Storopprydding

Started by janesoer, April 06, 2012, 17:56:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DenHviteYeboah

Quote from: janesoer on April 08, 2012, 12:58:39
Tror nok Warnock vil gjøre en gradvis utskiftning.
I stykket som Lorimer skrev i YEP, der antydet han at stallen burde slankes fra 30 til ca. 21-22.
Det betyr jo i klartekst at 7-8 stykker allerede kan være ferdig.
Med 6-7 nye spillere inn må da tilsvarende antall ut.
Jeg har ikke oversikt over kontraktsituasjonen til spillergruppen, men jeg tror Warnock allerede har signalisert til en del spillere at de kan se seg om etter nye klubber.

Jeg håper Warnock, i motsetning til Grayson, vil sørge for at nye spillere kommer på plass på et tidlig stadium. Håper å slippe å vente til pre-sesason og inn i neste sesong før ting faller på plass. Men her er han avhengig av fullstendig støtte fra Bates, så vi får se hva vår kjære styreformann vil bidra med.
Regner med at disse to herrene allerede i møtet i Monaco, diskuterte ulike senarioer inn mot neste sesong.
Det blir spennende å se, neste års spillertropp blir ihvertfall veldig annerledes enn den eksisterende.
Synes egentlig det ikke er så spennende.Er stygt redd for at ja,spillere forsvinner og nye kommer inn,men det blir samma ulla.Har egentlig gitt opp mht transfers,vi misser ut gang på gang pga for lav lønn og det kommer inn middelmådigheter.Det eneste håpet jeg har er at Warnock fullstendig kutter ut dette lånetullet-spillere med absolutt ingen følelse for å bidra for klubben, og at han treffer blink på kontraktsløse spillere.Da kan man kanskje bygge et slagkraftig lag.regner med det kommer inn 1 ny keeper,2 nye midtstoppere,2 backer,1 midtbanespiller og 1 spiss.Så får vi se om skuffelsen blir like stor i august som foregående sesonger....

p0ndus

Håper storopprydningen inkluderer den lille gnomen som tviholder på sparegrisen sin og sier
NOT NOT NOT ;D.        MOT MOT MOT.

Svend Anders

Jeg tror disse er med oss ved utløpet av august:

10 Luciano Becchio
15 Adam Clayton
16 Danny Pugh
22 Tom Lees
23 Robert Snodgrass
25 Danny Webber
27 Davide Somma
28 Aidan White
29 Zac Thompson
30 Alex Cairns
31 Charlie Taylor
32 Lewis Turner
33 Paul Robinson
44 Ross McCormack

+ Nathan Turner, Dom Poleon?

Dette er 16 mann, hvorav 4-5 er unggutter som vil åpenbart ikke vil være helt i startdiskusjonen. Med andre ord pluss-minus 8-10 mann til inn, evt beholdes av dagens stall:

Disse er kanskje med:
1 Andy Lonergan
5 Andy O'Brien
6 Robbie Rogers
8 Michael Brown
20 Ramon Nunez

Ut (dersom noen vil ha de med lengre kontrakt):
2 Paul Connolly
3 Patrick Kisnorbo
4 Alex Bruce
7 Mika Vayrynen
9 Billy Paynter
18 Mikael Forssell
19 Ben Parker
26 Leigh Bromby
48 Darren O'Dea
+ Lloyd Sam og Rachubka ser jeg allerede som ferdigspilt i klubben

Prøvde å sette opp dette i "formasjon" også, men det blir for vanskelig per i dag. Særlig forsvarsfireren blir radikalt endret, det samme blir nok sental midtbane også. Ny keeper vil ikke overraske meg.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

ojs

Quote from: Svend Anders on April 09, 2012, 20:03:26
Jeg tror disse er med oss ved utløpet av august:

10 Luciano Becchio
15 Adam Clayton
16 Danny Pugh
22 Tom Lees
23 Robert Snodgrass
25 Danny Webber
27 Davide Somma
28 Aidan White
29 Zac Thompson
30 Alex Cairns
31 Charlie Taylor
32 Lewis Turner
33 Paul Robinson
44 Ross McCormack

+ Nathan Turner, Dom Poleon?

Dette er 16 mann, hvorav 4-5 er unggutter som vil åpenbart ikke vil være helt i startdiskusjonen. Med andre ord pluss-minus 8-10 mann til inn, evt beholdes av dagens stall:

Disse er kanskje med:
1 Andy Lonergan
5 Andy O'Brien
6 Robbie Rogers
8 Michael Brown
20 Ramon Nunez

Ut (dersom noen vil ha de med lengre kontrakt):
2 Paul Connolly
3 Patrick Kisnorbo
4 Alex Bruce
7 Mika Vayrynen
9 Billy Paynter
18 Mikael Forssell
19 Ben Parker
26 Leigh Bromby
48 Darren O'Dea
+ Lloyd Sam og Rachubka ser jeg allerede som ferdigspilt i klubben

Prøvde å sette opp dette i "formasjon" også, men det blir for vanskelig per i dag. Særlig forsvarsfireren blir radikalt endret, det samme blir nok sental midtbane også. Ny keeper vil ikke overraske meg.

SA

Det er kun Leeds som opererer med en sum for kjøp og spillerlønninger. Primært fordi man ikke bruker noe på kjøp og for å prøve å få de 120 mill til å bli mer imponerende. Det er ca 30 % av inntektene til Leeds som blir brukt til spillerlønninger. Dette er under anbefalingen, som er på mellom 50 til 70% av inntektene. Inntektene ser ut til å bli pumpet inn i propaganda radioen og div andre tapsprosjekter på stadion.

Med en spillerstall på 21-22 stykker og Warnock sin usportslige spillestill så kommer vi til å slite med skader og mye suspensjoner. Dette har NW klart å bevise i sin korte tid i klubben.
Blir kamp om å ikke rykke ned neste år, med mindre store ting skjer med dagens første 11'er. Når NW skal ut og handle på freetransfers så blir det begrenset hva han kan få til neste år. Tipper Snodgrass blir solgt og at NW får en lav prosent andel av dette for å handle for.

Peter Lorimer sa vi hadde en fantastisk stor og god spillerstall når han bidro til å sparke Grayson. Se hvor vi står nå...

Leedsfan

Glad jeg ikke deler denne visjonen for da hadde jeg gitt opp å være Leedsfan.

Tror vi kommer styrket ut av prosessen vi er i.. MOT.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Ian Baird

Quote from: Leedsfan on April 09, 2012, 21:07:19
Glad jeg ikke deler denne visjonen for da hadde jeg gitt opp å være Leedsfan.

Tror vi kommer styrket ut av prosessen vi er i.. MOT.

Jeg deler synspunktene til ojs og er i ferd med å gi opp å være Leedsfan (kommer ikke til å skje, men ser mørrrttt på nærmeste Leeds-fremtid... dessverre...)
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Kato

Liker nicket ditt. Ian Baird gir meg glade assosiasjoner fra det sene 80-tall

Ian Baird

;D Kunne trengt en Ian Baird idag.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Kato

Quote from: Ian Baird on April 09, 2012, 21:58:43
;D Kunne trengt en Ian Baird idag.

Med Sheridan og Ian Snodin til å fore.

Håkon

Husk, det flotte med fotball er at det snur fort !
Leeds for alltid

kalle_92

Quote from: Håkon on April 09, 2012, 22:06:16
Yep! vi er oppe i det gode selskap innen 2014 :) Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Og tenk på hvor fantastisk det blir når vi rykker opp. Endringer må nok skje hvis det skal skje. men bare 30% altså? Hmpf....

Jon R

Quote from: Håkon on April 09, 2012, 22:06:16

En god støttetanke på en dårlig dag, Håkon.  :)
Jon R.

MrK

Orket ikke å kommentere noe igår da det var MYE rart. At sesongen er over har vi visst noen uker men at det skulle gå så dårlig var ikke i mine tanker. Til dels stygt spill og hårreisende utvisninger, og vi kunne ha hatt flere røde! Desperasjon eller ren idioti, ikke vet jeg - men vi er gode på dårlig image!

Håper nå at vi får spilt ferdig og at alle, i og utenfor klubben, ser fremover med positive øyne.

Av lista over er jeg usikker, O'Dea er bankers videre mens Webber i mitt hode er history f.eks, er i tillegg usikker på om det ikke er lurt å selge Snoddy for en slump penger, kapteinsbindet har ikke fått han til å sprudle!

Det har vært fagre ord om å reinvestere i laget, ha en tropp på ca 23 mann. la oss håpe at det gjennomføres og at kvaliteten heves.

Debatt rundt KB er jeg lei, det blir som det blir og er ingenting vi kan gjøre noe med.

Neste sesong må det være vår tur! MOT!

Et hjertesukk til slutt; Hva med å stenge ned alle disse "lekene" det er ingenting annet enn SPAM og passer best på "barneforum"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Anders P

Det blir opprydding i stallen etter årets sesong. Tror som mange sier at det er en stamme vi kommer til å beholde og endel som går ut. Jeg synes keeperplassen/forsvaret dessverre igjen må sees på når vi slipper inn så mye mål. Full utskiftning her?
Vi må også styrke angrepet med mer fart og en skikkelig target spiss. Når man møter forvarsspillere på 1,90 så må de matches i lufta. Det er bare Barcelona som kan greie seg uten en høy target spiss.....
Blir spennende å se på det som vil skje på det sportslige planet - trur Warnock vil stå hardt på sitt og Bates vil nok gi han en ramme (om den er stor nok er en annen sak).
Synes også at klubben (Bates/styret) må drives litt annerledes. Må få fansen/kundene med seg og fylle ER.......da må det en annen holdning til og kanskje lavere billettpriser. Men det er vel kanskje å tro på julenissen...

fmtj

"I said to [Derby manager[ Nigel Clough at the end, 'Enjoy this, Nigel, because you'll never see another Leeds United team or a Neil Warnock team like this'.

"We had a lot of players playing today that know they won't be here next season. We've not got enough Leeds United-type players.

"We don't revel in the atmosphere and that's what we will do next year. We will revel in it."

Sitater fra BBC sports som Warnock skal ha uttalt etter kampen!!! Det er trist at vi er i en situasjon der slike uttalelser kommer, samtidig som mannen har fullstendig rett! Vi har mange spillere som ikke er Leeds United typer og ikke er verdige til å ikle seg drakta! Tre strake tap, ingen scoringer, utvisninger er bevis på at enkelte ikke skjønner tegninga her! Vekk med dette rasket som en latterlig Simon har skaffet oss.

Helt tydelig at de heller ikke kan fikse å spille under en tøff manager som NW. Paralysert gjeng. Kmapen mot Derby samlet drøyt 21.000 mennesker. Dette holder ikke på ER!! Fortsetter denne gjengen med slappfisker å spille for oss er vi snart under 20000 >:(!!

We are Leeds og dette finner vi oss ikke i!!

MOT!!!
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Beinharde ord av Warnock, men han har nok helt rett. Samtidig kan ikke hele stallen skiftes ut med det samme (selv om det hadde vært fristende å strøket hele gjengen fra lønningslista etter innsatsen i 2012). Men jeg håper inderlig at vi får inn 5-7 klare forsterkninger og at minimum et dusin forsvinner i løpet av sommeren.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Annesj

Behold for all del Mccormack, snodgrass, clayton og Becchio. I tillegg beholdes vel O`dea, white (om han skriver under) Lees og pugh. Tror også Somma får en sjanse til og vise seg. Resten kan unnværes.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

I forhold til det som foregår nå..og vil foregå neste sesong, har det blitt reist en bekymring som jeg må si jeg deler.
Det forlanges nå en storopprydding, noe som sikkert kan være vel og bra, men om det blir bedre på sikt er jeg veldig usikker på. Det som bekymrer meg, er hva som skjer etter neste sesong. Da er vel NW ferdig som artist, og vi sitter da muligens med et helt nytt lag, som skal basere seg på NW-style spillertyper som passer NW-style spill og som i rettferdighetens navn må sies å være noe utdatert. Så pakker han sammen, avslutter manager-karrieren og drar.

Hvor står vi da?

Det er vel da en overhengene fare for at vi da har en stall som av de fleste andre managere vil bli sett på som "rask"..og så er vi gang igjen.

Jeg tviler sterkt på at det som skjer i Leeds pt, er veien å gå. Bygg og bygg, sten for sten bla bla, men kan man forvente kontinuitet og progresjon hvis det man bygger, må bygges på nytt sesong etter sesong?? Jeg tror ikke det, så jeg ser ikke så veldig lyst på neste sesong heller, for det vil i mine øyne bli ett veldig "isolert" år..og faren for at det må begynnes på nytt igjen året etter er overhengende.

Og til dere som til stadighet stikker "cheap shots" til Simon..husk at det kun i hans tid det har gått fremover for oss siden O'Leary da. Se fremover kara..det er der fremtiden ligger  ;)..og den kan det gjøres noe med...(kanskje ikke med KB i sjefsstolen)..men læll!
Ups & Ups!!

auren

Quote from: Ød on April 10, 2012, 10:35:33
I forhold til det som foregår nå..og vil foregå neste sesong, har det blitt reist en bekymring som jeg må si jeg deler.
Det forlanges nå en storopprydding, noe som sikkert kan være vel og bra, men om det blir bedre på sikt er jeg veldig usikker på. Det som bekymrer meg, er hva som skjer etter neste sesong. Da er vel NW ferdig som artist, og vi sitter da muligens med et helt nytt lag, som skal basere seg på NW-style spillertyper som passer NW-style spill og som i rettferdighetens navn må sies å være noe utdatert. Så pakker han sammen, avslutter manager-karrieren og drar.

Hvor står vi da?

Det er vel da en overhengene fare for at vi da har en stall som av de fleste andre managere vil bli sett på som "rask"..og så er vi gang igjen.

Jeg tviler sterkt på at det som skjer i Leeds pt, er veien å gå. Bygg og bygg, sten for sten bla bla, men kan man forvente kontinuitet og progresjon hvis det man bygger, må bygges på nytt sesong etter sesong?? Jeg tror ikke det, så jeg ser ikke så veldig lyst på neste sesong heller, for det vil i mine øyne bli ett veldig "isolert" år..og faren for at det må begynnes på nytt igjen året etter er overhengende.

Og til dere som til stadighet stikker "cheap shots" til Simon..husk at det kun i hans tid det har gått fremover for oss siden O'Leary da. Se fremover kara..det er der fremtiden ligger  ;)..og den kan det gjøres noe med...(kanskje ikke med KB i sjefsstolen)..men læll!

Hvem har hacket kontoen til Ød???  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Quote from: auren on April 10, 2012, 11:42:47
Quote from: Ød on April 10, 2012, 10:35:33

Hvor står vi da?

Hvem har hacket kontoen til Ød???  ;)

auren
:D
Ups & Ups!!

Leedsfan

Waccoe;

QuoteThe long ball doesn't work because we have no pace and no height up front - Becchio at 6, 0 isn't tall.

The short ball doesn't work because we have virtually no midfield - we sold it.

The playing it wide doesn't work because we only have 1 real winger who has no pace anyway - we sold the other and loaned one out.

We can't play full stop because we have a pathetic squad due to years of inept management. I wonder if NW regrets coming?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Annesj

Tipper vi får inn noen typer som kan noe av det som mangler iløpet a sommeren. Har trua.  ;)
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud

h.b

Quote from: Annesj on April 10, 2012, 12:45:15
Tipper vi får inn noen typer som kan noe av det som mangler iløpet a sommeren. Har trua.  ;)

Så 11 nye inn altså ;)

Annesj

Marching on together
We are so proud
We shout it out loud

RoarG

Ã...rets sesong må vel ha gitt styret noe å tenke på. Særlig betenkelig bør det være at midtbanespillerne Howson og Johnson gjør sine saker bra i Norwich. For øvrig ser Kilkenny ut til å rykke ned med BC (vet de har vunnet de to siste). Vi får håpe at Leeds henter typer som tåler/evner å spille for Leeds. En del av de vi har hentet gjør tydeligvis ikke det. De bør, både for sin egen del og for klubbens del, finne seg ny arbeidsgiver. Det er alltid usikkerhet m.h.t. til spilleranskaffelser. Treffer manageren blir han genierklært. Hvis motsatt, blir han dusteerklært. Er vel enig med mange her på forumet:
1). Stallen må slankes til 20 - 22 spillere. Det betyr at mange med utgående kontrakt ikke blir tilbudt noen ny. Hvor mange som forsvinner? 8 - 10? Flere?
2). Nykommere må være reelle forsterkninger. Hvor mange? Vel, ikke for mange, da det tar tid å spille inn en ny tropp. Håper på 4-6 stk.
3). Lån bør som hovedregel ikke forekomme, da lånespilleres lojalitet til klubben antagelig ikke er stor. Skal allikevel ikke være for kategorisk. Enkelte lånespillere gjorde sine saker bra (Kishishev, Gradel, Doyle, Clayton og Lichaj). Flertallet har dog skuffet. Ser at flere nPC-klubber har til dels suksess med lånespillere fra PL-klubber. Dog, kun i nødstilfeller.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

SindreWikre

1 Andy Lonergan
2 Paul Connolly - OUT
3 Patrick Kisnorbo - OUT
4 Alex Bruce - OUT
5 Andy O'Brien - OUT
6 Robbie Rogers
7 Mika Vayrynen - OUT
8 Michael Brown
9 Billy Paynter - OUT
10 Luciano Becchio
11. Lloyd Sam
15 Adam Clayton
16 Danny Pugh
18 Mikael Forssell - OUT
19 Ben Parker - OUT
20 Ramon Nunez
22 Tom Lees
23 Robert Snodgrass
25 Danny Webber - OUT
26 Leigh Bromby - OUT
27 Davide Somma
28 Aidan White
29 Zac Thompson
30 Alex Cairns
(on loan to Barrow)
31 Charlie Taylor
32 Lewis Turner
33 Paul Robinson
44 Ross McCormack
48 Darren O'Dea
(on loan from Celtic)

Inn?

Rudolph Austin
Kim Ojo
Clint Hill
?

Pontus ❤

Tom S

Quote from: MrK on April 10, 2012, 08:14:09
Orket ikke å kommentere noe igår da det var MYE rart. At sesongen er over har vi visst noen uker men at det skulle gå så dårlig var ikke i mine tanker. Til dels stygt spill og hårreisende utvisninger, og vi kunne ha hatt flere røde! Desperasjon eller ren idioti, ikke vet jeg - men vi er gode på dårlig image!

Håper nå at vi får spilt ferdig og at alle, i og utenfor klubben, ser fremover med positive øyne.

Av lista over er jeg usikker, O'Dea er bankers videre mens Webber i mitt hode er history f.eks, er i tillegg usikker på om det ikke er lurt å selge Snoddy for en slump penger, kapteinsbindet har ikke fått han til å sprudle!

Det har vært fagre ord om å reinvestere i laget, ha en tropp på ca 23 mann. la oss håpe at det gjennomføres og at kvaliteten heves.

Debatt rundt KB er jeg lei, det blir som det blir og er ingenting vi kan gjøre noe med.

Neste sesong må det være vår tur! MOT!

Et hjertesukk til slutt; Hva med å stenge ned alle disse "lekene" det er ingenting annet enn SPAM og passer best på "barneforum"

Jepp, du er inne på noe her.
COME ON LEEDS !!

ziganda

Quote from: fmtj on April 10, 2012, 09:56:30
"I said to [Derby manager[ Nigel Clough at the end, 'Enjoy this, Nigel, because you'll never see another Leeds United team or a Neil Warnock team like this'.

"We had a lot of players playing today that know they won't be here next season. We've not got enough Leeds United-type players.

"We don't revel in the atmosphere and that's what we will do next year. We will revel in it."

Sitater fra BBC sports som Warnock skal ha uttalt etter kampen!!! Det er trist at vi er i en situasjon der slike uttalelser kommer, samtidig som mannen har fullstendig rett! Vi har mange spillere som ikke er Leeds United typer og ikke er verdige til å ikle seg drakta! Tre strake tap, ingen scoringer, utvisninger er bevis på at enkelte ikke skjønner tegninga her! Vekk med dette rasket som en latterlig Simon har skaffet oss.

Helt tydelig at de heller ikke kan fikse å spille under en tøff manager som NW. Paralysert gjeng. Kmapen mot Derby samlet drøyt 21.000 mennesker. Dette holder ikke på ER!! Fortsetter denne gjengen med slappfisker å spille for oss er vi snart under 20000 >:(!!

We are Leeds og dette finner vi oss ikke i!!

MOT!!!

Hvorfor får de samme spillerne, bortsett fra kortkameratene, spille kamp ut og kamp inn hvis de skal ut? Hadde vi ikke en bred stall da? Det kan jo ikke bli verre hvis NW lar andre slippe til.  ???

Here we go again

?

MrK

Quote from: Here we go again on April 10, 2012, 21:54:53

Hvis du ikke skjønte det så mente jeg, hva hører du på, assosiasjons lek etc. Forbanna tull som ikke hører hjemme. En haug med idiot posteringer, eller SPAM.

Fjern dette fra leedsunited.no

?
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?