Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 331376 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1620 på: Mai 30, 2018, 09:27:58 »
Nei. Bortforklaring.
For selv med den skadelista burde bottom få mere ut av laget. Selv med den skadelista er ikke laget divisjonens dårligste.
Det er nettopp hva Leeds har vært under Bottom, divisjonens dårligste lag

det tror jeg godt vi kan være/var. Hvis laget knapt henger/hang sammen med 1ste 11r på banen, ser jeg ikke bort ifra at vi er/var dårligst i div da vi var som mest plaget av skader/susp.

Skal prøve å finne ut hvem som var skada i perioden Bottom hadde laget. Men han har også trent de feil. Man restituerer når laget er plaget av skader, og ikke kjører hardtreninger på en vintertreninger i England. Med de treningsforholdene og vinter i England. Da er det å be om å få flere skader

Kan jo ta laget mot SW som vi tapte den 17 mars som et eksempel. Er vel en grei sammenligning hva han hadde tilråde i perioden hans.
Peacock-Farrell,
Berardi, Pennington, Jansson, Pearce,
Alioski, O’Kane, Forshaw, Hernandez, Dallas,
Ekuban. 
Subs :Phillips, Lasogga, Grot 77,Wiedwald, Anita, Sacko, Ronaldo Vieira.

Og slik jeg ser det. Da hadde Bottom hatt laget lenge nok til å sette sitt preg på laget.Og laget burde være godt nok til å hevde seg.


Kato

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1621 på: Mai 30, 2018, 09:33:41 »
Nei. Bortforklaring.
For selv med den skadelista burde bottom få mere ut av laget. Selv med den skadelista er ikke laget divisjonens dårligste.
Det er nettopp hva Leeds har vært under Bottom, divisjonens dårligste lag

det tror jeg godt vi kan være/var. Hvis laget knapt henger/hang sammen med 1ste 11r på banen, ser jeg ikke bort ifra at vi er/var dårligst i div da vi var som mest plaget av skader/susp.

Skal prøve å finne ut hvem som var skada i perioden Bottom hadde laget. Men han har også trent de feil. Man restituerer når laget er plaget av skader, og ikke kjører hardtreninger på en vintertreninger i England. Med de treningsforholdene og vinter i England. Da er det å be om å få flere skader

Kan jo ta laget mot SW som vi tapte den 17 mars som et eksempel. Er vel en grei sammenligning hva han hadde tilråde i perioden hans.
Peacock-Farrell,
Berardi, Pennington, Jansson, Pearce,
Alioski, O’Kane, Forshaw, Hernandez, Dallas,
Ekuban. 
Subs :Phillips, Lasogga, Grot 77,Wiedwald, Anita, Sacko, Ronaldo Vieira.

Og slik jeg ser det. Da hadde Bottom hatt laget lenge nok til å sette sitt preg på laget.Og laget burde være godt nok til å hevde seg.

Så nå skal Heckingbottom ta på sine skuldre treningsmetodene gjennom vinteren når han kom inn 6. februar.

Her er laget vårt 18. februar:

Wiedwald
Anita
Pennington
Jansson
De Bock
Dallas
Forshaw
O`Kane
Pablo
Ekuban
Lasogga

Hvem er god nok her?

3 mann. Jansson, Pablo og Forshaw.

Resten ikke gode nok. Ikke rocket science å se at den oppstillingen er altfor svak. Det der hadde ikke noen fått resultater med.
 

Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1622 på: Mai 30, 2018, 09:43:54 »
Nei. Bortforklaring.
For selv med den skadelista burde bottom få mere ut av laget. Selv med den skadelista er ikke laget divisjonens dårligste.
Det er nettopp hva Leeds har vært under Bottom, divisjonens dårligste lag

det tror jeg godt vi kan være/var. Hvis laget knapt henger/hang sammen med 1ste 11r på banen, ser jeg ikke bort ifra at vi er/var dårligst i div da vi var som mest plaget av skader/susp.

Skal prøve å finne ut hvem som var skada i perioden Bottom hadde laget. Men han har også trent de feil. Man restituerer når laget er plaget av skader, og ikke kjører hardtreninger på en vintertreninger i England. Med de treningsforholdene og vinter i England. Da er det å be om å få flere skader

Helt ærlig HB. Dette vet du ingenting om, absolutt ingenting. Dessuten var det vel en del skader som ikke kan relateres til trening, ankelbrudd, brudd i fot, hjernerystelser, kneskade. En og annen belastningsskade, men kan Heck lastes for det hvis spillerne er dårlig trent før han kommer inn?

I tilegg var vel Saiz og O'Kane inne i en lang karantene pga idioti.

Ingen tvil om at Heck tok over på et vanskelig tidspunkt. Kampprogrammet, skader, karantener gjorde det vanskelig. I tilegg så ryktes det at spillerne var dårlig trent og det passer ikke inn i spilestilen til Heck der det skal løpes mye. Kanskje det gjorde at han ikke fikk spilt sånn som han vil spille?

Som jeg og veldig mange har prøvd å fortelle deg. Ingenting er så svart/hvitt som du hele tiden tror og mener.

Som Kato nevnte.. Conte var en god manager forrige sesong, mens han i år er ræva?Tror du det er så enkelt? Hvorfor fikk ikke Pep sparken forrige sesong, skuffende med tredje plass med et så godt lag. Eller han i Tottenham, vinner jo ikke en tittel! Sånn som du tenker så skulle alle blitt sparket..

« Siste redigering: Mai 30, 2018, 09:47:56 av eriksen55 »

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1623 på: Mai 30, 2018, 09:44:04 »

[/quote]

Så nå skal Heckingbottom ta på sine skuldre treningsmetodene gjennom vinteren når han kom inn 6. februar.

Her er laget vårt 18. februar:

Wiedwald
Anita
Pennington
Jansson
De Bock
Dallas
Forshaw
O`Kane
Pablo
Ekuban
Lasogga

Hvem er god nok her?

3 mann. Jansson, Pablo og Forshaw.

Resten ikke gode nok. Ikke rocket science å se at den oppstillingen er altfor svak. Det der hadde ikke noen fått resultater med.
[/quote]

Laget i september når vi påsto alle at vi cruisa gjennom divisjonen
Wiedwald,
Anita,
Cooper
Jansson
Ayling
O’Kane
Phillips
Hernandez
Saiz
Alioski
Lasogga

Så som man ser. Ja da er det flere som var gode nok på det laget når vi var på vårt beste. Og Dallas var da på benken, og kom inn i September mot Birmingham som vi vant 2-0

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1624 på: Mai 30, 2018, 09:44:10 »
Nei. Bortforklaring.
For selv med den skadelista burde bottom få mere ut av laget. Selv med den skadelista er ikke laget divisjonens dårligste.
Det er nettopp hva Leeds har vært under Bottom, divisjonens dårligste lag

det tror jeg godt vi kan være/var. Hvis laget knapt henger/hang sammen med 1ste 11r på banen, ser jeg ikke bort ifra at vi er/var dårligst i div da vi var som mest plaget av skader/susp.

Skal prøve å finne ut hvem som var skada i perioden Bottom hadde laget. Men han har også trent de feil. Man restituerer når laget er plaget av skader, og ikke kjører hardtreninger på en vintertreninger i England. Med de treningsforholdene og vinter i England. Da er det å be om å få flere skader

Kan jo ta laget mot SW som vi tapte den 17 mars som et eksempel. Er vel en grei sammenligning hva han hadde tilråde i perioden hans.
Peacock-Farrell,
Berardi, Pennington, Jansson, Pearce,
Alioski, O’Kane, Forshaw, Hernandez, Dallas,
Ekuban. 
Subs :Phillips, Lasogga, Grot 77,Wiedwald, Anita, Sacko, Ronaldo Vieira.

Og slik jeg ser det. Da hadde Bottom hatt laget lenge nok til å sette sitt preg på laget.Og laget burde være godt nok til å hevde seg.

Så nå skal Heckingbottom ta på sine skuldre treningsmetodene gjennom vinteren når han kom inn 6. februar.

Her er laget vårt 18. februar:

Wiedwald
Anita
Pennington
Jansson
De Bock
Dallas
Forshaw
O`Kane
Pablo
Ekuban
Lasogga

Hvem er god nok her?

3 mann. Jansson, Pablo og Forshaw.

Resten ikke gode nok. Ikke rocket science å se at den oppstillingen er altfor svak. Det der hadde ikke noen fått resultater med.

Problemet her er jo at PH har hatt en stall som ikke har vært stabil. Dere nevner laget da å da. Men man må også se på hvordan treningshverdagen har vært mtp suspensjoner, skader å spillere som sliter med fysiske plager å kanskje ikke har trent godt/ofte nok som igjen fører til laber matchform. Dette vet vi vel lite om. Det har vel blitt maaaange bytter og liten kontnuitet i lagoppstillinga under PH. For så vidt også under TC? Noen har vært påtvunget av årsaker som nevnt over andre har vært gjort fordi folk ikke presterer.


Langt ifra trygg på PH selv jeg, men man må samtidig se hele bildet her. Hvorhvidt PH fortjener å fortsette eller om vi skal bytte. Jeg ANER virkelig ikke. Lar det være opp til de som leder klubben.
« Siste redigering: Mai 30, 2018, 09:46:04 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1625 på: Mai 30, 2018, 09:49:46 »
Kan ta med at den 18 februar så hadde Bottom følgende benk som var på laget i vår beste periode
Phillips
Roofe
Alioski
Vieira

Så jeg kjøper ikke det med at Bottom hadde så himla mye dårligere stall enn hva laget var på sitt beste. Det er hvordan Bottom utnytta stallen og måten han satte opp laget på som er og ble hans bane

Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1626 på: Mai 30, 2018, 09:55:52 »
Kan ta med at den 18 februar så hadde Bottom følgende benk som var på laget i vår beste periode
Phillips
Roofe
Alioski
Vieira

Så jeg kjøper ikke det med at Bottom hadde så himla mye dårligere stall enn hva laget var på sitt beste. Det er hvordan Bottom utnytta stallen og måten han satte opp laget på som er og ble hans bane

Og da har du fullt innsyn i treningshverdagen? Sånn som slitasjer, småskader, innsats på trening, mental tilstand og selvtillit i troppen etc.

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1627 på: Mai 30, 2018, 09:57:33 »
Kan ta med at den 18 februar så hadde Bottom følgende benk som var på laget i vår beste periode
Phillips
Roofe
Alioski
Vieira

Så jeg kjøper ikke det med at Bottom hadde så himla mye dårligere stall enn hva laget var på sitt beste. Det er hvordan Bottom utnytta stallen og måten han satte opp laget på som er og ble hans bane

Og da har du fullt innsyn i treningshverdagen? Sånn som slitasjer, småskader, innsats på trening, mental tilstand og selvtillit i troppen etc.

Nei. Men gode managere/coacher er gode på psykologi. Og gode managere/coacher får faktisk spillere til å heve seg å tro på seg selv rimelig fort. Men det er jo bare blitt verre etter at Bottom kom inn

Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1628 på: Mai 30, 2018, 10:08:20 »
Kan ta med at den 18 februar så hadde Bottom følgende benk som var på laget i vår beste periode
Phillips
Roofe
Alioski
Vieira

Så jeg kjøper ikke det med at Bottom hadde så himla mye dårligere stall enn hva laget var på sitt beste. Det er hvordan Bottom utnytta stallen og måten han satte opp laget på som er og ble hans bane

Og da har du fullt innsyn i treningshverdagen? Sånn som slitasjer, småskader, innsats på trening, mental tilstand og selvtillit i troppen etc.

Nei. Men gode managere/coacher er gode på psykologi. Og gode managere/coacher får faktisk spillere til å heve seg å tro på seg selv rimelig fort. Men det er jo bare blitt verre etter at Bottom kom inn

Jepp. Helt sikkert derfor det er minimum 3 års utdannelse for å bli Psykolog.. HB,du er som vanlig ute å kjører. At du vil ha bort PH er helt innafor. Men skjønner ikke hvorfor du alltid skal rote deg inn i konspirasjoner du lager selv. En ting er å mene og synse, men du er så bastant på ting du ikke har noen mulighet til å vite noe om.

Kan du ikke nøye deg med å si at du vil ha ut PH fordi du ikke har trua på han?

auren

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1629 på: Mai 30, 2018, 10:59:57 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1630 på: Mai 30, 2018, 11:13:53 »
Kunne vi tenkt oss Laudrup til Leeds?

https://thisisfutbol.com/2018/05/rumour-mill/laudrup-in-running-to-be-next-leeds-manager/


auren

Har har ett navn i fotballverdenen, men som trener har han ikke oppnådd noe særlig..har da mer tro på f.eks. Ranieri.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1631 på: Mai 30, 2018, 11:48:47 »
Kunne vi tenkt oss Laudrup til Leeds?

https://thisisfutbol.com/2018/05/rumour-mill/laudrup-in-running-to-be-next-leeds-manager/


auren

Har har ett navn i fotballverdenen, men som trener har han ikke oppnådd noe særlig..har da mer tro på f.eks. Ranieri.

Nope.

Dette er jo litt artig, for her tror jeg det er mange som blir blendet av navnet Laudrup. Han har ikke spesielt gode resultater å vise til. Mens en som Ståle Solbakken blir ledd av, selv om han har bedre resultater å vise til i Europa..

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1632 på: Mai 30, 2018, 19:08:53 »
Rykte:
Quique Setien.
Shh, don't spread it around just yet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1633 på: Mai 31, 2018, 12:55:43 »



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1634 på: Mai 31, 2018, 19:36:16 »
Zinedine Zidane har blitt observert på flyplassen iført Leedstrøye med «22 Grot» på ryggen.

RoarG

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1635 på: Mai 31, 2018, 19:59:44 »
Ranieri i stedet for Heckingbottom? Skjønner ikke at vi i det hele tatt diskuterer det. En no brainer. Spark Heckingbottom, ansett Ranieri.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1636 på: Mai 31, 2018, 20:26:50 »
Tipper at vi ender opp med Jaap Stam...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1637 på: Mai 31, 2018, 20:40:27 »
Kan ta med at den 18 februar så hadde Bottom følgende benk som var på laget i vår beste periode
Phillips
Roofe
Alioski
Vieira

Så jeg kjøper ikke det med at Bottom hadde så himla mye dårligere stall enn hva laget var på sitt beste. Det er hvordan Bottom utnytta stallen og måten han satte opp laget på som er og ble hans bane

Og da har du fullt innsyn i treningshverdagen? Sånn som slitasjer, småskader, innsats på trening, mental tilstand og selvtillit i troppen etc.
Her er jeg helt enig med Håkon. Det var mye skader og suspensjoner, utvilsomt, men en dårligere startellever enn lag som Burton og de andre 6-8 lagene som kom sist, det hadde vi faktisk ikke. Forklaringen må ligge andre steder. Når det er sagt, tror jeg ikke laguttaket er problemet heller, her er det andre viktigere faktorer som har spilt inn. Trolig er forklaringen svært sammensatt. Skulle feks gjerne sett hvor mange km våre spillere løp pr kamp ift de andre lagene. I svært mange av kampene satt jeg med en sterk følelse av at det andre laget løp mer enn oss, noe som kom til utrykk ved at vi syntes å være i kronisk undertall både fremover og hjemover. 
Jon R.

Jon R

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1638 på: Mai 31, 2018, 20:41:56 »
Tipper at vi ender opp med Jaap Stam...
Da går jeg og henger meg.
Jon R.

Larsen.

Pride of Yorkshire

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1641 på: Mai 31, 2018, 21:55:09 »
http://www.elcorreo.com/deportes/futbol/leeds-quiere-bielsa-20180531212439-nt.html


Hmmmm...

https://en.wikipedia.org/wiki/Marcelo_Bielsa

"Bielsa's signature formation in his squads – which he made famous and brought to the front of the world's mainstream football scene during his coaching tenures in with the Argentina and Chile national teams, Athletic Bilbao and Marseille – is the 3–3–3–1 formation.

For this formation, the players are: three defenders (one líbero with a stopper at each side), three midfielders (one central midfielder with two lateral-volantes at each side), three attacking midfielders (one enganche and two wingers at each side) and one centre-forward. The 3–3–3–1 allows great transitions from defending to attacking, as many of the players used in the formation can perform both defensive and attacking tasks. Moreover, it establishes superiority in numbers in every part of the field, since with this formation his teams could defend with seven players, attack with six or seven players, or protect a scoreline by overwhelming the midfield with 6 players. To use 3–3–3–1, all players have to quickly set to attacking positions when the ball is in the team's possession, and all players have to aggressively press and recover the ball when it is not in possession, so it requires great teamwork and understanding between teammates."


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Larsen.

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1642 på: Mai 31, 2018, 22:00:20 »



Sent from my iPhone using Tapatalk
Pride of Yorkshire

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1643 på: Mai 31, 2018, 22:13:42 »
As Bielsa refuses to grant exclusive interviews, the press conference has become his preferred method of communication. He has been known to field every last question from the assembled media during these gatherings. If the talk turns to the intricacies of the game, a three- or even four-hour press conference is possible.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1644 på: Mai 31, 2018, 22:15:42 »
https://www.bbc.com/sport/football/40879274

Marcelo Bielsa: Why Lille boss could be most influential coach in world
By John Bennett
BBC World Service Sport
 
 


Marcelo Bielsa was unveiled as head coach of French side Lille in May 2017
Pep Guardiola and Mauricio Pochettino will be big rivals in the Premier League this season, but they have one thing in common; they both call Marcelo Bielsa the "best coach in the world".
This is the era of the "super manager" in the English top flight: Jose Mourinho, Jurgen Klopp, Arsene Wenger, Antonio Conte, Pochettino and Guardiola.
And although Bielsa's trophy cabinet might be on the light side, arguably none of them can claim to be more influential in football than the 62-year-old former Chile and Argentina boss, who is now head coach of Lille in France.
Listen - El loco at Lille
Guardiola's mentor and Pochettino's "father"

Bielsa and Pep Guardiola faced each other twice as managers in La Liga, Guardiola winning twice plus two draws
"My admiration for Marcelo Bielsa is huge," Guardiola says.
The Manchester City manager travelled to Argentina in 2006 to seek out his advice about becoming a coach and the two have been close ever since.
"He makes the players much, much better and he helped me a lot with his advice."
"I am pretty sure his influence at Lille - their club and their players - will be huge. Amazing. I am pretty sure of that."
Spurs boss Pochettino was born in the Argentine village of Murphy, north of the capital Buenos Aires. He first came into Bielsa's orbit when he was 14.
"He is like my football father," says the 45-year-old.

Mauricio Pochettino (left) worked under Marcelo Bielsa during his tenure as Argentina head coach between 1998 and 2004
"We are a generation of coaches who were his disciples," he told SFR Sport. "How he feels football, the passion he has for football, I think we all took that from him."
Jorge Sampaoli [Argentina boss], Diego Simeone [Atletico Madrid manager], Gerardo Martino [Atlanta United boss] and Sevilla head coach Eduardo Berizzo all cite Bielsa as a major influence on their style of management.
At the age of 18, central defender Pochettino won the Argentine title with Bielsa's Newell's Old Boys in 1991 and reached the final of the Copa Libertadores the following season, losing to Sao Paulo on penalties. It was a stunning achievement for a modest club.
Bielsa tasked the players at the club with scouting the opposition and asked them to present their reports in front of the squad. In an age before the internet, he told them to read three newspaper reports of their previous game, as well as sports weekly El Grafico.
Mysterious and unpredictable
Bielsa is seen by many fans and journalists as a mysterious figure because he never gives interviews, only pre and post-match news conferences.
He is also unpredictable.
Last year he resigned as head coach at Lazio after just two days in charge. And the year before that he walked out of Marseille after the first game of his second season.
Lack of trophies
But can he really be considered as one of the best coaches in the world when his trophy collection is relatively small?
Three league titles in his native Argentina and an Olympic gold medal in 2004 with the national team don't compare to the greats of the game.
And there are a number of disappointments in finals.

Argentina were beaten by Brazil on penalties in the 2004 Copa America final in Lima, Peru
He managed the Copa America runners-up in 2004 [Argentina] and both the Europa League and Copa del Rey runners-up Athletic Bilbao in 2012.
Guardiola though, feels that's irrelevant: "We are judged by that - how much success we have, how many titles we have won but that is much less influential than how he has influenced football and his football players."
"Still, I didn't meet one guy, a former player who speaks no good about him. They are grateful about his influence on their careers in football."
'Just a bedroom, air conditioning and electricity'
So what makes Guardiola and Pochettino rave about Bielsa? And what is he really like to play for and work with? World Football has been to Lille to find out more about the manager nicknamed "el loco" [the crazy one]."
Pre-season has been very different for the Lille players this year. Not only did they work at the training ground but they also lived there.
Bielsa asked for about 20 "bungalows" to be built at their Domaine de Luchin headquarters.

Bielsa, Gerard Lopez, Luis Campos and Marc Ingla at the Domaine de Luchin training complex
"We started pre-season on 19 June," says Lille winger Anwar El Ghazi. "The first two days were tests and after that it was hardcore. We trained at 10am and second training was 6:30pm. We eat here, we sleep here and we do everything here.
"They're small bungalows, just a bedroom, air conditioning and electricity, that's all. If you want to take a shower you go to the changing room and we have a room with Playstation and table tennis.
"The coach said we had to be a family together and when you're eating together, sleeping next door to each other, you become a family. We are like brothers now."
Extreme (el loco) intensity on and off the pitch
Bielsa was attracted to Lille by the vision of two men, the owner Gerard Lopez [ex-president of the Lotus F1 team] and the former vice president of Barcelona Marc Ingla, who is now director general of Lille.
Ingla played a big part in the appointment of Guardiola as head coach at Barcelona in 2008 and working with Bielsa is bringing back memories.
"He reminds me of Pep Guardiola sometimes in the way that he has an extreme intensity," said Ingla.
"Playing at extremes always generates stress in the systems but I think it's good to push everybody and every single point or lever that can make us better. The players, the club or the infrastructure at the training ground."
El Ghazi said: "He is a little bit different, he can be very aggressive and shout at people but then he'll be very quiet.
"He pushes everybody to the limit, for example my body fat used to be 10% or 11% and now it's 8%.
"We train a lot, it's very physically and mentally hard.
"You do the kind of actions that you do on the pitch. We train like a realistic game, like passes you would do during matches, those type of things. Training is very different to what I experienced when I was playing at Ajax. We don't do position games and we don't do a lot of matches during the training sessions."
Research, research and more research
Bielsa is famous for his obsessive use of videos to prepare for matches and it's something he has already brought to Lille.
Man City's new left-back Benjamin Mendy - who played under him at Marseille - sums this up best.

The Chile national team analyse a video before a 2010 World Cup qualifier against Ecuador
"He made me devour videos like never before," Mendy told Onze Mondial.
"To begin with he put me in front of the videos and I'd fall asleep. But he was happy! I was shocked.
"After a while I stopped sleeping and told myself 'go on, I'll watch two minutes of this thing after all.'
"After that he talked to me, I talked to him and we'd go over moves together. He told me, 'see, that's why I let you sleep. You slept, you slept, you slept but the day you decided to watch you got interested on your own. If I'd pushed you to watch you wouldn't have been interested'... Marcelo is just too good."
When he arrived at Athletic Bilbao it is said he watched all of their matches from the previous season, making reams of notes on every single game.
And after joining Marseille there were even reports that he watched all of their games from the previous season up to 13 times.
Thrilling football
Bielsa's Chile teams caught the eye with their 3-3-1-3 formation and attacking football, pressing high up the pitch.
In March 2012, Manchester United fans applauded Bielsa's Athletic Bilbao off the pitch after a stunning performance in the first leg of a Europa League last-16 tie.

Sir Alex Ferguson described Bielsa's Bilbao side as having "a work rate higher than anyone he had seen in Europe"
"With Marcelo in charge we shouldn't be shy in saying we want to put together the greatest football, with the greatest coach for what we're trying to do," Ingla says.
"That's a spectacular, offensive, winning style and we believe he can be the greatest executor of our plan."
"We want to excite the crowd and surprise the crowd with spectacular pressing football."
Spotting young talent and giving youth a chance

Lille secured a 3-0 victory over Nantes in the opening weekend of the 2017 Ligue 1 season
The average age of Lille's first XI in their first game of the season was just over 23. The oldest player on the pitch was only 26.
Bielsa has cast aside older, experienced players such as Vincent Enyeama and Rio Mavuba to give younger players an opportunity. It's something that's had a big influence on Pochettino's philosophy.
"We went for Marcelo because he is the best coach to develop young talents to their maximum potential," added Ingla.
"It was a natural fit for our vision. He can be the greatest executor of our plan."
In 2014 at Marseille, he said this about a 19-year-old Mendy: "You may think I'm joking, but Mendy will be one of the best full-backs in the world."
Mendy cost Man City £52m.

France defender Benjamin Mendy became the world's most expensive defender of all time when he joined Manchester City
Meanwhile Pochettino says Bielsa spotted that he had the potential to be a top footballer when he was fast asleep.
He'd arrived at the family home at 2am and asked the Spurs boss' parents if he could see their teenage son's legs. Bielsa then announced he was signing him for Newell's because he looked like a footballer.
"Yes, that was the reality," Pochettino told Sport Magazine. "I woke up in the morning and my mum explained the story. I said: 'Yeah come on, it was in your dream. What did you drink before you went to sleep?'"
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1645 på: Mai 31, 2018, 22:18:50 »
...og hva sier så Don Revie om linken til Bielsa???

Dèt vet ingen. Men barnebarnet Aidan skriver i alle fall:

Jesus.
 
If we get him...Jesus. 
 
I mean, f**k me. Jesus.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1646 på: Mai 31, 2018, 22:24:36 »

Phil Hay
@PhilHayYEP

Phil Hay Retweeted El Correo
Away this week but two different people in the past fortnight have mentioned Bielsa to me as an option for Leeds:
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1647 på: Mai 31, 2018, 22:27:18 »



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1648 på: Mai 31, 2018, 22:55:50 »
Tja. Hva skal man si? Merittert coach. Men fryter et kulturkræsj av dimensjoner i England og Championship. Snakker han engelsk?

Men så får vi se om dette bare er et rykte eller ei.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1649 på: Mai 31, 2018, 22:58:45 »
Som vanlig pessimistisk. Særlig på en dag hvor "kongedømmet" Real Madrid står uten manager.
Helt rått hvis det skjer. Kobles til gegenpress taktikken til Klopp (unnskyld banneordet sist i setningen).