Skrevet av Emne: Addeccoligaen 2012  (Lest 32923 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Addeccoligaen 2012
« på: Mars 29, 2012, 19:14:38 »
På søndag startet jo Tulleli...., eh Tippeligaen. Denne begivenheten ble forbigått (nesten) i stillhet. Bare tre supportere fra Addeccoligalag (!) gadd å kommentere begivenheten. Følgelig er det på sin plass med en egen tråd for denne ligaen, som huser så mange gamle storheter. Addeccoligaen starter på en skjebnetung dato for Norge, 9. april. Det mest interessante med denne ligaen, er selvsagt spørsmålet om hvilket lag som gjør oppholdet her så kort som mulig (og helst da med et bytte oppover i divisjonssystemet). Altså OPPRYKK til TL.

Så, hvilke lag har vi så i denne oversette ligaen?
Hvilke lag rykker helt sikkert opp?
Hvilke lag rykker kanskje opp?
Hvilke lag rykker ned til 2. divisjon?
Blir det noen overraskelser?

Starter med det første spørsmålet først. Vi har:
Alta
Bodø/Glimt
Bryne
Bærum
HamKam
Hødd
Kongsvinger IL
Mjøndalen
Notodden
Ranheim Fotball
Sandefjord Fotball    
Sarpsborg 08
IK Start
Strømmen
Tromsdalen
Ullensaker/Kisa
   
OPPRYKK: Lagene som rykker ned fra TL, blir ofte utropt til favoritter til snarlig retur. Hønefoss greide det i 2011, mens Sandefjord klarte det ikke. Vil Start og Sarpsborg ta de øverste plassene i år, eller vil Sandefjord hevne fiaskoen fra i fjor. Hva med lag som Bodø/Glimt, HamKam og Kongsvinger? Neppe favoritter, men mulige dark horses?

Ned da? I fjor rykket et av lagene som rykket opp, Asker ned. I år er nykkommerne Ullensaker/Kisa, Tromsdalen, Notodden og Bærum. Notodden rykket overlegent opp. Skal vi tro at de klarer seg? Ned med de tre andre, da? Hvem blir nummer fire ned i 2. divisjon? Strømmen? Hødd? De var jo dumpekandidater i fjor, sammen med Mjøndalen. Klarer de seg nok en sesong, eller må de ned?

Jeg får driste meg til et tips for opprykk og nedrykk, da.

1. Start
2. Sarpsborg
3. Sandefjord. Usikker om SF vinner kvaliken.

Ned:
Mjøndalen, Tromsdalen, Ullensaker/Kisa og Strømmen.

Ranheim har jo flydd høyt de 2 foregående sesongene. Slutt på moroa nå? Midt på tabellen i år?
   
   
« Siste redigering: Mars 29, 2012, 20:01:59 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #1 på: Mars 29, 2012, 19:28:08 »
Hødd blir en outsider i år for opprykk.
Spilte feiende flott fotball ifjor, men sprakk litt på høsten. Har samme laget i år minus Diomande + et par nye. Slo blant annet Bryne 4-0 for 2 uker siden.

Et lag å se opp for! ;-)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #2 på: Mars 29, 2012, 20:06:05 »
Har på følelsen at det er mange i outsider-sjiktet: Hødd, HamKam, Bryne, Bodø/Glimt, Kongsvinger, Ranheim. At Sandnes rykket opp i fjor, var en bombe. Inntreffer noe slikt i år?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #3 på: Mars 30, 2012, 03:08:36 »
Er ikke Bryne teknisk konkurs og dumpekandidat i år? Strømmen, Bærum og Ull Kisa tror jeg også får det tøft.
Opp tror jeg på Glimt, fordi jeg har lovet opprykk i bursdagsgave til en Glimt- og Leedspike fra Rognan allerede for to år siden, og ligger noe på etterskudd med leveransen der. I tillegg sniker en av de nedrykka lagene seg opp igjen.
- Leif Olav

Blank_File

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #4 på: Mars 30, 2012, 09:23:23 »
Gleder meg til å komme i gang igjen selv om det er ræva å spille mot Hødd og Alta igjen. Kan ikke fatte hvordan vi klarte å rykke ned i fjor... Det blir spasertur for Start i år. Vi går opp igjen ubeseiret!  ;D

Hallgeir *

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #5 på: Mars 30, 2012, 10:07:29 »
Jeg har tro på Glimt i år. Spennende lag med mange ungutter og noen gode afrikanere, forøvrig fra samme akademi som Kara i Tromsø.
Super Leeds since 1968

Barba

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #6 på: Mars 30, 2012, 11:00:10 »
Glimt ser sterke ut, Sandefjord har mistet Nystuen nå ganske rett før sesongen, spørs hvordan det slår ut. Start og Sarpsborg blir ganske sikkert å finne der oppe. Ranheim har vært stabile et par år helt der oppe, Kongsvinger er gode, og håper på at Nordlie skal løfte laget enda ett hakk. Hødd bygger stadion og nærmer seg jubileum og satser deretter. Ham-Kam overrasket mange lenge ifjor, men litt tynn stall ødela litt mot slutten. Der er det kontinuitet både på spiller og trenersiden, og et ungt lag har blitt ett år eldre og mer samspilt samt at stallen er bredere og mindre utsatt for karantener og skader.

Her finner man nok de aller fleste som skal slåss for opprykk, og så dukker det nok opp en overraskelse eller to også. Opprykkslagene blir vanskelige å plassere, Ull-Kisa kommer nok i en defensiv "kick and run" versjon som er vanskelig å spille mot ( Erlandsen kan ikke annet), Notodden ser greie ut osv.

Barba - Grønt og hvitt, laget ditt! ( ihvertfall en god nr 2)
Barba - MOT

leedsers

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #7 på: Mars 30, 2012, 11:26:43 »
 :) Bodø/Glimt e det beste laget å rykker opp :)

Hobben

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #8 på: Mars 30, 2012, 12:06:02 »
Er ikke Bryne teknisk konkurs og dumpekandidat i år? Strømmen, Bærum og Ull Kisa tror jeg også får det tøft.
Opp tror jeg på Glimt, fordi jeg har lovet opprykk i bursdagsgave til en Glimt- og Leedspike fra Rognan allerede for to år siden, og ligger noe på etterskudd med leveransen der. I tillegg sniker en av de nedrykka lagene seg opp igjen.

Her må man følge med i timen. Bryne har en av de klubbene som har mest kontroll på økonomien sies det. Klubben var for noen år siden så godt som konk men ble reddet i siste liten. Og siden den gang har det folk i styret å stell jobbet knallhardt for å snu hver eneste bitte liten stein og det har lønnet seg.

Nå har Bryne fått 9.plass de to siste sesongene noe som Bryne-fansen er meget skuffet over. Mange krever Tommy Bergersen avgang mens andre velger å se mer posetivt på det og vil gi han en ny sjanse kommende sesong.

Klubben har hentet inn nye fjes foran denne sesongen: Marius Lode, Jonas V. Fjeldsbø, Håvard Urstad, Diogo Fernandes (Supporterens spiller), Geir Andre Herrem, og Kris Bright.

De fleste her inne har vell ikke hørt så mye om desse og det har ikke jeg heller. Marius Lode har spillt meget stabilt og godt for Frøyland i 3 divisjon, han takket først nei til Bryne, men ville bli med å trene noen økter i uken, det ble ny dialog og vips så signerte han. Fjeldsbø og Urstad har gjort det bra for Ã…lgård i toppen av 2. div og jeg er meget spent om de tar nivået i adeccoen like kjapt som Helle gjorde da han kom. Diogo Fernandes fra Brazil ble signert bare for noen uker siden, her holdt dialogen på å strande før supporterklubben til Bryne, B-gjengen kom på banen og støttet opp med de siste kronene og da er Diogo supporterenes spiller. Geir Andre Herrem scoret en haug med mål for Bryne for 1 år siden, og det med skade halve sesongen, holder han seg skadefri vil han score masse mål for oss, noe som vi savnet i fjor. Kris Bright fra New Z scoret masse for Krsitansund i 2 div og ble anbefalt fra mange fotballfaglige personer.

Selv tror jeg Bryne vil havne på 6 plass.
Rogaland Whites

RoarG

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #9 på: Mars 30, 2012, 17:01:35 »
I Sandefjord er Ørjan Røyrane ute med skade i 10-12 mnd, så sesongen ryker m.a.o. Det er synd, for ØR er en glimrende indreløper, box-to-box player, som også scorer en del mål. Fremgangen SF fikk i fjor sommer, skyldtes nok ikke bare trenerskiftet, men det faktum at ØR kom tilbake fra skade. Keeper Iven Austbø er lyskeoperert, og det vil ta noe tid før han er tilbake i fullt slag. Klubben kunne jo ikke bare støtte seg på juniorkeeperen, så vi måtte hente en finsk reservekeeper (beklager at navnene mangler, men spillerstallen er søren meg ikke oppdatert >:(, og jeg finner ikke noen arkiv-link heller (nettsideansvarlig får jammen ta og skjerpe seg)). Fikk inn en ny 18-åring fra Senegal på kant-plass, Cheikou Dieng, i forrige uke. Skal visstnok være hurtig og god 1:1. I dag kom nyheten at SF har hentet Cato Hansen fra Bryne. I tillegg har klubben hentet Ile(?) Amankwah fra Brann, som erstatter for Espen Nystuen. ENs avgang har vært varslet lenge, selv om han forlot klubben først nå. Som erstatter for midtbanekriger Ebrima Sohna, har klubben hentet Jaiteh (også han fra Brann). Spissen Jo Sondre Aas har kommet fra Ranheim. Han scoret bl.a. i 1-1 kampen i Sandefjord i fjor høst, og er dermed ganske ansvarlig for at SF (og han selv) fremdeles spiller i Addeccoligaen.
Til slutt kan det nevnes at spissen Benjamin Stokke har gått gratis Mjøndalen. Unggutten spilte seg ikke til fast plass i fjor, og klubben lot han dra for å utvikle seg videre andre steder. BS er en god boksspiller, men han mangler en del på tempoet. Interesserte lesere husker kanskje at hr. Stokke scoret i en treningskamp mot et engelsk nPC-lag som gjestet Sandefjord juli 2011?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Håvard

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #10 på: Mars 30, 2012, 17:23:06 »
Gleder meg til å komme i gang igjen selv om det er ræva å spille mot Hødd og Alta igjen. Kan ikke fatte hvordan vi klarte å rykke ned i fjor... Det blir spasertur for Start i år. Vi går opp igjen ubeseiret!  ;D

Mye må ryddes opp i Start før de rykker opp. Det finnes en holdning i laget og i veggene på Sør-Arena som ikke holder mål. Har mer trua på nedrykk enn opprykk. Det er tross alt bare navnet igjen av det gamle storlaget. Og tidligere sesongers resultat vier klart at fansen skal frykte både Hødd og Alta. Men vi sees vel muligens på Lunds-kroa 23. septmeber..

God påske til alle oss som tross alt er Leedsfans

MOT

Hobben

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #11 på: Mars 30, 2012, 18:06:42 »
I Sandefjord er Ørjan Røyrane ute med skade i 10-12 mnd, så sesongen ryker m.a.o. Det er synd, for ØR er en glimrende indreløper, box-to-box player, som også scorer en del mål. Fremgangen SF fikk i fjor sommer, skyldtes nok ikke bare trenerskiftet, men det faktum at ØR kom tilbake fra skade. Keeper Iven Austbø er lyskeoperert, og det vil ta noe tid før han er tilbake i fullt slag. Klubben kunne jo ikke bare støtte seg på juniorkeeperen, så vi måtte hente en finsk reservekeeper (beklager at navnene mangler, men spillerstallen er søren meg ikke oppdatert >:(, og jeg finner ikke noen arkiv-link heller (nettsideansvarlig får jammen ta og skjerpe seg)). Fikk inn en ny 18-åring fra Senegal på kant-plass, Cheikou Dieng, i forrige uke. Skal visstnok være hurtig og god 1:1. I dag kom nyheten at SF har hentet Cato Hansen fra Bryne. I tillegg har klubben hentet Ile(?) Amankwah fra Brann, som erstatter for Espen Nystuen. ENs avgang har vært varslet lenge, selv om han forlot klubben først nå. Som erstatter for midtbanekriger Ebrima Sohna, har klubben hentet Jaiteh (også han fra Brann). Spissen Jo Sondre Aas har kommet fra Ranheim. Han scoret bl.a. i 1-1 kampen i Sandefjord i fjor høst, og er dermed ganske ansvarlig for at SF (og han selv) fremdeles spiller i Addeccoligaen.
Til slutt kan det nevnes at spissen Benjamin Stokke har gått gratis Mjøndalen. Unggutten spilte seg ikke til fast plass i fjor, og klubben lot han dra for å utvikle seg videre andre steder. BS er en god boksspiller, men han mangler en del på tempoet. Interesserte lesere husker kanskje at hr. Stokke scoret i en treningskamp mot et engelsk nPC-lag som gjestet Sandefjord juli 2011?

Cato Hansen er hentet fra Sogndal. Han har bare trent med Bryne den siste tiden og valgte onsdag å takke nei til kontrakt, og nå er han i Sandefjord.
Rogaland Whites

RoarG

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #12 på: Mars 30, 2012, 19:57:23 »
I Sandefjord er Ørjan Røyrane ute med skade i 10-12 mnd, så sesongen ryker m.a.o. Det er synd, for ØR er en glimrende indreløper, box-to-box player, som også scorer en del mål. Fremgangen SF fikk i fjor sommer, skyldtes nok ikke bare trenerskiftet, men det faktum at ØR kom tilbake fra skade. Keeper Iven Austbø er lyskeoperert, og det vil ta noe tid før han er tilbake i fullt slag. Klubben kunne jo ikke bare støtte seg på juniorkeeperen, så vi måtte hente en finsk reservekeeper (beklager at navnene mangler, men spillerstallen er søren meg ikke oppdatert >:(, og jeg finner ikke noen arkiv-link heller (nettsideansvarlig får jammen ta og skjerpe seg)). Fikk inn en ny 18-åring fra Senegal på kant-plass, Cheikou Dieng, i forrige uke. Skal visstnok være hurtig og god 1:1. I dag kom nyheten at SF har hentet Cato Hansen fra Bryne. I tillegg har klubben hentet Ile(?) Amankwah fra Brann, som erstatter for Espen Nystuen. ENs avgang har vært varslet lenge, selv om han forlot klubben først nå. Som erstatter for midtbanekriger Ebrima Sohna, har klubben hentet Jaiteh (også han fra Brann). Spissen Jo Sondre Aas har kommet fra Ranheim. Han scoret bl.a. i 1-1 kampen i Sandefjord i fjor høst, og er dermed ganske ansvarlig for at SF (og han selv) fremdeles spiller i Addeccoligaen.
Til slutt kan det nevnes at spissen Benjamin Stokke har gått gratis Mjøndalen. Unggutten spilte seg ikke til fast plass i fjor, og klubben lot han dra for å utvikle seg videre andre steder. BS er en god boksspiller, men han mangler en del på tempoet. Interesserte lesere husker kanskje at hr. Stokke scoret i en treningskamp mot et engelsk nPC-lag som gjestet Sandefjord juli 2011?

Cato Hansen er hentet fra Sogndal. Han har bare trent med Bryne den siste tiden og valgte onsdag å takke nei til kontrakt, og nå er han i Sandefjord.
Ah, så bare at han hadde vært i Bryne.
For øvrig, er det vel litt pessimistisk å tippe Start ned i 2. divisjon, selv om det ikke står så bra til der, Håvard? Så hvis Start ikke har noen sjanse, hvem tar da den andre plassen? Jeg tror at Sarpsborg rykker opp igjen, og inntil videre, tror jeg at Start rykker opp også.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Barba

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #13 på: Mars 31, 2012, 17:02:25 »
Som Kammasupporter ( gjelder vel forsåvidt som Leedssupporter også) så kan jeg nevne at sist Ham-Kam rykket ned fra tippeligaen, med det klubben selv mente var ett av tidenes beste lag på Hamar, så dro de jammen rett gjennom addeccoen og ned i 2. div mørket. Og det var omtrent det samme laget. Erlandsen tviholdt på sine gamle helter, så som Ringberg og en konstant hel eller halvskadd Kienast, mens f eks Marcus Pedersen aldri fikk en fair sjans. Vet det skurret kraftig på det personlige planet, og med holdninger pluss ting utenom fotballen, men jeg tror at Kamma hadde vært i opprykkskampen det året med Pedersen på plass. Det var ikke mange poengene som skilte nedrykk og opprykkval, og samme system blir det nå også. De rykket faktisk ned med + 8 i målforskjell. Så det går an å rase gjennom om ting ikke stemmer helt. Veldig jevn avdeling ser det ut som.

Barba - Og spennende
Barba - MOT

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #14 på: April 02, 2012, 21:51:35 »

Jeg får driste meg til et tips for opprykk og nedrykk, da.

1. Start
2. Sarpsborg
3. Sandefjord. Usikker om SF vinner kvaliken.

Holdt på å sette colaen i halsen da jeg leste dette her. Greit Start rykket ned, og dermed blir favoritter til opprykk, men etter å ha sett et Startlag, som nærmest har kollapset i forrige sesong, så tror jeg de egentlig har godt av et par tre år i adecco. Spillerne må få tilbake viljen til å spille ordentlig, før de kan tenke på noe opprykk igjen. De to andre S-lagene kan du sette på toppen i stedet, også får du sette opp din tenkte 4.plass på kvaliken, for Start tror jeg vil seile på midten, eller beste fall under topp 4.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #15 på: April 02, 2012, 22:43:34 »
Ingen tvil om at Bodø Glimt og Mjøndalen rykker opp i år. Sarpsborg tar kvalikplassen. Ned går Strømmen, Tromsdalen,Alta og Ullensaker Kisa.

Ankerjon15

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #16 på: April 04, 2012, 22:45:13 »
Leser att det er en del her som ikke har troa på START,men det har jeg etter mange gode treningskamper. En 16åring med navn Sondre Tronstad kommer til å sette grå hår på motspillere og vil bli den nye Myggen. Lykke til START sees i tippeligaen til neste år ;D ;D

joe

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #17 på: April 04, 2012, 23:05:00 »
Leser att det er en del her som ikke har troa på START,men det har jeg etter mange gode treningskamper. En 16åring med navn Sondre Tronstad kommer til å sette grå hår på motspillere og vil bli den nye Myggen. Lykke til START sees i tippeligaen til neste år ;D ;D

Treningskamper = ikke noe press på spillerene

Bryne hadde for noen år si en meget god sesongoppkjøring, de slo flere lag som var antatt bedre og vant absolutt alle kampene med god margin. Hvordan gikk det i serien? midt på tabellen. Men for all del, jeg har også trua på Start, og tror de går opp sammen med Sandefjord. Sarpsborg 08 tar kvalikken.

RoarG

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #18 på: April 06, 2012, 11:16:56 »
Ingen tvil om at Bodø Glimt og Mjøndalen rykker opp i år. Sarpsborg tar kvalikplassen. Ned går Strømmen, Tromsdalen,Alta og Ullensaker Kisa.
MIF opp :o?! Hva bygger du det på? Har de forsterket laget så mye på NE?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

p0ndus

  • Gjest
Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #19 på: April 06, 2012, 17:51:28 »
Ingen tvil om at Bodø Glimt og Mjøndalen rykker opp i år. Sarpsborg tar kvalikplassen. Ned går Strømmen, Tromsdalen,Alta og Ullensaker Kisa.
MIF opp :o?! Hva bygger du det på? Har de forsterket laget så mye på NE?
Nei ,vi får vente og se ,men mener nivået er så dårlig i Adeccoligaen at det heller ikke behøves.
De virker dessuten og ha en bra stabil trener og en samspilt spillerstall. Vi får telle opp i November.

Hallgeir *

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #20 på: April 09, 2012, 18:31:03 »
Sarpsborg 08 - Start 4-4
« Siste redigering: April 09, 2012, 20:54:05 av hallghel »
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #21 på: April 10, 2012, 14:09:53 »
1. Runde. Resultater:
Sarpsborg 08 - Start 4-4
Ham Kam - SF          2-3
Bryne - Strømmen     3-1
Alta - Mjøndalen       0-1
TUIL - Ranheim         1-3
Hødd - KIL               0-2
Bærum - Bodø/Glimt   3-3
Ull/Kisa - Notodden    2-0

Tabell:
1.    Bryne    1    1    0    0    3
2.    Ranheim    1    1    0    0    3
3.    Kongsvinge    1    1    0    0    3
4.    Ull/Kisa    1    1    0    0    3
5.    Sandefjord    1    1    0    0    3
6.    Mjøndalen    1    1    0    0    3
7.    Sarpsbo 08    1    0    1    0    1
8.    Start            1    0    1    0    1
9.    Bodø/Glimt    1    0    1    0    1
10.    Bærum    1    0    1    0    1
11.    HamKam    1    0    0    1    0
12.    Alta            1    0    0    1    0
13.    Strømmen    1    0    0    1    0
14.    TUIL     1    0    0    1    0
15.    Hødd            1    0    0    1    0
16.    Notodden    1    0    0    1    0
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hobben

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #22 på: April 11, 2012, 21:48:42 »
Bryne er på topp, ja. Ligger somregel på topp til sommerpausen så er det straka vegen nedover... Men posetiv etter 3-1 hjemme mot Strømmen. Meget oppløftende spill og flere gikk hjem med en posetiv følelse, som mange ikke hadde før kampen, men mange tar ikke helt av etter en kamp :)!
Rogaland Whites

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #23 på: April 12, 2012, 11:15:07 »
1) Sandefjord
2) Start
3) Kongsvinger

Skulle ikke forundre meg om "Keiko"/Nordli klarer å bringe KIL til 3. plass i år. Ellers tror jeg Sandefjord vil gjøre det sterkt og Start vil helt sikkert være i toppen. Outsidere er Bodø/Glimt og Sarp 08.

En spennende liga Adecco anno 2012!!
Yeboahs vitne

rd1

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #24 på: April 14, 2012, 10:09:45 »
Glimt tar veien opp denne sesongen, meget bra satsning der opp nå!
"Who needs Cantona??"

Håvard

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #25 på: April 14, 2012, 22:10:03 »
I Sandefjord er Ørjan Røyrane ute med skade i 10-12 mnd, så sesongen ryker m.a.o. Det er synd, for ØR er en glimrende indreløper, box-to-box player, som også scorer en del mål. Fremgangen SF fikk i fjor sommer, skyldtes nok ikke bare trenerskiftet, men det faktum at ØR kom tilbake fra skade. Keeper Iven Austbø er lyskeoperert, og det vil ta noe tid før han er tilbake i fullt slag. Klubben kunne jo ikke bare støtte seg på juniorkeeperen, så vi måtte hente en finsk reservekeeper (beklager at navnene mangler, men spillerstallen er søren meg ikke oppdatert >:(, og jeg finner ikke noen arkiv-link heller (nettsideansvarlig får jammen ta og skjerpe seg)). Fikk inn en ny 18-åring fra Senegal på kant-plass, Cheikou Dieng, i forrige uke. Skal visstnok være hurtig og god 1:1. I dag kom nyheten at SF har hentet Cato Hansen fra Bryne. I tillegg har klubben hentet Ile(?) Amankwah fra Brann, som erstatter for Espen Nystuen. ENs avgang har vært varslet lenge, selv om han forlot klubben først nå. Som erstatter for midtbanekriger Ebrima Sohna, har klubben hentet Jaiteh (også han fra Brann). Spissen Jo Sondre Aas har kommet fra Ranheim. Han scoret bl.a. i 1-1 kampen i Sandefjord i fjor høst, og er dermed ganske ansvarlig for at SF (og han selv) fremdeles spiller i Addeccoligaen.
Til slutt kan det nevnes at spissen Benjamin Stokke har gått gratis Mjøndalen. Unggutten spilte seg ikke til fast plass i fjor, og klubben lot han dra for å utvikle seg videre andre steder. BS er en god boksspiller, men han mangler en del på tempoet. Interesserte lesere husker kanskje at hr. Stokke scoret i en treningskamp mot et engelsk nPC-lag som gjestet Sandefjord juli 2011?

Cato Hansen er hentet fra Sogndal. Han har bare trent med Bryne den siste tiden og valgte onsdag å takke nei til kontrakt, og nå er han i Sandefjord.
Ah, så bare at han hadde vært i Bryne.
For øvrig, er det vel litt pessimistisk å tippe Start ned i 2. divisjon, selv om det ikke står så bra til der, Håvard? Så hvis Start ikke har noen sjanse, hvem tar da den andre plassen? Jeg tror at Sarpsborg rykker opp igjen, og inntil videre, tror jeg at Start rykker opp også.

Har tro på Bryne og Kongsvinger som opprykslag. Og det er vel like sikre kandidtar so Sandnes var i fjord. Men klart Start kan rykke opp.... Likevel er det mykje grums i den klubben so det må gjøres noe med. Og dette sier jeg på bakgrunn av det jeg har sett av klubben både resultatmessig og i fvn. Og det virker som fansen også mener dette. Men på sikt hører Start hjemme deroppe...

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #26 på: April 16, 2012, 13:12:15 »
Sarpingene går hen og vinner mot Sandefjord borte.... :o!! Sterk prestasjon. Dessuten sender de nok en mann hos motstanderen på båre ut- denne gang Kenneth Dokken, forrige helg Starts keeper Kristiansen med brukket kjevebein. Tøffe typer tydeligvis. Hoås ser ut til å være i superform. Hvorfor i all verden er ikke han hentet av et tippeligalag??

Start oppskriftsmessig mot Ham Kam.
Yeboahs vitne

Masinga

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #27 på: April 16, 2012, 16:21:15 »
Hoås ser ut til å være i superform. Hvorfor i all verden er ikke han hentet av et tippeligalag??
Molde prøvde, men Sarpsborg forlangte for mye penger.
Masinga, medl.nr. 1250

Hobben

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #28 på: April 16, 2012, 16:56:31 »
Bryne gikk på en kraftig smell borte mot Notodden. Tapte 3-0 og bommet på straffe. Geir Andre Herrem og Alexander Midtsian var ute med skader, og Diego venter på grønt lys fra UDI, mens Kris Bright måtte gi seg etter 20 minutter.. Det er her problemet til Bryne ligger, har man våre beste ute med skader er ikke troppen god nok for en topp 5 plassering, og både Bright og Herrem har litt av en skadehistorikk dermed tror jeg ikke på noe toppplassering. Trener Tommy Bergersen var meget misfornøyd med eget lag. Han mener at Notodden er et av divisjones svakeste lag.
Rogaland Whites

brenaldo

Sv: Addeccoligaen 2012
« Svar #29 på: April 17, 2012, 12:33:35 »
Bryne gikk på en kraftig smell borte mot Notodden. Tapte 3-0 og bommet på straffe. Geir Andre Herrem og Alexander Midtsian var ute med skader, og Diego venter på grønt lys fra UDI, mens Kris Bright måtte gi seg etter 20 minutter.. Det er her problemet til Bryne ligger, har man våre beste ute med skader er ikke troppen god nok for en topp 5 plassering, og både Bright og Herrem har litt av en skadehistorikk dermed tror jeg ikke på noe toppplassering. Trener Tommy Bergersen var meget misfornøyd med eget lag. Han mener at Notodden er et av divisjones svakeste lag.

Vi får se ved sesongslutt, tipper den godeste Tommy Bergersen og Bryne har Notodden foran seg på tabellen.
Medlem nr. 850