Skrevet av Emne: Nåværende lag vs forrige sesongs lag  (Lest 4404 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Solberg

Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« på: August 11, 2012, 19:33:39 »
Sitter å funderer for meg selv i kjølvannet av dagens solide seier mot Shrewsbury. det som slår meg når jeg gjennomgår troppen til dagens kamp er at vi overall både har bedre førsteellever og bedre dekning enn vi hadde i fjorårets sesong. I allefall siste halvdel av fjorårets sesong.

Ser vi på keeperplassen er vi betydelig bedre forspent enn i fjor. Paddy Kenny er en bedre keeper enn Lonergan. Betydelig bedre shoot-stopper enn Lonergan, noe vi tydelig så forrige sesong.
Ashdown er også en bedre reservekeeper enn vi hadde ifjor, og bidrar til stabilitet i den posisjonen. Vi hadde en god keeper fra Reading på lån ifjor, men var mye usikkerhet på keeperplassen. Ashdown har rutine, og en keeper vi kan stole på dersom Kenny blir skadet/suspendert.

Tar vi for oss forsvaret, har vi gjort store endringer i positiv retning.

På venstre back har vi p.t Drury, White og Pugh.  Det er derfor bedre bredde enn vi hadde på denne posisjonen i fjor.

På høyre back ser Lee Peltier ut til å være førstevalg, og føler meg rimelig sikker på at han er bedre enn Paul Connoly. Vi har ikke like god bredde på høyre som på venstre, men Tom Lees og Z. Thompson viste ifjor at de kan gjøre en god jobb i den posisjonen.

Midtstopperplassen har vært en achilleshæl i mange år, og her ser jeg positive endringer. Pearce, Byram og Lees ser mye mer solid ut enn det vi hadde til rådighet i forrige sesong. Skulle kanskje hatt bedre dekning her, men R.  Austin kan være en nødløsning dersom vi får skader/suspensjoner.

På midtbanen har vi selvfølgelig mistet Snodgrass og Clayton,  som alt  i alt var våre to beste midtbanespillere forrige sesong. Synes alikevel at også denne posisjonen overall ser bedre ut enn ifjor.

Sentralt kan vi velge mellom Austin, Green, Norris og Brown. Alternativt også Pugh.

På vingene har vi også flere alternativer. Aidan White, Luke Varney, El Hadji Diouf og Poleon. Synes derfor vi har bedre bredde på denne posisjonen enn vi hadde ifjor. Salget av Snodgrass er selvfølgelig en stor svekkelse, men samtidig tror jeg vi nå har bedre sentral midtbane, og bedre bredde på kant. alt i alt er vi derfor etter mitt skjønn også styrket i denne posisjonen.

På topp har vi derimot behov for en signing før seriestart. Becchio, McCormack og Somma er meget gode spisser i Championship, men skadehistorikken til Becchio og Somma tilsier at vi må ha inn en solid spiss. Får vi inn en brukbar spiss, vil vi alt i alt være bedre forspent også i angrepet i forhold til i fjor. Paynter skal være rimelig enkelt å erstatte hva gjelder kvalitet.

Mulig noen kanskje synes jeg er vell positiv i min gjennomgang av dagens lag, men ser vi på fjorårets synes jeg det ser mye bedre ut nå.  Dersom vi får hentet en høyre back/ving, sentralt midtbane og spiss synes jeg laget begynner å se farlig ut. Dette laget har potensiale til å henge med i play off kampen!!

Hva mener Dere andre leeds-brødre?

Marching on together.
« Siste redigering: August 11, 2012, 19:35:52 av Solberg »

Leedsfan

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #1 på: August 11, 2012, 20:08:45 »
Jeg synes du er ganske spot-on.. Hvis vi klarer å bli kvitt fringe-spillerne våre og erstatte de med forsterkninger så synes jeg det ser veldig bra ut.

Warnock er heldigvis mer glad i kvalitet enn kvantitet som forgjengeren..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Solberg

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #2 på: August 11, 2012, 20:14:01 »
Ja er helt enig i det. Spillerne Warnock har signert er alle gode nok for benken. Grayson henta flere spillere som ikke var god nok for benken, og som i tillegg knapt nok var på benken. En helt absurd transfer politikk. Ingen av de vi har hentet er store navn, men Varney, Norris, Drury, Diouf, Green og Pearce har bevist noe på championship nivå. Kenny har bevist i pl at han holder høyt nivå, og Austin er spennende

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #3 på: August 11, 2012, 20:31:34 »
Enig med deg Solberg, eneste minuset fra forrige sesong er kanskje Snoddy, spent på om Varney fyller det hullet, det tror jeg han gjør :)

Tom S

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #4 på: August 11, 2012, 20:34:33 »
Dette blir bra!
Eg har trua ;)

COME ON LEEDS !!

HåvardK

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #5 på: August 11, 2012, 20:37:03 »
Dette blir bra!
Eg har trua ;)


Bra noe er stabilt, Tom!  ;D

bjoggis

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #6 på: August 11, 2012, 21:16:06 »
Du glemte Kisnorbo som også kan være med på å kjempe om midtstopperplassen.

Jeg syns ikke vi skal hente verken høyreback eller sentral midtbane. Det eneste vi trenger nå er en spiss, føler jeg..da er stallen komplett!  :)

Du er kanskje optimistisk, men du er ikke den eneste!

sportcarl1

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #7 på: August 11, 2012, 22:54:00 »
Warnock var tydlig redan i våras att han skulle byta ut det meta i laget och få in attitydsspelare som verkligen vill vinna och klarar att spela under press som det kan innebära på ER, nu är det upp till bevis, ligacupmatchen verkar lovande och bättre än föregående år mot Bradford, på lördag kommer verkligen ett test mot Wolves, förra årets premiär mot S-ton vek vi ner oss totalt
 

DanskLeedsGut

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #8 på: August 12, 2012, 00:58:32 »
Synes at vi ser en del stærkere ud i år... På keeper-posten har vi Kenny, som NW kender alt til... Han er i mine øjne bedre end Lonergan.

Peltier, Pearce og Drury er forstærkninger i vores skrøbelige forsvar

Austin glæder jeg mig meget til sammen med Varney... Og så håber jeg at McC fortsætter... Og at Luci kommer igang...

Premier League, here we come!
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Trond90

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #9 på: August 12, 2012, 01:41:48 »
Start 11`ern ser bedre ut nå kontra i fjor, men hvis vi skal selge Pugh og Rodgers så er jeg litt bekymra. Hvis vi får skader så har vi nesten bare juniorer og hive innpå.. så jeg mener stallen er litt for tynn per dags dato. Og signeringen av Diouf.. huff.. fyren skulle hatt pryl så vi sier her jeg kommer fra :) men in Warnock we trust  ;)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

mac_gyver

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #10 på: August 12, 2012, 04:19:00 »
We're going up!!!!!!!!!!!!!!! SUPER LEEEEEEEDS!
Pride of Yorkshire

Kato

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #11 på: August 12, 2012, 07:14:21 »
Vi trenger definitivt forsterkninger på topp, før vi snakker om noe som helst
 

sportcarl1

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #12 på: August 12, 2012, 08:24:17 »
Start 11`ern ser bedre ut nå kontra i fjor, men hvis vi skal selge Pugh og Rodgers så er jeg litt bekymra. Hvis vi får skader så har vi nesten bare juniorer og hive innpå.. så jeg mener stallen er litt for tynn per dags dato. Og signeringen av Diouf.. huff.. fyren skulle hatt pryl så vi sier her jeg kommer fra :) men in Warnock we trust  ;)
truppen är inte för tunn utan är på närmare 30 man, pugh och rogers säljs(och förhoppningsvis connolly,nunez och paynter) för att bana väg för nya spelare antagligen mindre antal nya spelare men med mer kvalité,
 

RoarG

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #13 på: August 12, 2012, 12:17:53 »
Kampen mot Wolves vil gi en pekepinn på hvor det bærer hen. Vinner vi den kampen, vil jeg støtte trådforfatters konklusjon. Vi trenger nok minst en spiller til fremover på banen. Poleon er nok for fersk på dette nivået for å være en seriøs back up for spissene våre dersom de skulle bli skadd. Vi må for all del unngå en ny signering a la Paynter.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

marve

Sv: Nåværende lag vs forrige sesongs lag
« Svar #14 på: August 12, 2012, 12:35:09 »
Kampen mot Wolves vil gi en pekepinn på hvor det bærer hen. Vinner vi den kampen, vil jeg støtte trådforfatters konklusjon. Vi trenger nok minst en spiller til fremover på banen. Poleon er nok for fersk på dette nivået for å være en seriøs back up for spissene våre dersom de skulle bli skadd. Vi må for all del unngå en ny signering a la Paynter.
Enig kampen mot wolves vill vise oss sånn omtrent hvor langt vi har  kommet med prosjektet nye leeds u.
Enige vi roarG  ;D ;D ;)