Tippeligaen 2012

Started by RoarG, January 24, 2012, 17:37:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sydhagen

For første gang (siden Molde og RBK i cl?) så har faktisk Norge 2 lag i et europeisk gruppespill.
Synes faktisk det er et styrketegn.

PS! er ikke amatørklubber de har slått ut på veien heller. Molde hadde faktisk fortjent å slå ut Basel i cl kvaliken...bare en jalla-straffe fra Hoseth ødela det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Quote from: Sydhagen on October 01, 2012, 13:02:17
For første gang (siden Molde og RBK i cl?) så har faktisk Norge 2 lag i et europeisk gruppespill.
Synes faktisk det er et styrketegn.

PS! er ikke amatørklubber de har slått ut på veien heller. Molde hadde faktisk fortjent å slå ut Basel i cl kvaliken...bare en jalla-straffe fra Hoseth ødela det.

Selvfølgelig er det et styrketegn. Tromsø hadde fortjent å gått videre også, noen slappe baklengs og altfor mange brente sjanser ødela for de.

Tv2 har jo ikke gjort annet enn å klage på nivået på Tippeligaen helt siden de mistet rettighetene til CD.

Henning Berg sa jo i forrige uke at det var et stort svakhetstegn for Tippeligaen at både Rosenborg og Molde avga poeng.  Er rimelig sikker på at Berg har sagt akkurat det motsatte, bare da i PL-studio. Hvis topplagene avgir poeng der så viser det jo bare at ligaen er meget god. Skjer det i Norge så er det fordi kvaliteten er for dårlig?

Tv2 klagde jo i 10 år på at Tippeligaen var kjedelig fordi det bare var Rosenborg som vant. Når det nå er flere lag som kjemper om gullet, så er plutselig kvaliteten for dårlig. Det er jo ingen suverene lag lenger.

Det har jo aldri vært mer spennende å følge Tippeligaen enn akkurat nå. Tre lag som kjemper om seieren er jo gull verdt for Tippeligaen, men ikke godt nok for Tv2.

Hallgeir *

Vi har fått en mer åpen gullkamp enn på lenge. Det synes i alle fall jeg er positivt, og vi får neppe oppleve at ett lag kommer til å dominere slik som Rosenborg gjorde i sin storhetstid.

Personlig håper jeg at gullet havner i Drammen.
Super Leeds since 1968

Gambi

Drammen har ikke nok ressurser til aa bli et topplag over tid, aa kvalifisire seg til CL osv. Haaper Molde, som satser hardt,. vinner gullet og kommer til CL neste sesong.
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Leedsfan

Quote from: Gambi on October 01, 2012, 23:28:33
Drammen har ikke nok ressurser til aa bli et topplag over tid, aa kvalifisire seg til CL osv. Haaper Molde, som satser hardt,. vinner gullet og kommer til CL neste sesong.

Kan gå hvis de fortsetter å kjøpe/signere billig og samtidig selge få, men dyrt. Det viktigste er uansett å beholde Deila.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Quote from: Gambi on October 01, 2012, 23:28:33

Dersom Godset, med sitt ganske unge mannskap og sin glimrende trener i Ronny Deila, lykkes i å dra seieren i land i år, skal  du ikke se bort fra at de kan skaffe seg sponsorer med pondus. Da kan det satses noe mer enn det gjør dette året.

Det må aldri bli slik at man går rundt og ønsker at bare de pengesterke klubbene vinner gull pga deres ressurser. Satt på spissen blir det som å foretrekke at Man. City, Scum eller Chelsea er de man ønsker vinner PL fordi de har mest penger og kan komme lagt i Champions League.

Du hadde neppe sagt nei takk til at Newcastle tok gullet i PL? Jo flere som kjemper om tittelen, dess mer interessant blir det for "alle" å følge med på fotball.

Under Rosenborg sin glansperiode med 13 (?) gull på rappen, var det mer interessant å følge med i bunnstriden enn gulljakten.
Super Leeds since 1968

Ankerjon15

For min del håper jeg Godset vinner serien, alltid artig med forskjellige lag.

RoarG

Godset kommer til å melkes for spillere etter denne sesongen, og Deila må da være klar for større oppgaver enn Godset? Har VIF-styret et snev av peil, sparker de Andresen og ansetter Deila i stedet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Quote from: RoarG on October 02, 2012, 19:51:17
Godset kommer til å melkes for spillere etter denne sesongen, og Deila må da være klar for større oppgaver enn Godset? Har VIF-styret et snev av peil, sparker de Andresen og ansetter Deila i stedet.

Jeg forutsetter at de som styrer Godset ser hva de har på gang i klubben, og at de selger seg dyrt før de ødelegger muligeten(e) de har.

Så håper jeg at VIF-styret ikke har peil!  8)
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Det er attraktivt å spille for Godset slik som det er nå, 7 spillere på U-23. Det forsvinner et par spillere hvert år, men det betyr bare at nye får sjansen. Ola Kamara er vel tapt, utgående kontrakt og er ikke sikker på om han vil fortsette for en halv million+..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Quote from: Hallgeir * on October 02, 2012, 21:14:23
Quote from: RoarG on October 02, 2012, 19:51:17

Jeg forutsetter at de som styrer Godset ser hva de har på gang i klubben, og at de selger seg dyrt før de ødelegger muligeten(e) de har.

Så håper jeg at VIF-styret ikke har peil!  8)
Sånn som de har rotet, ser jeg ikke bort fra at du har rett ;D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gambi

Gleder meg stort til Vålerenga sparker Martin Andresen, som helt åpenbart lider av en psykose og har et voldsomt behov for makt, for å ikke snakke om at han er veldig paranoid. Denne mannen egner seg rett og slett ikke til å lede en fotballklubb.
Ingenting hadde vært kulere enn om det blei noen skikkelige Europa-netter på Ullevål i løpet av de neste sesongene! Men dette vil ikke skje så lenge Martin styrer skuta.

Hadde vært dødskult å sett noen skikkelig gode lag måle seg mot VIF snart. Sist gang jeg så Europacup med VIF, var det Newcastle som gjestet Ullevål i 04 eller 05. Let it happen again! 
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

fmtj

Jeg synes VIF er et møkkalag både med og uten Andresen, heia alle de andre, måtte de knuse jålenga!!!
Yeboahs vitne

Gambi

Hva er jaalete med Enga?

RoarG

HåvardK

Gambi

Hva er jaalete med klanen?

Gambi

Venter i spenning på svar...

Greier ikke heeelt å se hva som er jålete med klanen. Klanen må jo uten tvil være blant de beste supporterne i Norge. Fantastisk stemning, heavy østkant( ;) ), og mer eller mindre rimlig trofaste.

Bortsett fra Martin, Truls Haakonsen(tidligere... fortsatt spor..) og Klanen talsmann (eneste negative med klanen), Christian Kjellsen så er det en fantastisk klubb!

RoarG

Quote from: Gambi on October 11, 2012, 19:37:32

Greier ikke heeelt å se hva som er jålete med klanen. Klanen må jo uten tvil være blant de beste supporterne i Norge. Fantastisk stemning, heavy østkant( ;) ), og mer eller mindre rimlig trofaste.

Bortsett fra Martin, Truls Haakonsen(tidligere... fortsatt spor..) og Klanen talsmann (eneste negative med klanen), Christian Kjellsen så er det en fantastisk klubb!
En gjeng med underytere. Tror hvert år at de skal kjempe om gull, men det blir med snakket.

VIF er sammen med Viking og Brann de mest oppskrytte lagene i landet. Eneste liga de vinner er Skryteligaen.

Når det gjelder NFF, virker det som om de tror at hele landet bare lengter etter å se RBK, Brann og VIF halse rundt utpå der i hver bidige serierunde! TV2s utvalg til hovedmatchen hver søndag er avslørende.

ollan

Ollan

Gambi

Quote from: RoarG on October 12, 2012, 12:00:41

En gjeng med underytere. Tror hvert år at de skal kjempe om gull, men det blir med snakket.

VIF er sammen med Viking og Brann de mest oppskrytte lagene i landet. Eneste liga de vinner er Skryteligaen.

Når det gjelder NFF, virker det som om de tror at hele landet bare lengter etter å se RBK, Brann og VIF halse rundt utpå der i hver bidige serierunde! TV2s utvalg til hovedmatchen hver søndag er avslørende.

Akkurat som det burde være. De aller fleste i Norge holder med et av de store lagene, og da er det taurlig at de blir vist på TV. Ønsker du å se Sandnes Ulf rulle rundt i søla nedi jørpeland, er TV2Sport et fint tilleggsalternativ.

Gufrias

Quote from: Gambi on October 12, 2012, 18:40:18
Quote from: RoarG on October 12, 2012, 12:00:41

Akkurat som det burde være. De aller fleste i Norge holder med et av de store lagene, og da er det taurlig at de blir vist på TV. Ønsker du å se Sandnes Ulf rulle rundt i søla nedi jørpeland, er TV2Sport et fint tilleggsalternativ.
Det er vel TV2 og ikke NFF som velger hovedkampen? Og de velger antakelig ut fra strengt økonomiske motiver, dvs de kampene som har høyest reklameinntektspotensial (seerrating).

For øvrig direktesendes så mange kamper hver helg at overdose er en større risiko enn abstinens. Jeg går nesten aldri på lokale kamper mer (kan også ha sammenheng med nivået på Steinkjerfotballen for tiden), og følger lite med annet enn Leeds, RBK og landslag.
Hekta på Leeds siden 1974

Gambi

Rudi G.

Andresen ferdig i Vålerengen, tipper konsekvensen av dette er at Skarsfjord må se seg etter ny jobb!

Hallgeir *

Quote from: Gambi on October 15, 2012, 16:38:37
Andresen er sparket!

"Sparket" er vel bare dine ord. Klubb og trener ble ikke enige om veien videre og er enige om å skille lag ved sesongslutt.

Bra for VIF, men kanskje ikke for motstanderlagene?  ::)
Super Leeds since 1968

testo

Yeeeeesp!!!!Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Hallgeir *

Quote from: testo on October 15, 2012, 19:41:36
Yeeeeesp!!!!Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Lite søvn i helgen?  ;)
Super Leeds since 1968

Gambi

Quote from: Hallgeir * on October 15, 2012, 19:03:52
Quote from: Gambi on October 15, 2012, 16:38:37
Andresen er sparket!

"Sparket" er vel bare dine ord. Klubb og trener ble ikke enige om veien videre og er enige om å skille lag ved sesongslutt.

Bra for VIF, men kanskje ikke for motstanderlagene?  ::)

Kanskje ikke bra for Hønefoss og Sandses at VIF får inn nytt blod, men for norsk fotball i helhet er dette meget positivt. En god trener inn nå, og det vil bli CL spill i løpet av de neste 3 årene.

fmtj

Andresen sparket og dermed mye jåleri borte, forøvrig henvises det til alle wonnebiere rundt omkring som synes det er stas å holde med enga å være med i klanen. Klanen i seg selv, med de ekte supportere har jeg sans for, det er grunnfjell, men enga drar med seg så mye annet fjas. Og så er jeg lei av NRK sin fokusering på noen få klubber, deriblant enga. Hva pokker er det de har bidratt med de siste sesongene da? det er andre lag som fortjener minst like mye fokus og som har mye mindre ressurser enn enga.

Jeg synes Godset, Hønefoss, Sandnes Ulf, Tromsø, Ã...lsund, Molde og Viking fortjener like mye spalteplass som forbaskede enga!!  Heia Lyn, som jeg håper er på vei tilbake og knuser enga når de kommer tilbake i TL, som e har hatt for vane å gjøre.

Sånn, det er nå det jeg mener om denne saken ijaffal.... ;)
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Med Strømsgodsets seier i dag, er spenningen i toppen bevart.  8)
Super Leeds since 1968