Tippeligaen 2012

Started by RoarG, January 24, 2012, 17:37:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andersen

Alltid deilig å se Viking gruse Rosenborg så til de grader i kveld !  ;D 4-0 , De blå har noe på gang i år ! VG tippet de på 11 plass håper Viking gjør det tipset til skamme ! HEIA DE BLÃ...!

RoarG

Hæ, her har første runde gått av stabelen, og ennå har ingen kommentert starten ???? Kan bare konkludere at samtlige forumdeltakere holder med lag i lavere divisjoner :D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Vanderlunde

Quote from: RoarG on March 29, 2012, 12:37:49
Hæ, her har første runde gått av stabelen, og ennå har ingen kommentert starten ???? Kan bare konkludere at samtlige forumdeltakere holder med lag i lavere divisjoner :D.

Ja, start er jo gått ned nå, så er ikke noe særlig i tippeligaen å følge med på :P Og de starter ikke før i april :P

RoarG

Quote from: Vanderlunde on March 29, 2012, 13:52:14

Ja, start er jo gått ned nå, så er ikke noe særlig i tippeligaen å følge med på :P Og de starter ikke før i april :P

Kan se frem til innbyrdes oppgjør Sandefjord-Start 21.04., da? Nå kan dere andre sløvinger se hvor lett to supportere av Addecco-liga lag kupper denne tråden ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Vanderlunde

Quote from: RoarG on March 29, 2012, 14:33:30

Kan se frem til innbyrdes oppgjør Sandefjord-Start 21.04., da? Nå kan dere andre sløvinger se hvor lett to supportere av Addecco-liga lag kupper denne tråden ;).

Haha, tar Sarpsborg først da :P Men tror nok Sandefjord også blir en god kamp :)
Ja, ikke verst det, skal vi endre tittelen til Adeccoligaen 2012??? :P

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gufrias

Etter utallige oppfordringer skal jeg ytre meg om "mitt" tippeligalag. Jeg hadde gleden av å være på Lerkendal på søndag, og min eldste sønn gjorde en prikkfri opptreden i 3-1 seieren over Brann. Riktig nok som ballgutt, men det er da noe!

Til mars å være var det to overraskende gode lag utpå der, og bortelaget var absolutt med på notene, selv om RBK etter mitt skjønn fortjente seieren.
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Quote from: Vanderlunde on March 29, 2012, 14:35:48
Quote from: RoarG on March 29, 2012, 14:33:30

Haha, tar Sarpsborg først da :P Men tror nok Sandefjord også blir en god kamp :)
Ja, ikke verst det, skal vi endre tittelen til Adeccoligaen 2012??? :P
Kan vi godt. De tre S-lagenes supportere har jo vært aktive på denne tråden.

lojosang

Det ser foreløpig ut som det blir en sesong omtrent som de to siste. Godset og Haugesund spiller brukbart borte uten å få noe igjen for det, Tromsø vinner 1-0, og det blir minst ett sjokkresultat hver runde.
- Leif Olav

RoarG

Quote from: lojosang on March 29, 2012, 19:50:04
Det ser foreløpig ut som det blir en sesong omtrent som de to siste. Godset og Haugesund spiller brukbart borte uten å få noe igjen for det, Tromsø vinner 1-0, og det blir minst ett sjokkresultat hver runde.
Hvem vinner? Hvem rykker ned?

lojosang

RBK vinner knepent foran Molde. Nedrykk blir, om Gud er god, Tromsø, Brann og andre lag i rødt.
Men mest har jeg troa på Sandnes, Sogndal og Fredrikstad.
- Leif Olav

RoarG

Brann - Sandnes Ulf 3-1. Da har Brann tatt sine første poeng. Så ikke denne kampen, men jeg så SU - Viking. Synes SU har en veldig kraftkrevende stil. Mot Viking jobbet og slet man mye, og fikk bare 1 poeng for det. Spillestilen virker vel enkel, med lange baller opp mot spisser som jobber r*** av seg så lenge kreftene holder. Mot Viking virket forsvaret litt vel passivt ved enkelte anledninger. Det holder ikke i TL. Liker arbeidsmoralen og no nonsense-holdningen, men jeg tror ikke at det holder til fornyet kontrakt.

Rudi G.

Quote from: RoarG on March 30, 2012, 21:38:48
Brann - Sandnes Ulf 3-1. Da har Brann tatt sine første poeng. Så ikke denne kampen, men jeg så SU - Viking. Synes SU har en veldig kraftkrevende stil. Mot Viking jobbet og slet man mye, og fikk bare 1 poeng for det. Spillestilen virker vel enkel, med lange baller opp mot spisser som jobber r*** av seg så lenge kreftene holder. Mot Viking virket forsvaret litt vel passivt ved enkelte anledninger. Det holder ikke i TL. Liker arbeidsmoralen og no nonsense-holdningen, men jeg tror ikke at det holder til fornyet kontrakt.

Du burde sett kampen, så hadde du kanskje endret ditt syn på Ojo!

RoarG

Quote from: Rudi G. on March 30, 2012, 22:27:44

Spilte han bra? Nå er vel ikke SUs forsvar all verden?

Rudi G.

Quote from: RoarG on March 31, 2012, 13:52:27
Quote from: Rudi G. on March 30, 2012, 22:27:44

Spilte han bra? Nå er vel ikke SUs forsvar all verden?

Nja, han er på gang, men langt i fra statisk og hadde en klasse scoring :)

RoarG

Bra. Hvis han blir bedre, kan han kanskje få kontrakt i Leeds, allikevel?

fmtj

Heia Moss FK!!!!
Yeboahs vitne

fjellhaugen

best i vest, HAUGESUND!!

jaja... også sogndal da. litt hvertfall  ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

trondt

Quote from: fjellhaugen on April 12, 2012, 11:37:21
best i vest, HAUGESUND!!
Og best i øst, (sør og vest): GODSET  ;D ;D ;D

jaja... også sogndal da. litt hvertfall  ;D

fmtj

Og så fikk Sandnesfolkene sine første 3 poeng mot stakkarslige Stabæk. Petter Belsvik har fått en nærmest umulig oppgave, stakkars mann.

VIF går på ei blemme mot Sogndal og jeg kan ikke annet enn å kose meg!!!
Yeboahs vitne

trondt

Og at Reka får seg en smell mot hønsa, må jeg si på en måte gleda meg. Reka gir jo også et "crash-kurs" i medarbeider-coaching etter kampen.

fmtj

Det var ganske flaut på fotballens vegne å bivåne Rekas oppførsel mot RBK!! Engasjement er jeg glad i men det gjør ikke noe om det kombineres med folkeskikk!!! Ã... vise obskjøne armbevegelser til motstanderens manager bare meter bortenfor...og etterpå ikke stå for det og si det var myntet på linjemann.....tja, jeg vet ikke annet enn at jeg synes det var patetisk! Skjerp deg Reka, du er tross alt Leedsfan!!!

Ellers registerer jeg at Hareide og Viking måtte strekke våpen mot Haugesund, mon tro hvor lenge de kan tåle Ã...ges nykker der i oljebyen?
Yeboahs vitne

oivindh

Quote from: fmtj on May 04, 2012, 11:34:14
Det var ganske flaut på fotballens vegne å bivåne Rekas oppførsel mot RBK!! Engasjement er jeg glad i men det gjør ikke noe om det kombineres med folkeskikk!!! Ã... vise obskjøne armbevegelser til motstanderens manager bare meter bortenfor...og etterpå ikke stå for det og si det var myntet på linjemann.....tja, jeg vet ikke annet enn at jeg synes det var patetisk! Skjerp deg Reka, du er tross alt Leedsfan!!!

Ellers registerer jeg at Hareide og Viking måtte strekke våpen mot Haugesund, mon tro hvor lenge de kan tåle Ã...ges nykker der i oljebyen?
Reka gestikulerte mot linjemannen, og det gjaldt en spesiell situasjon like før målet. Det var ikke mot Jønsson..

fmtj

Satt og så Molde mot AaFK i går. Ærlig talt må jeg si at dette var en forferdelig fotballkamp. Nå hadde jeg tidligere på dagen fått med meg Newc vs Man C og Scum vs Swansea, men likevel!! Dommeren bidro heller ikke til festaften akkurat, men skulle tydeligvis holde fløyta si i form!!

Lokaloppgjør med nerve ja, men for nøytrale seere en trist affære med måk og mæl!!

Ulf 3 nye poeng, Lilestrøm surrer vekk poeng igjen, VIF overmodige etter tre tidlige mål!! Og hvem er best i vest i kveld tro?? Ryker treneren hos det tapende laget eller tvinges alle til å beholde trenerne sine nå i disse økonomisk trange tider..?
Yeboahs vitne

lojosang

Quote from: fmtj on May 07, 2012, 11:41:50
Satt og så Molde mot AaFK i går. Ærlig talt må jeg si at dette var en forferdelig fotballkamp. Nå hadde jeg tidligere på dagen fått med meg Newc vs Man C og Scum vs Swansea, men likevel!! Dommeren bidro heller ikke til festaften akkurat, men skulle tydeligvis holde fløyta si i form!!

Lokaloppgjør med nerve ja, men for nøytrale seere en trist affære med måk og mæl!!

Ulf 3 nye poeng, Lilestrøm surrer vekk poeng igjen, VIF overmodige etter tre tidlige mål!! Og hvem er best i vest i kveld tro?? Ryker treneren hos det tapende laget eller tvinges alle til å beholde trenerne sine nå i disse økonomisk trange tider..?

"Surre vekk poeng igjen" er en rimelig pussig formulering når man spiller mot et lag som ikke har tapt en hjemmeamp på et år og man kun skaper en målsjanse hele kampen.

Tippeligaen ser forøvrig ut til å bli like jevn i år som i fjor. Og på omtrent samme middelmådige nivå som i fjor.
- Leif Olav

fmtj

Quote from: lojosang on May 08, 2012, 17:24:01
Quote from: fmtj on May 07, 2012, 11:41:50

"Surre vekk poeng igjen" er en rimelig pussig formulering når man spiller mot et lag som ikke har tapt en hjemmeamp på et år og man kun skaper en målsjanse hele kampen.

Tippeligaen ser forøvrig ut til å bli like jevn i år som i fjor. Og på omtrent samme middelmådige nivå som i fjor.

Jeg så ikke kampen så jeg skal ikke påstå noe som helst akkurat om denne. Likevel er min påstand at fugla har fått veldig dårlig betalt så langt. Var gode mot VIF og RBK, men Haugesund var visst best i denne hørte jeg. Jeg tror Lillestrøm kommer sterkt etterhvert. Vil forresten presisere at jeg ikke er fan, kun fotballgal!!!
Yeboahs vitne

rd1

Lukter ærhbekåh i år...
"Who needs Cantona??"

fmtj

Lillestrøm vs Brann; utrolig episode der Mjelde etter at LSK har sparket ballen ut sender den  tilbake som seg hør og bør og så spretter den over Magnusson og inn!!

Mjelde blir flau og han og de fleste andre Brannspillerne blir enige om å la LSK score, noe de gjør, men den polske keeperen til Brann (lar vær å prøve å skrive navnet) forsøker å hindre det. Er fair play fremmed for polakken??

Uansett, en underlig situasjon, og som TV 2 reporterne sa, dette kommer til å gå verden rundt!!

Fra denne kampen er det også verd å nevne Bentleys tre scoringer. Han er jo ikke notorisk målscorer, hadde ett i hele fjor!!! Forøvrig var dette et tragisk tamt LSK lag!!
Yeboahs vitne

RoarG

Tippeligaen hittil i år har vært en temmelig rotete affære. Synes ikke RBK fremstår som noen seriøs gullkandidat pr. nå. Tar Godset hjem serien i år, eller får de skjelven når høsten er i gang? Når det gjelder nedrykk virker Stabæk virkelig ute å kjøre, og FFKs form viser vel ikke Tippeligastandard. De taper for mange jevne kamper. Og Tarik må da være mer enn klar for en bedre klubb enn FFK. FC København, kanskje?

Here we go again

Så skulle jeg altså få oppleve det også, dog ikke live.  Etter rundt halvspilt 1. omgang på Brann stadion i dag blåste dommeren av kampen og kommanderte drikkepause til seg selv og spillerne.
Dette pga varmen som har herjet Bergen de siste dagene.
Blir nok lenge til neste gang. 8)