Skrevet av Emne: Frode Granhus er død.  (Lest 26028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #30 på: November 21, 2012, 18:08:04 »
Orker ikke bøker. Når kommer den på dvd
;D
Koster på meg et smil i dag - terningkast 6 på brabok.no.
 

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #31 på: November 21, 2012, 19:48:32 »
Jeg tror anmelderen likte boka.....  ::)  Her er anmeldelsen som er gitt en 6'er:


Nådeløs og velskrevet krim

Frode Granhus maner fram et uvær som vasker bort tiår med menneskelige tragedier, løgner og hevnlyst.

Frode Granhus' «Stormen» foregår i all hovedsak ute i den mektige Lofot-naturen. Likevel oppleves det hele som et intenst kammerspill, der en fortettet stemning ligger over historiens mysterier fra start til slutt.
 
Dette er krim av ypperste kvalitet, med en intens opprulling av mørke hemmeligheter og triste skjebner når stormen for alvor slår seg løs ute i havgapet.
 
Rino Carlsen har kommet til Reine i Lofoten for å tiltre et vikariat for fem måneder ved lensmannskontoret. Noen rolige måneder er ønsket, med håp om hyggelige helgebesøk fra sønnen Joachim på fjorten. Men hverdagen på den lille plassen blir alt annet enn forventet.
 
Under et uvær noen uker tidligere har et stort ras avdekket et skjelett, som sannsynligvis er fra et barn. Etter hendelsen har lensmannsbetjenten gjennom trettifem år, Berger Falch, ikke vært seg selv og tilsynelatende ute av stand til å skjøtte jobben skikkelig. Han forsøker imidlertid så godt han kan.
 
Det har også nylig vært en brann i en garasje på stedet. En person ble stygt brannskadet i ulykken og ligger på pleiehjemmet. Han har mistet synet og taleevnen, og kan nesten ikke bevege seg. I de intense smertene han har opplever han attpåtil at en ukjent person bidrar til at han får det enda verre.
 
Det er opptakten til det som er en forrykende krim fra Frode Granhus. Rino Carlsen får mange løse tråder å jobbe med. Og tidlig aner både Carlsen, og vi som lesere, at det her finnes flere skjebner som henger sammen.
 
Granhus imponerer med en dramaturgi som nesten skoleflinkt gir historien driv fra start til slutt. Alt skjer tilsynelatende til rett tid og hver gang vi tror vi ser en løsning og ferdig nøstet tråd, tar det hele en ny og overraskende vri. Personene trer fram som levende mennesker og vi føler både med og mot dem. Under det hele ulmer en forståelse av at det er noe vi og Carlsen ikke får grep om. En følelse vi sitter med helt til slutt.
 
Når det hele nøstes opp skjer det i et raskt eskalerende tempo. Og samtidig som stormen tar tak og sørger for at det lille stedet blir isolert, rives vi med gjennom de siste sidene uten mulighet til å legge fra oss boken.
 
Frode Granhus balanserer språket med en kyndighet som er få forunt. Med ørsmå nyanser i personenes ordvalg får hver scene sin egen rytme. Med en nydelig tilpasset dynamikk gis hver samtale sitt eget liv. Og med en imponerende fingerspissfølelse setter han personer, hendelser og samtaler inn i et landskap som hele tiden setter et godt rammeverk for historien som fortelles.
 
Granhus balanserer historien godt gjennom flere øyne. Vi føler sympati med flere personer, selv om det aner oss at de ikke har bare rent mel i posen. Som et ekstra pluss fungerer Rino Carlsens personlige utfordringer som et nøkternt krydder og forteller oss at vi alle har vårt å slite med.
 
Sjelden får en oppleve at naturen og været spiller så godt på lag med historien som brettes ut. For den vakre og storslåtte naturen i Reine i Lofoten ser ut til å miste all skjønnhet i møte med Granhus' penn. I stedet fremstår havet, fjellene og vinden som egne historiefortellere. Og alt de forteller om er dystre hendelser, skjulte hemmeligheter og blussende ønsker om hevn.
 
Det brygger opp til storm og det er som naturen selv spiller opp til Beethovens skjebnesymfoni. Nådeløst og nøkternt maner Granhus fram et uvær som skal vaske bort flere tiår med menneskelige tragedier, løgner og drivende hevnlyst. Alt skal komme for en dag!
Super Leeds since 1968

Leif Sverre

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #32 på: November 27, 2012, 22:05:11 »
Da  er man kommet til siste side i Malstrømmen, og jo  da det ble en sterk  4 på min terning. Har tatt en tid fra jeg begynte som dere skjønner, men nå  er dn lest. Har nå begynt på  Be en bønn for Sikas, har lest 50 sider og ja det lover bra dette og.  Den siste boka Stormen vet jeg at jeg får til jul så den får vente, men den som venter på noe godt osv.osv.....
 

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #33 på: Februar 26, 2013, 21:52:51 »

"Stormen" nominert til Riverton-prisen
 
Lofotforfatter Frode Granhus kan vinne "Den gyldne revolver".

Rivertonprisen, "Den gyldne revolver", deles ut årlig av Rivertonklubben for det beste arbeid innen norsk kriminallitteratur.
Frode Granhus var i høst nominert til Bokhandlerprisen med samme bok. Han nådde ikke helt opp og prisen gikk til Per Petterson for boka "Jeg nekter". Granhus bok "Stormen" har fått gode kritikker og boka har solgt godt. I oktober lå den på topplista i bokhandlerkjeden Libris. Grahus er fra Vestvågøy. Hans første bok kom i 2003 og het "Hevneren". I 2006 kom "Be en bønn for Sikas". I 2010 kom "Malstrømmen". "Stormen" kom ut i september 2012.

Kilde: Lofotposten
Super Leeds since 1968

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #34 på: Februar 26, 2013, 22:17:39 »

"Stormen" nominert til Riverton-prisen
 
Lofotforfatter Frode Granhus kan vinne "Den gyldne revolver".

Rivertonprisen, "Den gyldne revolver", deles ut årlig av Rivertonklubben for det beste arbeid innen norsk kriminallitteratur.
Frode Granhus var i høst nominert til Bokhandlerprisen med samme bok. Han nådde ikke helt opp og prisen gikk til Per Petterson for boka "Jeg nekter". Granhus bok "Stormen" har fått gode kritikker og boka har solgt godt. I oktober lå den på topplista i bokhandlerkjeden Libris. Grahus er fra Vestvågøy. Hans første bok kom i 2003 og het "Hevneren". I 2006 kom "Be en bønn for Sikas". I 2010 kom "Malstrømmen". "Stormen" kom ut i september 2012.

Kilde: Lofotposten

Avisen har gjort god research ;D
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #35 på: Februar 26, 2013, 22:35:34 »
Avisen har gjort god research ;D
...har du gjort research i Leeds da? #vilhaLeedsroman :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #36 på: Februar 27, 2013, 06:52:13 »
Avisen har gjort god research ;D
...har du gjort research i Leeds da? #vilhaLeedsroman :)

Ikke vært over siden 1992. På tide, ja ... må få sneket inn litt Leeds stoff i en fremtidig bok.
 

RuneR

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #37 på: Juli 16, 2013, 08:10:48 »
Begynte på "Malstrømmen" på fredag, og ble ferdig søndag. Jeg leser ikke så veldig fort, så dette er et klart tegn på at boken var spennende. Anbefales varmt.
Nå må jeg skaffe meg "Stormen".

MOT
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #38 på: Juli 24, 2013, 16:59:13 »
Begynte på "Malstrømmen" på fredag, og ble ferdig søndag. Jeg leser ikke så veldig fort, så dette er et klart tegn på at boken var spennende. Anbefales varmt.
Nå må jeg skaffe meg "Stormen".

MOT
8)
 

RuneR

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #39 på: Juli 24, 2013, 20:48:42 »
Begynte på "Malstrømmen" på fredag, og ble ferdig søndag. Jeg leser ikke så veldig fort, så dette er et klart tegn på at boken var spennende. Anbefales varmt.
Nå må jeg skaffe meg "Stormen".

MOT
8)
Nå er jeg i gang med Stormen. Lovende start  ;)

Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #40 på: Juli 24, 2013, 21:11:06 »
Begynte på "Malstrømmen" på fredag, og ble ferdig søndag. Jeg leser ikke så veldig fort, så dette er et klart tegn på at boken var spennende. Anbefales varmt.
Nå må jeg skaffe meg "Stormen".

MOT
8)
Nå er jeg i gang med Stormen. Lovende start  ;)



Håper boken faller i smak.
 

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #41 på: Januar 13, 2014, 18:42:15 »
Ny bok 13. februar, med tittelen DJEVELANGER. Trailer ligger på Youtube.
 

RuneR

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #42 på: Januar 13, 2014, 19:28:00 »
Ny bok 13. februar, med tittelen DJEVELANGER. Trailer ligger på Youtube.
Gleder meg  :) MOT
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #43 på: Januar 27, 2014, 23:09:03 »
...mens vi venter på at Djevel-angeren kommer ut (og jeg gleder meg) vil jeg bare nevne at vi har en rimelig anerkjent krimforfatter i Peter Robinson som stadig lar figurene sine bevege seg i Leeds' gater, skjønt de som oftest har tilhold i den fiktive North Yorkshire byen Eastvale, ca en 45 min kjøretur nord for Leeds.
Jeg er nå 6 bøker inn i forfatterskapet hans og trives med inspektør Banks :)

http://www.inspectorbanks.com/

Inne på en Ti på topp-liste er han også!

http://www.dailymail.co.uk/home/event/article-2325521/Patricia-Cornwell-David-Baldacci-The-worlds-successful-living-crime-writers-revealed.html
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #44 på: Februar 15, 2014, 14:07:04 »
Boka er nå trygt i hus, selvfølgelig med en personlig hilsen fra forfatteren selv (som i Malstrømmen og Stormen).

Etter køen hos Rødsand Libris å dømme, er det rimelig stor interesse for boka. Forlaget hadde dessuten spandert ei gedigen marsipankake (minst 100cm x 50cm) i anledning signeringen.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #45 på: Februar 16, 2014, 16:36:23 »


«Frode Granhus fortjener pallplass i norsk krim»

Finn Stenstad

Med sin nye roman ”Djevelanger” beviser han nok en gang at han behersker alle sider av sjangeren: spinne en intrikat intrige, dykke ned i sinnets mørkesider, benyttet den geografiske rammen som spenningspådriver og holde leseren i sin klo helt til aller siste side.

Som i sine tidligere romaner, og ikke minst i den foregående, ”Stormen”, ser han de litterære muligheten som natur og lokalforhold i Lofoten kan by en forfatter når han er ute i kriminalistiske ærend. Vi husker at orkan og storm ble viktige ingredienser i ”Stormen”. I ”Djevelanger” er det den andre klimatiske ytterkant som effektfullt rammer inn handlingen. Det er tørkesommer i nord, en kvelende varme som ikke minst forsterkes når bodøpolitiet får melding om at en 6-årig jentunge er forsvunnet. Sentralskikkelsen i romanene til Frode Granhus er politimannen Rino Carlsen, dyktig, men med et lett oppblåst selvbilde tror han har draget på damene. Når det kommer en nytilsatt politikvinne til kammeret i Bodø, skrur han på sjarmen, men, viser det seg, Guro Hammer lar seg på ingen måte imponere.

Og Rino Carlsen får ganske raskt andre ting å tenke på. Lille Ida blir borte mens hun leker i strandkanten. Alt tyder på at hun har blitt kidnappet. Rino Carlsen blir satt på saken sammen med den nytilsatte Guro. Barnets foreldre oppfører seg underlig. Moren fortvilet, faren som er omreisende emissær og sies å være synsk, hevder umiddelbart at jenta vil komme tilbake om tre dager. Hendelsesforløpet får Rino Carlsen til å hente fram to uløste barneforsvinninger fra flere tiår tilbake i Nordland. Er det tilfeldigheter eller sammenheng at emissæren Einar Halvorsens navn dukker opp i de uløste barneforsvinningene? Og ikke nok med det, hva skjedde med den antatte gjerningsmannen bak de gamle forsvinningssakene? Er han ikke død, slik alle har trodd?

Slik Frode Granhus utvikler plotet i ”Djevelanger”, blir spenningen gradvis bygd opp gjennom en rekke løsthengende tråder, både med raske klipp fra ulike åsteder og med nærlys på mange aktører, som forfatteren med stødig hånd bringer sammen.

Vi føres vekselvis om bord på hurtigruta, på snarvisitter i Salten-området, og til et crescendo i Vest-Lofoten der den slitende tørkesommeren avløses av et voldsomt floregn, som utgjør et dramatisk bakteppe for den overraskende vending og avslutning som først toner ut i romanens aller siste kapittel. Her viser forfatteren sin styrke. Mens vi tror at vi har nådd selve klimaks med avsløring og oppklaring i barneforsvinningsforbrytelsene, både de gamle og den nåtidige, slår han forbløffende et siste trumfkort i bordet med en avsløring bare en durkdreven forfatter behersker.

Det snakkes i dag om den såkalte Nordic noir-bølgen i kriminallitteraturen. Den særegne nordiske naturen med det spredde bosetningsmønsteret og de markante årstidsskiftene gir rammen for handlingen i den beste delen av Nordic noir- litteraturen. For meg framstår Frode Granhus i dag som en sentral representant for denne type krim. For ham blir Lofoten og Nord-Norge ikke bare en kulisse, men et spennings- og stemningsskapende element som løfter ”Djevelanger” til en svært god kriminalroman.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #46 på: Februar 16, 2014, 16:39:00 »

I KØ FOR LOKAL KRIM.

Magnar Johansen - Lofotposten:
 
I løpet av en time på Libris bokhandel på Leknes lørdag signerte Frode Granhus 80 eksemplarer av sin ferske "Djevelanger".

- Dette er noe av det morsomste; å møte leserne. Jeg er overrasket over hvor mange som kom, sier forfatteren i en pause i signeringen.

"Djevelanger" er Leknes-forfatterens femte bok. Siden høsten 2010 er det kommet tre, med politimannen Rino Carlsen som hovedperson. I "Stormen" fra 2012 er handlingen lagt til Moskenes. I den siste beveger handlingen seg til flere plasser, inkludert Lofoten.

Om "Stormen" skrev anmelder Guri Hjeltnes i VG: "Frode Granhus skriver krim om folk og landskap så det knaker av blåsten i Lofoten hjemme i stua hos leseren".

- At Lofoten er med i bøkene har nok litt å si for interessen lokalt for bøkene. Men jeg håper jo at folk kjøper bøkene mine fordi de mener det er god krim, sier Granhus.

Han jobber til daglig som saksbehandler hos NAV på Leknes. Ã… bli forfatter på heltid ser han ikke for seg - med det første.

- Det er greit å ha en jobb å gå til, samtidig som jeg skriver. Skulle jeg være forfatter på heltid må jeg skrive en bok i året, og den må selge så godt at jeg kan leve av det. Kanskje jeg tar steget når jeg nærmer meg pensjonsalderen, sier Frode Granhus.
« Siste redigering: Februar 16, 2014, 16:42:41 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #47 på: Februar 27, 2014, 21:35:43 »

På bestselgerlisten


Da Djevelanger skulle lanseres, spådde Schibsted Forlag at boka ville bli gjennombruddet til Frode Granhus. De fikk rett.

Kari Frøyland kari.froyland lofotposten.no


Denne uka nådde Leknes-forfatter Frode Granhus opp på sjette plass på listen over landets mest solgte bøker. Forbi Pondus av Frode Øverli, forbi Politi av Jo Nesbø, forbi De usynlige av Roy Jacobsen.
– Dette er helt fantastisk, sier Anne Iversen i Schibsted Forlag, som har vært forlaget til Granhus de senere årene.

–Dere har vel hatt bestselgere før?
– Jo da, vi har hatt store, internasjonale forfattere som har ligget høyt på listen. Men at en norsk forfatter som Frode Granhus kommer så høyt, er fantastisk. Ikke minst er det gøy for forfatteren selv, sier hun.

– Første gang på liste

Frode Granhus vedgår at det kjennes godt.
– Det viser vel at hardt arbeid og rimelig stor tålmodighet betaler seg til slutt. Jeg jobber hardt med alle bøkene mine, det er ikke én setning som jeg ikke har filt og pirket på. Så da er det kjempeartig at det begynner å røre seg, sier Frode Granhus.

– Hvor høyt på listen har du ligget med tidligere romaner?
– Så vidt jeg vet, er det første gang jeg havner på en bestselgerliste.

Lager lister

Nettstedet Bok365.no står bak bestselgerlisten. Nettstedet utarbeider lister på bakgrunn av innrapportert boksalg over disk i Norge.
 Djevelanger er Frode Granhus’ femte roman, og ble lansert i midten av februar. Handlingen er blant annet lagt til Lofoten, og tar utgangspunkt i to historier – blant annet om en liten jente som forsvinner. I likhet med de to foregående romanene, Malstrømmen og Stormen, settes etterforsker Rino Carlsen ved politihuset i Bodø på saken.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #48 på: Mars 16, 2014, 12:58:03 »
Da er Djevelanger ferdiglest. Det blir en 5'er fra meg.  8)
Super Leeds since 1968

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #49 på: Mars 22, 2014, 16:12:10 »
Da er Djevelanger ferdiglest. Det blir en 5'er fra meg.  8)
Takk for den, Hallgeir.
 

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #50 på: Oktober 28, 2014, 20:31:35 »
Ny prestisjefull nominasjon for "Djevelanger".....


Frode Granhus er nominert til årets bokhandlerpris for boka «Djevelanger».

Publisert 28.10.2014 (Lofot-Tidende)


Frode Granhus er nominert til årets bokhandlerpris for «Djevelanger», som kom ut i februar.

- Jeg er både glad og overrasket over nyheten. Stort sett tenker man at det er høstbøker som blir nominert, så at en bok som kom ut i vinter fortsatt huskes av norske bokhandlere er veldig artig, sier Granhus.


Til sammen har bokhandlere over hele landet stemt på 100 titler for å sortere seg frem til de 10 nominerte, der Granhus nå stiller blant forfattere som Jon Michelet, Tore Renberg, Lars Mytting og Carl Frode Tiller.

- Jeg driver for tiden og jobber med det som skal bli ny bok, høsten 2015, og de første rundene er svært arbeidsomme, så dette var en fin og oppmuntrende nyhet som helt sikkert hjelper på motivasjonen. Jeg ser helt klart på dette som en klapp på skuldra, sier Granhus.

- Det kan jo også hende at dette gir en fornyet interesse for «Djevelanger», 6-7 måneder etter at den kom, legger han til.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #51 på: September 01, 2015, 17:50:51 »
Over 400 eksemplarer av "Djevelanger" er solgt hos Rødsand Libris, den lokale bokhandelen på stedet. Kommunen har ca. 11000 innbyggere.

Nå ligger "Kistemakeren", siste bok om Rino Carlsen, klar for oss krim-elskere.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #52 på: Januar 13, 2016, 19:56:05 »
Sånn :)

http://www.schibstedforlag.no/no/Kategorier/Skjonnlitteratur/Krim/Stormen/

Denne linken burde få fart på salget tenker ejg ;)

Kjøp og løp!

 ;D  Takk for drahjelp!

Takk førr stilig signering! Kvalitetskrim nok engang! Grattis!!!

Takk for det. I førsteutkastet stod det fotballresultater i sportsnotatene til en sliten lensmann, hvor Leeds-Southampton 7-0 ble nevnt. Etter hvert endret jeg dette, men en gang skal Leeds skrives inn i en av bøkene ...
Herlig!  8)
Glimrende nytt for meg  dette.Jeg leser mye krim, men dette var nytt for meg. Jeg må begynne med den første boka han skrev.Så nå er jeg på jakt etter den.

Jeg ser nå at "Hevneren" er i salg fra 1. mars, men jeg vet ikke om den fortsatt er i pocket-format eller er en nyutgivelse i innbundet form.

For dem som vil ha en komplett serie og manglet "Hevneren", skulle nå den muligheten være til stede.  8)

Frode kan vel selv utdype hva som er korrekt.
Super Leeds since 1968

Frode

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #53 på: Januar 13, 2016, 21:30:01 »
Sånn :)

http://www.schibstedforlag.no/no/Kategorier/Skjonnlitteratur/Krim/Stormen/

Denne linken burde få fart på salget tenker ejg ;)

Kjøp og løp!

 ;D  Takk for drahjelp!

Takk førr stilig signering! Kvalitetskrim nok engang! Grattis!!!

Takk for det. I førsteutkastet stod det fotballresultater i sportsnotatene til en sliten lensmann, hvor Leeds-Southampton 7-0 ble nevnt. Etter hvert endret jeg dette, men en gang skal Leeds skrives inn i en av bøkene ...
Herlig!  8)
Glimrende nytt for meg  dette.Jeg leser mye krim, men dette var nytt for meg. Jeg må begynne med den første boka han skrev.Så nå er jeg på jakt etter den.

Jeg ser nå at "Hevneren" er i salg fra 1. mars, men jeg vet ikke om den fortsatt er i pocket-format eller er en nyutgivelse i innbundet form.

For dem som vil ha en komplett serie og manglet "Hevneren", skulle nå den muligheten være til stede.  8)

Frode kan vel selv utdype hva som er korrekt.

Relansering - rett i pocket.  (+ e-bok)
 

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #54 på: Februar 25, 2017, 18:33:20 »
Bok-signering hos Libris med Frode Granhus i dag. Ny bok, "Forliset", er ute nå.

Blir nok en ny suksess, antar jeg.  :) Det var folksomt og kø-ståing for å skaffe seg et signert eksemplar av den nye boka.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Frode Granhus er død.
« Svar #55 på: September 15, 2017, 10:58:12 »
Det er en utrolig trist beskjed å få uansett hvor man befinner seg, men nå kom den mens man er på ferie i utlandet. Nærmeste venn gjennom ca. 35 år, kjent forfatter og ihuga Leeds-supporter, Frode Granhus, gikk bort i morges. Sjokket er ubeskrivelig.

Så fikk du aldri oppleve det siste steget opp i PL, Frode. Slik skulle det ikke gå. Men opp skal vi, stol på det!

I en sånn trist stund, tenker man mye på dine to kjære som sitter alene tilbake. Dette skjedde så fort og uventet at det er vanskelig å ta inn over seg.


Kanskje burde jeg lagt dette på OT, flytt det gjerne, men jeg ønsket bare å formidle til flest mulig at vi har mistet en person med et stort hjerte for Leeds.
« Siste redigering: September 28, 2017, 21:10:51 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

B_Ød

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #56 på: September 15, 2017, 11:00:32 »
trist...
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #57 på: September 15, 2017, 11:06:30 »
Trist å høre!  :'(
Og kondolerer til deg Hallgeir, og ikke minst andre venner og kjente!
« Siste redigering: September 15, 2017, 13:04:51 av Bjorn »
Marching On! 4276

Kontakinte

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #58 på: September 15, 2017, 11:22:30 »
Kondolerer Hallgeir!

auren

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #59 på: September 15, 2017, 11:36:30 »
Dette var utrolig triste nyheter  :'(

Glemmer ikke jula for noen år siden da jeg og deg Hallgeir koste oss og så kamp hjemme hos Frode. Han var jo nylig aktiv på forumet også (i går?). Ubeskrivelig  :'(

Tankene går til hans nærmeste.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.