OL i London, 2012

Started by fmtj, July 25, 2012, 13:37:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

da er det vel bare å gjøre klar tråden for OL prestasjoner og kommentarer folkens. Jeg har venner bosatt i og rundt London som kan fortelle om en by og et folk som er spent!! Kan de norske høste medaljer? Spyd, 1500 meter, lengde, skyting, padling, roing, sykling...?? Spennende blir det og dersom sommerværet fortsetter slik det har vært kan det jo bli noen timer foran skjermen også!!

Da ønsker jeg våre deltagere i London lykke til!!
Yeboahs vitne

fmtj

Torir er irritert på alle som tror håndballjentene kan spasere seg til OL gull!! Håper de er skjerpet og forstår hva han mener!! Heia våre supre håndballjenter!! Stå på!!
Yeboahs vitne

lojosang

Har du sikret deg royalties-avtale for utropstegnbruken på forumet?  ;D

- Leif Olav

fmtj

Pokker gjennomskuet......!!!  :( :-[ ;D!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D Kikket på 2. omgang av GB vs Senegal i fotball i går, der Giggs skal være stjerne på laget, men 2. omgangen hans og til laget som sådan var puslete og dårlig. Dermed utlignet Senegal og peongdeling. Mye enkle feil av Giggs synes jeg.

Cisse fra TIL spilte venstreback og fikk massiv pipekonsert utover i 2. omgang etter at han nær kvestet Bellamy. Grusom tackling, der golfeskperten Bellamy var heldig som ikke brakk leggbeinet tvers av. han er tydeligvis tøff fordi han kom innpå igjen!!
Yeboahs vitne

lojosang

Hadde han med seg golfkølle?
- Leif Olav

Hallgeir *

Quote from: lojosang on July 27, 2012, 14:46:36
Hadde han med seg golfkølle?

Bare sin egen private kølle.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Da har vi tatt vår første medalje. Bronse i sykling ved Aleksander Kristoff.
Super Leeds since 1968

rd1

Merkelig med bronsje i sykling... Snakker alltid bare om vinnerne der ellers.
"Who needs Cantona??"

Here we go again

Nervøs start av håndballjentene. Håper de spiller seg opp etter hvert, de er jo et av de få gullhåpene våres :)

Forøvrig var det en flott prestasjon av Kristoff!

RoarG

De spilte seg ikke opp (nok) dessverre. Ã... gi bort 5 mål i starten av kampene går ikke an. Hvem har lært dem forsvar? Grayson?

Tror for øvrig ikke det blir så mye norsk jubel, dessverre. Spydkaster'n er skadd, Vukicevic trakk seg, skytter'n klarte ikke nervepresset i finalen, og svømmejenta ble overveldet da hun skjønte at det var OL hun deltok i. I selveste London :o.

Kaka har allerede NRK's stupekommentator Rita Morvik tatt, da hun etter å ha kommentert nok en konkurranse hvor to (for oss nordmenn) ukjente kinesiske tenåringer, tok gull i synkronstuping utbrøt: "Hvor tar de dem fra, alle sammen?!"
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Norsk sølv i fekting. Ja, den så vi jo alle bare måtte komme!  :D

Uansett veldig gledelig...
Super Leeds since 1968

RoarG

Gledelig, ja. Særlig når norsk vannsport har tørket inn.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lundewhites

Grøss og Gru!! Tennis og sprangridning på NRK.... dårlig kombinasjon med fyllesjuke og regnvær  >:(
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Masinga

Synes dette OL mer og mer utvikler seg til tidenes dårligste av Norge. All heder og ære til de to som har tatt medalje. Disse var det ingen forventninger til. Men forhåndsfavorittene og medaljekandidatene skuffer en etter en. Hvor skal dette ende?
Masinga, medl.nr. 1250

ollan

Quote from: Masinga on August 03, 2012, 14:45:21
Synes dette OL mer og mer utvikler seg til tidenes dårligste av Norge. All heder og ære til de to som har tatt medalje. Disse var det ingen forventninger til. Men forhåndsfavorittene og medaljekandidatene skuffer en etter en. Hvor skal dette ende?
Litt sånn som Leeds :-

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

RoarG

Tja, hva med å allokere midler fra sporter hvor folk flopper til sporter hvor folk vinner. Altså, mer til fekting og mindre til roing. Synes for øvrig at Norge er en svært defensiv nasjon rent sportslig. Det må da gå millioner på millioner til langrenn, en perifer sport i verdenssammenheng, mens midlene til f.eks. stup har nærmest tørket inn. Hva med å satse på sporter som betyr noe globalt, og hvor man kan grabbe til seg mange medaljer, som i turn? Folk i dette landet tenker altfor tradisjonelt.

Masinga

Quote from: RoarG on August 03, 2012, 18:05:59
Tja, hva med å allokere midler fra sporter hvor folk flopper til sporter hvor folk vinner. Altså, mer til fekting og mindre til roing. Synes for øvrig at Norge er en svært defensiv nasjon rent sportslig. Det må da gå millioner på millioner til langrenn, en perifer sport i verdenssammenheng, mens midlene til f.eks. stup har nærmest tørket inn. Hva med å satse på sporter som betyr noe globalt, og hvor man kan grabbe til seg mange medaljer, som i turn? Folk i dette landet tenker altfor tradisjonelt.
Hva med fotball?  :)
Masinga, medl.nr. 1250

Budda

Herregud for en match mellom Federer og Del Potro. Stor idrett
Endre

lojosang

Fordi man for å nå verdenseliten i turn må begynne å deformere kroppene til utøverne i tre-fireårsalderen og man som kvinnelig utøver er ferdig idet puberteten inntreffer og derfor er nødt til å utsette den enten med hormoner eller tung anoreksi?
- Leif Olav

Masinga

Merker at jeg begynner å miste tålmodigheten med Jays.
Masinga, medl.nr. 1250

Sydhagen

Verås Larsen! for en mann!  :) :) :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Håndballjentene har reist seg skikkelig etter en medioker start. Nå venter finale på lørdag.  :)
Super Leeds since 1968

lojosang

Quote from: Hallgeir * on August 09, 2012, 19:32:05
Håndballjentene har reist seg skikkelig etter en medioker start. Nå venter finale på lørdag.  :)

Imponerende snuoperasjon der. Spesielt Lunde Haraldsen i mål som plutselig er verden beste keeper igjen over natta.
- Leif Olav

Hallgeir *

Andreas Thorkildsen klarte ikke  å innfri mine forventninger om medalje. Da gjenstår det å se om Heidi Løke & Co skaffer oss det edleste metallet.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Quote from: Hallgeir * on August 11, 2012, 21:55:10
Andreas Thorkildsen klarte ikke  å innfri mine forventninger om medalje. Da gjenstår det å se om Heidi Løke & Co skaffer oss det edleste metallet.

Og det gjorde de.
Gratulerer til jentene! flott innsats!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Quote from: Sydhagen on August 11, 2012, 23:09:19
Quote from: Hallgeir * on August 11, 2012, 21:55:10

Og det gjorde de.
Gratulerer til jentene! flott innsats!  :)

+1  :)
Super Leeds since 1968

Rudi G.

Olympiske flammen på Elland Road;

Here we go again

Da er det klart for avslutningssermoni i et OL der Norge innfridde sånn passe. 

Får se om det kommer noen musikalske overraskelser i løpet av kvelden nå :)

fmtj

Dårligste medaljefangst på 28 år altså! Men, utrolig gledelig med jentenes finaleseier lørdag. Spydfinalen ble en parodi, stusselig rett og slett og Gunn Rita på trynet i første utforkjøring, pedaler der beinet sklir ut og punktering..... ??? Trodde ærlig talt at pedalene skulle være testet nok før OL.....!

Mange skadede, høyde og 15oo meter håpene våre, flere ute av form- svømming og 100 meter hekk, samt Jayze selvfølgelig. Lurer på hvor realitsisk forventningene til ham og de han selv har hatt kan betraktes som...?

Alt i alt et skuffende OL, men ett gull mer enn Sverige vel, og det er jo deilig!!
Yeboahs vitne

RoarG

Quote from: lojosang on August 04, 2012, 00:03:06

Fordi man for å nå verdenseliten i turn må begynne å deformere kroppene til utøverne i tre-fireårsalderen og man som kvinnelig utøver er ferdig idet puberteten inntreffer og derfor er nødt til å utsette den enten med hormoner eller tung anoreksi?
Turn danner grunnlaget for mange andre idretter med vekt på styrke og balanse. Man kan godt drive en mer intens og målrettet turnopplæring uten å gjøre vanskapninger ut av barn. Og anoreksi, se bare på hopperne. Blir ikke akkurat fødd opp på tung kost, nei.
Så var det altså denne handsidretten håndball som sto for nasjonens opptur nok en gang. Gratulerer til gulljentene. Alle andre flopper (løpere, seilere, roere, hoppere, skyttere etc.). Ikke nok fattigdom i Norge til at ungdom gidder å se på idrett som en vei opp, bare som tidsfordriv. Legg ned hele idretten.