Skrevet av Emne: Portsmouth-raidet, good or bad?  (Lest 6557 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Portsmouth-raidet, good or bad?
« på: Juli 26, 2012, 14:52:18 »
Ser her at flere er negative til det å hente spillere fra nedrykkslaget Portsmouth, mest fordi spillerne rykket ned og ikke pga kvalitetene de har som enkeltspillere. For meg blir dette for enkel logikk.

Ashdown er hentet for å sparre med Kenny og for å la Rabarbra slippe å spille for Leeds igjen. Pearce har Warnock genuint tro på, en spiller som Portsmouth aldri hadde solgt for den summen hvis de ikke var i krise. Varney er jo en ving/spiss som spilte endel kamper i PL for Blackpool og gjorde en god figur i de kampene jeg så. Norris vet jeg ikke så mye om, men det skal være en arbeidsom kneknekker og det trenger vi flere av.

Portsmouth hadde et alt for bra lag på papiret til å rykke ned, men intern uro og en ledelse som ikke var på lag med spillerne sine kostet de dyrt, et nedrykk.

Eksemplene er mange de siste årene på lag som er for "gode" til å rykke ned, men som allikevel har gjort det.

Hadde Leeds vært i PL og hentet inn Hoilett, Jarvis, Dann, Johnson, Fletcher og Davis så hadde jeg ikke blitt lei meg, selv om Johnson og Dann har en litt dårlig statistikk de siste årene:-)  Poenget er at man finner mange gode og rimelige spillere i nedrykkslag.

Jeg hadde ikke blitt lei meg om Halford blir den femte...
« Siste redigering: Juli 26, 2012, 16:42:51 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

nord

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #1 på: Juli 26, 2012, 15:04:01 »
Fuldstændig enig. Portsmouth var et godt hold med masser af gode spillere. Holdet var i krise ligesom Leeds var dengang vi rykkede ned og solgte alle vores spillere til bedre hold i PL.

Don´t worry vi får et godt hold - tipper jeg.
 

Lundewhites

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #2 på: Juli 26, 2012, 15:58:14 »
Jamie Ashdown var vel reservekeeper det meste av fjorårsesongen, ellers vet jeg ingenting om han. Sikkert en grei reservekeeper .
Jason Pearce var kanskje den beste spilleren de hadde i fjor og "alle"  er vel enige om at dette kjøpet virker lovende. 
Luke Varney har jeg aldri sett, han var ikke med mot Leeds på noen av kampene i fjorårsesonen. Men det er ikke mange andre klubber som har sloss om å få han og hvorfor ikke? Han slo ikke til i hverken Charlton eller Derby og selv om han hadde en del gode kamper i Blackpool så valgte heller ikke de å kjøpe han. Han ser ut til å gå ut som en rakett i alle klubbene han kommer til, for så å dabbe av etterhvert.
David Norris husker jeg vi ble linket til i fjor, me han valgte Portsmouth i stede. Så han i begge kampene mot Leeds i fjor. I den første var han ikke mye god og ble byttet ut midt i annen omgang etter å ha slitt fælt mot Huddrsfields nye Clayton :-(  I bortekampen kom han innpå mot slutten av kampen og markerte seg vel ikke nevneverdig.

Problemet er vel ikke at disse kommer fra Portsmouth som riktig nok ikke hadde rykket ned uten poengtrekk, men var uansett et bånnlag. Jeg syns bare ikke at utenom Pearce, så virker ikke disse til å være gode nok til å ta klubben vår fremover!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Kato

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #3 på: Juli 26, 2012, 16:18:41 »
De kommer alle fra en taperkultur. Ã… tape er blitt en vane.

Raidet er bad, bad, bad.
 

ollan

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #4 på: Juli 26, 2012, 16:30:48 »
Liker lite....
Ollan

Leedsfan

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #5 på: Juli 26, 2012, 16:44:33 »
De kommer alle fra en taperkultur. Ã… tape er blitt en vane.

Raidet er bad, bad, bad.

Hadde du vært mer fornøyd hvis vi hadde hentet de spillerne som ikke Reading vil ha, med tanke på vinnerkulturen i klubben?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Ole G

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #6 på: Juli 26, 2012, 16:46:51 »
Disse spillerne å ha noe NW ser etter når han skal bygge et lag. Vi mangler dog to-tre klassespillere, ellers fornøyd
Optimist !

kalle_92

  • Gjest
Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #7 på: Juli 26, 2012, 17:54:50 »
De kommer alle fra en taperkultur. Ã… tape er blitt en vane.

Raidet er bad, bad, bad.
Enig! ikke bra.

Kickthemdown

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #8 på: Juli 26, 2012, 18:04:49 »
Alle har noe å bevise... Ser at flere her inne glemmer at det betyr aller mest.

Alle kommer til å kjempe som løver for Warnock! Cant wait!  :)

Dennis

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #9 på: Juli 26, 2012, 18:18:18 »
Nesten samtlige signeringer så langt er kjedelige og gråfargen blir enda sterkere mtp Snoddys flukt til moderklubben vår.

Likevel, at vi velger Pompey som vår egen farmerklubb, er jeg ikke spesielt negativ til. Det mange virker å ha "glemt" (eller er det sedvanlig klagekultur) er at Pompey ble trukket poeng og hadde overlevd uten dette.

Joda, de hadde fortsatt vært et bunnlag tabellarisk sett, ingenting å si på det, men det psykologiske spiller en enorm stor del av fotballen. Hadde Pompey rykket ned med identisk lag dersom økonomien var sikker? Det blir umulig å si, men historien viser (vi trenger ikke se lenger enn Leeds etter krakket, for ikke å snakke om Rangers i høst kontra våres) at fotballspillere har vondt for å yte maks når man ikke vet om klubben eksisterer neste sesong - eller kanskje viktigere; hvor neste havresekk kommer fra.

At det er feil å hente fra Pompey, blir etter mitt syn derfor, at best, snevert, men alle har selvsagt rett til sin egen mening.

Et annet poeng er at Neil Warnock er en ringrev som kjenner denne divisjonen så mange, mange ganger bedre enn samtligere her på forumet, hvem enn det måtte være. Han vet HVA slags spillere som kreves og derfor tror jeg også han vet godt HVILKE spillere han burde hente - gitt transferbudsjett.

Jeg jubler ikke av noen av disse nysigneringene (Pearce ser da spennende ut!) men faktum er at Leeds ikke kan hente fra øverste hylle og gitt overgangsbudsjett og "behøvd kvantum" av spillere, er jeg neimen ikke usikker på at Colin har gjort noen lure signeringer.
« Siste redigering: Juli 26, 2012, 19:01:24 av Mr Kaizer »
Marching on together!

mac_gyver

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #10 på: Juli 26, 2012, 18:54:59 »
Premier Leauge = Norwich
Norwich = Leeds
Leeds = Portsmouth
Portsmouth = League 1

Hva faen skjer?
Pride of Yorkshire

Gufrias

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #11 på: Juli 26, 2012, 18:58:47 »
Premier Leauge = Norwich
Norwich = Leeds
Leeds = Portsmouth
Portsmouth = League 1

Hva faen skjer?
Du må ikke tenke så mye.
Hekta på Leeds siden 1974

Papi

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #12 på: Juli 26, 2012, 19:57:42 »
Nå har det vel kun vært "grå" signeringer de siste 10 årene ::)

Tror vi får et slagkraftig lag, mangler noen spisser + en back så blir vel dette kanon?:)
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Kickthemdown

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #13 på: Juli 26, 2012, 20:05:25 »
Nå har det vel kun vært "grå" signeringer de siste 10 årene ::)

Tror vi får et slagkraftig lag, mangler noen spisser + en back så blir vel dette kanon?:)
That's the spirit papi !!  :)

sportcarl1

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #14 på: Juli 26, 2012, 20:07:46 »
Premier Leauge = Norwich
Norwich = Leeds
Leeds = Portsmouth
Portsmouth = League 1

Hva faen skjer?
Dont think twice it,s alright, är gamla ledord från 60-talet som gäller än idag
 

Kato

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #15 på: Juli 26, 2012, 21:51:04 »
Tror faktisk jeg aldri har hørt om noe lag som har kjøpt 4 spillere fra samme klubb på en liten sommer.
 

auren

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #16 på: Juli 26, 2012, 22:28:49 »
Tror faktisk jeg aldri har hørt om noe lag som har kjøpt 4 spillere fra samme klubb på en liten sommer.

Kunne fort blitt fem, da Warnock var svært interessert i å hente Joel Ward. Blir Greg Halford den femte signeringen fra Portsmouth?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sop

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #17 på: Juli 26, 2012, 22:46:51 »
Ser ikke problemet. Nå har klubben endelig skaffet nye spillere, så klages det på det og.
At det er flere spiller som kommer fra samme klubb ser jeg som en fordel.
De kjenner hverandre fra før av.Sikkert utenfor banen også.
Stå på med kjøpene.Gleder meg å se Norris/Austin på midten. :)
Love Leeds

Ove

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #18 på: Juli 26, 2012, 22:56:41 »
Jeg synes også dette er positivt. Virker som om det er bra spillere.
OG... vi har ikke lånt en eneste spiller ennå. Det er er forandring til det bedre  :D
 

AndyMathie

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #19 på: Juli 27, 2012, 09:33:16 »
Tror faktisk jeg aldri har hørt om noe lag som har kjøpt 4 spillere fra samme klubb på en liten sommer.

Kunne fort blitt fem, da Warnock var svært interessert i å hente Joel Ward. Blir Greg Halford den femte signeringen fra Portsmouth?

auren


Håper Halford blir den femte. Han er en meget habil høyreback på dette nivået!!
We are Leeds and we are proud of it!

Leedsfan

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #20 på: Juli 27, 2012, 11:30:43 »
Tror faktisk jeg aldri har hørt om noe lag som har kjøpt 4 spillere fra samme klubb på en liten sommer.

Kunne fort blitt fem, da Warnock var svært interessert i å hente Joel Ward. Blir Greg Halford den femte signeringen fra Portsmouth?

auren


Håper Halford blir den femte. Han er en meget habil høyreback på dette nivået!!

Han har høyde, første stolpe på cornere imot? Lange innkast har han også, må gjerne komme.
 
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #21 på: Juli 27, 2012, 11:35:19 »
Tror faktisk jeg aldri har hørt om noe lag som har kjøpt 4 spillere fra samme klubb på en liten sommer.

Kunne fort blitt fem, da Warnock var svært interessert i å hente Joel Ward. Blir Greg Halford den femte signeringen fra Portsmouth?

auren


Håper Halford blir den femte. Han er en meget habil høyreback på dette nivået!!

Han har høyde, første stolpe på cornere imot? Lange innkast har han også, må gjerne komme.
 

Er ikke Greg Halford i personlige samtaler med Nottingham?
Marching on together!

Lundewhites

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #22 på: Juli 27, 2012, 11:40:16 »
Tror faktisk jeg aldri har hørt om noe lag som har kjøpt 4 spillere fra samme klubb på en liten sommer.

Kunne fort blitt fem, da Warnock var svært interessert i å hente Joel Ward. Blir Greg Halford den femte signeringen fra Portsmouth?

auren


Håper Halford blir den femte. Han er en meget habil høyreback på dette nivået!!

Han har høyde, første stolpe på cornere imot? Lange innkast har han også, må gjerne komme.
 

Ja bare han har sko nå, så mangler han ingenting  ;) Leeds har i årevis manglet en som er skikkelig god på på første stolpe ...   Trur speideren til Leeds må komme seg videre fra stranda i Portsmouth og kikke litt andre steder og. Kunne tenkt meg en unggutt som kommer fra en av de "store klubbene"  enten på utlån, eller at han ikke har kommet igjennom nåløyet i stallen og vi får kjøpt han rimelig.  
For the sake of Leeds United he would break himself in two

HåvardK

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #23 på: Juli 27, 2012, 12:19:27 »
Tror faktisk jeg aldri har hørt om noe lag som har kjøpt 4 spillere fra samme klubb på en liten sommer.
Og ennå har sommeren knapt begynt.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #24 på: Juli 27, 2012, 12:21:20 »
De rykket ned, men som flere sier, enkeltspillere kan likevel være meget gode. Jeg velger å tro at NW vet hva han gjør inntil det motsatte er bevist. han har om flere av disse sagt at det er spillere han har hatt sansen for lenge og vet hva de står for. Og vi vet jo at NW har rykket opp før.

Jeg tror vi kan ta det med ro i forhold til kvalitet. Det virker som NW har jobbet beinhardt og målbevisst med tanke på hvem han bringer inn. Ser lite av panikkjøp eller låns slik vi har levd med i mange år.

Noen ganger griper jeg meg i å få medfølelse med de som er fans av Portsmouth. For en grusom skjebne som vi Leedsere vet så altfor mye om!!!
Yeboahs vitne

sveifors

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #25 på: Juli 27, 2012, 12:29:41 »
De rykket ned først og fremst pga de ble trukket 10 poeng.  Stammen i laget var ikke dårlig. Så lenge vi ikke kjøper Huseklepp og Kanu bør dette være en grei sak
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sportcarl1

Sv: Portsmouth-raidet, good or bad?
« Svar #26 på: Juli 27, 2012, 12:35:27 »
De rykket ned først og fremst pga de ble trukket 10 poeng.  Stammen i laget var ikke dårlig. Så lenge vi ikke kjøper Huseklepp og Kanu bør dette være en grei sak
kombinationen av -10, turbulensen och spelarförsäljningar  m m gjorde att de åkte ut, påminner lite om situationen när leeds åkte ur Pl, och de spelare vi blev av med var duktiga