Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 331663 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

B_Ød

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1080 på: Juni 18, 2014, 08:29:59 »
vel, vi må jo "get behind" dem da...det er jo det vi gjør..så får vi heller se..er jo ikke lovet opprykk denne sesongen må vite.  :D
Ups & Ups!!

Masinga

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1081 på: Juni 18, 2014, 08:47:03 »
Jeg kan ikke annet enn stille meg undrende til alt som foregår i mitt kjære Leeds United nå for for tiden! Mulig at Cellino har en plan jeg ikke skjønner. Jeg sitter ikke tett på. Kan ikke annet enn være avventende. Jeg har svært lite tro på det lille jeg ser og hører. Cellino & Co. har alt å bevise. F.eks. fotballfaglige kunnskaper.
Masinga, medl.nr. 1250

J-R

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1082 på: Juni 18, 2014, 09:17:15 »
The Hock, tar oss opp!
Vi taper ikke en kamp neste sesong!
We are Leeds!
MOT !

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1083 på: Juni 18, 2014, 09:27:09 »
Viss han blir ansatt skal jeg selvfølgelig gi han sjansen til å overbevise, men var ikke akkurat denne legenden jeg håpte på...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1084 på: Juni 18, 2014, 10:00:41 »
Viss han blir ansatt skal jeg selvfølgelig gi han sjansen til å overbevise, men var ikke akkurat denne legenden jeg håpte på...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

ha ha....ser den  :D
Ups & Ups!!

baste

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1085 på: Juni 18, 2014, 11:19:05 »
Trur æ venta til det kommer en offisiel uttalelse fra klubben. Men det er på tide med en løsning NÃ…!
Sesong 14-15 starter jo snart.

Come on Leeds

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1086 på: Juni 18, 2014, 12:36:03 »
Cellino:

''I want someone to take care of the preparation of the team: the training, the tactics and so on,'' said Cellino.

''Not the recruitment or the contracts, which I will take care of. The job is a coach, not a manager, which is an important difference.''

Liker absolutt ikke dette!  ::) Overhodet ingen tro på at dette er noe suksessfomel. Jeg spiser gjerne de ordene  ;) Men dette lukter katastrofe lang vei.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1087 på: Juni 18, 2014, 13:01:33 »
Cellino:

''I want someone to take care of the preparation of the team: the training, the tactics and so on,'' said Cellino.

''Not the recruitment or the contracts, which I will take care of. The job is a coach, not a manager, which is an important difference.''

Liker absolutt ikke dette!  ::) Overhodet ingen tro på at dette er noe suksessfomel. Jeg spiser gjerne de ordene  ;) Men dette lukter katastrofe lang vei.

Det har fungert ok for Cagliari og andre klubber i Europa.
Hvorfor skal ikke denne modellen fungere for en engelsk klubb også..?

Cagliari har også gjort noen scoop på transfermarkedet siste årene. blant annet spissen til Colombia nå i VM.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

4ever arcticwhite

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1088 på: Juni 18, 2014, 13:53:56 »
Er det noen som vet "nivået" på de som har trent Cagliari i Cellinos regjeringstid der?
Hvilket nivå har han rekruttert fra, og hvor har det blitt av dem etter at de har fått sparken?
Har han en vane for å hente ukjente folk fra lavere divisjoner evt. assistenttrenere i klubber på nivå 1 og 2, eller har han hentet inn kjente og velrenomerte navn?

Jeg hadde i alle fall høyere forventninger til den nye coachen enn en som sist fikk sparken i en middels non-league klubb.....
The future's so White I've got to wear shades 8)

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1089 på: Juni 18, 2014, 14:10:11 »
Hockey-day:

Former Forest Green manager Dave Hockaday is set to land the job of head coach at Championship giants Leeds United.
 
Sacked by Rovers last October after a run of seven defeats in eight matches, Hockaday is the left-field choice of new Leeds owner Massimo Cellino.
 
The 56-year-old had been among the favourites for the post for several weeks along with Reading academy chief Eamonn Dolan.
 
Hailing from Sedgefield, Hockaday established the UK’s first recognised football academy at Cirencester Town in 1995.
 
He had previously had a long playing career in the Football League with Blackpool, Swindon Town, Hull City, Stoke City and Shrewsbury Town.
 
Hockaday was appointed Under-18s manager at Watford in 2000 and held the same role at Southampton, either side of brief spells as a first-team coach at MK Dons and Leicester City.
 
He spent more than four years in charge at Forest Green but was unable to mount a serious promotion challenge, despite the generous and loyal backing of chairman Dale Vince.


Read more: http://www.gloucestercitizen.co.uk/Dave-Hockaday-set-land-Leeds-United-job/story-21255224-detail/story.html#ixzz34zZ1ITJN
Read more at http://www.gloucestercitizen.co.uk/Dave-Hockaday-set-land-Leeds-United-job/story-21255224-detail/story.html#50qCGtgD2cmRPPtR.99
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DW

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1090 på: Juni 18, 2014, 14:40:14 »
Uffameg.Tror vi må leve på gamle minner enda noen år..
Dave Hockaday...Høres ut som en b-skuespiller fra Australia..

Håper jeg tar skikkelig feil...

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1091 på: Juni 18, 2014, 14:45:55 »

Leeds United: Dave Who? The most obscure of candidates

David Hockaday.

by Phil Hay

The manager behind Watford’s promotion from the Championship in 2006 was known for a while as ‘Aidy Who?’ The sound of head-scratching accompanied Aidy Boothroyd’s appointment at Vicarage Road but Watford’s punt was vindicated in the end.


Dave Hockaday worked with Boothroyd in that same season, a year when Leeds United were beaten by Watford in the play-off final, and any lessons he learned from Boothroyd’s capacity to surprise will be coming back to him. For the past two weeks, the 56-year-old has been ‘Dave Who?’ - the most obscure candidate for the job of running the senior squad at Leeds.

Hockaday is travelling to Yorkshire by train today with the expectation of becoming Massimo Cellino’s first head coach, or the first to be employed at Elland Road with the Italian’s blessing. United’s owner never warmed to Brian McDermott - too expensive, too tied up in matters away from the training ground, unsuited to Cellino’s model of ownership - but Hockaday is Cellino’s man; albeit his second choice.

Associates of Cellino says his tendency to change his mind overnight is a fundamental trait of the man but all around him were as convinced as they could be yesterday that Hockaday’s appointment would be confirmed this afternoon.

He was recommended to Cellino by one of several agents advising United’s president but the decision asks questions of Cellino’s own rationale. Confusion abounds about Hockaday’s pedigree, his qualifications and his suitability for a post which has eaten far bigger names than him.

When Cellino began looking for McDermott’s replacement, his specification was a coach rather than a manager. At a stroke, that distinction ruled out anyone who saw management as a role overseeing every aspect of a club. Cellino wanted someone to look after his squad, train them and stop at that. The fact that United have been assessing potential signings all summer is adequate evidence that Cellino is adverse to the employment of a coach who needs or demands full control over the transfer policy at Elland Road.

Eamonn Dolan is a coach - the long-serving academy manager at Reading - which is why he came to Cellino’s attention earlier this month. Cellino warmed to Dolan’s credentials and spoke with his brother Pat, the agent who negotiated McDermott’s severance from Leeds. Contact was also made with Reading but Reading’s board were resistant to the idea of losing Dolan. In the view of one of Cellino’s inner circle, the Berkshire club “overplayed their hand” by setting the level of compensation too high and scaring Cellino off at a stroke. Dolan would have cost around £500,000.

Amid those manoeuvres Hockaday was never forgotten. He was a serious option in Cellino’s eyes from the day McDermott left, though Cellino was annoyed to hear of heavy betting on Hockaday in the 24 hours after McDermott’s departure. It was only because of those wagers that Hockaday’s name appeared among the odds and slipped into the press. Google became the media’s friend and his Wikipedia page took a hammering.

As a right-back, Hockaday spent most of his playing career at Blackpool and Swindon. As a coach, he applied himself initially to youth development. Graham Taylor appointed him as Watford’s Under-18s coach in 2000 and Hockaday was promoted to the position of first-team coach in 2005, one of Boothroyd’s right-hand men.

Nigel Gibbs, Leeds’ existing assistant boss, was also part of that coaching team but did not survive for long under Boothroyd, or not as long as Hockaday. Gibbs’ association with Watford had spanned 24 years and his sacking was a deeply unpopular move. Gibbs is still employed by United, despite McDermott’s exit, but he was not responsible for recommending of Hockaday to Cellino. Much as Cellino wants Gibbs to remain at Elland Road, it is less than certain that he and Hockaday would be a compatible partnership.

The YEP was told yesterday that Junior Lewis, a coach at non-league Hendon, is a likely addition to United’s backroom team if Hockaday becomes head coach. Both appointments would be as unpredictable as each other, gambles by a club who are used to piling everything on black and losing.

Hockaday’s last job was as manager of Forest Green Rovers, the Conference club based in Gloucestershire. He was rumoured to have one of the biggest budgets in the division but between 2009 and 2013, his squad finished no higher than 10th. They were relegated in 2010 but later reinstated after Salisbury City’s demotion for breaching Conference rules. Last October, Hockaday and Forest Green parted company after seven defeats from eight games. It would not have occurred to him then that Leeds might pick up his CV and run with it.

Hockaday is said to be an ambitious and self-confident man. It takes a certain level of self-confidence to step into the job Cellino is offering him. The social media implosion yesterday was much as it might have been had Twitter existed when Watford took the plunge with Boothroyd. Presenters on Sky Sports News chuckled as the story broke. Hockaday is not an expensive choice but Cellino’s credibility will be heavily invested in him.

For United’s owner, appointing Hockaday ticks a box. That might come as a relief to him when he considers that at the start of this week, Leeds had no head coach, no new signings announced, no pre-season games confirmed and their bank account frozen. But any willingness among the club’s support to be patient with Hockaday and let him crack on is being tempered by the question of why he of all people is coming here; why Cellino sees in Hockaday the top-level potential that few other Football League clubs have identified.

“I won’t make the wrong choice,” Cellino told the YEP last week. “We need to start playing soccer, proper soccer, and we need a coach to make that happen.” If Hockaday does the trick, you can only conclude that Cellino knows far more about this game than any of us.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1092 på: Juni 18, 2014, 14:46:30 »
Uffameg.Tror vi må leve på gamle minner enda noen år..
Dave Hockaday...Høres ut som en b-skuespiller fra Australia..

Håper jeg tar skikkelig feil...


Crocodile Dundee.... Ble bra det da!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DW

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1093 på: Juni 18, 2014, 14:50:14 »
Uffameg.Tror vi må leve på gamle minner enda noen år..
Dave Hockaday...Høres ut som en b-skuespiller fra Australia..

Håper jeg tar skikkelig feil...


Crocodile Dundee.... Ble bra det da!  :D

Hockaday Dundee.. :) Lillebroren til Crocodile ;D

Ian Baird

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1094 på: Juni 18, 2014, 16:01:38 »
Cellino:

''I want someone to take care of the preparation of the team: the training, the tactics and so on,'' said Cellino.

''Not the recruitment or the contracts, which I will take care of. The job is a coach, not a manager, which is an important difference.''

Liker absolutt ikke dette!  ::) Overhodet ingen tro på at dette er noe suksessfomel. Jeg spiser gjerne de ordene  ;) Men dette lukter katastrofe lang vei.

Det har fungert ok for Cagliari og andre klubber i Europa.
Hvorfor skal ikke denne modellen fungere for en engelsk klubb også..?

Cagliari har også gjort noen scoop på transfermarkedet siste årene. blant annet spissen til Colombia nå i VM.

Vet ingenting om Dave Hockaday og ikke "overlykkelig" med denne ansettelsen.

Sliter med å forstå den nye organisasjonen, men kan forstå Cellino at han vil være med å prege sin egen investering i klubben i større grad enn en passiv eier. For en fotballinteressert eier, så må vel dette være en guttedrøm comes true.

Det kan være en økonomisk fordel når han som sitter på sjekkheftet også foretar spiller-innkjøpene. Kortere vei fra agent til ferdig signert spiller. Cellino liker nok dette. Lettere å betale litt "under bordet" også - uten innblanding fra en pertentlig manager ?
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Gufrias

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1095 på: Juni 18, 2014, 16:49:29 »
Med slike ansettelser (hvis det virkelig blir Dave) er det lett å forstå at Cellino sparker sjeftreneren hver 7. måned.

(Hvor er oppgitt-smileyen når man trenger den?)
Hekta på Leeds siden 1974

nord

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1096 på: Juni 18, 2014, 17:12:12 »
Dette er meget mærkeligt  >:(

ingen har endnu forstået pointet   - why Hockaday ?   :o
 

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1097 på: Juni 18, 2014, 17:40:28 »
Hvis jeg skal sette meg in i tankene til Cellino. Ja da ansetter han Coacher som ikke forlanger kompensasjon ved sparken. Kanskje Hockaday er den eneste som har godtatt de betingelsene

Leedsgutt

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1098 på: Juni 18, 2014, 17:42:36 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  1m
The guidance we're getting from Leeds United is that there won't be an announcement on the new head coach tonight. #lufc

#lufc Not expecting an announcement now tonight re Hockaday who I believe is discussing final details.
« Siste redigering: Juni 18, 2014, 17:53:35 av Leedsgutt »

Leedsfan

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1099 på: Juni 18, 2014, 19:21:28 »
Hvis jeg skal sette meg in i tankene til Cellino. Ja da ansetter han Coacher som ikke forlanger kompensasjon ved sparken. Kanskje Hockaday er den eneste som har godtatt de betingelsene

Tror du virkelig at Cellino er såååååå dum? At han vil spare lønn og kompensasjon ved å ansette en som garantert mislykkes? Er det slik man driver business når man er blitt milliardær?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1100 på: Juni 18, 2014, 21:03:43 »
Ny teori: Hockaday er bare en "stråmann" som skal stå på sidelinjen under kamper og  "coache". Og gjøre prematch- og postmatch intervjuer. I realiteten styres fotballen og laguttaket  i Leeds av noen andre. Han oppgave er kun "coaching". Alle vet jo hva en coach er!!!?? :D :D

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1101 på: Juni 18, 2014, 21:34:31 »
Ny teori: Hockaday er bare en "stråmann" som skal stå på sidelinjen under kamper og  "coache". Og gjøre prematch- og postmatch intervjuer. I realiteten styres fotballen og laguttaket  i Leeds av noen andre. Han oppgave er kun "coaching". Alle vet jo hva en coach er!!!?? :D :D

Er vel ikke sååå vanskelig å forstå dette?

Selv i Norge har vi trenere og IKKE managere. De trener, tar ut laget og står ansvarlig for resultater. Klubbens styre velger om de skal kjøpe spillere som er foreslått av treneren eller styret selv!

Cellino bor i Miami. Der kommer han til å være når Leeds spiller (og taper) flere kamper neste sesong!   ;D

Ikke så veldig vrient.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1102 på: Juni 18, 2014, 21:56:04 »
Det store poenget er: hvilket signal sender Cellino ut med dette??????

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1103 på: Juni 18, 2014, 22:06:23 »
Det store poenget er: hvilket signal sender Cellino ut med dette??????

Enig! For meg er dette et møkkavalg!   :o

Hvilke spillere gidder å komme til klubben nå?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1104 på: Juni 18, 2014, 22:16:06 »
Det store poenget er: hvilket signal sender Cellino ut med dette??????

Enig! For meg er dette et møkkavalg!   :o

Hvilke spillere gidder å komme til klubben nå?
Haha tror du spillere bryr seg om hvem som er coach eller manager i Leeds ? Spillere bryr seg om penger og bare det, betal spillerlønninger som matcher kvalitet så får vi ett slagkraftig lag.

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1105 på: Juni 18, 2014, 22:33:04 »
Hvis Hockaday skal ta ut laget og bestemme taktikk før og under kamp er han for meg en manager. Og da er ansettelsen mildt sagt merkelig. Man tager den med dårligst rulleblad....

Skjønner at Cellino vil ha en svak mann under seg som er lett å sparke, men det er vel ikke det beste for klubben.

Hvis ikke hele greia er en stor dekkoperasjon og et større navn dukker opp?
MOT

DenHviteYeboah

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1106 på: Juni 18, 2014, 22:37:31 »
Det store poenget er: hvilket signal sender Cellino ut med dette??????

Enig! For meg er dette et møkkavalg!   :o

Hvilke spillere gidder å komme til klubben nå?
Haha tror du spillere bryr seg om hvem som er coach eller manager i Leeds ? Spillere bryr seg om penger og bare det, betal spillerlønninger som matcher kvalitet så får vi ett slagkraftig lag.
Godt poeng dette-MEN: det finnes mange eksempler på at hvis man har en dårlig taktisk kampleder(coach) så hjelper det ikke hvor gode spillerne er hvis de løper rundt i tåka i kamp etter kamp. Selv mener jeg følgende eksempler er ganske fryktelige:
Kevin Keegan: hadde fantastiske spillere i Newcastle-vant aldri ligaen
Eddie Gray: rykket ned fra PL med den beste stallen noensinne
Terry Venables:hadde en fantastisk stall i Leeds, klarte å nesten rykke ned....foretrakk Jacob Burns fremfor Olivier Dacourt og mange andre rare valg....
Graeme Souness: en vits uansett kvaliteten på spillerne
Ã… ansette Hockaday i Leeds blir som å ansette Teitur Thordarsson.....en forventet katastrofe....

stian

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1107 på: Juni 18, 2014, 23:14:33 »
Det store poenget er: hvilket signal sender Cellino ut med dette??????

Enig! For meg er dette et møkkavalg!   :o

Hvilke spillere gidder å komme til klubben nå?
Haha tror du spillere bryr seg om hvem som er coach eller manager i Leeds ? Spillere bryr seg om penger og bare det, betal spillerlønninger som matcher kvalitet så får vi ett slagkraftig lag.

Gode folk ønsker å jobbe sammen med gode folk. Lovende spillere med vettet i behold og gode rådgivere går til klubber hvor det finnes folk som kan utvikle dem videre. Mange spillere ønsker å spille under folk som Solskjær og Deila fordi de har et renomme for å være gode til å hente frem potensialet i spillere.

Hvis vi ansetter en juniortrener med managererfaring fra Forest Green (!!!!!) spiller det ingen rolle om han kalles coach eller noe annet. Hockawhos track record lokker ingen spillere til Elland Road. Enda verre er det at vi alle sammen igjen begynner å lure på hva i all verden som foregår i klubben. Jeg tror Cellino gjør mye lurt i å filleriste administrasjonen i klubben, men å begynne å herje vilt med det sportslige vil være en ELENDIG ide.

Vi drømte om Ranieri med erfaring fra Champions League og fikk Hockaday fra Conference League. Vi kunne ikke fått en dårligere start på den sportslige delen av Cellinos styre på ER.

Jon R

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1108 på: Juni 19, 2014, 00:00:05 »
Ikke bare får vi en "trener" fra conference, men atpåtil en dårlig en skal vi vurdere han ut fra resultatene han har oppnådd der. Cellino kan umulig navigere ut fra et veikart til suksess hvis han ansetter denne mannen.   :(
Jon R.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1109 på: Juni 19, 2014, 07:37:55 »
Kjøper man gråstein får man sjelden diamanter på kjøpet. Om dette blir en realitet så er dette 110% ambisjonsløst.