Skrevet av Emne: EX-Akademisjef: Neil Redfearn  (Lest 280376 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #270 på: September 20, 2014, 20:27:15 »
Galskap å fjerne Redfearn nå.

Kanskje, kanskje ikke...et par gode omganger og greie resultater i det siste mot muligens svakere motstand, faren er at han ryker om vi går på noen dårlige resultater og prestasjoner fremover, da kan han være tapt for godt...håper på at han blir erstattet og tar denne erfaringen med seg tilbake til akademiet, erfaring han kan fordøye og ta med seg tilbake om/når han kommer tilbake for å erstatte neste Coach som blir sparket...vanskelig å si, glad det er Cellino sitt valg.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #271 på: September 20, 2014, 20:28:49 »
Vi ER hermed advart:

Lucy Ward ‏@lucywardleeds  · 35m 
Incredible today when #lufc fans were singing Neil's name. What a great two weeks, loved it. Follow that!!!


Sitat
Simon Austin ‏@sport_simon  · 21m 
@lucywardleeds would he have wanted the job full time Lucy, or is that not one for here?!

 
 
 Lucy Ward ‏@lucywardleeds  · 4m 
@sport_simon ha not one for here! Think he has done enough no? Let's hope nobody else nicks him!!



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #273 på: September 21, 2014, 06:50:02 »
Vi ER hermed advart:

Lucy Ward ‏@lucywardleeds  · 35m 
Incredible today when #lufc fans were singing Neil's name. What a great two weeks, loved it. Follow that!!!


Sitat
Simon Austin ‏@sport_simon  · 21m 
@lucywardleeds would he have wanted the job full time Lucy, or is that not one for here?!

 
 
 Lucy Ward ‏@lucywardleeds  · 4m 
@sport_simon ha not one for here! Think he has done enough no? Let's hope nobody else nicks him!!




Hm.

Synes det skinner igjennom at Lucy (og da trolig også Neil selv) synes han har gjort nok til å fortjene fast opprykk til head coach. Det er også et hint her om at han er åpen for tilbud om managerjobber andre steder hvis han blir sendt tilbake til akademiet igjen.

REDFEARN FOR MANAGER head coach
Hekta på Leeds siden 1974

sportcarl1

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #274 på: September 21, 2014, 08:28:41 »
Ge honom jobbet, han kan LU CCC och brittisk fotboll,och resultaten går hans väg,  finns ju ett möjligt scenario att om han återgår till academy att någon annan klubb snor honom.
 

Superfan

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #275 på: September 21, 2014, 10:02:25 »
Skeptisk til at Redfearn ikke får fortsette. 10 av 12 mulige poeng bør være bra nok.

Cannavaro

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #276 på: September 21, 2014, 11:03:28 »
Her bør det være flere muligheter for Readfern etter det jeg forstår :
 1.Milanic innsettes vel som ny head-coach, kanskje idag allerede.  Readfern kan få rollen som assistenten hans eventuelt.
 2.Dersom Cellino ikke har bestemt seg (men, det har han nok), så ville det vært naturlig å gi styringa til Reddders.

Dersom ingen delene over, så er det gitt at Redfearn tar seg av akademiet og reservelaget igjen, men om Cellino er lur bør han gi Redders lønnsøkning og en kontrakt som binder ham til klubben lenger.  Redfearn trives jo sikkert ettersom han har vært her siden 2008.  Han syns det er moitiverende å jobbe med de yngre og skape nye stjerner for fremtiden.  Det er jo dette all fans vil elske ham for, dette viktige arbeidet på feltet dag ut, dag inn.

Redders ambisjoner ; vet jeg lite om, har ikke hatt suksess som caretaker/manager i Halifax, Scarborough, Nortwich tidligere på 2000-tallet.
Han har utmerket seg som midlertidig manager i klubben vår, og har flere års rutine nå med egen filosofi.   Dette innebærer sikkert at Redfearn kan få tilbud som manager i andre klubber med tiden, på nivå i Championship og under sannsynligvis.  Hans egne ønsker og ambisjoner og retning rundt dette må vi bare spekulere i.  Det vet han trolig best selv.   Det som er viktig for klubben vår, er selvfølgelig å ta vare på ham, og beholde han lengst mulig.  Legge til rette for at han får oppfylt sine ønsker.  Men, det vil også være av avgjørende betydning om han nå har fått "blod på tann", og ønsker å fremme sitt eget navn, stå i sentrum og styre en klubb selv med alt som hører med en slik jobb.

Gi Redders honnør for arbeidet han har gjort med de yngre, og som caretaker, tilby ham lønn og løsning som han kan akseptere. Da har vi ihvertfall gjort det vi kunne, dersom ikke ambisjonene hans strekker seg litt lenger akkurat nå.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #277 på: Oktober 08, 2014, 10:36:02 »
Leeds United: Redfearn’s appetite whetted for more

FOLLOWING his latest taste of calling the shots at first-team level, Neil Redfearn is the first to admit it has whetted his appetite for more involvement in the future.


Redfearn was afforded choice fayre in his four games in recent charge as interim head coach of Leeds United, amassing an eye-catching haul of 10 Championship points out of possible 12 on offer ahead of handing over the reins to Darko Milanic.

Club man that Redfearn is – and one of the few reassuring constants in some truly turbulent times in the past few years at Elland Road, let’s be honest – the 49-year-old repeatedly said during his caretaker tenure that he was comfortable to go along with whatever owner Massimo Cellino decided regarding the future head coaching role.

It always represented ‘the president’s decision’ according to Redfearn, keeping to that line from the 1-0 victory over Bolton at the end of August in his first game in charge to his last game in the dugout against Huddersfield on September 20.

In the end, Cellino decreed that Redfearn’s impressive work overseeing a flourishing renaissance at the club’s academy meant that he was too valuable to be moved from where he was and ruled him out of the running ahead of setting his sights on Milanic.

But Redfearn would perhaps not be human if he did not take confidence from his latest and most productive spell in temporary charge, his third in all.

The Yorkshireman turns 50 next June and while he is excited about his ongoing work with the academy and understands that his presence has helped provide much-needed stability at that level following a number of changes in the summer, he feels his ultimate calling is at first-team level at some point in the future.

On his recent first-team experiences, Redfearn, speaking after his Under-21 side’s emphatic 6-0 triumph against Doncaster Rovers in the Premier League Cup at Elland Road on Monday night, said: “It has obviously whet my appetite for wanting more.

“I enjoyed my time with the first team and that is where I see myself in the future. It gave me a good insight into it and obviously, I did not let myself down and it has put the club in a far better position.

“The wins were important and came at a time when we needed victories and we got three out of the four games and, in the end, it has proved quite pivotal because it has given us a platform now to go on and do more.”


Redfearn’s importance to the bigger picture at Elland Road at all levels was underlined by Milanic stating that he would continue to be part of the first-team set-up at his unveiling a fortnight ago – and be by his side in the dug-out for his first game in charge against hosts Brentford on September 27.

But the Slovenian’s comments appeared to be lost in translation and while he and Redfearn spoke ahead of the Bees game, the latter, out of respect, was keen to give the new head coach space to ‘do his own thing’ and not be a shadow over his shoulder.

Team shape and compactness appear to have been the early watchwords for Milanic, moreso after he saw his side produce a disjointed performance in his first game in charge at Griffin Park, with more disciplined home performances against Reading and Sheffield Wednesday having yielded two steady if unspectacular results.

Redfearn said: “Obviously, Darko is his own man and will do his own thing. To be fair, he is quite well organised in what he does and the players are disciplined.

“We are perhaps different in how we are as coaches. But he has got this way of organising things from the back and things look tighter there and fair play to him.”

Redfearn was back at Elland Road on Monday to oversee the academy’s cup dismantling of Doncaster, which was lapped up by punters who attended.

While Brazilian play-maker Adryan was the man most spectators came to see, a host of rising talents did their cause no harm on a night when United displayed a noticeable freedom of expression with the ball and attacking verve.

The pure footballing traits and commitment to passing football which many fans warmed to during Redfearn’s temporary stint, notably in the victories against Huddersfield Town and Bolton Wanderers and the final intoxicating half-hour at Bournemouth, was in evidence on Monday and, at academy level, there is plenty to be enthused about.

Redfearn said: “Through the academy, the message I have brought in, also when I have worked with the first team, is about taking possession of the ball and playing it around and being attack-minded.

“Wherever we were on the pitch (on Monday), we could deal with the ball and we passed our way out of tight situations and worked the ball in and around the box.

“I thought people like Chris Dawson and Adryan were outstanding and their ball manipulation in and around the box was unbelievable.

“It makes you dangerous as a side. But I thought everyone played their part.”

Admitting that playing at Elland Road, as opposed to Thorp Arch, provided the players with an extra spring in their step, he added: “Ideally, you’d have all your under-21 games here. But I understand we have to look after the surface, because the first team is the most important.

“But it was great for them as they came out and got a taste for it and it makes them want more and you could see they really relished playing there.

“The most important thing was looking after the ball and playing with the ball and moving it through the thirds and having something at the end of it and being dangerous. I thought that was the case.

“The football looked measured and I thought we looked a real slick outfit.”

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-redfearn-s-appetite-whetted-for-more-1-6883533
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #278 på: Oktober 08, 2014, 17:14:43 »
Hva skjedde egentlig med at Redfearn skulle være i dugouten sammen med Milanic under kampene? Kan ikke huske å ha sett han der...
Jon R.

Leedsfan

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #279 på: Oktober 08, 2014, 17:29:44 »
Hva skjedde egentlig med at Redfearn skulle være i dugouten sammen med Milanic under kampene? Kan ikke huske å ha sett han der...

Han ville ikke det da Milanic ville blitt underminert!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #280 på: Oktober 08, 2014, 18:11:01 »
Hva skjedde egentlig med at Redfearn skulle være i dugouten sammen med Milanic under kampene? Kan ikke huske å ha sett han der...

Han ville ikke det da Milanic ville blitt underminert!

...det ble uttalt i forkant av første kamp (bortekamp).

Den gang mistenkte jeg Redders for ikke å ville assosieres med Darkos regjeringstid.

I etterkant har jeg ikke lest noe mer. Heller ikke har jeg lest at Redders har vært på treningsfeltet med A-gutta. Derimot står det senest i dagens YEP at han gjerne vil prøve seg på 'dette nivået'.

Jeg er spent på hans respons nå som klubber på dette nivået trenger ny manager...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #281 på: Oktober 08, 2014, 20:13:26 »
Hva skjedde egentlig med at Redfearn skulle være i dugouten sammen med Milanic under kampene? Kan ikke huske å ha sett han der...

Han ville ikke det da Milanic ville blitt underminert!

...det ble uttalt i forkant av første kamp (bortekamp).

Den gang mistenkte jeg Redders for ikke å ville assosieres med Darkos regjeringstid.

I etterkant har jeg ikke lest noe mer. Heller ikke har jeg lest at Redders har vært på treningsfeltet med A-gutta. Derimot står det senest i dagens YEP at han gjerne vil prøve seg på 'dette nivået'.

Jeg er spent på hans respons nå som klubber på dette nivået trenger ny manager...

Ja jeg leste jo det under her, derav mitt spørsmål. Takk for svar til begge!  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #282 på: Oktober 13, 2014, 23:39:00 »
Adam Pope

@APOPEY: #lufc Academy boss Neil Redfearn is one of several candidates York City are considering to become the #ycfc manager, understands @BBCLeeds.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: ON & OFF: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #283 på: Oktober 14, 2014, 17:18:53 »
Adam Pope
#lufc York's interest in Redfearn wanes but  I understand they made the running to see if he was interested and  not the other way around.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Trener: Neil Redfearn
« Svar #284 på: Oktober 25, 2014, 19:41:10 »
Ny Headcoach!

@APOPEY: #lufc Breaking : Cellino has just messaged to say "Neil Redfearn will be the new head coach. I have called him back to the bench for good."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: EX-CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #285 på: Oktober 25, 2014, 19:41:16 »
Da har godeste Redders fått tilbake jobben som coach. Permanent kan det virke som. Jeg er både glad og litt redd. Redd for at Cellino ikke gir ham tid og sparker ham om noen uker / mnd hvis ikke alt går som det skal. Jeg kan ivhertfall si det slik: Fortsetter Cellino med sparking av coach hver mnd, så kan vi glemme PL og hilse L1->Conference velkommen de neste åra...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: EX-CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #286 på: Oktober 25, 2014, 19:45:48 »
Denne tråden kan ende opp med å re-navnet flere ganger:


Adam Pope

@APOPEY: #lufc Breaking : Cellino has just messaged to say "Neil Redfearn will be the new head coach. I have called him back to the bench for good."


 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: EX-CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #287 på: Oktober 25, 2014, 19:46:33 »
Da har godeste Redders fått tilbake jobben som coach. Permanent kan det virke som. Jeg er både glad og litt redd. Redd for at Cellino ikke gir ham tid og sparker ham om noen uker / mnd hvis ikke alt går som det skal. Jeg kan ivhertfall si det slik: Fortsetter Cellino med sparking av coach hver mnd, så kan vi glemme PL og hilse L1->Conference velkommen de neste åra...

auren
Du kan ta deg faen på en ting . Spillerne ofrer mye mer for Redfearn enn for Milanic hver dag hele uken. Dette har de ventet på og vi kommer garantert å se en forandring i innsats..

Leedsfan

Sv: NY HEADCOACH OG EX-CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #288 på: Oktober 25, 2014, 19:50:56 »
Da har godeste Redders fått tilbake jobben som coach. Permanent kan det virke som. Jeg er både glad og litt redd. Redd for at Cellino ikke gir ham tid og sparker ham om noen uker / mnd hvis ikke alt går som det skal. Jeg kan ivhertfall si det slik: Fortsetter Cellino med sparking av coach hver mnd, så kan vi glemme PL og hilse L1->Conference velkommen de neste åra...

auren
Du kan ta deg faen på en ting . Spillerne ofrer mye mer for Redfearn enn for Milanic hver dag hele uken. Dette har de ventet på og vi kommer garantert å se en forandring i innsats..

Redfearn er nok en snill og rettferdig kar, men likte intervjuet hvor han fortalte at han hadde sagt til Bianchi og Mowatt at han krever mer fra dem, han krevde at de scorer mål!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: NY HEADCOACH OG EX-CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #289 på: Oktober 25, 2014, 19:53:41 »
Ingen kjenner klubben bedre enn Redders!    ;D




Hvor lenge sitter han? Vil bare minne om at Cellino lot en trener sitte i hele to år da Cagliari var i andredivisjon!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #290 på: Oktober 25, 2014, 19:56:59 »
Thom Kirwin:

@Thomkirwin: People know how good I think Neil Redfern is, good to see he's got a proper chance in charge now. Easily the best man for the job #lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Trener: Neil Redfearn
« Svar #291 på: Oktober 25, 2014, 20:01:14 »
Ny Headcoach!

@APOPEY: #lufc Breaking : Cellino has just messaged to say "Neil Redfearn will be the new head coach. I have called him back to the bench for good."
Strålende nyheter! Man si mye rart om Cellino, men han innrømmer i hvert fall at han har tatt feil ;)

stian

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #292 på: Oktober 25, 2014, 20:05:55 »
Hadde det ikke allerede vært en million unødvendige tråder på forunet skulle jeg opprettet : "når oppretter noen tråden 'Når får Neil Redfearn sparken?'". Vår venn Cellino er så triggerhappy at han får Vincent Tan til å fremstå som en strateg og Dr. Evil til å frenstå som en rekrutteringsekspert...

Han må sporenstreks vurdere sine egne evner til å gjennomføre jobbintervju og til å drive ledelse som i alle fall opprettholder en illusjon av tillit hos sine ansatte.

Promotion 2010

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #293 på: Oktober 25, 2014, 20:52:34 »
LUFC Redfearn to get job on a permanent basis
 
Leeds United owner Massimo Cellino says Neil Redfearn will be installed as the new head coach at the club.

Redfearn is to get the job after Darko Milanic was sacked following today`s 2-1 defeat to Wolverhampton Wanderers.

Milanic lasted just 32-days at Elland Road after no wins in his six games in charge following his arrival from Sturm Graz.

Redfearn had enjoyed a successful spell as caretaker boss earlier this season, picking up ten points from a possible twelve and he has messaged Adam Pope from BBC Radio Leeds this evening to tell him, 'Neil Redfearn will be the new head coach. I have called him back to the bench for good.'

The Italian owner has now sacked three managers since his arrival at Elland Road in April. Brian McDermott was sacked in the summer just 56-days after the arrival of Cellino and David Hockaday, who lasted just 70-days, followed him.


Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=374728#ixzz3HBUDHa1k
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #294 på: Oktober 25, 2014, 21:07:17 »
Premier League...here we come!!!
We are Leeds...MOT!!!  ;D ;D ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

GeirO

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #295 på: Oktober 25, 2014, 21:39:23 »
Håper for Redders sin skyld at han ikke får et tap til helga....da er presset der.
MOT

Leedsfan

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #296 på: Oktober 25, 2014, 21:42:40 »
Håper for Redders sin skyld at han ikke får et tap til helga....da er presset der.

Tror faktisk ikke det.

Hjemme mot Charlton og Blackpool blir viktig! Alt er jo nesten bedre enn de siste 6 kampene!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #297 på: Oktober 25, 2014, 22:43:44 »
Håper for Redders sin skyld at han ikke får et tap til helga....da er presset der.
är ju här spelare, fans och spelare skall stiga fram och visa sitt stöd när det går dåligt
 

Sølvreven

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #298 på: Oktober 25, 2014, 23:41:50 »
Tror de fleste stiller seg bak Redders  uansett om det blir tap til helgen. Men jeg tror at dette blir vendepunktet vår denne sesongen. Tipper Dawson kommer på benken allerede neste kamp. Og at Tonge blir dyttet ut. Kanskje Murphy også.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

sportcarl1

Sv: NY HEADCOACH OG Ex-caretaker-manager: NEIL REDFEARN
« Svar #299 på: Oktober 26, 2014, 09:15:34 »
Då är det bara att önska Redfearn välkommen tillbaka till fotbollens finrum,han kommer in i ett perfekt läge när vi har underpresterat och resultaten och marginalerna inte gått vår väg så det kan inte gå sämre, hoppas han får minimum denna säsongen på sig, att sparka tränare innan de i princip knappt hunnit känna spelarna och knappt fått ut sin första månadslön tror inte jag på, Redfearn är nödvändigtvis inte en bättre coach men han har ju den fördelen att han kan klubben och spelarna