Main Menu

EM

Started by euphor9, June 08, 2012, 15:05:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Aaaah, det var på grunn av at alle eventuelt slo alle, altså! Da er jeg med. Takker, Budda!
Marching on together!

lojosang

Hva skjer hvis alle kamper i en gruppe ender 0-0?
- Leif Olav

ollan

Quote from: lojosang on June 19, 2012, 00:56:58

loddtrekning
Ollan

Masinga

Tror Drillo var inne på dette i går. Da slår en UEFA-ranking inn. Rankinglisten er visst ukjent for de fleste.
Masinga, medl.nr. 1250

Budda

Av en eller annen grunn, så falt deler av teksten ut i mitt innlegg over. Har lagt inn hele teksten nå.

Så hvis man ikke kan skille lagene på de andre kriteriene (a-h),  så ser man på det de kaller "fair play ranking"  i gruppekampene. I denne rankingen så ser på seks kriterier: gule og røde kort; positivt spill; respekt for motstander; respekt for dommer; oppførsel fra trener og støtteapparat; oppførsel fra publikum/supportere. Hvis det ikke er mulig å skille lagene etter denne rankingen, så blir det loddtrekning (j).

Det i alle fall slik jeg forstår regelverket.

Endre

lojosang

Quote from: Budda on June 19, 2012, 19:19:55
Av en eller annen grunn, så falt deler av teksten ut i mitt innlegg over. Har lagt inn hele teksten nå.

Så hvis man ikke kan skille lagene på de andre kriteriene (a-h),  så ser man på det de kaller "fair play ranking"  i gruppekampene. I denne rankingen så ser på seks kriterier: gule og røde kort; positivt spill; respekt for motstander; respekt for dommer; oppførsel fra trener og støtteapparat; oppførsel fra publikum/supportere. Hvis det ikke er mulig å skille lagene etter denne rankingen, så blir det loddtrekning (j).

Det i alle fall slik jeg forstår regelverket.

Det går til slutt på trynefaktor, altså.
Fascinerende mennesker disse UEFA-pampene.  ;D

Takk for infoen. Hvis jeg en gang ryker på feil i en quiz eller noe får du skylden.  :)
- Leif Olav

Håvard

Da er England videre..... og møter Italia neste kamp. Skal ikke forundre meg om de gåklarer det også..

Masinga

Quote from: Håvard on June 20, 2012, 07:41:31
gåklarer det også..
Har det norske språk fått et nytt ord i dag?  :)

Litt synd at England og Italia møtes i kvartfinalen. Føler at begge har noe på gang. Vinneren her kan fort gå til finalen.
Masinga, medl.nr. 1250

fmtj

Da er England videre..... og møter Italia neste kamp. Skal ikke forundre meg om de gåklarer det også..

Egentlig synd at England i det hele tatt gikk videre synes jeg.....men det hadde de ikke gjort hvis vi ikke hadde hatt måldommere. Da hadde nok hoveddommeren sett at ballen var inne...... ::)
Yeboahs vitne

Sleivind

Quote from: Sleivind on June 09, 2012, 20:07:28
Quote from: Hallgeir * on June 09, 2012, 19:54:52
Ser at det stilles med egne måldommere i dette mesterskapet. Det var på tide! Hvorfor har man ikke skjønt dette før?

Ja, si det? De har jo virkelig vist sin misjon i e-cupene, der de til stadighet har vært involvert i viktige dommeravgjørelser!

Lenge leve måldommere!

lojosang

Quote from: fmtj on June 20, 2012, 11:28:19

Egentlig synd at England i det hele tatt gikk videre synes jeg.....men det hadde de ikke gjort hvis vi ikke hadde hatt måldommere. Da hadde nok hoveddommeren sett at ballen var inne...... ::)

England hadde vunnet gruppa med uavgjort også, hadde de ikke?

Ellers begynner jeg å lure på om de måldommerne egentlig bare er fans som ikke fikk billett som har sneket seg inn. Håpløst.
- Leif Olav

Gufrias

Quote from: Masinga on June 20, 2012, 10:46:02
gåklarer det også..
Har det norske språk fått et nytt ord i dag?  :)

Litt synd at England og Italia møtes i kvartfinalen. Føler at begge har noe på gang. Vinneren her kan fort gå til finalen.
Har i alle fall gode muligheter for semi  ;D
Hekta på Leeds siden 1974

Sleivind

Er det andre enn meg som blir provosert av å se Benzema spille for Frankrike?

Hva er det egentlig han holder på med? Har han angst for å nærme seg målet til motstanderen?

Dennis

Quote from: Sleivind on June 23, 2012, 22:23:41

Hva er det egentlig han holder på med? Har han angst for å nærme seg målet til motstanderen?

Enig! Den moderne spissen jobber hardt defensivt og er bevegelig og møtende, det vet vi, men det er mange som drar det altfor langt. Karim Benzema burde være i nærheten av motstandermålet og ligge på offsidelinjen for å strekke motstanderen... oftere.

Så sant man skal spille med èn spiss og et midtbaneledd der alle skal møte ball, kan ikke spissen synke så lavt til enhver tid. Merkelig hvordan så veldig mange lag spiller på den måten; de mister gjennombruddshissighet, bevegelse og fart.
Marching on together!

Masinga

Quote from: Sleivind on June 23, 2012, 22:23:41

Ikke bare du, nei!
Masinga, medl.nr. 1250

auren

For en sinnsykt flau forestilling av England. Italia totalt overlegne. Sjansemessig så er det (i følge flere på forumet her) 36-9 i favør italienerne (altså det totale antall avslutninger).

Håper Italia seirer på straffekonken i rettferdighetens navn...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Håvard

Quote from: fmtj on June 20, 2012, 11:28:19

Av og til så...... Ellers er nyvinning alltid av det god....i allefall av og til. :-\

fmtj

Quote from: auren on June 24, 2012, 23:18:00
For en sinnsykt flau forestilling av England. Italia totalt overlegne. Sjansemessig så er det (i følge flere på forumet her) 36-9 i favør italienerne (altså det totale antall avslutninger).

Håper Italia seirer på straffekonken i rettferdighetens navn...

auren

Trodde neppe jeg skulle si dette noen gang ettersom jeg er en som har fulgt internasjonal fotball en stund, ihvertfall siden VM 1974, at seieren til Italia er en seier for fotballen... :o!! Tradisjonelt har jo Italia vært et gjerrig lag og de gangene de scoret først var det slutt på underholdningen, 11 mann i forsvar. I går var det  England som var destruktive og det virket som de kun var interessert i å unngå baklengs. Rett og slett flaut!! Italia vs Tyskland blir artig!! England....GO HOME!!!!
Yeboahs vitne

Håvard

Og med litt blanda følelser er Spania som møter Tyskland/Italia i finalen. Tror det blir Tyskland, men er blitt imponert over Italia også. Og de vet vi er "slu".

lojosang

Quote from: Håvard on June 28, 2012, 07:29:39
Og med litt blanda følelser er Spania som møter Tyskland/Italia i finalen. Tror det blir Tyskland, men er blitt imponert over Italia også. Og de vet vi er "slu".

Gårsdagens kamp er noe av det tristeste jeg har sett siden Norge mot Irland i 94. Og dette varte i 120 minutter. Første gang Spania hadde folk på løp i motstanders 16meter var under straffekonken. Kunne jo like gjerne sett Hellas spille mot seg selv.
- Leif Olav

Sydhagen

Quote from: lojosang on June 28, 2012, 09:30:28

Gårsdagens kamp er noe av det tristeste jeg har sett siden Norge mot Irland i 94. Og dette varte i 120 minutter. Første gang Spania hadde folk på løp i motstanders 16meter var under straffekonken. Kunne jo like gjerne sett Hellas spille mot seg selv.

Enig. Spania er dølle å se på.
De som kaller dette offensiv fotball kan ta seg et stev! Finnes ikke noe offensivt ved å trille ballen sidelengs og bakover...
Håpte på Portugal. Tror på at det ville ført til en bedre finale.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

En sportsjournalist i Fevennen skrev at han håpte på Portugal fordi han var lei av "pasningsdiareen" til spanjolene. I går så vi nok et eksempel på det. Fikk antydning til reaksjon hos meg selv da Iniesta bredsidet fra 9 meter, men keeper redda. Det er den eneste målsjansen av betydning jeg kan huske at spanjolene hadde, muligens et skudd over mål også fra Arbeloa, sånn ca etter 20 minutter...??

Treige greier, og det hadde vært stas om Portugal hadde straffet de ved å vinne. Men de imponerte heller ikke forå si det sånn. Sutrete Nani, Ronaldo jobbet hardt, men det ble for vanskelig mot Spanias solide forsvarere og når spissmakkeren blåser ballen langt utafor på de tre brukbare muligheten han hadde, ja da er det duket for nullnull!!!

Tyskland vs Italia blir bedre underholdning, uten tvil. Heia Tyskland, men Italia er skikkelig outsidere.
Yeboahs vitne

Dennis

Jeg liker generelt ikke å hogge hodet av folk, men hva i all verden gjorde Asbjørn Slettemark i nrk-studioet i går? Mannen presterte å kalle kampen "den beste 0-0-kampen på veldig lenge". Jeg tror aldri jeg har sett kjedeligere kamp med så mye på spill (les: i utg.punktet med nerve)!

Kampen var et eneste stort gjesp, blottet for målsjanser før Spania raslet med sablene før straffekonken, som nesten virket spikret fra start.

Denne ekstrempossession-fotballen uten spiss er ikke moderne, den er gammeldags (med unntak av spissmangelen) og kjedelig! Tyskland kombinerer (som regel) possession med gjennombruddshissighet, der Spania har esktremt lav risiko.

Jeg tror både Tyskland og Italia vil være favoritt mot Spania i finalen. Faktisk tror jeg Norge på en god dag, med sin direkte og gjennombruddshissige (i teorien) spillestil, hadde slått Spania i går.
Marching on together!

Asbjørn

En stor dag for Norge i EM i dag ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Quote from: Sydhagen on June 28, 2012, 09:34:34
Quote from: lojosang on June 28, 2012, 09:30:28

Enig. Spania er dølle å se på.
De som kaller dette offensiv fotball kan ta seg et stev! Finnes ikke noe offensivt ved å trille ballen sidelengs og bakover...
Håpte på Portugal. Tror på at det ville ført til en bedre finale.

Tre pasninger fra offansiv corner ned til egen keeper. Det kan vel ikke BLI mindre gjennombruddshissig.
- Leif Olav

Sydhagen

Balotelli........power!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

Bare å graulere Italia med fullt fortjent avansement til finalen og urokråka viste seg igjen som en stoooor spiller!! Fantastiske avslutteregenskaper, bevegelig, kreativ- rett og slett knallgod!
Tyskerne, en enorm skuffelse når de plutselig møtte et lag som våget å presse dem litt. Gunners har handla inn Podolski, heldig for han at det var bestemt før kampen i går ihvertfall!!!
Yeboahs vitne

rd1

Lukter Italiensk lang vei av dette!
"Who needs Cantona??"

asLeeds

Quote from: rd1 on June 30, 2012, 14:31:25
Lukter Italiensk lang vei av dette!

Dårlig luktesans? ;) ;D
DALHEIM WHITES

Håvard

Ã... då var EM over med favorittseier. Første kampen Spania imponerte. Men hadde kampen gått ett par dager senere så kanskje kampbildet hadde vært annerledes.
But we never know

Og da er det full fokust på gutta i hvitt..og ett lie skjevt øye til touren