noe mere likt styrkeforhold mellom lagene nå , på en måte trist, men de kan takke seg selv for dette også! 

RoarG

Ja. Ingen har vel noen gang hatt et bedre utgangspunkt i Norge enn RBK til å bli et skandinavisk storlag. De hadde et markant overtak på alle andre norske klubber i nesten 20 år, og har nå mistet det. De siste sesongene har RBK ikke vært noe annet et alminnelig godt TL-lag, og ikke det utilnærmelige "monsteret" de var under Eggen.

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Gufrias

Rosenborg selger framtida for å gjøre opp gammel moro.
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10076979

Så kan man spørre seg om det er feil å selge Henriksen og Bakenga, eller om feilen var å kjøpe Dockal, Issah og Chibuike. Jeg vet nå hvem jeg ville hatt...
Hekta på Leeds siden 1974

Andersen

Virkligheten har truffet RBK hardt og brutalt som mange andre klubber i TL.

RoarG

Og med "Lille Roman" i Molde, kan man bare sende TL-gullet sesongen 2012 til Røkke-løkka...eller?

Andersen

1. Molde
2.Brann
3.Rosenborg
4.Odd
5.Viking
6.Lillestrøm                     

Topp 6 i år?

Andersen

Henriksen takket nei til opphold i Belgia. En del banning og tårer på brakka i Rosenborg nå ! ::)

Sydhagen

Quote from: Andersen on January 28, 2012, 21:18:10
1. Molde
2.Brann
3.Rosenborg
4.Odd
5.Viking
6.Lillestrøm                     

Topp 6 i år?

Tror nok Tromsø splitter den gjengen der.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

euphor9

Quote from: Sydhagen on January 28, 2012, 21:35:16
Quote from: Andersen on January 28, 2012, 21:18:10
1. Molde
2.Brann
3.Rosenborg
4.Odd
5.Viking
6.Lillestrøm                     

Topp 6 i år?

Tror nok Tromsø splitter den gjengen der.

Håper oxo TIL splitter den gjengen der, var faktisk på siste hjemmekampen til(Kong) Sigurd Rushfeldt(TIL - Rosenborg   3-1), en verdig avslutning på en lang karriere. Var i lag med datteren min og kjæresten hennes på den kampen, Hun er Leeds United og TIL fan etter å ha hørt litt for mye på faren sin i oppveksten...   Typen hennes er Rosenborg og har jobbet for dem oxo.  Han hadde med 2 Rosenborg skjerf og var ganske kjepphøy i begynnelsen, men han sank mere og mere sammen i setet sitt, Vi satt tross alt ilag med TIL supporteran, gidda ikke mobbe han etter kampen, vet hvor surt det er å tape.
Morsomt at en Finnmarking er toppscorer i Tippeligaen, og tror rekorden står i minst 10 år om ikke veldig lengere.   Mange "so-called" experter som sa at TIL spille kynisk drittfottball, men de kampene jeg har sett på Alfheim har vært goe fotballkamper med fint spill fra TIL, skal ikke uttale meg om bortekampene da jeg ikke ser TV eller vet hvordan de har spillt.   Kan oxo nevne at Kara har jeg sett 3ganger live, fantastisk spiller!  Tro hvor han havner?   Håper self på Leeds, men det er urealistisk så da håper jeg han går til Arsenal.

Håper på at TIL blir blant de 5 beste i kommende tippeliga sesong, EYA TIL!

RoarG

Ã... tippe utfallet av Tippeligaen er ren tipping. Vi hadde en konkurranse om å tippe TL 2011 på jobben. Det viste seg at den som vant, var en av de som ikke hadde peiling på fotball. Mange "eksperter" kom langt ned på lista. Selv hadde jeg tippet Brann på 15. plass. Vålerenga skuffet jo. De gjør nesten alltid. Mange lag som før sesongen blir hauset opp i skyene. Særlig Brann, Vålerenga, Lillestrøm og spesielt Viking. Tromsø blir nesten alltid undervurdert. Jeg tror nok Molde forsvarer gullet. Med Røkkes millioner i ryggen vil de klare å hente de spillerne de vil. Utfordringen blir å holde på de beste spillerne. Norsk Tippeliga er tross alt bare en junior i global sammenheng. Salget av Mos til FCK viser dette med all tydelighet. Snart forsvinner nok Borges og Tarik også. Tror nok Fredrikstad kommer til å slite igjen.

lojosang

Quote from: RoarG on January 30, 2012, 08:32:56
Ã... tippe utfallet av Tippeligaen er ren tipping.

Ikke bare det. Køpp er køpp, stafett er stafett og rykter skal ha det til at hopp visstnok også er blitt hopp! :D

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

RoarG

Quote from: lojosang on January 30, 2012, 14:10:05
Quote from: RoarG on January 30, 2012, 08:32:56
Ã... tippe utfallet av Tippeligaen er ren tipping.

Ikke bare det. Køpp er køpp, stafett er stafett og rykter skal ha det til at hopp visstnok også er blitt hopp! :D

-LeifO

Moderatortroll.
Bare å se på tippekupongen det. Jeg har tippet siden jeg var 14 år, og antall tolvere jeg har fått, kan jeg telle på en hånd.
Profil-lekkasjen fra TL fortsetter. Singh denne gangen.
http://www.dagbladet.no/2012/01/30/sport/fotball/tippeligaen/valerenga/harmeet_singh/20006400/
Nok et talent som signerer til en tilværelse på reservebenken?

I RBK går fortjenesten fra Bakenga-salget til å kjøpe Farnerud. At Stsbæk må selge visste vi, men trodde at RBK skulle slanke lønnsutgiftene? De har visstnok en stall på bare 19(!) spillere, men allikevel 30 mill i minus sier vel sitt. De kan vel rane farmerklubben Ranheim for noen talenter i stedet ;)?

RoarG

Enda mer økonomisk rot fra norsk fotball. Denne gangen fra Fredrikstad. Man kan jo lure, er økonomi et fremmedord i norsk fotball?

http://www.dagbladet.no/2012/02/16/sport/fotball/tippeligaen/ffk/20259651/

Slike oppslag gjør meg enda mer skeptisk til de røstene her på forumet som krever Bates' avgang fordi han ikke bruke mer av klubbens midler til grådige agenter og spillere. De som driver fotball-klubber må aldri gi etter for pressgrupper uten peiling på økonomi.

Andersen

Var det ikke i fjor da, at Fredrikstad fikk kroner inn på konto i siste liten ? Og så nå er de ute å kjøre nå igjen , sitter samme ledelsen i klubben ennå ?

RoarG

Quote from: Andersen on February 16, 2012, 17:40:16
Var det ikke i fjor da, at Fredrikstad fikk kroner inn på konto i siste liten ? Og så nå er de ute å kjøre nå igjen , sitter samme ledelsen i klubben ennå ?
Tydeligvis. Disse skrotingene må jo klubben kvitte seg med ASAP. Dernest bør de etterforskes for økonomiske misligheter, og dømmes til aldri drive et idrettslag igjen. Hvor er Fotball-forbundet? De tør å ta de små (Skeid, Oslo Øst og Follo), men Tippeligalag får visst drive på tilnærmet ustraffet. Virkelig glad for at jeg ikke er FFK-supporter om dagen.