A-landslaget i fotball (Norge)

Started by Sydhagen, September 04, 2012, 14:22:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Derrick

Måtte erstatteren bli Per-Mathias Høgmo. Klokt fotballhode og en trivelig person. Folk som Ståle Solbakken og Kjetil Rekdal er bra trenere (sånn noenlunde, da) men overlegne drittsekker! Ole Gunnar Solskjær er for fersk! Fått altfor mye skryt i media.

fmtj

Er tilbøyelig til å være enig. Gjør underverker med Djurgården nå med 2-0 seier borte mot serieleder Malmø FF i går. Per Mathias virker til å være en fin fyr!
Yeboahs vitne

Blank_File

"Men at han var en kron-idiot, det hadde jeg ikke trodd"

Hallgeir *

Da var Drillo ute som landslagstrener. En epoke er definitivt over. Og vi har fått en verdig arvtaker i Per Mathias Høgmo.
Super Leeds since 1968

h.b

Quote from: Hallgeir * on September 27, 2013, 19:22:26
Da var Drillo ute som landslagstrener. En epoke er definitivt over. Og vi har fått en verdig arvtaker i Per Mathias Høgmo.

Desverre samme suppefotball

HåvardK

Quote from: h.b on September 27, 2013, 21:53:18

For får han ikke noen superstjerner fra f eks spansk fotball til å skifte statsborgerskap. Ja da er det natta Norge

Sydhagen

Høgmo skapte et flott lag i Tromsø.
På hjemmebane spilte de feiende flott fotball med høyt press og offensive backer.
Har endelig et håp om at Norge skal spille 4-2-3-1.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsulf

Quote from: Blank_File on September 17, 2013, 18:12:29

:D

Uforglemmelig tv-øyeblikk det der!

Blank_File

Quote from: Leedsulf on September 29, 2013, 01:45:48
Quote from: Blank_File on September 17, 2013, 18:12:29

:D

Uforglemmelig tv-øyeblikk det der!
Jeg begynte å bli redd for at ingen skulle ta den. ;D

p0ndus

Høgmo tilhører også gutteklubben grei.(Høgmo, Semb, Skullerud osv..) Tenker det måtte være mulig og få inn noe bedre og mer nytenkende  enn det han vil representere.  Prøver vi det offensive spillet Høgmo har lykkes med i Norge og Sverige , så kommer vi til og bli spillemessig avkledd,   rett og slett fordi Norge ikke har spillere til og spille et slikt spill mot solid internasjonal motstand.  Resultatet da er at kommer  målene til og trille inn. Desverre feil vei...................

Dennis

Du har ikke sett mange Tromsø-kamper på Alfheim de siste årene, eller? Hvis du sammenligner det med Drillos Norge, tror jeg du må ta av deg pessimist-brillene av og til.
Marching on together!

Sydhagen

Quote from: Mr Kaizer on September 30, 2013, 09:42:22

Du har ikke sett mange Tromsø-kamper på Alfheim de siste årene, eller? Hvis du sammenligner det med Drillos Norge, tror jeg du må ta av deg pessimist-brillene av og til.

Enig.
Høgmo skapte et flott Tromsø lag som spilte underholdende fotball.

Hilsen en som til stadighet ser flott fotball på Høddvoll stadion!  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Spennende førstetropp!

Registrerer at Høgmo ønsker å spille med to 'sittende' sentrale midtbanespillere, samtidig som han påpeker viktigheten av backene.

Jeg liker hva jeg hører så langt! :)
Marching on together!

p0ndus

Quote from: p0ndus on September 29, 2013, 16:25:00
Høgmo tilhører også gutteklubben grei.(Høgmo, Semb, Skullerud osv..) Tenker det måtte være mulig og få inn noe bedre og mer nytenkende  enn det han vil representere.  Prøver vi det offensive spillet Høgmo har lykkes med i Norge og Sverige , så kommer vi til og bli spillemessig avkledd,   rett og slett fordi Norge ikke har spillere til og spille et slikt spill mot solid internasjonal motstand.  Resultatet da er at kommer  målene til og trille inn. Desverre feil vei...................

Og da var også Skullerud på plass :( :(

fmtj

Ny vår for landslaget? Håper Høgmo får gjennomslag hos gjengen i landslaget som han har rasket sammen. Er spent på dette. Håper gammelt Drillo - rusk feies ut stuedøra nå!!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Vi kommer nok til å se konturene av et nytt landslag den kommende uken.
Spent på om det kommer til å fungere.

Dennis

Jeg liker planene!

Intuitiv og flytende formasjon med hengende sentrale midtbanespillere og backer i fokus liker jeg!

Liten tro på at det blir revolusjon umiddelbart, men tenningsnivået virker skyhøyt, så det kan være vi får se et landslag som går ut i 100 til fredag. De har jo ingenting å tape heller.
Marching on together!

fmtj

Trist sorti for Drillo. Nå er kjærringa hans krakils. Var han virkelig ikke forberedt på å kunne få sparken i en jobb som landslagssjef??? Utrolig.

Vet ikke om hu er redd for tapte inntekter, eller frykter at Egil skal bli for mye hjemme jeg, men dette er litt patetisk.....
Yeboahs vitne

Sydhagen

Quote from: fmtj on October 10, 2013, 11:48:41
Trist sorti for Drillo. Nå er kjærringa hans krakils. Var han virkelig ikke forberedt på å kunne få sparken i en jobb som landslagssjef??? Utrolig.

Vet ikke om hu er redd for tapte inntekter, eller frykter at Egil skal bli for mye hjemme jeg, men dette er litt patetisk.....

Enig.
Landslaget har enkelt og greit ikke levert godt nok i denne kvalifiseringen. Jeg mener at dette burde skjedd tidligere.

Dennis

Enig med dere.

Når det gjelder den krakilske kona, handler det kanskje om at hun håpet Drillo ville få gå av, av seg selv?

Det er utvilsomt trist at det gikk som det gikk med Drillo. Man kan jo selvsagt argumentere for at han aldri burde tatt på seg den andre perioden. Slik jeg ser det, var det modig av han. Den eneste som hadde noe å tape på det, var han selv - mange virker også å glemme at landslaget lå da enda lenger nede enn nå.

Når det gjelder spillestilen, er jeg for en gangs skyld litt enig med Lars Tjærnås; det er mangelen på Drillo-fotball som gjør landslaget så svakt for tiden. De som tror Drillo kun står for langpasninger, har missa poenget. Drillo ønsket at landslaget skulle stå for hurtige overganger og ball i lengderetning. Det er få som kan motargumentere for at dette ikke er en del av den moderne fotballen - lag som Barcelona eller Arsenal, som vil spille possession-orientert, har også klare innslag av kontringsfotball.

Så er det liten tvil om at han ikke fikk til dette, i sin andre periode.

Jeg håper at det - med tiden - vil være den første perioden som huskes med Egil Roger. Janteloven i Norge er dessverre for opptatt av å hogge hodet av folk, enn å hylle de som fortjener det.

Drillo tok Norge ut av glemselen og gjorde landslaget til et lag den sportsinteresserte delen av landet "krever" skal være i ethvert mesterskap, samtidig som den samme gjengen påpeker at vi ikke er gode nok. Forstå det den som kan!

Jeg er selvsagt enig i at tiden var inne for å gå, men jeg var likevel overrasket over at det skjedde i en kvalik. Jeg trodde ikke Semb ville være med på å hive sin gamle mester. Det var med andre ord en positiv overraskelse i det hele.

Også er jeg glad for at Drillo stilte opp i intervjuer og pressekonferanser i etterkant. Det vitner om klasse og sportsmanship.
Marching on together!

Derrick

Den greia med Drillo og dama hans kan nesten minne litt om Eli og Carl I.Hagen  :D

Runar

Drillo bør hylles for å ALLTID være mer opptatt av sak enn person og personlig prestisje..

Mangel på drillo fotball ble hans nedgang etter den lovende starten de første 2 årene etter 08.

Slik landslaget har spil de siste 2 årene har lite eller ingenting med drillo fotballen og gjøre.

Sydhagen

1. omgang ferdig.
15 første var elendige i forsvar. resten har vi spilt fin fotball.
tipper 2-2 til slutt.

Derrick

Jeg gjorde visst et klokt valg da jeg prioriterte Nytt på nytt framfor 1.omg. Slovenia-Norge. Grusomt forsvarsspill. Håper Ola Kamara er fast innslag i troppene til viktige kamper heretter. Han er utvilsomt den beste spissen for øyeblikket.

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Elending forsvar, men til tider fint spill i angrep.
Burde puttet et par mål på de sjansene vi hadde.
Slovenia hadde vel 3 sjanser...?

Jeg håper Høgmo fortsetter med samme spillestilen. Det var forfriskende å se norske spillere som faktisk prøver noe kreativt fremover.

berlin

Drillo er en super fyr, kommer til å savne den gubben litt.
Men bare litt, fordi jeg er veldig sær når det kommer
til Norge og fotball. Det hører liksom ikke sammen.

fmtj

Kommer til å savne den gode tiden med Drillo, men her har både arbeidsgiver og Drillo dratt dette langt synes jeg. Nå er de vel forlikt så da kan denne epoken avsluttes. Nå skal Gamsten inn i varmen igjen, kanskje Per Mathias tenker nytt, men........ ???
Yeboahs vitne

Derrick

Gamst Pedersen? Da er det bare spørsmål om tid når Høgmo får sparken når han tar sånne valg også kan man jo spørre hvilken planet han lever på når han tar ut sånne spillere som jeg trodde var så godt som ferdig med landslaget. Hvorfor ikke Lynvingen fra Lyngen Trond Olsen som i år har spilt like bra som da han herjet i Glimt?

p0ndus

Gamsten tilbake , ja ja da mangler bare at Høgmo får overtalt Riise så er vi tilbake til scratch.