Skrevet av Emne: EX-Akademisjef: Neil Redfearn  (Lest 280317 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #60 på: Februar 06, 2012, 19:52:17 »
Hvis Redfearn blir ansatt er det fordi ledelsen tror på ham, spillerne tror på ham og resultatene i nær framtid går hans vei. Ikke akkurat min definisjon av skandale.

Hvis han ikke skulle bli ansatt, er det fordi Bates & co får tak i en annen de mener kan gjøre en bedre jobb. Det høres også greit ut.

Jeg vil imidlertid bli skuffet om det kommer en ny protesje a la Wise. En sånn har mye mer å bevise før han får min tillit.

Sammenlignet med Wise så hadde han mye mer å vise til enn det Redfearn har.
Wise førte Millwall til FA-cupfinale + gode plasseringeri CCC.
Da Leeds hentet han og Poyet gjorde de det bra med Swindon (selv om det vel var i L2)

Hadde Wise og Poyet holdt frem i tospann så tror jeg faktisk de kunne ha gjort bra med Leeds.
Dessverre reiste Poyet og da fikk vi vel en formdupp før Wise også reiste sin vei...
marching on together,
derudaf forever...

Dennis

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #61 på: Februar 06, 2012, 20:59:22 »
Blir det Redfearn så er det intet mindre enn en skandale!

Ã… avskrive Redfearn på forhånd syns jeg er urettferdig.

Mener du virkelig det?  Fordi han har trent U-18 bør han ha krav på noen uker før vi vurderer en proven manager? Absolutt ikke.  

DOL situasjonen kan ikke sammenlignes.  Han hadde mange år som spiller på toppnivå og hadde gått i skole hos Graham og kjente laget inn og ut.  Den gangen var vi på vei opp med pottetett forsvar og struktur.  Det var en gamble den gangen også, selvsagt, men man hadde ikke samme kortsiktige horisont som man er nødt til å ha i dag.  

Vi har 17 kamper...

Ja, jeg mener virkelig det, men ikke på det grunnlaget du nevner. Jo, kanskje jeg mener det på det grunnlaget.

Ideelt sett skulle vi hentet en klassemanager med lang erfaring og/eller stort talent: Brendan Rogers, Paul Lambert eller for den saks skyld Jose Mourinho eller Marcelo Lippi. Faktum er at de ikke kommer, enten grunnet at de sitter i en sikker jobb i et PL-lag, har større ambisjoner enn å trene et lag på stedet hvil, ikke vil jobbe med en fyr som Bates eller rett og slett at Leeds ikke har/tar seg råd til å kjøpe de fri.

Det tar jeg dermed som en forutsetning.
 
Forholdet til spillerstallen
Her har Redfearn en stor fordel. Noen klubber ansetter gjerne assistenten til manageren som har fått sparken, noe jeg stiller meg svært kritisk til. David O'Leary faller altså ikke i den kategorien, men Steve Kean gjør det. Da har man egentlig ikke gjort mer enn å kvitte seg med deler av problemet (selv om det finnes klare unntak, som Skarsfjord i Brann).

Redfearn var derimot ikke en del av førstelagsteamet. Jeg hadde vært langt mer skeptisk til Snodin eller Miller som caretaker med utsikter til permanent jobb - igjen, dette er basert på overfladiske ting sett utenfra; individuelle forhold til spillerstall, autoritet, ferdigheter som manager kontra trener etc har selvsagt alt å si.

Spillerne har respondert godt til Redfearn. McCormack var den seneste som var ute med skryt til Redders i YP. Dette kunne selvsagt ha hatt med at de (i alle fall noen) føler seg trygge med Redfearn, siden han allerede var et kjent ansikt på ER og TA, og at de dermed kan fortsette litt i samme stilen. Likevel, tror jeg ikke det er sannheten.

Jeg har til i høst sett for meg Grayson som litt for kameratslig mot spillergruppen, slik som McAllister virket. Lederstil er en bunnløs diskusjon med forskjellige svar i forskjellige situasjoner, men på tross av rapporter om utfrysninger, virket det for meg som at Larry var litt for snill med gruppa og at autoriteten hans falt igjennom da han begynte å kritisere spillere offentlig. AO'B-saken slo sprekker i den fasaden og nå er det tydelig at grunnen til at han mistet (deler av) spillergruppen handler mer om konkrete handlinger iht nevnte utfrysninger og utenomsportslige situasjoner, enn om "kompiskjøring".

Dette taler igjen for at Redfearn kan ha en annen respekt enn Grayson i spillerstallen, på tross av at han var en del av teamet som arbeidet med og under han.

Vi har også tidligere nevnt en altfor stor stall. Et managerbytte kan dra nytte av nettopp dette. Etterhvert vil en manager innarbeide seg en gruppe som får spille mest, mens nå stiller folk som Bromby, Bruce, O'Brien, Sam, Forssell m.fl. mer eller mindre med blanke ark. Igjen, dette er overfladisk/idealistisk sett; laget bør dra klar nytte av den nyvunne intensiteten. Du nevner 17 kamper igjen og hver og en av disse blir en slags cupfinale.

Dette vil selvsagt være tilfelle også med en ny manager, men denne manageren skal hente inn sine egne folk, legge sine egne treningsrutiner, spilleplan, bli kjent med spillergruppen etc. Har vi tid til det?

(De realistiske) alternativene
Akkurat nå er bookienes favoritter Dave Jones, Neil Warnock og Billy Davies. Samtlige har bred erfaring fra nivået og kan kalles ringrever. Warnock virker derimot å være ute av det, da Bates visstnok mente at han og spillerne han ville ønsket, er for dyre. Dave Jones brukte også mye penger i Cardiff, uten hell. Dermed vil jeg ikke tro at han er mer sannsynlig enn Warnock.

Billy Davies og Neil Warnock har tidligere "slengt dritt" mot Leeds. Slik er ofte spillet, men det gjør dem ikke til populære valg blant fansen. Like fullt er det mange, meg inkludert, som tror Warnock aka Sparky ville vært en god løsning, mtp at Leedslaget virker som om de sovner fullstendig inn til tider. En slik manager hadde ikke tillatt det.

Like fullt har jeg vondt for å tro at Bates, på tross av alt som har skjedd, velger den mest kontroversielle løsning. Han sitter med all makt i klubben, men slik som fansen har våknet opp etter Howson-salget, kan det tenkes at Kenneth ønsker å velge en fansen kan leve med...?

Det kan være at det finnes mørke hester som Bates drar opp av lommen. De fleste regner vel med at det blir en billig mann, som kanskje også har Chelsea-relasjoner fra hans tid på Brua. Dermed kan di Matteo (dog ansatt), Gullit, Zola, Vialli eller Wilkins være mulige kandidater. Her anser jeg kun Wilkins som spennende, da jeg tror di Matteo blir for dyr.

Vinn-vinn?

- Om det stemmer at gruppa har respekt og liker Neil Redfearn (gitt at han ikke er en hvilepute).
- Om det stemmer at Redfearn har det taktiske og mellommenneskelige på plass.
- Om vi slår Brighton og dermed bygger opp en gryende form (husk at vi hadde 2-1-1 før BC-seieren og med en seier mot Brighton ville hatt 4-1-1 og god form).
- Om Bates og han kunne blitt enig om en kontrakt frem til sommeren, der ting kan reevalueres og andre kandidater helt sikkert er tilgjengelige da klubbene gjør opp regningen etter sesongen, tror jeg det kunne vært en fin MIDLERTIDIG løsning for Leeds.

Min konklusjon vil dermed bli at ettersom jeg ikke hopper i taket for noen av kandidatene (da regnet at Warnock ikke kommer), så KAN Redders være en ok løsning på kort sikt. Det er ekstremt viktig at vi ikke ender opp med en slags plan C-løsning med treårs-kontrakt, både mtp kontinuiteten og Bates' motvilje mot sportslig satsning.

Igjen, Redfearn ville (selvsagt) heller ikke vært mitt førstevalg, men vi kan nok ende opp med noe mye verre. Erfaring fra PL er ikke noe entydig ansettelseskriterie, bare se på folk som Paul Ince.

Det er mange forutsetninger og hvis-om-atter her, men det vil det være uansett. Jeg tror nok en manager som kan jobbe med materialene som allerede er tilgjengelig på Thorp Arch, er helt essensielt om vi skal kunne rykke opp. Det finnes nok av managere som må bruke enten mye penger eller lang tid på å omstille laget til sin filosofi.

Skal man tro en del av ryktene og indirekte kommentarer i etterkant av sparkingen, kan det rett og slett hende at det er ekstremt lite som skal til for å bli en skikkelig utfordrer til opprykk. Litt taktikktrening og en dose selvtillit kan nå så langt!
Marching on together!

Leedsfan

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #62 på: Februar 06, 2012, 21:03:29 »
En ny trener må ha autoritet... Problemet med egne som blir forfremmet er at de ofte mangler dette, ikke at jeg har noen statistikk på dette. Jeg liker ikke at egne blir forfremmet rett og slett, i hvertfall ikke når det er dårlig stemning i klubben fra før. Jeg er heller for at man ansetter en ny manager utenfra.

Litt urettferdig mot Redfearn som kanskje er en kjempekar...!?!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #63 på: Februar 06, 2012, 21:16:03 »
Mye fornuftig i det du skriver, Kaizer.

Et moment mot Redfearn. Tror han har så lyst på jobben at han blir litt Bates' mann.

Trenger vi ikke en tøff djevel utenfra som kan skvise lommeboka til gamlingen litt?
 

Dennis

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #64 på: Februar 06, 2012, 21:49:37 »
Trenger vi ikke en tøff djevel utenfra som kan skvise lommeboka til gamlingen litt?

Ideelt sett: Jo.

Vi har derimot sett at Bates ikke lar seg fire på kravene av noen. Han skrev i programmet i sist hjemmekamp at stormen gjør han enda mer innbitt på å oppnå suksess i Leeds (han har nok en mer økonomisk definisjon av suksess enn den generelle fan) og har allerede hintet til at Warnock (som jeg tror kunne vært perfekt i vår situasjon) blir for dyr mtp spillerne han ønsker inn.

Det kan være et ledd i forhandlingene, hvem vet hva den mannen tenker og gjør, men det kan også være å avskrive Sparky som Leedsmanager, rett og slett.

At Billy Davies nesten kaster seg på jobben i dag, gjør meg litt redd. For noen år siden syns jeg han var, om enn vanskelig å like, en dyktig fyr på nivået. Jobben i Forest var derimot dårlig og han fremstår ikke akkurat som superspennende i dag - for min del.

Poenget mitt blir at jeg neppe tror Bates åpner lommeboka for noen. Dermed må manageren være en som kan få mye ut av spillermateriellet vi allerede har, og hvem vet, kanskje det er nok - OM vi får en god start. Her taler det for Redfearn, ettersom han vet hva klubben allerede besitter av spillermateriell.

Jeg har vært blant de som har ropt at klassespillere må inn. Likevel er det mye bra å velge mellom i stallen allerede, men laget har vært kvelt av elendig forsvarsspill og dårlig selvtillit. Om denne gjenvinnes, kan laget ta mange trepoengere utover våren - da har jeg heller ikke glemt at vi langt ifra var best mot Bristol City, før målet kom og de fikk spillere utvist.

Nok en gang, skal Redfearn få jobbe (midlertidig frem til sommeren) må han selvsagt ha de tingene som en ekstern manager, som vi realistisk sett kan få, også innehar.

På dette tidspunktet er det motivasjon det står på, så kan vi heller se på det langsiktige til sommeren - OM vi ikke allerede kan hente den perfekte kandidaten i dag. Jeg slår ikke det store slaget for Redders som permanent manager her, men kanskje er det riktig å la han holde stolen og stallen varm frem til den kandidaten dukker opp.

Av de vi kan få, om ikke Warnock er ute av det, hadde jeg likt å se Ray Wilkins eller Sparky, eller begge to (med Wilkins som assistent). Jeg er også stor fan av Kjetil Rekdal, som har enorm erfaring både fra landslaget og tysk fotball, hvor han enda høster stor respekt i Berlin. Han er muligens ikke på Leeds' radar og han er unproven på det engelske kontinentet (og i de større klubbene), men han er kynisk og taktisk meget dyktig. Jeg tror derimot ikke dette skjer.

Nei, igjen, han er ikke førstekandidaten, men Redfearn frem til sommeren kan være et smart valg.
Marching on together!

Kato

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #65 på: Februar 06, 2012, 22:03:18 »
Jeg tror økonomi er hovedkriteriet til Bates når han ansetter. Dermed er Redfearn med litt resultater fremover klar favoritt.

Bak der tror jeg han går for unge,fremadstormende managere nedoveri systemet. Tipper vi kan raide MK Dons eller Huddersfield.
 

Hallgeir *

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #66 på: Februar 06, 2012, 22:15:53 »
Jeg tror økonomi er hovedkriteriet til Bates når han ansetter. Dermed er Redfearn med litt resultater fremover klar favoritt.

Bak der tror jeg han går for unge,fremadstormende managere nedoveri systemet. Tipper vi kan raide MK Dons eller Huddersfield.

Jeg leste tidligere i dag at Karl Robinson hadde meldt seg ut av ryktekøen om managerstillingen i Leeds. Han ville være tro mot kontrakten og MK Dons.

Robinson dismisses Leeds link

Last Updated: Mon, 06 Feb 2012 17:41

MK Dons boss Karl Robinson says he is flattered to be linked with the vacant managerial job at Leeds but insists he is committed to the Milton Keynes club.


Leeds are looking for a new manager after parting company with Simon Grayson last week.

Back in November, Robinson admitted his head was turned when Nottingham Forest came calling following the departure of Steve McClaren. But speaking after his side's 1-1 draw at Huddersfield on Saturday, the Dons boss was adamant he is staying at stadium:mk.

"It's the fifth one this year. Forest and a number of other clubs have come knocking this year" said Robinson. "It's flattering, and I do look at Leeds as one of the greatest in my generation. They are one of the biggest clubs in the country. I remember going there with Dons and it was spine-tingling just walking out at Elland Road.

"But I've stuck to my word and signed a new contract. Certain managers ask for time, get success, and then jump ship. I'm going to stay here for as long as I can and get this club where it belongs.

"You may look at that and say I lack ambition, but I want to be the best one day. I'm a long way from being that. A million miles and many years, but I want to keep learning with good people, a good chairman and a fantastic group of fans."

Kilde: eatsleepsport.com

« Siste redigering: Februar 06, 2012, 22:17:49 av hallghel »
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #67 på: Februar 06, 2012, 22:24:38 »
Trenger vi ikke en tøff djevel utenfra som kan skvise lommeboka til gamlingen litt?

Ideelt sett: Jo.

Vi har derimot sett at Bates ikke lar seg fire på kravene av noen. Han skrev i programmet i sist hjemmekamp at stormen gjør han enda mer innbitt på å oppnå suksess i Leeds (han har nok en mer økonomisk definisjon av suksess enn den generelle fan) og har allerede hintet til at Warnock (som jeg tror kunne vært perfekt i vår situasjon) blir for dyr mtp spillerne han ønsker inn.

Det kan være et ledd i forhandlingene, hvem vet hva den mannen tenker og gjør, men det kan også være å avskrive Sparky som Leedsmanager, rett og slett.

At Billy Davies nesten kaster seg på jobben i dag, gjør meg litt redd. For noen år siden syns jeg han var, om enn vanskelig å like, en dyktig fyr på nivået. Jobben i Forest var derimot dårlig og han fremstår ikke akkurat som superspennende i dag - for min del.

Poenget mitt blir at jeg neppe tror Bates åpner lommeboka for noen. Dermed må manageren være en som kan få mye ut av spillermateriellet vi allerede har, og hvem vet, kanskje det er nok - OM vi får en god start. Her taler det for Redfearn, ettersom han vet hva klubben allerede besitter av spillermateriell.

Jeg har vært blant de som har ropt at klassespillere må inn. Likevel er det mye bra å velge mellom i stallen allerede, men laget har vært kvelt av elendig forsvarsspill og dårlig selvtillit. Om denne gjenvinnes, kan laget ta mange trepoengere utover våren - da har jeg heller ikke glemt at vi langt ifra var best mot Bristol City, før målet kom og de fikk spillere utvist.

Nok en gang, skal Redfearn få jobbe (midlertidig frem til sommeren) må han selvsagt ha de tingene som en ekstern manager, som vi realistisk sett kan få, også innehar.

På dette tidspunktet er det motivasjon det står på, så kan vi heller se på det langsiktige til sommeren - OM vi ikke allerede kan hente den perfekte kandidaten i dag. Jeg slår ikke det store slaget for Redders som permanent manager her, men kanskje er det riktig å la han holde stolen og stallen varm frem til den kandidaten dukker opp.

Av de vi kan få, om ikke Warnock er ute av det, hadde jeg likt å se Ray Wilkins eller Sparky, eller begge to (med Wilkins som assistent). Jeg er også stor fan av Kjetil Rekdal, som har enorm erfaring både fra landslaget og tysk fotball, hvor han enda høster stor respekt i Berlin. Han er muligens ikke på Leeds' radar og han er unproven på det engelske kontinentet (og i de større klubbene), men han er kynisk og taktisk meget dyktig. Jeg tror derimot ikke dette skjer.

Nei, igjen, han er ikke førstekandidaten, men Redfearn frem til sommeren kan være et smart valg.

Angående Nottingham så kan man jo se hvordan det gikk etter Billy forsvant. De brukte litt mer penger og ansatte en manager med en forholdsvis bra CV, nå rykker de kanskje ned.

Jeg vet ikke nok om Billy til å vite om vi burde ansette han.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #68 på: Februar 06, 2012, 23:56:57 »
Hvis Redfearn blir ansatt er det fordi ledelsen tror på ham, spillerne tror på ham og resultatene i nær framtid går hans vei. Ikke akkurat min definisjon av skandale.

Hvis han ikke skulle bli ansatt, er det fordi Bates & co får tak i en annen de mener kan gjøre en bedre jobb. Det høres også greit ut.

Jeg vil imidlertid bli skuffet om det kommer en ny protesje a la Wise. En sånn har mye mer å bevise før han får min tillit.

Sammenlignet med Wise så hadde han mye mer å vise til enn det Redfearn har.
Wise førte Millwall til FA-cupfinale + gode plasseringeri CCC.
Da Leeds hentet han og Poyet gjorde de det bra med Swindon (selv om det vel var i L2)

Hadde Wise og Poyet holdt frem i tospann så tror jeg faktisk de kunne ha gjort bra med Leeds.
Dessverre reiste Poyet og da fikk vi vel en formdupp før Wise også reiste sin vei...

De to trente Leeds ned på det laveste nivået Leeds har vært på noensinne. De var en katastrofe. I tillegg var Wise fullstendig paranoid og gjorde seg til uvenn med sin egen valgte lagkaptein i løpet av kort tid. Jeg er med andre ord lett uenig med din karakteristikk av Wise-regimet.
- Leif Olav

Rasmussen7

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #69 på: Februar 07, 2012, 06:44:20 »
Vil ha en skikkelig drittsekk ala capello til sjef i Leeds, en som driter i va spillern heter bare han er go nok... Spyr snart av diss fløtepusene som styrer Leeds.

RoarG

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #70 på: Februar 07, 2012, 11:14:46 »
Synes ikke at vi skal ta hensyn til spillerne her. Temmelig lite stabilt å bygge fremtiden til klubben på, om spillerne har gode relasjoner til den og den personen. Spillerne kan være borte om noen uker.

Jeg har lært meg å ta uttalelser fra spillere om strategiske valg for klubben med en meget stor dose skepsis. Da Sandefjord skulle bygge ny stadion, kom den evinnelige diskusjonen om banedekke opp. Administrasjonen skottet nok til Skagerak Arena, og kunne tenke seg å legge kunstdekke. Spillerne derimot, gikk kraftig i mot en slik løsning. En av dem var Tommy Knarvik. Han truet med klubbskifte om Sandefjord la kunstdekke. Etter nedrykket i 2007 forlot han klubben til fordel for Tromsø. Nå er han spiller i Bodø-Glimt. Av spillerne som utgjorde spillergruppa i 2006 er det ingen igjen.

 Dette betyr: Drit i tilfeldige ønsker fra omskiftelige spillere. Det er administrasjonens oppgave å ta de strategiske valgene i en klubb. Nei til en uprøvd manager i Leeds. Styr unna Redfearn som permanent løsning.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #71 på: Februar 07, 2012, 11:22:15 »
Vil ha en skikkelig drittsekk ala capello til sjef i Leeds, en som driter i va spillern heter bare han er go nok... Spyr snart av diss fløtepusene som styrer Leeds.

Ken Bates en fløtepus? Hahaha.
Tiårets innlegg så langt!

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #72 på: Februar 07, 2012, 11:43:32 »
Leder hos bookmakerne nå  :-\
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #73 på: Februar 07, 2012, 11:47:45 »
Leder hos bookmakerne nå  :-\
Hvem? Redfearn :o?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Erik M

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #74 på: Februar 07, 2012, 14:30:39 »
Mr. Kaiser, det var laaange resonnementer med mye fornuft.  Likevel er jeg ikke enig med din konklusjon.  At vi ender med Redfearn ut sesongen, tror jeg ikke er urealistisk - dessverre.

Det virker som din konlusjon støtter seg på at "spillerne har respondert godt til Redfearn".  Det har vi vel ingen garanti for.  At McCormack er ute og skryter er vel et utslag av sterkt ønske om å få bidra mer.

Mitt standpunkt er også overfladisk og basert på synsing - og det er mer generelt enn Leeds spesifikt.  Ã… erstatte en sparket manager (regime) med fjerdemann i rekka permanent (frem til sommern er permanent med vår dramatisk korte horisont) tror jeg ikke er lurt.  Det faller fort inn i vante former, tror jeg.  Og når presset kommer som en vegg om et par uker - da hadde det vært godt med litt erfaring fra tidligere stormer..

Jeg merker at jeg er hakket mer optimistisk enn for et par uker siden.  Og vi skal faktisk bare opp et lite hakk for å sikre play-off.

 

Dennis

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #75 på: Februar 07, 2012, 17:10:09 »
Helt enig med deg i det at det kan være for å få lov til å bidra mer. Prøvde også å påpeke at det selvsagt kan være at Redfearn kun er et trygt valg for spillerne. Det er absolutt basert på en forutsetning av at det er reelle utsagn.

Redfearn er heller ikke mitt førstevalg. Det er heller en midlertidig løsning, som nevnt, frem til sommeren, jeg heller vil se enn at vi velger feil manager på en kontrakt over flere år. Jeg syns ikke mange av (de realistiske) linkene er så vanvittig spennende.

Nå har derimot noen rykter om Warnock blusset opp igjen, samtidig som jeg liker Curbishley-forslaget.

Redfearn (i 17 kamper) som plan C eller D. :)
Marching on together!

Erik M

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #76 på: Februar 07, 2012, 17:29:20 »
Helt enig med deg i det at det kan være for å få lov til å bidra mer. Prøvde også å påpeke at det selvsagt kan være at Redfearn kun er et trygt valg for spillerne. Det er absolutt basert på en forutsetning av at det er reelle utsagn.

Redfearn er heller ikke mitt førstevalg. Det er heller en midlertidig løsning, som nevnt, frem til sommeren, jeg heller vil se enn at vi velger feil manager på en kontrakt over flere år. Jeg syns ikke mange av (de realistiske) linkene er så vanvittig spennende.

Nå har derimot noen rykter om Warnock blusset opp igjen, samtidig som jeg liker Curbishley-forslaget.

Redfearn (i 17 kamper) som plan C eller D. :)

Er veldig, veldig spent på hva som skjer.  Samtidig er det en følelse av at spenningen aldriv blir utløst.

Jeg håper på en slugger-manager på kortidskontrakt med opprykks-CV - på lav lønn med kjempebonus.  Urealistisk?

Etter opprykk kan vi få inn nytt, langsiktig regime og begynne å bygge klubb.  Må opp først...
 

bwirum

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #77 på: Februar 07, 2012, 17:41:17 »
Hvis vi ikke kan få en fornuftig løsning med ny permanent manager nå, så er vel ikke Redfearn et skandaløst alternativ frem til sommeren, når valgmulighetene er flere?
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Erik M

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #78 på: Februar 08, 2012, 13:20:39 »
Skandaløst er neppe ordet.  Men sjansen for at Redfearn ikke har det som skal til er stor.  Og da tenker jeg på jobben med å få Leeds opp.  Grayson var også muligens en mann man kunne bygge klubben sammen med, men vi har ikke tid til å vente på at en ung manger får tilstrekkelig erfaring.  Mye tydet på at Grayson ikke ville få oss opp i år og da er det riktig å handle.  Men å erstatte han med en med enda tynnere erfaring blir etter min mening helt feil.  Men skandaløst...

Hvis det er mulig vil jeg ha en erfaren slugger på kontrakt fram til sommeren - med kjempbonus ved opprykk. Det er en gamble, så klart, men oddsene er dårligere ved å sitte å ikke å gjøre noe og kjøre den billigste løsningeing med Redfearn.
 

SupALeedS

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #79 på: Februar 08, 2012, 14:28:43 »
http://www.leedsunited.com/news/20120208/redders-given-extended-period-chairman_2247585_2604094



Da blir altså Redfearn treneren våres i dem 3 neste kampene. Som han sier, han har spillerne bak seg, og har fått en god start, tross 11 mot 9 menn. Synes det er klokt valg, dersom vi ikke har noen klar tankegang på hvem erstatteren skal være.

Han sier også at Sven Gøran Eriksson har vært aktuell, men at han ikke kommer. Det jeg liker best med intervjuet er at han ønsker en stor manager nå, vi kan faktisk ikke klandre Bates nå, han gjør det riktige i mine øyne.

Vinner redfearn disse 3 kampene, og vi er på play off plass, så er nok han den som får sitte.


Skulle vi ikke bedre oss, tape 1-2 matcher, tipper jeg vi ser en ny manager meget raskt.



Spennende å følge med nå! Måtte det beste skje, at Leeds begynner å vinne å sikre seg play off og opprykk!
Alex

Blank_File

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #80 på: Februar 08, 2012, 14:44:25 »
Nei nei nei! Det var akkurat dette jeg var redd for!

Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan tro noe av det Ken Bates sier lenger.

Må bare be om at Neil lykkes. Det hadde vært flott det, men dette var like skuffende som det meste annet denne sesongen.

 :'(
« Siste redigering: Februar 08, 2012, 14:46:30 av Blank_File »

Bites Yer Legs

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #81 på: Februar 08, 2012, 15:18:23 »
Hah! Hvem var det som lovet Bates opprykk i november? Sist var det Grayson, denne gangen virker det som det er spillerne...   ::)


Håper inderlig Redfearn gjør seg fortjent til ansettelse, vi trenger å komme oss inn i Play-Off-mylderet pronto! Om vi har en ny manager om 3 kamper og er på nedadgående form, frykter jeg det er for seint. Selv om jeg har troen på Redfearn, styrker ikke akkurat denne statementen inntrykket av at dette er en ryddig prosess.
KEEP FIGHTING!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #82 på: Februar 08, 2012, 15:28:33 »
Nå var vi oppe i 5 TRÃ…DER omkring managerspørsmålet. Da blir det vanskelig å holde tunga rett i munnen (diskutere det trådstarter ønsket ved starten av emnet). Derfor har jeg slått den siste tråden inn i Redfearn-tråden, så får vi diskutere ham her. Og Bates' rolle angående ansettelsen i "Hvem vi ønsker som ny manager/tanker omkring manageransettelsen...)

« Siste redigering: Februar 08, 2012, 15:31:28 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #83 på: Februar 08, 2012, 15:37:46 »
Det er vel greit at Red får sjansen i disse 3. kampene. Gudsjelov at Svennis ikke ble vår nye manager! :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #84 på: Februar 08, 2012, 15:49:47 »
Det å slå fast at Redders nå får minst tre kamper (..."all winnable matches..."), slik at man i mer ro og mak kan fortsette ansettelses-prosessen, tror jeg var bra for Redders og spillerne. Nå slipper han å jobbe fra dag til dag, kamp til kamp, men kan løfte hodet litt høyere og tenke litt mer langsiktig. Og han slipper daglige spørsmål fra journalistene om det samme...

Og han får en sjane til å vise at han klarer disse (forholdsvis) 'lette' kampene

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

marve

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #85 på: Februar 08, 2012, 16:34:51 »
Nei nei nei! Det var akkurat dette jeg var redd for!

Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan tro noe av det Ken Bates sier lenger.

Må bare be om at Neil lykkes. Det hadde vært flott det, men dette var like skuffende som det meste annet denne sesongen.

 :'(
Veldig enig !!!!! i alt du skriver .Skjønner heller ikke hvordan det er mulig .
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #86 på: Februar 08, 2012, 17:23:25 »
http://www.leedsunited.com/news/20120208/redders-given-extended-period-chairman_2247585_2604094

Etter mitt syn er det bra at han bruker av de ressurser som finnes på Elland Road, og på kort sikt styrker det hans posisjon overfor spillergruppa. Long term er jo noe annet, men den tid den sorg...


Sitat
Leeds United caretaker manager Neil Redfearn says he is getting plenty of help from defenders Andy O`Brien and Patrick Kisnorbo since taking over from Simon Grayson last week.

O`Brien has only just returned to training at the club after refusing to play under former manager Simon Grayson after suffering from depression.

The experienced defender returned to training last Thursday and was part of Redfearn`s staff on the bench at Bristol City on Saturday.

Redfearn explained the reasons for O`Brien being on the bench and says he is grateful for his and Kisnorbo`s input, with the Australian ruled out for the season with a knee injury.

Speaking on Yorkshire Radio, Redfearn said, "O`Brien is an experienced pro, he has played in the Premiership for long enough and he has had a great career. He still has years in front of him, he is a fit boy who has looked after himself.

"What`s happened as happened. Things happen in football and people want to win. Things get heated and things happen but that has all been and gone and we are just glad to get him back.

"Like I say, he is an experienced pro and he is great for me to lean on. Paddy Kisnorbo is another experienced international, these are good people to lean on and to throw thoughts about and it helps you in your way of thinking.

"Obviously they go back in the dressing room as well and it just galvanises everything and like anything else, when changes are made that is what you are looking to happen. You want the club to be galvanised you want the team to be going in the right direction so that was the reason behind that."

O`Brien has not featured for Leeds since the 1-0 win at Leicester City at the start of November.

He missed the chance to improve his fitness this week with a behind closed doors friendly game with Middlesbrough falling foul of the bad weather.
Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=272149#ixzz1loA2bavO
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #87 på: Februar 08, 2012, 18:36:32 »
Ikke uventet dette, nei. Vel, får håpe han ikke roter det til her. Spillernes prestisje står også på spill her. De har tydeligvis stilt seg bak han, og faller Redfearn igjennom, er det også en fallitt-erklæring til spillergruppens kompetanse.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Svend Anders

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #88 på: Februar 08, 2012, 19:15:27 »
Mange gode innlegg over. Tror alle forstår at det er en svært kompleks avgjørelse rundt Redfearn, kandidater, osv.

Jeg er langt på vei glad for at klubben tar seg tid til å finne riktig mann. Jeg er litt overrasket over at de allerede nå definerer tre kamper til for Redfearn, men det virker å tydeliggjøre at han har en reell sjanse til å overbevise om at han er rett mann.

Lett å snakke om at Redfearn er en billig mann, men fokuset burde jo ligge på om han er rett mann eller ikke. Og eventuelt for hvor lenge. Jeg tror ikke lønnsforskjellen på å få inn en ok annen manager vs å oppgradere NR samt skaffe ny mann i hans gamle posisjon vil være utslagsgivende.

Bates vil være like opptatt som fansen av en ting - få inn en manager som kan vinne flest mulig kamper for Leeds. Bates vet like godt som oss at det ikke er gunstig å få inn en som viser seg å ikke duge om ett år.

I mitt hode per i dag er det er real greie å gi Redfearn fire kamper til å vise om både han tar oppgaven bra, og om spillerne virkelig vil blø for ham. Det er mer gambling å gå for en ny kar på langtidskontrakt. Bates har neppe tålmodighet med NR heller dersom de neste kampene bare blir så-der. Det avhenger naturligvis av hvilke kanidater man har å velge mellom også.

Vil Redfearn kunne lykkes frem mot sommeren?
Jeg tror det er viktig å se hva Grayson forlot for å svare på dette. For: Det er ikke noen dårlig stall han tar over. Jo, han er låst til de som er der, men det ligger mange gode spillere der. Selv uten tillit i gruppa og med svært vaklende forsvar greide Grayson å holde laget tett opp til playoff. Det vil fortsette å være slik at alle slår alle, det skal ikke mye formbedring til før man klatrer godt på tabellen.

Redfearn må ta tak i to hovedproblem Grayson hadde:
1) Tillitt i gruppa. Han må ha spillere som vil vinne for ham. Det kan han få på flere måter, men det er åpenbart at trygghet - ved at de kjenner ham fra før og liker ham - kan være viktig her. Ut over det vinner han tillit ved å vinne kamper, som kommer mer av hans taktiske og motiverende grep.

2) Fikse forsvarsproblemet. Skape trygghet i bakre firer. Registrerer at han bruker Paddy og AOB aktivt på dette, og sistnevnte kan bli en nøkkel i laget til å aktivere dette i kamp.

Fikser Redfearn disse to tingene, bør vi ha meget gode sjanser for minst å klatre inn i playoff de gjenstående kampene. Det er ingen garanti for at en ny mann, uansett hvilken CV han har, makter å ta tak i de samme tingene like raskt som NR.

Deretter synes jeg, uansett utfall av vårsesongen, man bør ta en ny evaluering ved sesongslutt. Med andre ord; mye er opp til Redfearn og de neste to ukene.

SA

Leedsfan

Sv: CARETAKER MANAGER: NEIL REDFEARN
« Svar #89 på: Februar 08, 2012, 20:25:10 »
Mange gode innlegg over. Tror alle forstår at det er en svært kompleks avgjørelse rundt Redfearn, kandidater, osv.

Jeg er langt på vei glad for at klubben tar seg tid til å finne riktig mann. Jeg er litt overrasket over at de allerede nå definerer tre kamper til for Redfearn, men det virker å tydeliggjøre at han har en reell sjanse til å overbevise om at han er rett mann.

Lett å snakke om at Redfearn er en billig mann, men fokuset burde jo ligge på om han er rett mann eller ikke. Og eventuelt for hvor lenge. Jeg tror ikke lønnsforskjellen på å få inn en ok annen manager vs å oppgradere NR samt skaffe ny mann i hans gamle posisjon vil være utslagsgivende.

Bates vil være like opptatt som fansen av en ting - få inn en manager som kan vinne flest mulig kamper for Leeds. Bates vet like godt som oss at det ikke er gunstig å få inn en som viser seg å ikke duge om ett år.

I mitt hode per i dag er det er real greie å gi Redfearn fire kamper til å vise om både han tar oppgaven bra, og om spillerne virkelig vil blø for ham. Det er mer gambling å gå for en ny kar på langtidskontrakt. Bates har neppe tålmodighet med NR heller dersom de neste kampene bare blir så-der. Det avhenger naturligvis av hvilke kanidater man har å velge mellom også.

Vil Redfearn kunne lykkes frem mot sommeren?
Jeg tror det er viktig å se hva Grayson forlot for å svare på dette. For: Det er ikke noen dårlig stall han tar over. Jo, han er låst til de som er der, men det ligger mange gode spillere der. Selv uten tillit i gruppa og med svært vaklende forsvar greide Grayson å holde laget tett opp til playoff. Det vil fortsette å være slik at alle slår alle, det skal ikke mye formbedring til før man klatrer godt på tabellen.

Redfearn må ta tak i to hovedproblem Grayson hadde:
1) Tillitt i gruppa. Han må ha spillere som vil vinne for ham. Det kan han få på flere måter, men det er åpenbart at trygghet - ved at de kjenner ham fra før og liker ham - kan være viktig her. Ut over det vinner han tillit ved å vinne kamper, som kommer mer av hans taktiske og motiverende grep.

2) Fikse forsvarsproblemet. Skape trygghet i bakre firer. Registrerer at han bruker Paddy og AOB aktivt på dette, og sistnevnte kan bli en nøkkel i laget til å aktivere dette i kamp.

Fikser Redfearn disse to tingene, bør vi ha meget gode sjanser for minst å klatre inn i playoff de gjenstående kampene. Det er ingen garanti for at en ny mann, uansett hvilken CV han har, makter å ta tak i de samme tingene like raskt som NR.

Deretter synes jeg, uansett utfall av vårsesongen, man bør ta en ny evaluering ved sesongslutt. Med andre ord; mye er opp til Redfearn og de neste to ukene.

SA

Takk for et flott og reflektert innlegg igjen.. Støtter det du skriver...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.