A-landslaget i fotball (Norge)

Started by Sydhagen, September 04, 2012, 14:22:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lojosang

Quote from: RoarG on September 14, 2012, 11:21:54
Quote from: Sleivind on September 12, 2012, 13:15:08
Quote from: RoarG on September 12, 2012, 08:40:28
Quote from: Sleivind on September 11, 2012, 23:02:08
Quote from: Gambi on September 11, 2012, 22:40:05
Dommern gjorde en god jobb, spør du meg, og Slovenia spilte da stort sett fair? Klager ikke akkurat...

Det skal du få lov til å mene!

Men dommeren var ikke god. Inkonsekvent og blåste altfor mye. Stort sett fair? Jada, hvis en ser vekk i fra de småskitne triksene, drøying av tid og filmingen.
Vi kan ikke anklage motstanderne for drøying av tid når Riise er den største time wasteren på banen med de lange innkastene sine.  Norges oppstabling av folk innenfor motstanderens 16-meter på frispark bidrar heller ikke til høyt balltempo. Skal man ha høyt balltempo må innkast og dødballer tas hurtig.
Synes det er ganske symptomatisk for Norge at en av lagets beste spillere er en 20-årig innbytter som attpåtil må ta seg pauser p.g.a. astma. Dette laget kommer ikke til Brasil, heldigvis.

Nå har jeg det du kan kalle unøytral når det gjelder Norge. Selvfølgelig bruker Norge altfor mye tid på innkast. Men det er en vesentlig forskjell på drøyingen av tid mellom Slovenia og Norge. Norge gjør det fordi de flytter opp folk, Slovenia gjør det for å dra ned tempoet, og det er de i sin fulle rett til, men jeg liker det ikke.

Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg gidder å ta meg tid til å svare på innlegget ditt heller. Kommentaren om at du håper at Norge ikke kommer til Brasil er lavmål.
Vi må jo ha noe å vise resten av verden der fremfor lange innkast og gretne målmenn. Ser vi på Norges prestasjoner er det ikke noe ved dem som vil glede noen andre enn fanatiske Norges-patrioter. Som sagt: før du klager på andre, oppfør deg slik selv. Både Norge og Slovenia spilte treg, interesseløs gampefotball. Det ene laget ville ikke angripe, det andre laget evnet det ikke. Begge lag stinker, og jeg håper at hverken Slovenia eller Norge kommer til VM. Europas kvote bør reduseres, slik at vi slipper å få servert møkk under VM-sluttspillet. Det er kun tradisjoner og politikk som opprettholder den store kvoten til Europa.

Samt at i motsetning til asiatiske og afrikanske land, noen europeiske lag faktisk stort sett alltid når semifinaler og finaler. Fotball er og blir et spill for patrioter. For flertallet, meg selv inkludert er en fotballkamp mellom nøytrale lag omtrent like interessant tidtrøyte som å se på betong herde.
- Leif Olav

Gufrias

Quote from: RoarG on September 14, 2012, 11:21:54
Quote from: Sleivind on September 12, 2012, 13:15:08
Quote from: RoarG on September 12, 2012, 08:40:28
Quote from: Sleivind on September 11, 2012, 23:02:08
Quote from: Gambi on September 11, 2012, 22:40:05
Dommern gjorde en god jobb, spør du meg, og Slovenia spilte da stort sett fair? Klager ikke akkurat...

Det skal du få lov til å mene!

Men dommeren var ikke god. Inkonsekvent og blåste altfor mye. Stort sett fair? Jada, hvis en ser vekk i fra de småskitne triksene, drøying av tid og filmingen.
Vi kan ikke anklage motstanderne for drøying av tid når Riise er den største time wasteren på banen med de lange innkastene sine.  Norges oppstabling av folk innenfor motstanderens 16-meter på frispark bidrar heller ikke til høyt balltempo. Skal man ha høyt balltempo må innkast og dødballer tas hurtig.
Synes det er ganske symptomatisk for Norge at en av lagets beste spillere er en 20-årig innbytter som attpåtil må ta seg pauser p.g.a. astma. Dette laget kommer ikke til Brasil, heldigvis.

Nå har jeg det du kan kalle unøytral når det gjelder Norge. Selvfølgelig bruker Norge altfor mye tid på innkast. Men det er en vesentlig forskjell på drøyingen av tid mellom Slovenia og Norge. Norge gjør det fordi de flytter opp folk, Slovenia gjør det for å dra ned tempoet, og det er de i sin fulle rett til, men jeg liker det ikke.

Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg gidder å ta meg tid til å svare på innlegget ditt heller. Kommentaren om at du håper at Norge ikke kommer til Brasil er lavmål.
Vi må jo ha noe å vise resten av verden der fremfor lange innkast og gretne målmenn. Ser vi på Norges prestasjoner er det ikke noe ved dem som vil glede noen andre enn fanatiske Norges-patrioter. Som sagt: før du klager på andre, oppfør deg slik selv. Både Norge og Slovenia spilte treg, interesseløs gampefotball. Det ene laget ville ikke angripe, det andre laget evnet det ikke. Begge lag stinker, og jeg håper at hverken Slovenia eller Norge kommer til VM. Europas kvote bør reduseres, slik at vi slipper å få servert møkk under VM-sluttspillet. Det er kun tradisjoner og politikk som opprettholder den store kvoten til Europa.
Det kommersielle potensialet har vel også noe å si.
Hekta på Leeds siden 1974

fmtj

Landskamp igjen og jeg sitter og lurer på om jeg nok en gang skal være selvplager å se kampen. Sveits borte- ifølge Drillo ikke et lag i verdensklasse- hva sier det om Norge.... ???

Jeg vet at sjansen for å bli sur og forbanna på hvor dårlig det norske landslaget kan prestere å være er stor, men så er det den lille tvilen da - snur det denne gangen mon tro...? Drillo har jo rett i at det er et lag som ikke akkurat er i verdensklasse og Norge - på en meget god dag - vil kunne vinne/hente poeng....trur eg.....lykke til folkens og heia Norge!!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Ser hver eneste landskamp uansett.
Og det er vel som regel når vi ikke har troen at de gjør det best.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Står på fredagskupongen. Har tippet H. Ugardert. Dette laget, og denne treneren har jeg ikke noe tro på. Får satse på EM 2016.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gambi

Håper Rekdal blir ansatt etter endt kvalifisering.
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

HåvardK

Må vel være fornøyd med denne kampen, vel.

Joensen

God kamp av Norge. Bra innsats av hele laget, satser på seier mot Kypros :)

Sydhagen

Meget bra kamp av Norge idag mot et oppskrytt og sytete sveitsisk lag!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gambi

Oppskrytt? Nei.
Vi var bare veldig gode!
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

chief

Quote from: Sydhagen on October 12, 2012, 23:25:16
Meget bra kamp av Norge idag mot et oppskrytt og sytete sveitsisk lag!

Skuffet over Sveitserne, Klagde hele tida på dommeren.  Sutrete som faen.

DRITSEKKER!!!!!!!!!!!
1 4 all and all 4 1

p0ndus

Imponert over Braaten. Hadde vært noe i hvitt.

Lucas the Kop Cat

Tror også han hase kledt den fargen...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

fmtj

Kan gutta prestere to kamper på rad......?
Yeboahs vitne

asLeeds

Ser fram til kamp ikveld, håper dei fortsetter trenden fra Sveits kampen.
Da trur eg det blir 3 poeng. :)
DALHEIM WHITES

Sydhagen

Håper og tror på godt spill og 3 poeng idag.

Hallgeir *

Quote from: Sydhagen on October 16, 2012, 14:03:22
Håper og tror på godt spill og 3 poeng idag.

Det ble i alle fall 3 poeng.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

tidvis bra fremover, men defensivt var det dårlig.
King med et meget bra innhopp.

Gambi

Gambi

Sverige... fyfaen... Under med 0-4 etter 62 min, ender 4-4! Sjukt!

Hallgeir *

Quote from: Gambi on October 16, 2012, 22:48:31
Sverige... fyfaen... Under med 0-4 etter 62 min, ender 4-4! Sjukt!

Ja, det er ulikt Tyskland å slippe inn 4 mål. Maskinen må ha gått tom for olje.

Stor prestasjon av vår nabo i øst..
Super Leeds since 1968

fmtj

Fantastisk av sevnskene, men bra av Drillos også. Kypros borte er ikke walk over, selv om det bør bli 3p. Det ble det og artig med flere unge gutter som melder seg på nå!! God setmning på Melkebaren i Sandnes, satt rett ved Leeds drakta på langveggen, trygt og godt....!
Yeboahs vitne

p0ndus

Fantastisk at Riise prøvde og mase seg til straffesparket  til Tarik. Lurer litt på hvilken grad, han har positiv effekt for miljøet i troppen? :-[

Gambi

Knallseier, og fantastisk spill! Dette landslaget er det beste paa maaaange aar!

fmtj

Meget positivt i vennskapskampen borte mot Ungarn også, begynner nesten å få litt trua på denne gjengen..
Yeboahs vitne

Dennis

John Arne gir seg på landslaget etter denne kvaliken. Jeg er litt overrasket, ettersom han vel uttalte at han ville spille lenge da han slo rekorden i antall kamper med flagget på brystet.

Likevel er det nok på tide. Offensivt er han god og har mengder av rutine, men han er dårlig defensivt og både Parr og Hedenstad banker på døra.

Kanskje har han fått problemer med motivasjonen og det er derfor han har havnet i Fulham-kulda. Eller så er det kanskje det som har gjort at han har mistet motivasjonen?
Marching on together!

fmtj

Quote from: Mr Kaizer on January 22, 2013, 17:59:54
John Arne gir seg på landslaget etter denne kvaliken. Jeg er litt overrasket, ettersom han vel uttalte at han ville spille lenge da han slo rekorden i antall kamper med flagget på brystet.

Likevel er det nok på tide. Offensivt er han god og har mengder av rutine, men han er dårlig defensivt og både Parr og Hedenstad banker på døra.

Kanskje har han fått problemer med motivasjonen og det er derfor han har havnet i Fulham-kulda. Eller så er det kanskje det som har gjort at han har mistet motivasjonen?

Synes Hedenstad har vist meget gode takter og det er på tide at JAR begynner å tenke på nedtrapping, med mindre han får en ny våri en eller annen klubb. Parr er vel ikke akkurat oppsiktsvekkende god synes jeg.
Yeboahs vitne

Dennis

Av det jeg har sett, har Hedenstad et større potensiale enn Parr. Sistnevnte ble dog årets spiller i et så godt lag som Crystal Palace i fjor. Ikke verst for en utlending i konkurranse med en så hypet spiller som Wilfried Zaha, blant annet.

Syns Parr får lite sjanser, men jeg tror nok også Hedenstad blir det neste valget. Syns derimot han burde tatt høyresiden og Parr på venstre. Grøsser hver gang jeg ser Espen Ruud på høyreback.
Marching on together!

fmtj

Quote from: Mr Kaizer on January 23, 2013, 15:14:05
Av det jeg har sett, har Hedenstad et større potensiale enn Parr. Sistnevnte ble dog årets spiller i et så godt lag som Crystal Palace i fjor. Ikke verst for en utlending i konkurranse med en så hypet spiller som Wilfried Zaha, blant annet.

Syns Parr får lite sjanser, men jeg tror nok også Hedenstad blir det neste valget. Syns derimot han burde tatt høyresiden og Parr på venstre. Grøsser hver gang jeg ser Espen Ruud på høyreback.

:'( :o :'( :o   .... du har absolutt et poeng!!
Yeboahs vitne

Dennis

Grusom omgang i Sevilla. Virker tamme og uten motivasjon.
Marching on together!