Skrevet av Emne: Frode Granhus er død.  (Lest 26027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #90 på: September 15, 2017, 21:53:08 »
Kjære Frode.

Jeg kjente deg ikke, men du var her.
Gjennom mange år har du som mange andre frekventert her på forumet. Enten om det er korte utbrudd av glede som jaaaaa!! under en kamp det går bra, eller frustrasjon over øyeblikk det butter imot. Det siste er vel det det har frekventert mest av de siste årene. Men uansett.. Du var her.
Vi, alle som en, kan være så forskjellige som bare det, om det er kjønn, alder, geografisk tilhørighet, politisk ståsted, om man ser et halvfullt eller halvtomt glass, you name it! Det som samler oss er følelsene for laget, Leeds United og her på forumet som har blitt et fast stoppested for meg, deg og alle oss, som enten tar en aktiv linje og debatterer, kommenterer, riser, roser eller kanskje bare sitter tilbake og observerer. Vi leser kanskje alle innlegg, følger med, dag ut dag inn, selv i agurktiden på sommeren. Ordet er fritt, har vært og er et glimrende forum for å få med seg vår felles interesse for Leeds.
Om vi enn bare er navn på et forum, så setter man jo spor på en måte. Mange kjenner hverandre på privaten og. Jeg tror, og mulig jeg tar feil, at jeg bare visste hvem du var her på forumet. Kanskje våre veier har krysset et sted på veien? Kanskje i Leeds, kanskje på pub.. Hvem vet? Uansett, du var her!
Siden du var med oss lenge, så vil det naturlig nok, føles litt personlig at du går bort. Det er rart å tenke på at det er en person mindre som følger med på kamptrådene, som kommenterer spillerne, som gir poeng i M.O.M tråden eller bare trykker febrilsk på oppdater-knappen i ryktetråden... Frode, du har kanskje logget av for siste gang, men det du skrev, blir med oss.

Vet ikke om du rakk å tenke noe spesielt før du gikk bort, men vit dette. Leeds ledet tabellen!
Hvil i fred!

Marching On Together!

Wow! Dette var fantastisk flotte og rørende ord Bjørn.  :'(

Takk  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B-m

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #91 på: September 15, 2017, 22:03:57 »
f**k!!  :-[ :-[ :'( :'(


Helt forferdelig!!


Marching on together <3
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Hallgeir *

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #92 på: September 15, 2017, 22:09:19 »
Kjære Frode.

Jeg kjente deg ikke, men du var her.
Gjennom mange år har du som mange andre frekventert her på forumet. Enten om det er korte utbrudd av glede som jaaaaa!! under en kamp det går bra, eller frustrasjon over øyeblikk det butter imot. Det siste er vel det det har frekventert mest av de siste årene. Men uansett.. Du var her.
Vi, alle som en, kan være så forskjellige som bare det, om det er kjønn, alder, geografisk tilhørighet, politisk ståsted, om man ser et halvfullt eller halvtomt glass, you name it! Det som samler oss er følelsene for laget, Leeds United og her på forumet som har blitt et fast stoppested for meg, deg og alle oss, som enten tar en aktiv linje og debatterer, kommenterer, riser, roser eller kanskje bare sitter tilbake og observerer. Vi leser kanskje alle innlegg, følger med, dag ut dag inn, selv i agurktiden på sommeren. Ordet er fritt, har vært og er et glimrende forum for å få med seg vår felles interesse for Leeds.
Om vi enn bare er navn på et forum, så setter man jo spor på en måte. Mange kjenner hverandre på privaten og. Jeg tror, og mulig jeg tar feil, at jeg bare visste hvem du var her på forumet. Kanskje våre veier har krysset et sted på veien? Kanskje i Leeds, kanskje på pub.. Hvem vet? Uansett, du var her!
Siden du var med oss lenge, så vil det naturlig nok, føles litt personlig at du går bort. Det er rart å tenke på at det er en person mindre som følger med på kamptrådene, som kommenterer spillerne, som gir poeng i M.O.M tråden eller bare trykker febrilsk på oppdater-knappen i ryktetråden... Frode, du har kanskje logget av for siste gang, men det du skrev, blir med oss.

Vet ikke om du rakk å tenke noe spesielt før du gikk bort, men vit dette. Leeds ledet tabellen!
Hvil i fred!

Marching On Together!

Wow! Dette var fantastisk flotte og rørende ord Bjørn.  :'(

Takk  :)

auren

Enig i det, Joachim.

Svært rørende at en som ikke kjente Frode, kan skrive noe så fint og varmt. Takk for det, Bjørn.

Når jeg får dette triste mer på avstand, kommer jeg kanskje til å prøve å beskrive Frode som person, og noe av det vi opplevde sammen gjennom mange år. Akkurat nå er jeg langt fra å klare noe sånt. :(
Super Leeds since 1968

B-m

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #93 på: September 15, 2017, 22:09:38 »
Vil dele Frodes siste post her inne:


Er "farlig" optimistisk for tiden. Tror faktisk vi rykker direkte opp (sammen med Fulham) Men så er vi Leeds, da. Alt kan skje. Skader på 2-3 sentrale spillere, og vi sliter.


Han logget ut 22:43 i går kveld.
Man kan si at Leeds var klubben hans. :)
Fred være med hans minne.




Sent from my iPhone using Tapatalk


Sier litt hvor sårbart livet er, altså.

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

auren

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #94 på: September 15, 2017, 22:22:03 »
Kjære Frode.

Jeg kjente deg ikke, men du var her.
Gjennom mange år har du som mange andre frekventert her på forumet. Enten om det er korte utbrudd av glede som jaaaaa!! under en kamp det går bra, eller frustrasjon over øyeblikk det butter imot. Det siste er vel det det har frekventert mest av de siste årene. Men uansett.. Du var her.
Vi, alle som en, kan være så forskjellige som bare det, om det er kjønn, alder, geografisk tilhørighet, politisk ståsted, om man ser et halvfullt eller halvtomt glass, you name it! Det som samler oss er følelsene for laget, Leeds United og her på forumet som har blitt et fast stoppested for meg, deg og alle oss, som enten tar en aktiv linje og debatterer, kommenterer, riser, roser eller kanskje bare sitter tilbake og observerer. Vi leser kanskje alle innlegg, følger med, dag ut dag inn, selv i agurktiden på sommeren. Ordet er fritt, har vært og er et glimrende forum for å få med seg vår felles interesse for Leeds.
Om vi enn bare er navn på et forum, så setter man jo spor på en måte. Mange kjenner hverandre på privaten og. Jeg tror, og mulig jeg tar feil, at jeg bare visste hvem du var her på forumet. Kanskje våre veier har krysset et sted på veien? Kanskje i Leeds, kanskje på pub.. Hvem vet? Uansett, du var her!
Siden du var med oss lenge, så vil det naturlig nok, føles litt personlig at du går bort. Det er rart å tenke på at det er en person mindre som følger med på kamptrådene, som kommenterer spillerne, som gir poeng i M.O.M tråden eller bare trykker febrilsk på oppdater-knappen i ryktetråden... Frode, du har kanskje logget av for siste gang, men det du skrev, blir med oss.

Vet ikke om du rakk å tenke noe spesielt før du gikk bort, men vit dette. Leeds ledet tabellen!
Hvil i fred!

Marching On Together!

Wow! Dette var fantastisk flotte og rørende ord Bjørn.  :'(

Takk  :)

auren

Enig i det, Joachim.

Svært rørende at en som ikke kjente Frode, kan skrive noe så fint og varmt. Takk for det, Bjørn.

Når jeg får dette triste mer på avstand, kommer jeg kanskje til å prøve å beskrive Frode som person, og noe av det vi opplevde sammen gjennom mange år. Akkurat nå er jeg langt fra å klare noe sånt. :(

Synes Bjørn treffer spikeren på hodet med tanke på dette forumlivet, som for enkelte (spesielt undertegnede) er en essensiell del av livet. Dere er venner som jeg "treffer" hver dag, flere ganger til dagen. Mye oftere enn venner IRL. Selv om de fleste av oss aldri har møtt hverandre, så kjenner vi hverandre her inne på OEF. Og når en av oss brått blir revet bort, så gjør det noe med en. Selv om jeg personlig bare traff Frode en gang. En ettermiddag. En kamp. 

Som B-m sier - livet er ekstremt sårbart.

Ta vare på deg selv Hallgeir og de rundt deg og Frodes nærmeste.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DOFFER

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #95 på: September 15, 2017, 22:35:32 »
Forferdelig trist :'( En meget trivelig kar som alltid hadde tid til en Leeds-prat.

MOT
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

B_Ød

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #96 på: September 15, 2017, 22:44:45 »
Jeg leste Bjørn's innlegg for samboer nå, hun gråt, og undertegnede er meget rørt...flotte ord.
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #97 på: September 15, 2017, 23:01:04 »
Jeg leste Bjørn's innlegg for samboer nå, hun gråt, og undertegnede er meget rørt...flotte ord.
Wow! 
Marching On! 4276

ragnar

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #98 på: September 15, 2017, 23:20:03 »
Hvil i fred.
*In El Loco we trust!*

leedsleads

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #99 på: September 16, 2017, 00:54:13 »
Kondolerer.

eggus

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #100 på: September 16, 2017, 02:10:44 »
En utrolig trist nyhet, alt for tidlig!
Han var en drivende god forfatter. Hvil i fred, og takk for alt!
 

Cary

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #101 på: September 16, 2017, 09:11:19 »
Kondolerer.

flynn

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #102 på: September 16, 2017, 11:10:13 »
R.I.P Frode


Blank_File

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #103 på: September 16, 2017, 11:21:39 »
Dette var leit å høre. Sender en bønn for de berørte og familie.

Glenn K

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #104 på: September 16, 2017, 12:05:45 »
Kondolerer.

baste

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #105 på: September 16, 2017, 16:55:09 »
Trist, så alt for ung. RIP



Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #106 på: September 17, 2017, 21:14:58 »
Avisen har gjort god research ;D
...har du gjort research i Leeds da? #vilhaLeedsroman :)

Ikke vært over siden 1992. På tide, ja ... må få sneket inn litt Leeds stoff i en fremtidig bok.

Det ble med den ene turen vi hadde sammen i 92.

En ny bok er skrevet ferdig og planlagt utgitt høsten 2018. Håper den kommer ut tross  hendelsen sent forrige uke.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #107 på: September 17, 2017, 21:17:04 »
...for ettertiden er det kanskje greit å slå sammen 'de to trådene'?
Synspunkter?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #108 på: September 17, 2017, 21:25:53 »
...for ettertiden er det kanskje greit å slå sammen 'de to trådene'?
Synspunkter?

Helt greit for meg. Burde den sammenslåtte tråden ligge på OEF? Selv synes jeg det.

Men jeg delegerer jobben til en annen moderator.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #109 på: September 17, 2017, 22:16:51 »
Dette var veldig leit. Takk til alle som har bidratt til å gjøre dette til en veldig fin tråd.

Takk for følget, Frode!
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #110 på: September 18, 2017, 22:02:28 »
Min kone og jeg feiret vår åttende bryllupsdag her i Brela, Kroatia. Det ble en fin dag.

Men mine tanker er fortsatt hos deg, Frode.
« Siste redigering: September 19, 2017, 00:37:37 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

lindaren

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #111 på: September 18, 2017, 22:24:07 »
Kondolerer!
Tiger

Kickthemdown

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #112 på: September 19, 2017, 09:23:42 »
Hvil i fred. Utrolig trist.

SOL

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #113 på: September 19, 2017, 09:26:36 »
RIP
 

Hallgeir *

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #114 på: September 22, 2017, 19:48:33 »
Hjemme fra ferie og føler at ting har kommet ørlite mer på avstand.

Tidligere i uka stod følgende på trykk i en av lokalavisene:

Hjemkommunen hedrer Granhus med kulturprisen.

- Det er med sorg vi må erkjenne at vi ikke hadde den tida vi trodde vi hadde til rådighet, skriver Formannskapet i Vestvågøy idet de tildeler Vestvågøy kommunes kulturpris for 2017 til Frode Granhus. Han døde forrige fredag.

- Frode Granhus var en stor forfatter med et bredt publikum og hans bortgang oppleves som et stort tap. Hans særegne krimromaner fikk rosende omtaler. Han har blitt nominert til Bokhandlerprisen to ganger, Rivertonprisen én gang og Brageprisen én gang, oppsummerer Formannskapet.

Det trekkes fram at han i sitt forfatterskap tok utgangspunkt i Lofoten –  landskapet og været – og skapte et unikt og mangfoldig krimunivers som han formidlet til leserne.

- Vestvågøy kommune ønsker med denne pristildelingen å anerkjenne Granhus for den betydning han har hatt for litteraturen som uttrykksform, både nasjonalt og hos oss i Vestvågøy og Lofoten. Frode Granhus har gjennom flere år satt Vestvågøy og hele Lofoten på det litterære kartet.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #115 på: September 26, 2017, 14:46:17 »
Bisettelsen var i kirka i dag.

Det er den mest minneverdige og flotteste jeg har vært på. Organisten spilte rundt 20 minutter på flygel med musikk fra Runrig sine utgivelser. Runrig var Frode sitt favorittband.

Det var vakkert, rørende og... trist. I tillegg ble det spilt to melodier av bandet selv, bl.a. "Life is". Uten å ha sett oppsettet på forhånd, visste jeg at akkurat den ville komme. En sterk opplevelse for en som kjenner både musikken og teksten fra før.

Og hans store Leeds-hjerte ble solid dokumentert under minnetalen.

En slik avskjed kunne jeg også tenkt meg.

« Siste redigering: September 26, 2017, 16:48:07 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #116 på: September 26, 2017, 19:08:26 »
Kondolerer.
 

Hallgeir *

Sv: Vi har en krimforfatter hos oss.
« Svar #117 på: November 25, 2017, 18:59:14 »
Avisen har gjort god research ;D
...har du gjort research i Leeds da? #vilhaLeedsroman :)

Ikke vært over siden 1992. På tide, ja ... må få sneket inn litt Leeds stoff i en fremtidig bok.

Det ble med den ene turen vi hadde sammen i 92.

En ny bok er skrevet ferdig og planlagt utgitt høsten 2018. Håper den kommer ut tross  hendelsen sent forrige uke.

Kommunens kulturpris for 2017 ble utdelt Frode Granhus post mortem på torsdag.

Hans samboer og datter mottok prisen, og det ble samtidig bekreftet at siste bok (ferdigskrevet i august) kommer ut i løpet av første halvår 2018.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #118 på: Mars 13, 2018, 17:40:48 »
Frodes siste bok lanseres i dag. Den har tittelen "Forsvinningen", og utgis på hans fødselsdag. Frode ville blitt 53 år hvis han hadde fått leve.

Jeg er sikker på at boka vil selge meget bra, og den er selvfølgelig kommet i hus. Eneste forskjell fra tidligere utgivelser er at denne boka mangler forfatterens signatur.   :'(
« Siste redigering: Mars 13, 2018, 17:43:10 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Fygle

Sv: Frode Granhus er død.
« Svar #119 på: Mars 13, 2018, 18:49:35 »
En pussig kuriositet når det gjelder Frode sin bortgang er at Leeds var på toppen av Championship den dagen Frode døde; deretter har det vært stort sett mørkt...
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."