Skrevet av Emne: Re-signert spiller: Sam Byram  (Lest 240668 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #270 på: Desember 10, 2013, 19:52:17 »
Hmm...

West Yorkshire Sport ‏@WYSDaily  8m  
#lufc Sam Byram is confident the injection to reduce the swelling around his hip will prevent the need for an op. "I feel F***er each day."


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #271 på: Desember 10, 2013, 23:15:47 »
Hmm...

West Yorkshire Sport ‏@WYSDaily  8m  
#lufc Sam Byram is confident the injection to reduce the swelling around his hip will prevent the need for an op. "I feel F***er each day."




...ble litt beroliget etter å ha lest dette utdraget fra radio-intervjuet:
(ingen ny skade, stadig snakk om sommerens greie...)

Byram hoping to avoid operation following return
 



Leeds United defender Sam Byram says he is hoping to get a run of games in the first team after returning to the starting line-up against Watford at the weekend and he is hoping he will not need an operation on the troublesome hip injury that sidelined him for five months.

Saturday was Byram`s first start since suffering a thigh injury in the game at Huddersfield Town towards the end of October and the youngster, who has made just eight appearances this season because of injury, is hoping to get his match fitness back with a run of games in the first team.

Speaking on BBC Radio Leeds, Byram said, "Injury wise I am absolutely fine. I have no pain and no problems for the past five weeks. I have been doing extra training and working in the gym to make me stronger.

"To get match fit you need to play matches. I can train hard but nothing compares to being match fit and I think it will take a few games to get back to last season`s fitness.

"Hopefully I can now get a run of games and be back to my normal self.

"I had the injection about six weeks ago to try to avoid an operation and get rid of swelling around my hip joint and I am feeling really good. Touchwood, I will avoid needing an operation."

The 20-year-old enjoyed a meteoric rise in the Leeds first team last season after coming through the clubs academy system. After enjoying a successful pre-season, Byram was thrown in on the first day of the season in the League Cup tie with Shrewsbury Town following an injury to Tom Lees.

Byram never looked back, making 53 consecutive appearances for Leeds before suffering a hip injury during the warm up for the penultimate game of the season against Brighton and Hove Albion at Elland Road.

His form over the season saw him scoop all the main awards at the clubs player of the year night and he showed his ability and versatility by also picking up the clubs goal of the year for 2012 for his strike in the win over Oxford United in the League Cup, his first goal for the club.

Byram returned to the starting eleven last Saturday following an injury to Tom Lees and it is still unclear whether Lees will be fit for the trip to Doncaster Rovers this weekend.



Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=341480#ixzz2n73Wtxe2
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

p0ndus

  • Gjest
Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #272 på: Desember 11, 2013, 18:03:36 »
Håper bare ikke at dette blir en av de historiene der en lovende spiller aldri helt kommer tilbake til storform etter skade. Og /eller at han går og pådrar seg småskader og slik siger ut av laget, sakte men sikkert... Hugs; han har jo tross alt bare EN sesong sesong på beltet. Lovende? Ja. Har han besvist? Jau, jeg vil påstå det. Men er han en frelser? Nei. Ikke enda, i alle fall :-)

Jeg kjenner meg bare bekymret av at han overpresterte forrige sesong, og at forventningene gjerne er noe for høye for årets sesong. Han var jo trossalt, i mine øyne, en "fargeklatt" (ungt talent fra eget akademi) i en ellers så grå sesong.

Uansett, velkommen tilbake! Det mener jeg virkelig. Håper alle frykter blir grust i støvlene!! :-)

Deler definitivt dine bekymringer. Måtte våre bekymringer aldri bli realitet.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #274 på: Desember 21, 2013, 11:09:28 »
Championship Norge today:

"Championship Norge klemmer til med en litt annerledes julekalender. Istedenfor konkurranser eller godteri, skal de 24.største talentene i Championship kåres. For å være en del av vurderingen må spilleren være født i 1992 eller senere. Spilleren må samtidig være eid av en av klubbene som spiller i Championship. Det vil si at lånespillere som for eksempel Jesse Lingard og Nick Powell ikke er en del av kåringen. For hver dag frem til julaften vil en ny spiller bli presentert.

4.plass:
Navn: Samuel Mark Byram
Alder: 20 år (16.09.1993)
Posisjon: Høyreback/Ving
Klubb: Leeds United
Kamper/Mål: 7/0 (Tre av kampene som innbytter)


Sam Byram har hatt en skuffende høst, men er utvilsomt en av ligaens beste spillere når han er frisk.
I fjor vår var Sam Byram bare et navn enkelte av oss hadde såvidt lagt merke til på Football Manager, eller som Leeds-supportere hadde lest om i forbindelse med U18 og reservelagskamper. I løpet av forrige sesong ble han derimot et av de heteste navnene i hele Championship. Mye har forandret seg for den unge Leeds-spilleren, men foreløpig virker det som om han holder føttene godt plantet på jorda. Byram ble født i Essex, men flyttet tidlig til Yorkshire hvor han gikk på skole i både Haxby og York. Da han var ni år gammel spilte han for Leeds Uniteds U9-lag, men der falt han ut. Han kom senere inn i klubben igjen da han var elleve år gammel og har vært i klubben siden den gang. På slutten av fjorårets sesong fikk han endelig en profesjonell kontrakt hos United. Foran forrige sesong fikk han sjansen til å vise seg frem i en treningskamp mot byrival Farsley Celtic. Han fikk spille en hel omgang i den kampen og etter det har han bare blitt bedre og bedre. Hans første scoring for førstelaget kom i treningskampen mot Preston North End og på den tiden begynte det å gå opp for folk at man kanskje hadde et nytt stjerneskudd på gang.

Forrige sesong måtte lagene i Championship starte sesongen med første runde i ligacupen. Dette viste seg å være en meget bra mulighet for Byram. Han startet cupkampen mot Shrewsbury Town og gjorde sine saker meget bra. Faktisk imponerte han såpass mye at han fikk starte i sesongåpningen hjemme mot Wolverhampton Wanderers. Foran 23 745 tilskuere viste han seg frem på best mulig måte og det gikk ikke lenge før de trofaste supporterne på Elland Road lagde vitser som denne:

“Breaking News: Leeds debutant Sam Byram has been arrested by Police after a search where they found Matt Jarvis in his back pocket”

I løpet av sesongen ble Sam Byram den store helten blant Leeds-fansen. Han startet totalt 53 kamper for hvittrøyene og scoret fire mål. I ligaen gikk han bare glipp av to kamper gjennom hele sesongen. Etter sesongslutt tok han hjem så og si alt som gikk an å vinne på diverse sesongkåringer i regi av både klubb og lokalmedia. Han ble også kalt opp til Englands tropp til U20-VM, men måtte melde forfall på grunn av en hofteskade. Denne skaden har dessverre ødelagt årets sesong også. Byram har nesten ikke fått vist seg frem i løpet av 2013/14-sesongen. Det er skikkelig dumt, ettersom en Byram i form er rett og slett en fryd for øyet. Hans spillestil minner faktisk litt om Gareth Bale, noe de fleste som har sett han spille kan skrive under på. Forhåpentligvis kan han komme tilbake til sitt beste innen kort tid, for da er han utvilsomt en av ligaens beste spillere."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #275 på: Desember 21, 2013, 12:18:23 »
Og hvem tror dere stikker av med pallplasseringene?

Gufrias

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #276 på: Desember 21, 2013, 13:03:58 »
Will Hughes, Tom Ince og Danny Ings
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #277 på: Desember 21, 2013, 13:30:12 »
Will Hughes, Tom Ince og Danny Ings

Dette tror jeg er 100 % spot on. Drister meg til å tippe denne rekkefølgen: 1. Ince 2. Hughes 3. Ings

Utfordrere:  Liam Moore, Alex Mowatt!!!
Jon R.

TK20

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #278 på: Desember 21, 2013, 13:35:07 »
Will Hughes, Tom Ince og Danny Ings

Dette tror jeg er 100 % spot on. Drister meg til å tippe denne rekkefølgen: 1. Ince 2. Hughes 3. Ings

Utfordrere:  Liam Moore, Alex Mowatt!!!

Tipper 1. Hughes 2. Ince 3. Ings

MattaOneAndOnly

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #279 på: Desember 21, 2013, 14:27:08 »
Will Hughes, Tom Ince og Danny Ings

Dette tror jeg er 100 % spot on. Drister meg til å tippe denne rekkefølgen: 1. Ince 2. Hughes 3. Ings

Utfordrere:  Liam Moore, Alex Mowatt!!!

Mowatt er allerede på listen med en fin fin 7.plass.
Always white!
Twitter: @MattaOneAndOnly

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #280 på: Februar 26, 2014, 19:07:13 »
Noen som kan opplyse meg om hvorfor Byram ikke var med i troppen mot Middlesbro?
Jon R.

Sydhagen

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #281 på: Februar 26, 2014, 19:08:57 »
Noen som kan opplyse meg om hvorfor Byram ikke var med i troppen mot Middlesbro?
Skade
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #282 på: Februar 26, 2014, 19:09:54 »
Noen som kan opplyse meg om hvorfor Byram ikke var med i troppen mot Middlesbro?
Skade
Kroppsdel? Alvorlig?
Jon R.

Sydhagen

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #283 på: Februar 26, 2014, 19:14:52 »
Han var usikker før kamp, så sikkert ikke noe alvorlig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #284 på: Februar 26, 2014, 19:15:20 »
Han var usikker før kamp, så sikkert ikke noe alvorlig.

Ok. Takk for info.  :)
Jon R.

Gufrias

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #285 på: Februar 26, 2014, 20:13:49 »
Hadde visst trøbbel med en hamstring.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #286 på: Februar 26, 2014, 20:23:49 »
Hadde visst trøbbel med en hamstring.
Oj! Man skal ha respekt for mannevonde gnagere!  :o
Jon R.

lojosang

Sv: Re: Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #287 på: Februar 26, 2014, 22:10:30 »
Hadde visst trøbbel med en hamstring.
Oj! Man skal ha respekt for mannevonde gnagere!  :o

Nei, svenskehandelskade.
- Leif Olav

Gufrias

Sv: Re: Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #288 på: Februar 27, 2014, 15:45:46 »
Hadde visst trøbbel med en hamstring.
Oj! Man skal ha respekt for mannevonde gnagere!  :o

Nei, svenskehandelskade.
Det skal oversettes fra engelsk, grabbar. Hamstring = Skinketråd.
Gnagsår i rørleggersprekken grunnet overdreven bruk av vovet undertøy, altså.
Hekta på Leeds siden 1974

lojosang

Sv: Re: Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #289 på: Februar 27, 2014, 16:20:09 »
Hadde visst trøbbel med en hamstring.
Oj! Man skal ha respekt for mannevonde gnagere!  :o

Nei, svenskehandelskade.
Det skal oversettes fra engelsk, grabbar. Hamstring = Skinketråd.
Gnagsår i rørleggersprekken grunnet overdreven bruk av vovet undertøy, altså.

 ;D
- Leif Olav

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #291 på: Mars 26, 2014, 08:55:17 »
Byram er ett av de største backtalentene i England.
Sier seg selv at han er i Championship på lånt tid.
For Leeds gjelder det å enten rykke opp, eller miste ett talent som Byram.
marching on together,
derudaf forever...

Sydhagen

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #292 på: Mars 26, 2014, 08:56:56 »
Southampton på jakt:

http://www.sportsmole.co.uk/football/southampton/transfer-talk/news/saints-line-up-byram-move_146255.html



Forstår godt viss han drar til Southampton, en klubb som er kjent for å dra frem gode talenter.
I Leeds har han, helt uforståelig, fått lite med sjanser denne sesongen...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #293 på: Mars 28, 2014, 12:58:10 »
Southampton på jakt:

http://www.sportsmole.co.uk/football/southampton/transfer-talk/news/saints-line-up-byram-move_146255.html



Forstår godt viss han drar til Southampton, en klubb som er kjent for å dra frem gode talenter.
I Leeds har han, helt uforståelig, fått lite med sjanser denne sesongen...
Leeds er jo et råttent kadaver. Forståelig at gribbene forsyner seg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #294 på: April 07, 2014, 17:08:18 »
Ute med "hamstering" skade mot Watford.  :(
Jon R.

Woody

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #295 på: April 07, 2014, 17:47:58 »
Ute med "hamstering" skade mot Watford.  :(

Da er ein skuffande sesong over for både Sam og sikkert oss fans og som venta oss mykje etter ein strålande fjorårsesong :(
LIFE IS LEEDS

sportcarl1

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #296 på: April 07, 2014, 18:21:44 »
Ute med "hamstering" skade mot Watford.  :(

Da er ein skuffande sesong over for både Sam og sikkert oss fans og som venta oss mykje etter ein strålande fjorårsesong :(
här har vi säkert en stor förklaring varför denna säsong kommer bli sämre än förra, sam är en nyckelspelare och han har inte kunnat göra sig rättvisa under hela säsongen,
 

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #299 på: Juli 15, 2014, 00:29:19 »
Inne i en god preseason:

Leeds United Italia
@markcarter376 @Carlitoswayne @Hotshotscott87 @sport_simon for what i saw he is ok and our best player

Mye skryt for Byram. Flere nevner ham som en av de beste i kampene.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973