Er vi på vei mot ny administrasjon

Started by h.b, August 31, 2012, 10:32:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Ting tyder på det. Ikke penger til nye spillere. Rykter om ny administrasjon hvis Bates ikke får solgt klubben.

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

Quote from: h.b on August 31, 2012, 10:32:59
Ting tyder på det. Ikke penger til nye spillere. Rykter om ny administrasjon hvis Bates ikke får solgt klubben.

Hvis du tror Bates vil risikere å gå glipp av en kjøpesum som ryktes å være mellom £40-60 mill så kan det så være.

...men jeg tror ikke B ates er senil nok til å ta sjansen på det   :)

PS! Ehh, sorry Håkon, det var jo det samme som du skreiv ;) (han unngår å risikere å tape summen ved et salg ved nettopp ... å selge ;) )
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

Kanskje. Men han sipper kanskje et rettsig skritt mot ham ved å heller  a klubben gå i administrasjon igjen. Og deretter å hvitvaske klubben ved å kjøpe den på nytt

RoarG

Quote from: h.b on August 31, 2012, 10:57:26
Kanskje. Men han sipper kanskje et rettsig skritt mot ham ved å heller  a klubben gå i administrasjon igjen. Og deretter å hvitvaske klubben ved å kjøpe den på nytt
Alderen taler vel i mot en slik fremgangsmåte? Ting tar tid, og det kan være vi blir reddet av biologien.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

ingenting overrasker meg lengre..sånn det ligger an pr nå tror jeg 60/40 på at vi går mot en ny adm.
Da tror jeg også vår chairmans "work here is done".
Ups & Ups!!

martind

Quote from: h.b on August 31, 2012, 10:32:59

I det ene øyeblikket er han en grisk jævel, i det andre øyeblikket vil han tape en stor sum for å la klubben gå til administrasjon.... henger ikke på greip... har ingen tro på at dette går mot administrasjon... en ny administrasjon i klubben derimot sier vi ikke nei til :)
MOT!! We are Leeds!

Dorigo`s left foot

Tror nok det fins regler mot å kjøpe opp klubben sin etter admin gang etter gang. Dessuten så må FL gå litt i seg selv å se om Bates virkelig er "fit and proper person". Eneste han bryr seg om er han selv og forhåpentligvis Suzannah. Leeds er hans store melkeku.

Bates er jo som kjent svært ustabil, og man skal ikke se bort i fra at han tar med seg rubbel og bit nedenom og hjem dersom det blir skittenstøysvask mellom kjøpere/lust og Bates. Den mannen gir seg ALDRI uten kamp.

Asbjørn

Quote from: martind on August 31, 2012, 11:02:25
en ny administrasjon i klubben derimot sier vi ikke nei til :)

Nei, kjøperne kan jo sikre seg klubben langt billigere på den måten :)

Men man må huske den snuskete måten Bates fikk kreditorene til kun å godta ham som kjøper sist (noe i den duren). Men nå vil jo 'kjøperne' være blant de som vil ha krav opp mot ham :)

Uansett, for oss minst risky å slippe adm. Men absolutt kanskje billigere ja...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Quote from: Ød on August 31, 2012, 11:02:02
ingenting overrasker meg lengre..sånn det ligger an pr nå tror jeg 60/40 på at vi går mot en ny adm.
Da tror jeg også vår chairmans "work here is done".
Spørs om Bates vil ha ny administrasjon av Leeds som sitt siste ettermæle i Leeds, og i fotballverdenen ellers. Han har jo eid klubben i 7 år, og en ny administrasjon vil vel sette søkelys på hans måte å drive klubben på.
Vel så viktig: dersom en klubb blir satt under adminstrasjon, er det vel de som administrerer klubben som styrer klubbens økonomi? I så fall vil jo Bates miste råderetten over klubbens midler? Det er han vel ikke tjent med. Skjønner ikke at han ikke ser seg tjent med å selge til andre krefter nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

nord

Der sker altid noget spændende i LEEDS  ;D og nogen gange ser vi supportere spøgelser midt om dagen ;-)

fmtj

...skulle ikke forundre meg om vi er det......Bates, nå må noen som kan snakke deg til rette gripe inn!!!  >:(
Yeboahs vitne

RoarG

Quote from: fmtj on August 31, 2012, 11:55:53
...skulle ikke forundre meg om vi er det......Bates, nå må noen som kan snakke deg til rette gripe inn!!!  >:(
Det må bli Allah, i så fall...

B_Ød

Quote from: RoarG on August 31, 2012, 11:57:49
Quote from: fmtj on August 31, 2012, 11:55:53
Det må bli Allahn Clarke, i så fall...??
kanskje... ???
Ups & Ups!!

Dennis

Nei, men vi er i ferd med å få en ny administrasjon (forhåpentligvis).
Marching on together!

RoarG

Quote from: Mr Kaizer on August 31, 2012, 14:27:22
Men da blir det nåværende regimet maktesløse, ikke sant?

Dennis

Quote from: RoarG on August 31, 2012, 15:15:50

Vi får for Guds (eller Allahs, kanskje, avhengig av eier) IKKE håpe det!

Edit: Klare grunner...
Marching on together!

RoarG

Quote from: Mr Kaizer on August 31, 2012, 15:16:59
Quote from: RoarG on August 31, 2012, 15:15:50

Vi får for Guds (eller Allahs, kanskje, avhengig av eier) IKKE håpe det!
Vil du ikke at Bates blir maktesløs? Da kan vel administratorene finne en ny eier som evner å drifte klubben?

stian94

SJ

RoarG

Quote from: stian94 on August 31, 2012, 15:34:37
nei! det tror jeg ingen ting på
Ã...? Er ikke det jobben deres? Drifte klubben til den kan klare seg selv? Hvis den nåværende eieren ikke er i stand til det, plikter de vel å finne en eier som kan det?

Jon R

Quote from: Asbjørn on August 31, 2012, 11:07:38

Men man må huske den snuskete måten Bates fikk kreditorene til kun å godta ham som kjøper sist (noe i den duren). Men nå vil jo 'kjøperne' være blant de som vil ha krav opp mot ham :)

Ehhh. Det var nok ikke å bli satt under tvungen administrasjon Martin mente og "ikke sier nei til", Asbjørn.  Heller at vi ved en Takeover vil få en ny ledelse/ administrasjon. Det er jo noe vi alle ønsker veldkommen.   :)
Jon R.

sportcarl1

kan inte i min vildaste fantasi se att vi går mot administration/ konkurs, finns väl minst 20-30 klubbar som har sämre ekonomi än vi, sista årsredovisningen visade väl på vinst på 6-7 miljoner pund, i och för sig så minskade publikintäkterna sista säongen, men vi håller ju en strikt utgiftsekonomi, det märker man väl inte minst på spelarsidan, har vi inte råd så blir det stopp och det är väl bra jämfört med att ta in och köpa mer spelare som man inte har ekonomisk täckning för, sedan är det väl en annan sak att vi tex med ett shejkkonsortium skulle ha helt andra mööjliogheter att köpa spelare

RoarG

Quote from: Jon R on August 31, 2012, 15:38:37

Ehhh. Det var nok ikke å bli satt under tvungen administrasjon Martin mente og "ikke sier nei til", Asbjørn.  Heller at vi ved en Takeover vil få en ny ledelse/ administrasjon. Det er jo noe vi alle ønsker veldkommen.   :)
Hmm. Da er tittelen på denne tråden svært forvirrende. Med ny administrasjon forstår jeg det som å bli satt under administrasjon.

Leedsfan

Quote from: RoarG on August 31, 2012, 15:42:16

Ehhh. Det var nok ikke å bli satt under tvungen administrasjon Martin mente og "ikke sier nei til", Asbjørn.  Heller at vi ved en Takeover vil få en ny ledelse/ administrasjon. Det er jo noe vi alle ønsker veldkommen.   :)
Hmm. Da er tittelen på denne tråden svært forvirrende. Med ny administrasjon forstår jeg det som å bli satt under administrasjon.

Man leser jo hb i negativ retning som regel, så jeg tror han mente å bli satt under administrasjon..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Karl Hot Shot

Quote from: sportcarl1 on August 31, 2012, 15:40:10
kan inte i min vildaste fantasi se att vi går mot administration/ konkurs, finns väl minst 20-30 klubbar som har sämre ekonomi än vi, sista årsredovisningen visade väl på vinst på 6-7 miljoner pund, i och för sig så minskade publikintäkterna sista säongen, men vi håller ju en strikt utgiftsekonomi

At andre klubber er nærmere en konkurs enn Leeds United, er jo ikke noe argument for at ikke Leeds United skal havne i uføret. Storklubben Rangers gikk konkurs, og den nye klubben The Rangers 2012 spiller nå i skotsk Div. 3. Det kommer snart et ras av klubber i Storbritannia som havner i skifteretten. Det har ikke bare sammenheng med intern økonomi, men handler vel så mye om økonomiske krisetider for Storbritannia generelt. Britene har svakere kjøpekraft enn før. Britiske banker stiller strengere krav til lån. Britiske myndigheter (Inland Revenue) ettergir ikke lenger skattekrav som før. Det er et langt tøffere klima på fotballøya. Selvfølgelig kan Leeds United vise seg å være langt dårligere stilt enn det dusten Kenneth Bates ynder å proklamere.

Torpe-do

Quote from: Leedsfan on August 31, 2012, 15:46:04

Ehhh. Det var nok ikke å bli satt under tvungen administrasjon Martin mente og "ikke sier nei til", Asbjørn.  Heller at vi ved en Takeover vil få en ny ledelse/ administrasjon. Det er jo noe vi alle ønsker veldkommen.   :)

Man leser jo hb i negativ retning som regel, så jeg tror han mente å bli satt under administrasjon..

Og så kan det jo diskuteres hvor negativt det faktisk ville vært for Leeds å bli satt i administrasjon akkurat slik det er  i dag. Med banken på Bates' side av forhandlingsbordet ville vel en eventuell TO kunne gå betydelig raskere, skulle en tro  :)

sportcarl1

jag gick på sista årsredovisningen, sedan dess har väl inget revolterande hänt, finns ju klubbar som gär minus år ut och år in, även om vi skulle gå minus en säsong ser jag ingen fara på taket, den dagen däremot man läser att spelarlöner och anställdas löner inte betalas ut alt försenas och hantverkare bussbolag m m inte får betalt då kommer jag verkligen bli orolig

Jon R

H.b mente utvilsomt "å bli satt under (tvungen) administrasjon", Roar, noe som vel er et høyst uønsket scenario i de flestes øyne.    :-[

Martin derimot ( som Asbjørn quotet på), ønsker en ny ledelse (adminstrasjon) velkommen, noe som jo er et høyst ønsket scenario for alle som følger klubben.   :D

At vi får nye eiere /ledelse/styre/ administrasjon vil helt sikkert ikke gjøre klubben billigere for de samme eierne. Eller noe sånt.

Tror jeg avslutter utredningen der.  ;D
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Karl Hot Shot on August 31, 2012, 15:48:51
kan inte i min vildaste fantasi se att vi går mot administration/ konkurs, finns väl minst 20-30 klubbar som har sämre ekonomi än vi, sista årsredovisningen visade väl på vinst på 6-7 miljoner pund, i och för sig så minskade publikintäkterna sista säongen, men vi håller ju en strikt utgiftsekonomi

At andre klubber er nærmere en konkurs enn Leeds United, er jo ikke noe argument for at ikke Leeds United skal havne i uføret. Storklubben Rangers gikk konkurs, og den nye klubben The Rangers 2012 spiller nå i skotsk Div. 3. Det kommer snart et ras av klubber i Storbritannia som havner i skifteretten. Det har ikke bare sammenheng med intern økonomi, men handler vel så mye om økonomiske krisetider for Storbritannia generelt. Britene har svakere kjøpekraft enn før. Britiske banker stiller strengere krav til lån. Britiske myndigheter (Inland Revenue) ettergir ikke lenger skattekrav som før. Det er et langt tøffere klima på fotballøya. Selvfølgelig kan Leeds United vise seg å være langt dårligere stilt enn det dusten Kenneth Bates ynder å proklamere.

Klubbene sliter om vi slenger dritt om Bates som ikke gidder å betale middelmådigheter 10 millioner nok i årslønn... Paradoks??

Jon R

Quote from: Leedsfan on August 31, 2012, 16:04:27
Quote from: Karl Hot Shot on August 31, 2012, 15:48:51

Klubbene sliter om vi slenger dritt om Bates som ikke gidder å betale middelmådigheter 10 millioner nok i årslønn... Paradoks??

Que? Hvilke middelmådigheter til hvilken lønn?   ???Her har jeg gått glipp av noe.   :o
Jon R.