Ex-Manager: Neil Warnock

Started by Sander, February 18, 2012, 11:30:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Jon R

Quote from: samadhi on April 09, 2012, 21:22:40
Det er det samme om dette laget er Grayson eller Warnock sitt.
De spillerne Warnock tok over lå i utfordrerposisjon til en playoffplass,
og jeg føler helt klart at laget underpresterte siste tiden under Grayson.
Potensialet i dette laget er helt klart så bra at playoff burde vært innen rekkevidde.
Jeg hadde håpet at Warnock med sin enkle fotballfilosofi og fandenivoldske innstilling skulle gi laget det lille ekstra med en gang, men den typiske "nye manager effekten" har uteblitt.

Det startet lovende, spesielt med bra defansive takter og kampen mot Southampton ga oss tro på resten av sesongen til tross for tap. Etterhvert har Warnock rett og slett mistet grepet, og det hele virker nå mer kaotisk enn det som Grayson etterlot seg;

Vi lekker fremdeles bakover, men har sluttet å score.
Vi spiller ikke lenger underholdende fotball, men har gått tilbake til kick and run.
Vi henter fremdeles inn spillere som ikke styrker førstelaget nevneverdigt (Robinsen, Webber)
Vi spiller stygt, noe som blir ekstra stygt når laget i tillegg spiller dårlig. Hadde vi spilt bra og stygt, kunne vi banket oss på brystet og sagt at dette er som i de gode gamler dager da Bremner og Batty ledet an. Nå er det bare stygt...
Vår beste spiller Robert Snodgrass har vært en skygge av seg selv etter at Warnock tok over. Få han ut på høyrekanten igjen der vi vet han presterer, og gi kapteinsbindet til noen andre slik at Snoddy kan ha fokus på å drille motstanderne.

Jeg ser frem til at denne sesongen er over, og både gleder og gruer meg til sommeren (blir nok en sommer der jeg håper på det beste, men frykter det verste) Warnock har startet dårlig, men jeg gir han selvsagt en ny sjanse til 2012/13...

Flott svar, Samadhi! Det er denne type innspill jeg etterspurte. Venter på flere, gjerne fra de som er mer optimistiske enn meg.  :)
Jon R.

auren

Quote from: Rudi G. on April 09, 2012, 21:29:02
Er det ingen som stiller spørsmålstegn ved at NW nå skal foreta store utskiftninger i troppen og skape sitt eget lag som han kun skal ha ansvar for i en sesong? Hva hvis han mislykkes med det planlagte opprykket og ny mann skal overta NW's tropp, hva da?

Jeg er ikke begeistret!

Jepps! Dette skrev jeg for en ukes tid siden. Ikke mye kontinuitet å spore med en manager som har gitt uttrykk for at han skal pensjonere seg våren 2013. Selv om det skulle bli suksess og opprykk, så er det likevel NW sine spillere en ny manager skal ta over.

Denne Leedssesongen går dessverre inn som en av de aller mørkeste i mine år som fan.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Quote from: auren on March 31, 2012, 22:36:23
Hvis stallen vår er så dårlig som mange nå impliserer - hva får folk til å tro på opprykk allerede neste sesong hvis NW må hente 10-15 nye spillere i sommer? Og det under et meget strict budsjett.

Og hva skjer hvis vi ikke rykker opp - NW har jo sagt at han gir seg våren 2013, da står vi altså med en haug nye spillere og ENDA en ny manager, som da vil ha sine spillere inn. Akkurat nå har jeg vondt for å tro at vi kommer opp av NPC-dumpa.

auren; passifisert...

Og her var innlegget...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ian Baird

En ting er alle utskiftningene.
En annen ting er spillestilen som er "old school".
Risikofri, kickstil er avleggs nowadays.
Spillestil må endres, hvis vi skulle rykke opp.

Jeg er heller ikke begeistret.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Jon R

Er det ingen som stiller spørsmålstegn ved at NW nå skal foreta store utskiftninger i troppen og skape sitt eget lag som han kun skal ha ansvar for i en sesong? Hva hvis han mislykkes med det planlagte opprykket og ny mann skal overta NW's tropp, hva da?

Jeg gjør, Rudi.

Det er utvilsomt Bates masterplan dette. Sten for sten skal laget bygges men først må vi oppgradere stadion eller "klubben" som Bates kaller det. Det blir fort steinrøyser av slikt.

For ordens skyld: Jeg er ikke begeistret jeg heller.
Jon R.

h.b

Var i første omgang meget glad for at NM ble ansatt. Men etter det jeg har merka meg i det siste. Ja da begynner jeg å tvile på denne mannen. Er NW rett og slett for en type fotball som har gått ut på dato.
Samt at skal han virkelig bygge et lag bestående av dinosaurspillere til å danne fremtidens Leeds lag hva fotballstil angår. Ja da er jeg meget betenkt. Og disse utspillene han har overfor spillere offentlig. Ja det holder ikke mål.
Nei. Nå er jeg meget pessimistisk når det gjelder fremtiden og spill i Premier League, For med en slik leder. Ja da er jeg redd for at League one kommer sesongen 2013-2014

Annesj

Syns vi bør huske på at NW rår over et dårligere leeds mannskap enn det SG gjorde. Salgene synes godt nå. Vi var vel også i fritt fall før han tok over. Venter med å dømme noe som helst før sommerens aktiviteter er igang og man ser hvor det bærer med tanke på spillertyper inn.  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

Quote from: h.b on April 10, 2012, 10:07:49
Var i første omgang meget glad for at NM ble ansatt. Men etter det jeg har merka meg i det siste. Ja da begynner jeg å tvile på denne mannen. Er NW rett og slett for en type fotball som har gått ut på dato.
Samt at skal han virkelig bygge et lag bestående av dinosaurspillere til å danne fremtidens Leeds lag hva fotballstil angår. Ja da er jeg meget betenkt. Og disse utspillene han har overfor spillere offentlig. Ja det holder ikke mål.
Nei. Nå er jeg meget pessimistisk når det gjelder fremtiden og spill i Premier League, For med en slik leder. Ja da er jeg redd for at League one kommer sesongen 2013-2014
Deler denne bekymringen jeg også h.b!
Ups & Ups!!

Sydhagen

Venter med å gi en bedømmelse til vi er kommet til Oktober/November.
Jeg tror at NW er kapabel til å gi Leeds opprykk til PL, men det betinger at han får midler til å bygge omtrent et nytt lag i sommer. Bekymringen min ligger i dette med midler til kjøp...

Sesongen er ferdig for Leeds sin del og spillerne vil da automatisk få seg en knekk. Det som skjer fra nå av og ut sesongen gir jeg egentlig drallen i.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Joe Jordan

Syns det blir noe naivt å tro at vi hadde tatt playoff med Grayson. I mine øyne var vi et lag i oppløsning en god stund før SG forsvant. Syns det var smått utrolig med noen av de kampene vi vant på slutten, spillet var jo til tider elendig selv der vi stakk av med 3 poeng?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Leedsfan

Hvorfor Warnock spiller ut alle kortene skjønner jeg ikke. En ting er at det er vanskelig å få inn spillere av en viss kvalitet, en annen ting er å kvitte seg med det rasket som allerede er akkumulurt. Selv om Leeds har et rykte eller kanskje myte på seg at de betaler dårlig så sliter vi alltid med å bli kvitt spillere.

Hvis det er slik at Warnock har sagt dette:"Don't expect us to win any more games this season and that because most of the players know that they won't be here next season", ja hva skjer hvis han ikke klarer å bli kvitt de..?? Da har han klart å lage dårlig stemning allerede for neste sesong...

Himmel eller helvete...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Quote from: Leedsfan on April 10, 2012, 11:32:52
Hvorfor Warnock spiller ut alle kortene skjønner jeg ikke. En ting er at det er vanskelig å få inn spillere av en viss kvalitet, en annen ting er å kvitte seg med det rasket som allerede er akkumulurt. Selv om Leeds har et rykte eller kanskje myte på seg at de betaler dårlig så sliter vi alltid med å bli kvitt spillere.

Hvis det er slik at Warnock har sagt dette:"Don't expect us to win any more games this season and that because most of the players know that they won't be here next season", ja hva skjer hvis han ikke klarer å bli kvitt de..?? Da har han klart å lage dårlig stemning allerede for neste sesong...

Himmel eller helvete...

Nå er vel nesten halve stallen på utgående kontrakt til sommeren....?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Lorimer snakket bl a om Nunez i går, og var meget bekymret på at f esk ahn  hadde en laaaang kontrakt - og ikke var "Leeds type-spiller".

Warnock sa dette i Teamtalk i dag:
"We had a lot of players playing yesterday that know they won't be here next season. We've not got enough Leeds United-type players.

"We don't revel in the atmosphere and that's what we will do next year. We will revel in it."

synes dette høres bra ut....men vi vil alle SE action først - og det betyr
at det faktisk kommer spillere inn allerede fra 1.Mai ...først da gir dette
trygghet for fans.

Sydhagen

En annen ting jeg synes er bra nå er at Warnock faktisk gir spillerne sjansen til å vise at de duger. Nunez fikk sjansen i helgen og misbrukte den. Han blir nok solgt/gitt vekk til en L1 klubb i sommer.
De fleste forsvarsspillerne har fått sjansen. Er vel kun Lees som vil være en del av fireren neste sesong. White blir kanskje v-back viss han skriver kontrakt.
På midtbanen tror jeg nok at Brown og Clayton vil være en del av stallen. Clayton sannsynligvis en del av start-11.
På topp/vingene trenger vi mer fart. Becchio/McCormack/Snoddy blir, resten kan gå.

RoarG

En del fremsetter denne påstanden nærmest som dogme. Synes ikke fjorårets QPR spilte den typen fotball som her skisseres. Vi får se hva slags spillestil NW foretrekker med forhåpentligvis ny spillerstall.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Det Warnock sier stemmer jo, men det er både tøft og kanskje lite populært å si det.

At vi ikke har spillere med nok potens til å trives i heksegryta på Elland Road har vi jo alle sett. De samme spillerne har jo nesten aldri taklet presset på bortebane heller, i hvertfall ikke i 2. omganger.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Quote from: RoarG on April 10, 2012, 13:53:21
En del fremsetter denne påstanden nærmest som dogme. Synes ikke fjorårets QPR spilte den typen fotball som her skisseres. Vi får se hva slags spillestil NW foretrekker med forhåpentligvis ny spillerstall.

Her er jeg helt enig! Warnock karakteriseres som en Harry Redknapp-type. Gammeldags og medie...underholdende. Syns derimot det litt for konkluderes med at han er en kick and run-type!

Om han hadde prøvd rask kortpasningsspill med dagens mannskap, så hadde vi sytet og tutet om en mer primitiv spillestil grunnet mangel på ferdigheter! Den veien prøvde McAllister for noen år tilbake. Synes å huske at det ikke var HELT vellykket.
Marching on together!

B_Ød

Quote from: RoarG on April 10, 2012, 13:53:21
Joda, ser den..men i dette tilfellet leste jeg det som et spørsmål.
Ups & Ups!!

lojosang

Quote from: Leedsfan on April 10, 2012, 14:31:10
Det Warnock sier stemmer jo, men det er både tøft og kanskje lite populært å si det.

At vi ikke har spillere med nok potens til å trives i heksegryta på Elland Road har vi jo alle sett. De samme spillerne har jo nesten aldri taklet presset på bortebane heller, i hvertfall ikke i 2. omganger.

Nå ligger vi på sjetteplass på bortetabellen for en stund siden, så det er nå en sannhet med visse modifikasjoner.
Spillere som takler å spille på Elland Road har vi vel egentlig hat for få av siden 2004. På hjemmetabellen ligger vi på 20. plass. Hvis Warnock kan finne spillere som trives under press vil mye være gjort for neste sesong. Verken Blackwell, Wise, McAllister eller Grayson har lyktes godt nok der.
- Leif Olav

Jon R

Himmel eller helvete...

Dette er meget gode poenger, Leedsfan. Warnock snakker for mye og sier enda til de feil tingene.

Dette kan da umulig være oppbyggende for moralen i troppen, verken på kort eller lengre sikt? Uansett hvor mye NW ønsker de fleste av spillerne bort er mange av de bundet til kontrakter som klubben ikke uten videre kan løse dem fra til sommeren. NW selger m.a.o skinnet før bjørnen er skutt!

Se ikke bort ifra at Warnock allerede nå legger grunnlaget for et nytt "garderobeproblem" neste sesong...
Jon R.

Kato

På den andre side kan Warnock hjelpe spillere ut døra. Med å være tydelig på at de ikke er ønsket, kan det bli lettere å få dem ut porten til sommeren.

Jon R

Quote from: Kato on April 10, 2012, 18:37:31
På den andre side kan Warnock hjelpe spillere ut døra. Med å være tydelig på at de ikke er ønsket, kan det bli lettere å få dem ut porten til sommeren.

Det kan han formidle til dem det konkret gjelder i det lukkede rom.
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on April 10, 2012, 18:23:34

Himmel eller helvete...

Dette er meget gode poenger, Leedsfan. Warnock snakker for mye og sier enda til de feil tingene.

Dette kan da umulig være oppbyggende for moralen i troppen, verken på kort eller lengre sikt? Uansett hvor mye NW ønsker de fleste av spillerne bort er mange av de bundet til kontrakter som klubben ikke uten videre kan løse dem fra til sommeren. NW selger m.a.o skinnet før bjørnen er skutt!

Se ikke bort ifra at Warnock allerede nå legger grunnlaget for et nytt "garderobeproblem" neste sesong...

Jeg er enig med mye av det han sier, men allikevel er det ikke alltid lurt å si alt han sier. Han kan jo sette seg selv i ei klemme det er vanskelig å komme seg ut av.

Greit at stallen vår ikke er den beste, men den er ikke så dårlig som Warnock gir uttrykk for. Jeg har fortsatt troa på at Warnock er den rette, men han gjør det ikke lett for meg..:) Håper ikke vi er på vei inn i en dypere depresjon....

Leif Egil

Jeg er ikke begeistret!

Meget godt poeng Rudi - jeg er svært lite begeistret over ståa slik den er nå....

HåvardK

Quote from: Leif Egil on April 10, 2012, 21:58:15

Jeg er ikke begeistret!

Meget godt poeng Rudi - jeg er svært lite begeistret over ståa slik den er nå....
Enig med Rudi. Ingen umiddelbar grunn til å feire opprykk på forskudd, for å si det slik.

Here we go again

Quote from: HåvardK on April 10, 2012, 22:06:10

Jeg er ikke begeistret!

Enig med Rudi. Ingen umiddelbar grunn til å feire opprykk på forskudd, for å si det slik.

Mange spørsmålstegn og spennende å se hvem som forsvinner ut og hvem som kommer inn porten på Elland Road i sommer.  NW har skuffet meg etter at han overtok, men håper skuffelsen snur i løpet av kommende høst og at vi igjen kan få sportslig suksess. Uansett har han kort tid å overbevise på og lykkes han ikke kommende sesong blir hele ansettelsen en stor fiasko.

Rudi G.

Quote from: Here we go again on April 10, 2012, 22:26:50

Jeg er ikke begeistret!

Mange spørsmålstegn og spennende å se hvem som forsvinner ut og hvem som kommer inn porten på Elland Road i sommer.  NW har skuffet meg etter at han overtok, men håper skuffelsen snur i løpet av kommende høst og at vi igjen kan få sportslig suksess. Uansett har han kort tid å overbevise på og lykkes han ikke kommende sesong blir hele ansettelsen en stor fiasko.

Foreløpig er det ikke NW jeg setter spørsmålstegn ved, men kontraktslengden hans, LU må bygge nytt lag og tenke "litt" lenger en ett år frem i tid, det gjøres ikke nå og kan koste oss dyrt!

samadhi

Quote from: Rudi G. on April 10, 2012, 22:39:20
Quote from: Here we go again on April 10, 2012, 22:26:50

Jeg er ikke begeistret!

Foreløpig er det ikke NW jeg setter spørsmålstegn ved, men kontraktslengden hans, LU må bygge nytt lag og tenke "litt" lenger en ett år frem i tid, det gjøres ikke nå og kan koste oss dyrt!

Med ansettelsen av Warnock så tenker nok Leeds først og fremst kortsiktig. Det viktigste er å komme seg opp i PL fortest mulig, og Bates ser vel på en proven mangager som Warnock til å være best egnet til dette. Hva som eventuelt skjer om vi rykker opp neste sesong, og NW forsvinner slik han har sagt han vil gjøre uansett, tror jeg Bates tar som det kommer. Dette er på mange måter gamlbling for skulle Warnock mislykkes neste sesong, så må en eventuell ny manager starte på nytt, og trolig med samme gamle leksa med utdaterte spillere og lite penger. Frykter at NW gir i fra seg ett lag bestående av mange av sine ex-spillere, som kanskje har passert middagshøyden...

marching on together,
derudaf forever...

B_Ød

Helt klart kortsiktig ja, så derfor mener jeg pr at ansettelsen av NW er en av de største blemmene klubben har gjort i nyere tid.
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Quote from: Ød on April 11, 2012, 08:36:49
Helt klart kortsiktig ja, så derfor mener jeg pr at ansettelsen av NW er en av de største blemmene klubben har gjort i nyere tid.
Kortsiktig ja-som alt annet sportslig i denne klubben >:(
Ã... ansette en manager av Warnocks format for så å kalle det en av de største blemmene klubben har gjort er kunnskapsløst.De fleste avgjørelser denne klubben har tatt de 12 siste årene har i ettertid vist seg å være alvorlige feilvurderinger :(
Vi får se om du har rett, men det er etter min mening langt opp til både avgjørelser mht Ridsdale,DOL,Venables,Reid for å nevne noen.....