Skrevet av Emne: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00  (Lest 52725 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ArneS



Førstkommende lørdag møter vi Peterborough United på London Road klokken 16.00 norsk tid!

Her har vi 2 seire å forsvare fra forrige sesong.  Borteseieren satt langt inne, mens vi hadde uvanlig god kontroll hjemme.

I andre kamp 2011-12 ble det seier 4-1 på hjemmebane 14. april:
Ingen match report på www.leedsunited.com av en eller annen grunn.....
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,19097.0.html

I første kamp 2011-12 ble det seier 3-2 på bortebane 22. oktober:
http://www.leedsunited.com/matchreport/20111022/peterborough-2-leeds-3_2247678_57705
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=18461.0

I andre kamp 2008-09 ble det seier 3-1 på hjemmebane 24. januar:
http://www.leedsunited.com/matchreport/20090124/leeds-3-peterborough-1_2247678_45379
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,11686.0.html

I første kamp 2008-09 ble det tap 0-2 på bortebane 4. oktober:
http://www.leedsunited.com/matchreport/20081004/peterborough-2-leeds-0_2247678_44034
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11087.0



Overall Record: 9  6-0-3  19-12
- Home: 3-0-0 10-3
- Away: 3-0-3 9-9


http://www.theposh.com/page/Home/
http://en.wikipedia.org/wiki/Peterborough_United_F.C.
Den 17. mann

ArneS

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #1 på: August 24, 2012, 19:24:43 »
P E T E R B O R O U G H    T R I V I A

Peterborough er en Unitary Authority, og dermed bare delvis tilknyttet Cambridgeshire.
Stasjonen i byen er et viktig jernbaneknutepunkt, bl.a mellom Stansted og Leeds.
Byen er gammel, med arkeologiske utgravinger fra bronsealderen.  Romerne hadde fort her.  Originalt het byen Medeshamstede.  Allerede på 1100-tallet skrev munker The Peterborough Chronicle – en historie om England etter erobringen av Normannerne.
Peterborough Cathedral ble påbegynt i 1118 og ferdigstilt i 1375.  Katedralen er avbildet på utsmykningene på fasaden til Royal Albert Hall.
Gjennom hele 1900-tallet var Peterborough Englands viktigste produsent av murstein.
Det bor ca 156.000 i Peterborough, og befolkningen økte med nesten 50% mellom 1971 og 1991. 
Telefonkoden er 01733.
Gjennomsnittslønnen er lavere enn i UK, med kun £9,77 pr time
Med utgangspunkt i River Nene og en egen sidekanal, er byen knyttet til Grand Union Canal.
Byen har et 80km nettverk av gang og sykkelveier.
Foruten fotball har byen lag som konkurrerer innenfor Rugby, Cricket, Roing, Landhockey, Ishockey. Friidrett, samt amerikansk og australsk fotball.

Peterborugh Evening Telegraph melder i dag at en advokatspire stjal for over £8.000 i en lokal butikk.  Det er også den 35. Peterborough Beer Festival denne helgen.  Forvent dritings eller fraværende hjemmesupportere...

Innbyggerne kalles peterborians, og noen kjente eksempler er:
Sir Henry Royce (Rolls-Royce), William Cecil, Andy Bell (Erasure), Ernie Wise (komiker).

Peterborough er vennskapsby med:  Alcalá de Henares (Spania), Bourges (Frankrike), Forli (Italia), Viersen (Tyskland) og Vinnytsia (Ukraina).



Peterborugh United FC – The Posh ble stiftet så sent som i 1934.  Klubben ble med i Football League i 1960 da de erstattet Gateshead.  Klubben har alltid spilt kampene sine på London Road stadium, som tar 15.600 tilskuere - ganske nøyaktig 10% av innbyggertallet i Peterborough.  Tilskuerrekorden er 30.096 mot Swansea i 1965.
Klubben rykket opp på 2. nivå for første gang i 1992.  Det var nære på også i 1978, men da måtte man slå Wrexham borte i siste kamp for å stjele opprykket fra Preston NE.  Kampen endte 0-0, og er også kjent for at det faktisk kom 2000 PNE-fans til kampen for å heie på Wrexham!
Klubbens største suksess var sesongen 1992-1993, og da i ligacupen.  Wimbledon, Newcastle og Liverpool ble slått i tur og orden før man tapte for Middlesbrough etter omkamp i kvartfinalen. Denne sesongen endte klubben på 10. plass på nivå 2 – deres beste plassering så langt.
Kallenavnet the Posh er faktisk eldre enn klubben.  Det stammer fra 1921 da manageren for Fletton United averterte etter posh players til laget sitt.  Fletton United endret senere navn til Peterborough & Fletton United, før klubben gikk konkurs i 1932.  Etter to år ble så Peterborough United FC dannet, og er dermed den tredje klubben som bruker det samme kallenavnet.
Jeg har følelsen av at vi har møtt Peterborough ofte de siste årene, men grunnet usynkroniserte opp og nedrykk er det faktisk bare i forrige sesong og i 08/09 de siste årene.  Var for øvrig på tribunen på ER da vi slo dem i januar 2009.

Peterborough United har rekorden for flest mål scoret i en sesong.
I 1960/1961 scoret laget hele 134 ganger i division 4!
Samme sesong scoret Terry Bly 52 mål, og har fortsatt rekorden.
Største seier er 9-1 over Barnet borte.

Største overgangssum mottatt:  £2,5 mill med trapp opp til £3,2 mill fra Brighton for Craig Mackail-Smith.
Største overgangssum betalt:  £500.000 for Gabriel Zakuani (Fulham 2009) og Ryan Bennett (Grimsby 2010)

Klubbens hovedrivaler er Cambridge United og Northampton Town.

Dagens manager er Darren Farguson, som er inne i sin andre periode.
Tidligere managere (mest kjent med røde drakter):Mark Wright og Mark Lawrenson.  Ron Atkinson var faktisk manager her i 1 måned i 2006.

Ikke flust av kjente spillere som har vært innom Peterborough, men her er noen:
Adam Clayton, Leon Constantine.

David Seaman, Matthew Etherington, Jimmy Bullard, Simon Davies, Peter Eustace, Darren Ferguson, Zat Knight, David Pleat, Jimmy Quinn, Guy Whittingham, Trevor Whymark.
Den 17. mann

auren

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #2 på: August 24, 2012, 19:29:57 »
Skal si oss godt fornøyd med 1 poeng i denne vanskelige bortekampen. Ligaåpningen denne sesongen er en av de tøffeste på lang, lang tid. Og med en såpass ny tropp så vil nok både prestasjoner og poengfangst variere.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsgutt

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #3 på: August 24, 2012, 21:04:21 »
Skal vi ha mål som topp 6, så skal vi slå lag som Peterborough.

3p SKAL vi ha, og 3p tror jeg vi skaffer.

Litt usikker hvordan laget kommer til å svar, men jeg håper dt blir bra..... Peterborough skal sikkert vise seg fram for publikum etter at de har hatt ein dårlig start

« Siste redigering: August 24, 2012, 21:10:46 av Leeds1996 »

Tom S

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #4 på: August 24, 2012, 21:50:21 »
Her må vi ta mål av oss til å hanke inn fulle pott.
Det vert nødvendigvis ikkje enkelt, men er ikkje fornøgd med mindre enn 3p.
COME ON LEEDS !!

auren

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #5 på: August 24, 2012, 21:54:02 »
Min førsteellever:

Kenny - Peltier, Lees, Pearce, Drury - Diouf, Norris, Austin, Varney - McCormack, Becchio


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rd1

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #6 på: August 24, 2012, 21:57:18 »
Min førsteellever:

Kenny - Peltier, Lees, Pearce, Drury - Diouf, Norris, Austin, Varney - McCormack, Becchio


auren

Kantene våre er ikke hva vi hadde for et år siden.... Sukk....
"Who needs Cantona??"

Gufrias

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #7 på: August 24, 2012, 23:37:58 »
Min førsteellever:

Kenny - Peltier, Lees, Pearce, Drury - Diouf, Norris, Austin, Varney - McCormack, Becchio


auren
White i stedet for Varney.
Hekta på Leeds siden 1974

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #8 på: August 24, 2012, 23:52:00 »
Varney har skuffet meg mest av de nye !
Pontus ❤

LEO

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #9 på: August 25, 2012, 00:06:49 »
Hva med å prøve ungutten Poledon istedenfor Varney
 

Kickthemdown

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #10 på: August 25, 2012, 00:21:22 »
Skal vi ha mål som topp 6, så skal vi slå lag som Peterborough.

3p SKAL vi ha, og 3p tror jeg vi skaffer.

Litt usikker hvordan laget kommer til å svar, men jeg håper dt blir bra..... Peterborough skal sikkert vise seg fram for publikum etter at de har hatt ein dårlig start


P.d.d er det vanvittig naivt å tro at vi er gode nok til å komme topp 6... Holder vi grei avstand til nedrykk så skal jeg være fornøyd utfra forutsetningene...


bjoggis

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #11 på: August 25, 2012, 02:30:07 »
Skjønner ikke hvorfor man skal dømme de nye signeringene etter det er spilt to kamper. Alle trenger jo litt tid..

DenHviteYeboah

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #12 på: August 25, 2012, 09:10:51 »
Skjønner ikke hvorfor man skal dømme de nye signeringene etter det er spilt to kamper. Alle trenger jo litt tid..
Nå kan det jo hende at folk har fulgt med tidligere..?Vi har jo sett disse spillerne før i annen drakt...når de har hatt et middels nivå der, hvorfor skal de plutselig bli gode i hvit drakt?Vente på at de skal bli gode..?som å sitte å vente på at en gyngehest skal begynne å gå.... ;D

Leedsfan

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #13 på: August 25, 2012, 09:12:02 »
Det blir en spennende kamp i dag. Vinner vi så blusser optimismen opp igjen, taper vi så kommer hylekoret på banen for full hals og blir det uavgjort så er det status quo.

Jeg må innrømme at jeg er fornøyd med uavgjort.

Når man ser på terminlista i år så ser jeg bare tøffe kamper, ikkje bra!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

MrK

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #14 på: August 25, 2012, 10:30:22 »
Etter å ha sett to kamper live så har Varney så langt vært skuffende. Ã…rsak til to baklengs mot Bpool. Byram fikk ikke hjelp, men so far er han en av NW gutter. Byram blir nok benket idag etter en svimmel opplevelse sist, litt heit en periode mot Wolves og overspillt mot Bpool. Midtbanen ble overspilt mot Bpool og savnet av Green var stort, håper han ikke blir altfor lenge ute. Austin trenger hjelp midt i banen da tempoet er noe annet enn TL. Har håp om seier idag men da må midtbanen fungere og at vi ikke bare poler mot Becchio, som har, hittil i to kamper, stusset videre......og der er det ingen. Håper en 4-4-2 oppstilling der Ross stikker på Becchios stusser, hvis det er slikvi skal såille. Bytt gjerne Varney med Diouf eller Poleon - tror ikke det skjer men Diouf tar ned tempo og roer ballen, ikke alle vi spiller med har den evnen. I tillegg hater motstanderne han....dirty Leeds lever! Buinga i Blackpool var enorm;-)

He's El Hadji Diouf and he spits when he wants sang Leeds fansen!

God match gutter, har troen på 3 poeng - MOT!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

LEO

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #15 på: August 25, 2012, 11:09:57 »
Ser at "ekspertene i leeds" setter opp sannsynlig lag med White på v.b. og Byram/Varney på kantene.

Det kan vel ikke være mulig.  Hvis riktig da er jeg virkelig bekymret.

Inn med Drury som v.b. og flytt White opp.    Diuff må starte.

Det betyr at mitt forslag er at Byram og Varney hviler.
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #16 på: August 25, 2012, 11:11:33 »
Etter å ha sett to kamper live så har Varney så langt vært skuffende. Ã…rsak til to baklengs mot Bpool. Byram fikk ikke hjelp, men so far er han en av NW gutter. Byram blir nok benket idag etter en svimmel opplevelse sist, litt heit en periode mot Wolves og overspillt mot Bpool. Midtbanen ble overspilt mot Bpool og savnet av Green var stort, håper han ikke blir altfor lenge ute. Austin trenger hjelp midt i banen da tempoet er noe annet enn TL. Har håp om seier idag men da må midtbanen fungere og at vi ikke bare poler mot Becchio, som har, hittil i to kamper, stusset videre......og der er det ingen. Håper en 4-4-2 oppstilling der Ross stikker på Becchios stusser, hvis det er slikvi skal såille. Bytt gjerne Varney med Diouf eller Poleon - tror ikke det skjer men Diouf tar ned tempo og roer ballen, ikke alle vi spiller med har den evnen. I tillegg hater motstanderne han....dirty Leeds lever! Buinga i Blackpool var enorm;-)

He's El Hadji Diouf and he spits when he wants sang Leeds fansen!

God match gutter, har troen på 3 poeng - MOT!

Har også tro på tre og skulle gjerne sett at Poleonpropell var med i dagens tropp, tror han kan komme inn og gjøre en forskjell i slutten om behov...og MOT!

ollan

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #17 på: August 25, 2012, 11:27:18 »
Håper Poleon inn for Varney. regner med vi må slite voldsomt for poengene her og satser på 1-2 slutt 8)
Ollan

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #18 på: August 25, 2012, 11:48:57 »
Dette blir etter all sansynlighet en kamp der vi får slite for poengene. Peterborough står med to strake tap og er "desperate" etter å vise hjemmefansen at de kan bedre.

Og så ledes de av Fergie jr. Det hadde vært så godt å sette han på plass også denne gangen. Han var passe sur etter fjorårets kamp, mener jeg å huske.  :)

Jeg har tro på poeng, men jeg er langt ifra overbevist om at det blir tre.
Super Leeds since 1968

Leedsulf

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #19 på: August 25, 2012, 11:53:08 »
Dette blir etter all sansynlighet en kamp der vi får slite for poengene. Peterborough står med to strake tap og er "desperate" etter å vise hjemmefansen at de kan bedre.

Og så ledes de av Fergie jr. Det hadde vært så godt å sette han på plass også denne gangen. Han var passe sur etter fjorårets kamp, mener jeg å huske.  :)

Jeg har tro på poeng, men jeg er langt ifra overbevist om at det blir tre.

http://www.youtube.com/watch?v=qMBJ8LpF8N8

:D

DenHviteYeboah

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #20 på: August 25, 2012, 12:20:59 »
Dette blir etter all sansynlighet en kamp der vi får slite for poengene. Peterborough står med to strake tap og er "desperate" etter å vise hjemmefansen at de kan bedre.

Og så ledes de av Fergie jr. Det hadde vært så godt å sette han på plass også denne gangen. Han var passe sur etter fjorårets kamp, mener jeg å huske.  :)

Jeg har tro på poeng, men jeg er langt ifra overbevist om at det blir tre.

http://www.youtube.com/watch?v=qMBJ8LpF8N8

:D
Leste på nettet at Fergie jr har bedt spillerne "dø" for å vinne denne kampen....da taper vi vel... >:(

Frode

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #21 på: August 25, 2012, 12:47:17 »
Den endeløse nedturen vi har vært utsatt for de siste årene har satt seg i ryggmargen. Etter kampen mot Wolves var jeg betinget optimist, selv om Norris var usynlig og midtbanen generelt manglet tempo og "flair." Likevel, vi viste guts og vant fortjent. Så taper vi ikke bare mot B.pool, vi blir totalt rundspilt og ydmyket. Og med det goodbye til den forsiktige optimismen. Tror dessverre vi taper i dag. Faen, hvorfor ble jeg heller ikke hekta på synkronsvømming i mine guttedager tidlig på syttitallet.
 

lojosang

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #22 på: August 25, 2012, 12:51:05 »
Dette blir etter all sansynlighet en kamp der vi får slite for poengene. Peterborough står med to strake tap og er "desperate" etter å vise hjemmefansen at de kan bedre.

Og så ledes de av Fergie jr. Det hadde vært så godt å sette han på plass også denne gangen. Han var passe sur etter fjorårets kamp, mener jeg å huske.  :)

Jeg har tro på poeng, men jeg er langt ifra overbevist om at det blir tre.

http://www.youtube.com/watch?v=qMBJ8LpF8N8

:D
Leste på nettet at Fergie jr har bedt spillerne "dø" for å vinne denne kampen....da taper vi vel... >:(

Ikke hvis de dør i første omgang.
- Leif Olav

RoarG

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #23 på: August 25, 2012, 12:58:00 »
Posh er ingen match for Super-Leeds. Vi vinner enkelt og greit 3-1 ;D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Frode

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #24 på: August 25, 2012, 13:02:42 »
Posh er ingen match for Super-Leeds. Vi vinner enkelt og greit 3-1 ;D.
Da så.
 

testo

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #25 på: August 25, 2012, 13:35:36 »
Noen som vet om det er mulig å høre LUTV fra iPhone eller andre muligheter , hadde vært konge å få til når man ligger å kjeder seg på stranda i Ayia Napa med et par kalde :D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

ollan

Noen som vet om det er mulig å høre LUTV fra iPhone eller andre muligheter , hadde vært konge å få til når man ligger å kjeder seg på stranda i Ayia Napa med et par kalde :D
ikke LUTV, men ustream via linkene på facebook funker stort sett på ifonen

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

testo

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #27 på: August 25, 2012, 14:56:27 »
Noen som vet om det er mulig å høre LUTV fra iPhone eller andre muligheter , hadde vært konge å få til når man ligger å kjeder seg på stranda i Ayia Napa med et par kalde :D
ikke LUTV, men ustream via linkene på facebook funker stort sett på ifonen

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Tank's mate. I'll try....
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #28 på: August 25, 2012, 15:12:39 »

Thom Kirwin ‏@Thomkirwin
Unconfirmed team news #lufc Kenny, Peltier, Lees, Pearce, Drury, Diouf, Austin, Norris, Varney, McCormack, Becchio

HåvardK

Sv: Kamp vs Peterborough United, London Road lørdag 25.8.12 kl16:00
« Svar #29 på: August 25, 2012, 15:13:55 »

Thom Kirwin ‏@Thomkirwin
Unconfirmed team news #lufc Kenny, Peltier, Lees, Pearce, Drury, Diouf, Austin, Norris, Varney, McCormack, Becchio

White ut, noe jeg godt kan forstå. Varney bør imidlertid begynne å vise seg fram nå.