Skrevet av Emne: Tema: Leeds Uniteds Managere  (Lest 7528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Tema: Leeds Uniteds Managere
« på: Februar 05, 2012, 15:40:00 »
I følge denne siden har Ken Bates akkurat sparket den beste manageren i Leeds Uniteds historie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_Managers


Større seiersprosent enn Don Revie!

Simon Grayson  62,76

Don Revie  62,12

David O'Leary  57,47
« Siste redigering: Januar 09, 2019, 08:28:02 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

marve

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #1 på: Februar 05, 2012, 15:43:37 »
I følge denne siden har Ken Bates akkurat sparket den beste manageren i Leeds Uniteds historie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_Managers


Større seiersprosent enn Don Revie!

Simon Grayson  62,76

Don Revie  62,12

David O'Leary  57,47
Og han er vell ikke av dem som har fått mest midler til spiller kjøp av de 3 der .
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #2 på: Februar 05, 2012, 15:43:56 »
Og den eneste manageren med 1 og en halv sesong på nivå 3!!!

Så skulle bare mangle.

Tom S

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #3 på: Februar 05, 2012, 15:48:55 »
Første som slår meg er at SG sine seiere har komt på 3. og 2. nivå.
De andre to har vel stort sett plukket seieren på nivå 1 og i Europa.
Kan det ha ein betydning?
COME ON LEEDS !!

sportcarl1

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #4 på: Februar 05, 2012, 15:54:43 »
I følge denne siden har Ken Bates akkurat sparket den beste manageren i Leeds Uniteds historie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_Managers


Større seiersprosent enn Don Revie!

Simon Grayson  62,76

Don Revie  62,12

David O'Leary  57,47
Og han er vell ikke av dem som har fått mest midler til spiller kjøp av de 3 der .
  det stämmer inte att grayson har 62% i segerprocent, fattar inte hur man kan lägga ut så mycket utan att kolla fakta,
 

kongsmo

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #5 på: Februar 05, 2012, 16:00:33 »
I følge denne siden har Ken Bates akkurat sparket den beste manageren i Leeds Uniteds historie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_Managers


Større seiersprosent enn Don Revie!

Simon Grayson  62,76

Don Revie  62,12

David O'Leary  57,47
Og han er vell ikke av dem som har fått mest midler til spiller kjøp av de 3 der .
  det stämmer inte att grayson har 62% i segerprocent, fattar inte hur man kan lägga ut så mycket utan att kolla fakta,
[/quote
du vet vel kanskje hva den er du da?
"SNIFFER"

sportcarl1

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #6 på: Februar 05, 2012, 16:06:34 »
I følge denne siden har Ken Bates akkurat sparket den beste manageren i Leeds Uniteds historie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_Managers


Større seiersprosent enn Don Revie!

Simon Grayson  62,76

Don Revie  62,12

David O'Leary  57,47
12 vinster på 28 matcher 11/12

19 vinster på 46 matcher 10/11

25 vinster på 46 matcher 09/10(league one)
är 56 vinster på de 3 sista säsongerna på 120matcher, 56 dividerat på 120matcher ger en vinstprocent 46,6, har inte räknat med maatcherna 08/09 då han efterträdde mccalister på våren då jag inte mionns eakta datumet han eftertrådde,  men ändrar det marginellt upp till 47-48%, högst sgerprocent statistiskt har redfearn med 100% och 3 i poängsnitt,och det är fakta men säger inget då det är beräknat på 1 match
« Siste redigering: Februar 05, 2012, 17:06:30 av sportcarl1 »
 

Dennis

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #7 på: Februar 05, 2012, 16:28:52 »
Og den eneste manageren med 1 og en halv sesong på nivå 3!!!

Så skulle bare mangle.

Edit: Leste innlegget feil! :)

Etter editen er jeg HELT enig! ;D
« Siste redigering: Februar 05, 2012, 16:32:00 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #8 på: Februar 05, 2012, 16:30:11 »
I følge denne siden har Ken Bates akkurat sparket den beste manageren i Leeds Uniteds historie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_Managers


Større seiersprosent enn Don Revie!

Simon Grayson  62,76

Don Revie  62,12

David O'Leary  57,47
12 vinster på 28 matcher 11/12

19 vinster på 46 matcher 10/11

25 vinster på 46 matcher 09/10(league one)
är 56 vinster på de 3 sista säsongerna på 120matcher, 56 dividerat på 120matcher ger en vinstprocent 46,6, har inte räknat med maatcherna 08/09 då han efterträdde mccalister på våren då jag inte mionns eakta datumet han eftertrådde,  men ändrar det marginellt upp till 47-48%, högst sgerprocent statistiskt har redfearn med 3,0% och det är fakta men säger inget då det är beräknat på 1 match

Vi må huske på og få med oss alle kampene her, cup er også med i wiki-statistikken, jeg kom frem til at SG ledet LU i 169 kamper, av disse vant vi 84, 50% altså!

Og måten du leser tabellen på er feil Promo, det er suksess og ikke seiersprosenter tabellen viser!
« Siste redigering: Februar 05, 2012, 16:36:47 av Rudi G. »

Barba

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #9 på: Februar 05, 2012, 16:32:38 »
I følge denne siden har Ken Bates akkurat sparket den beste manageren i Leeds Uniteds historie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_Managers


Større seiersprosent enn Don Revie!

Simon Grayson  62,76

Don Revie  62,12

David O'Leary  57,47
12 vinster på 28 matcher 11/12

19 vinster på 46 matcher 10/11

25 vinster på 46 matcher 09/10(league one)
är 56 vinster på de 3 sista säsongerna på 120matcher, 56 dividerat på 120matcher ger en vinstprocent 46,6, har inte räknat med maatcherna 08/09 då han efterträdde mccalister på våren då jag inte mionns eakta datumet han eftertrådde,  men ändrar det marginellt upp till 47-48%, högst sgerprocent statistiskt har redfearn med 3,0% och det är fakta men säger inget då det är beräknat på 1 match

Siden du er opptatt av at det skal bli riktig, så er vel ikke Redfearns 3,0 prosent verken imponerende eller riktig. 3 poeng, men 100% seiere. ( og mer imponerende, men syltynt grunnlag for å felle noen dom)

Barba - rett skal være rett, eller noe sånt.
Barba - MOT

RoarG

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #10 på: Februar 06, 2012, 17:12:57 »
Jeg sier som Mark Twain: "Det tre typer løgner: løgn, blank løgn og statistikk". Lar meg overhodet ikke imponere over Graysons seiers-statistikk. En bra 3. divisjonsmanager og en middels 2. divisjonsmanager. Ingen titler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Erik M

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #11 på: Februar 06, 2012, 18:53:13 »
Tror det er en regnefeil i tabellen.

Det ser ut som standarden er at uavgjort regnes som 1/3 seier.  Det gir Grayson en success rate på 57,29% og han faller litt på lista.
 

ØBS

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #12 på: Februar 06, 2012, 20:00:30 »
Første som slår meg er at SG sine seiere har komt på 3. og 2. nivå.
De andre to har vel stort sett plukket seieren på nivå 1 og i Europa.
Kan det ha ein betydning?

Enig, Tom...

Men fortsatt et tankekors...

Ser jeg deg på dobbeltkampen i mars forresten?
LUSCOS-hilsen
ØBS

Tom S

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #13 på: Februar 06, 2012, 20:01:28 »
Første som slår meg er at SG sine seiere har komt på 3. og 2. nivå.
De andre to har vel stort sett plukket seieren på nivå 1 og i Europa.
Kan det ha ein betydning?

Enig, Tom...

Men fortsatt et tankekors...

Ser jeg deg på dobbeltkampen i mars forresten?

Ja, på dobbeltkampen og mot Saints om du er der da :)
COME ON LEEDS !!

ØBS

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #14 på: Februar 06, 2012, 20:40:52 »
OT:  Mot Saints speller jeg i et brøllup på Lillehammer.  Må bli dobbeltkampen...
LUSCOS-hilsen
ØBS

martind

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #15 på: Februar 07, 2012, 08:51:14 »
OT:  Mot Saints speller jeg i et brøllup på Lillehammer.  Må bli dobbeltkampen...

Og det gleder vi oss til ØBS! :)
MOT!! We are Leeds!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #16 på: Februar 09, 2012, 10:04:26 »
Latterlig sammenligning når de to "gamlemanagerne" hadde laget sitt med på turer til Europa, finaler, toppseriekamper osv. osv. Hvor mange mål har Simon Graysons forsvarsspillere sluppet inn i forhold til alle andre Leeds lag i historien...??
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #17 på: Februar 09, 2012, 11:15:24 »
Det går sikkert an å finne en manager i lavere divisjoner med lang fartstid, som har mye bedre seiersprosenter enn Graysons. Må jo bare være rett man for Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #18 på: Desember 22, 2014, 23:16:26 »
@MartinMarty1974: Apart from this season we have had a few managers @Leeds United since Don Revie.some good some bad some beyond belief http://t.co/PJhkRdCkpD

https://twitter.com/martinmarty1974/status/547018414787944448

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #19 på: Oktober 03, 2018, 11:37:13 »
James Rhodes

OTD in 1882, former @LUFC manager Frank Buckley was born. His playing career was cut short by the outbreak of WW1 in which he served as a Major. He was injured by shrapnel at the Somme (where former Leeds City player Evelyn Lintott was killed) and by gas a year later. (1/2)



He brought his military discipline to football management, enjoying success in a lengthy spell in charge of Wolves. His greatest long-term contribution to Leeds Utd during his time as manager (1948-1953) was his signing of teenage apprentices John Charles & Jack Charlton (2/2).

Note: Sources differ on his date of birth but 3rd October 1882 is the one most often cited.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #20 på: Januar 01, 2019, 12:35:57 »
Alan

New Year Day managers:
2019 Marcelo Bielsa
2018 Thomas Christiansen
2017 Garry Monk
2016 Steve Evans
2015 Neil Redfearn
2014 Brian McDermott
2013 Neil Warnock
2009 to 2012 Simon Grayson
Fingers crossed MB gets to the two year figure in 2020
#merrygoround

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds Uniteds Managere
« Svar #21 på: Januar 09, 2019, 08:27:36 »
Lufcstats
Morning all, little teaser for you, how many players can you name that have played for Leeds, have gone on to manage in the PL/FL.



Billy
Strachan, Bowyer, Derry, Shez, K*well, JFH, Gary Mac, Speed, Kamara and I’m starting to run out. Will be plenty further back than my memory I would imagine. Bremner etc.

Anthony Hirschstein
David O’Leary, Nigel worthington, JFH, Gary mac, strachan, speed,

JG
Jimmy Greenhoff, Brian Flynn, Warren Feeney, Neil McNab, Grenville Hair & Bruno Ribeiro.

McNab couldn’t reach the high notes, Feeney got stuck in a cement mixer & Ribeiro got home sick so Svengali Maurice Lindley replaced them with Alan Curtis, Tommy Wight & Ian Snodin.

Emmo Lambe
Lee bowyer, Harry kewell, Alan Smith?

East Stand Upper
Revie side alone = Hunter, Charlton, Cooper, Collins, Bremner, Giles, Yorath, Clarke, Jordan, Gray, Cherry.

Further back: Willis Edwards, Gordon Hodgson...Erm... DON REVIE! Jack Milburn...


James Brown
Maurice Colevill, Charles Earnshaw, Giles Royston, Dennis Chewley, Arthur Atkins, ‘Chip’ Monroe-Smith just some of the many earlier #LUFC players turned managers from the 1920s and 30s.





Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #22 på: Januar 09, 2019, 08:44:56 »
Flere.....

Here's a good one for you ... Mickey Adams .

Andy Hughes, Caretaker at Bolton? Yes

Did Wetherall manage Bradford? Yes

I haven’t seen anyone mention my favourite Leeds player - Eddie Gray

Hopkin and Kewell

John McGovern. Paul Hart. Neil Aspin. Carlton Palmer. Simon Grayson. #lufc

Grenville Hair

Andy Ritchie at Hudds & Barnsley I think

Jack charlton and didn’t Norman hunter manage somewhere?


Micky Adams, Neil Aston, Paul Dickov, Mervyn Day, Terry Connor, Paul Hart, Brian Flynn, John Hendrie, Nicky Barmby, Michael Brown, Douggie Freeman, Terry Yorath (?)!

Shaun Derry, Willie Bell....

Dickie «Silverhair» Ray


Noen som kan flere?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #23 på: Januar 09, 2019, 10:18:49 »
Jimmy Floyd Hasselbaink er vel ikkje vorte nemd?

kongsmo

Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #24 på: Januar 09, 2019, 10:52:09 »
Jimmy Floyd Hasselbaink er vel ikkje vorte nemd?
JFH står et par ganger

Sent fra min H8324 via Tapatalk

"SNIFFER"

Torpe-do

Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #25 på: Januar 09, 2019, 10:54:27 »
Jimmy Floyd Hasselbaink er vel ikkje vorte nemd?
JFH står et par ganger

Sent fra min H8324 via Tapatalk

Ah, stemmer

Promotion 2010

Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #26 på: Januar 18, 2019, 08:41:01 »
LeedsMe

#LUFC Head Coach Win Percentages:

 Uwe Rosler - 16.67%
 Steve Evans - 36.84%
 Garry Monk - 47.17%
 Thomas Christiansen - 45.45%
 Paul Heckingbottom - 25%
 Marcelo Bielsa - 56.67%

#LeedsMe
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #27 på: Juni 22, 2019, 14:51:33 »
Where are the Leeds United managers sacked by Massimo Cellino now as Neil Redfearn lands new job - Leeds Live

For only the second time in five years Leeds United have just completed a whole season without changing their head coach.

Marcelo Bielsa's appointment last June was a significant upgrade in terms of the quality on the bench, as he became the third man to take charge of the club in a year, with Andrea Radrizzani hiring and firing Thomas Christiansen and Paul Heckingbottom during his first year at the club.

The Argentine will return for a second season, which will make him the first boss since Simon Grayson to start two consecutive opening matches for the club - which marks a significant departure from the days of Radrizzani's predecessor.

In 24 wild months the trigger happy Massimo Cellino sacked a total of six managers, as he lived up to his Italian nickname 'Il mangia-allenatori', or 'the manager eater' in English.

"Coaches are like watermelons, you only know [how good it is] when you open it," he said when hiring his first manager, Dave 'The Hock' Hockaday.

But where are all the managers who were handed their P45 by Cellino now?

Brian McDermott - sacked 30 May 2014

McDermott managed to get sacked twice
The former Reading boss managed to be sacked twice by Cellino, including a transfer deadline day dismissal in January 2014, which was before the Italian even owned the club. That bizarre turn of events set an apt precedent, with McDermott getting his marching order for real at the end of that season, when United finished in 15th place.

Later that year he returned to Arsenal, his former side as a player, working as a scout for just over a year, when he rejoined Reading as manager. He was sacked after six months and since then has been linked with a series of jobs but has not yet returned to management.

Dave Hockaday - sacked 28 August 2014

The Hock
And who did Cellino get in to replace McDermott? The bloke who had been sacked by then-non league side Forest Green Rovers the year before, of course.

Dave Hockaday's appointment remains one of the strangest things to ever happen to Leeds United in their storied history. Yes, it really happened. And wasn't part of some lucid nightmare we all collectively suffered.

The Hock would only last 70 days, sacked shortly after muttering something about being in the Champions League in a few years.

David Hockaday reveals his eye-catching transfer targets that Massimo Cellino ignored at Leeds United

He then rocked up at Swindon Supermarine, before taking a job with the Coventry City youth set-up, where he lasted less than six months. In October 2015 he was given the Kidderminster Harriers job, but was gone by January 2016.

Last spotted working as the Head of Male Football at South Gloucestershire and Stroud College.

Darko Milanic - sacked 25 October 2014

Remember him? Course you don't
Holds the record for the short tenure under Cellino in English football, which is quite the achievement.

The Slovenian lasted just over a month at Elland Road (32 days in all), managing just six games, drawing three and losing three.

He had 23 months left to run on his two-year deal at the time of his sacking and so took his time enjoying gardening leave before getting back into management. In March 2016 he returned to his former side Maribor, winning the title that season and reaching the group stages of last season's Champions League, which included a 7-0 loss at home to Liverpool.

Maribor have won this season's Slovenian PrvaLiga.

Neil Redfearn - left 20 May 2015

Redfearn had two caretaker stints before landing the top job
Academy boss Redfearn was a popular appointment at Elland Road when he was given the nod until the end of the 2014-15 season following two caretaker stints.

Leeds finished 15th again and Redfearn soon fell out with Cellino, but only after an extraordinary hour-long press conference from the Italian which proceeded a period in which no-one was really sure who was in charge of the team at Elland Road.

Redfearn left the club that summer, joining Rotherham as boss in October, but was sacked by February.

As the manager of Doncaster Rovers Belles, he won the Women's Super League 2 before being appointed as the boss of Liverpool Ladies. He would resign after three months, taking charge of just one game.

After working in the media, he was this week confirmed as Newcastle United under-23s head coach.

Uwe Rosler - sacked 19 October 2015

Rosler didn't last long
Another blink-and-you'll miss it stint, with the former Brentford boss only taking charge for 12 games, with Leeds sitting in 18th place.

See, told you it was worse then.

In July 2016 he landed the Fleetwood Town job, but was sacked in this January after losing seven games in a row. Former Leeds favourite John Sheridan replaced him in the dugout for the Cod Army for the rest of the season.

Was appointed manager of Swedish side Malmo last summer.

Steve Evans - sacked 31 May 2016

Evans almost managed a full season
Cellino made a round half-dozen sackings in May 2016, when he sent Steve Evans on his merry way after seven months in charge.

Evans has kept himself busy though, taking the Mansfield job in November 2016 before joining Peterborough United 14 months later.

He would last less than a year at London Road as he was fired in January 2019.

Evans was appointed as League One side Gillingham boss this month.

Leeds United nostalgia

Remember the good old days? Whether it's the Revie Era, Sgt Wilko's last champions or O'Leary's young guns, we've created a Facebook Group to share you memories of all things Leeds United.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #28 på: Januar 10, 2021, 00:12:33 »
Et interessant tema fra 1sports1, hvordan rangerer vi Leeds' beste managere?

https://www.1sports1.com/best-leeds-united-managers-ever/2/

1. Don Revie
2. Jimmy Armfield
3. Howard Wilkinson
4. Marcelo Bielsa
5. Dick Ray
6. David O'Leary
7. Simon Grayson
8. Raich Carter
9. Billy Bremner
10.Arthur Fairclough

Vel, jeg ser at Armfield faktisk brakte oss til finalen i Eropacupen for Serievinnere (en gjevere cup enn den utvannede Champions League der laget på 4.plass i en liga kan vinne Champions League neste år...), men klarer ikke å se  bort fra at spillerne den gang hadde vèl så mye av æren for akkurat den bragden - vel, Armfield stod ikke i veien for de, han lot de ha innflytelse Den skal han ha!

Jeg digger at managere som Fairclough, Carter og Ray kommer frem i lyset igjen. :)
Og ser at en mann som Bielsa foreløpig bare har ett opprykk for oss, og det har sannelig mange av våre tidligere managere også oppnådd. Men jeg antar at innen Bielsa gir seg vil hans innflytelse i klubben skinne såpass at han vil rykke ytterligere oppover.

Min liste ville vel vært mer som følger.
1. Don Revie
2. Howard Wilkinson
3. Marcelo Bielsa
4. Jimmy Armfield
5. Raich Carter
6. Arthur Fairclough
7. Dick Ray
8. David O'Leary
9. Major Frank Buckley
10. Simon Grayson

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Tema: Leeds Uniteds Managere
« Svar #29 på: Januar 10, 2021, 00:26:45 »
At salige Billy Bremner er på den første listen, er for meg ganske så overraskende.

Tror det må ha med nostalgi å gjøre, for sant å si oppnådde han ikke mye med klubben som manager.
Super Leeds since 1968