Main Menu

EM

Started by euphor9, June 08, 2012, 15:05:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

euphor9

EM
Nå er det ikke lenge igjen før EM starter, skal dra å levere noen oddskupponger like før 17,55 for å få mest mulig riktig odds.     Hvem vinner?   Og hvem blir toppscorer.  Får jeg 10 i odds på Gomez så spiller jeg 500kr på han som toppscorer
.
Tror vinner av EM gir for liten odds til at jeg vil spille på det, siden jeg tror det står mellom favorittene og Norsk Tipping gir dårlig odds på favorittvinner

Tror kanskje Tyskland vinner,håper litt på Nederland.  Spania er selvsagt også favoritter

Ser at Scmeichel er tatt ut i den danske troppen som 3dje keeper(?)

Er det noen Leedsspillere som er tatt ut på noen landslag?   Har ikke fått sjekket lagene ordentlig enda.
(sikkert ingen)

Dennis

Tyskland vinner og England skuffer (eller innfrir mine forventinger).
Marching on together!

Gufrias

Etter hva jeg har sett hittil, blir ikke Hellas mestere denne gangen.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Quote from: Gufrias on June 08, 2012, 18:28:53
Etter hva jeg har sett hittil, blir ikke Hellas mestere denne gangen.

Helt enig. Og dagens dommer er ikke finaledommeren. ;)
Marching on together!

Sleivind

NRK har altså gått fra vondt til verre. Fra Løken til Thoresen.

Har Thoresen en egen regelbok når det gjelder forseelser som f.eks hands?

DW

Bak Danmarks mål.. :)

ollan

Quote from: Sleivind on June 09, 2012, 18:46:51
NRK har altså gått fra vondt til verre. Fra Løken til Thoresen.

Har Thoresen en egen regelbok når det gjelder forseelser som f.eks hands?
Thoresen en bra spiller i sin tid, middels trener for noen middels norske lag, ekstremt dårlig som expertkommentator..  #nedturen fortsetter :-

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

Sleivind

Og der var EMs desidert største skuffelse et faktum!

Trist at Danmarks antifotball gir resultater. Trist at Nederland blir snytt for to soleklare straffer.

Hallgeir *

Ser at det stilles med egne måldommere i dette mesterskapet. Det var på tide! Hvorfor har man ikke skjønt dette før?
Super Leeds since 1968

Sleivind

Quote from: Hallgeir * on June 09, 2012, 19:54:52
Ser at det stilles med egne måldommere i dette mesterskapet. Det var på tide! Hvorfor har man ikke skjønt dette før?

Ja, si det? De har jo virkelig vist sin misjon i e-cupene, der de til stadighet har vært involvert i viktige dommeravgjørelser!

Blank_File

Quote from: Sleivind on June 09, 2012, 20:07:28

Ja, si det? De har jo virkelig vist sin misjon i e-cupene, der de til stadighet har vært involvert i viktige dommeravgjørelser!

Det er vel Fifa som ikke bruker dette.

Tom S

Quote from: DW on June 09, 2012, 18:55:24
Bak Danmarks mål.. :)

Leedsfans here, Leedsfans there, Leedsfans everyføkkingwhere - WE ARE LEEDS!!
COME ON LEEDS !!

Sleivind

Quote from: Blank_File on June 09, 2012, 20:18:45

Det kan godt hende!

Jeg var sarkastisk angående disse måldommerne. Jeg sliter virkelig med å se hva disse gjør på banen. Er deres eneste funksjon at de skal se om ballen er inne eller ikke? Det virker hvertfall slik, selv om de også i e-cupene har hatt sine glipper angående akkurat det.

Blank_File

Quote from: Sleivind on June 09, 2012, 21:27:41
Quote from: Blank_File on June 09, 2012, 20:18:45

Det kan godt hende!

Jeg var sarkastisk angående disse måldommerne. Jeg sliter virkelig med å se hva disse gjør på banen. Er deres eneste funksjon at de skal se om ballen er inne eller ikke? Det virker hvertfall slik, selv om de også i e-cupene har hatt sine glipper angående akkurat det.

Nei. Har sett flere ganger at de er med og dømmer på forseelser inni 16.

Hallgeir *

Fartsfylt kamp i den polske hovedstaden, og et nydelig utlikningsmål av Polen.  8)
Super Leeds since 1968

Stephenjazz

Så lenge verken Irlan eller England går videre, er em reddet. De står for en fotball som er trist og kjedelig. Det holdt med Chelsea vi trenger ikke å se mer av denslags fotball
Det blir aldri umoderne å vinne

4ever arcticwhite

The future's so White I've got to wear shades 8)

fmtj

Supermario viste sin klasse mot Nederland!!! Morten Olsen og Bendtner fikk en på kjeften!! Klarer dessverre ikke å la være å tenke at det er ok, selv om danskene bor nærme oss!! Har ikke veldig sans for de to der...!!

Utrolig spennende siste runde i denne gruppa også. Nederland kommer til "å gå over lik" for å slå Portugal, mens Danmark gjerne vil sikre avansement med seier eler ihvertfall poeng mot storebror i sør. Taper de og Nederland vinner, ja da......fotball EM er herlig!!!
Yeboahs vitne

Vanderlunde

Quote from: fmtj on June 14, 2012, 09:55:24
Supermario viste sin klasse mot Nederland!!! Morten Olsen og Bendtner fikk en på kjeften!! Klarer dessverre ikke å la være å tenke at det er ok, selv om danskene bor nærme oss!! Har ikke veldig sans for de to der...!!

Utrolig spennende siste runde i denne gruppa også. Nederland kommer til "å gå over lik" for å slå Portugal, mens Danmark gjerne vil sikre avansement med seier eler ihvertfall poeng mot storebror i sør. Taper de og Nederland vinner, ja da......fotball EM er herlig!!!

Er ikke bare nok med seier for Nederland, de må vinne med 2 mål, og Tyskland må vinne med 1 da, for at det skal bli Tyskland og Nederland videre. Danskene må håpe på at Nederland vinner over Portugal, og at de får poeng mot Tyskland (går også om Portugal får uavgjort, men da må danskene vinne.) Vinner Portugal, så er de videre med Tyskland, uansett resultater.

Selv så håper jeg virkelig på at det første scenarioet skjer, med at Nederland vinner 2-0 over Portugal, og Tyskland tar 1-0 over Danmark :)

Dennis

Så langt har Nederland og Sverige skuffet mine forventninger, mens England har overgått de (resultatmessig). Også Kroatia har kniven på strupen.

Marching on together!

Sydhagen

Trist at Hellas går videre, men Russland var grusomt dårlige idag!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Hva får egentlig Leedsfans til å holde med England, som er fullt av scummere og Loserpool-spillere? Hadde vært noe annet om Leeds hadde hatt noen spillere der, da skulle til og med jeg vurdert å holde med dem.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Quote from: auren on June 17, 2012, 09:48:47
Hva får egentlig Leedsfans til å holde med England, som er fullt av scummere og Loserpool-spillere? Hadde vært noe annet om Leeds hadde hatt noen spillere der, da skulle til og med jeg vurdert å holde med dem.

auren

Når ein er oppvokst med engelsk fotball, og for min del holdt med England siden 1982 er det ikkje berre å slå av bryteren sjølv om det ikkje er Leeds-spillere i troppen.
COME ON LEEDS !!

Masinga

Det er lenge siden jeg hadde gode følelser for England i et mesterskap, men denne gangen sympatiserer jeg med laget utelukkende på grunn av Roy Hogdson.

Nederland må gjerne ryke ut. De ser ut som frøkener foran mål. Ikke mye Lorimer der i gården! Dessuten et lag fullt av drittsekker. Ser likevel ikke bortfra at de sniker seg videre på flaksen.

Russland fortjener å bli slått ut. Et helt ordinært/ stasjonært lag. Hellas gir likevel ingen grunn til jubel.

Samtidig er dette det beste mesterskapet på mange år. Alle kamper har betydning.

Tipper Italia og Tyskland i finalen.
Masinga, medl.nr. 1250

Rudi G.

Quote from: Tom S on June 17, 2012, 09:57:39

auren

Når ein er oppvokst med engelsk fotball, og for min del holdt med England siden 1982 er det ikkje berre å slå av bryteren sjølv om det ikkje er Leeds-spillere i troppen.

Helt enig Joachim, helt utelukket å heie på ronny, gerard, terry osv....men forstår  Tom, han har havnet i et situasjon han har problemer med å komme ut av, kanskje han kan koble om i sikringskapet så slipper han å betjene bryteren?  ;)

ollan

Quote from: Rudi G. on June 17, 2012, 19:40:55

auren

Helt enig Joachim, helt utelukket å heie på ronny, gerard, terry osv....men forstår  Tom, han har havnet i et situasjon han har problemer med å komme ut av, kanskje han kan koble om i sikringskapet så slipper han å betjene bryteren?  ;)
;D;D;D

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

Tom S

Quote from: Rudi G. on June 17, 2012, 19:40:55

auren

Med ny eiger i LUFC (i dag?) og topp 6 i PL innen få år, ja da er England igjen bemannet av Leedsspillere!
MOT
:)
COME ON LEEDS !!

fmtj

Herlig at Danskene må hjem!!!!

Farvel til typer som Morten Olsen, Niklas Bendtner og Daniel Agger- da blir EM byene kvitt tre karer som leder lista over usympatiske fotballfolk!!!

Heia Tyskland som til tider spiller festfotball!!! Lurer på hvem som løfter pokalen til slutt...? Spania, Italia, Tyskland...?? Fantastisk turnering så langt!!
Yeboahs vitne

Dennis

Kan noen forklare meg en ting?

Etter UEFAs regler er det innbyrdes oppgjør som er første tellende faktor i likhet i gruppespillet. Den er jo grei; Hellas slo Russland og gikk videre med 4 poeng og 0 i målscore, mot Russlands +2.

Hvorfor i all verden var det da teoretisk mulig for Nederland å gå videre i går? De hadde 0 poeng før kampen, mot Danmarks 3 og i følge de reglene skulle jo dermed Danmark ende foran Nederland uansett.

Noen som kan forklare? Utrolig latterlig at ikke målforskjell er gjeldende.
Marching on together!

Budda

Hvis Nederland vant 2- 0 mot Portugal og Tyskland vant 1 - 0 mot Danmark, så ville alle tre lag ha stått med tre poeng, og alle ville ha slått hverandre. Da ville innbyrdes målforskjell ha vært avgjørende og Nederland ville ha gått videre med 0 i målforskjell mot Danmark -1 og Portugal -2.

Regelverket:

Equality of points after the group matches
7.04 If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the
following criteria are applied, in the order given, to determine the rankings:
a) higher number of points obtained in the group matches played among the
teams in question;
b) superior goal difference from the group matches played among the teams in
question;
c) higher number of goals scored in the group matches played among the teams
in question;
d) higher number of goals scored away from home in the group matches played
among the teams in question;
e) if, after applying criteria a) to d) to several teams, two or more teams still have
an equal ranking, the criteria a) to d) will be reapplied to determine the ranking. If this procedure does not lead to a decision, criteria f) to j)
apply;
f) superior goal difference in all group matches;
g) higher number of goals scored in all group matches;
h) higher number of goals scored away from home in all group matches;
i) fair play ranking in all group matches;
j) drawing of lots.

Quote from: Mr Kaizer on June 18, 2012, 22:11:13
Kan noen forklare meg en ting?

Etter UEFAs regler er det innbyrdes oppgjør som er første tellende faktor i likhet i gruppespillet. Den er jo grei; Hellas slo Russland og gikk videre med 4 poeng og 0 i målscore, mot Russlands +2.

Hvorfor i all verden var det da teoretisk mulig for Nederland å gå videre i går? De hadde 0 poeng før kampen, mot Danmarks 3 og i følge de reglene skulle jo dermed Danmark ende foran Nederland uansett.

Noen som kan forklare? Utrolig latterlig at ikke målforskjell er gjeldende.
Endre