Kamp vs Derby County på Pride Park, Lørdag 8.12 2012. Kick-off 14:00

Started by ArneS, December 06, 2012, 11:16:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hobben

Diouf banens beste i dag å det sier litt om de som startet.

Her for man troen, så er de ned på bakken igjen.. viktig å ikke bli for utskjemt.. møkk!!
Rogaland Whites

Svend Anders

Det går opp og ned, og det må være langt til panikk når vi går på en smell borte mot et hjemmesterkt Derby som hadde både innsatsen og flyten til å vinne idag.  Hos oss var det alt for få som spilte opp mot det de kan.

Som flere sier, det var særlig på midtbanen det ble tynt. For meg virket Tonge enten svært likegyldig eller ganske sliten. Norris klarte aldri å ta skikkelig tak heller.
McCormack må nødvendigvis få noen kamper på å finne formen - idag var han svak, og vel samtlige innlegg, dødballer og cornere komplett sløsing med tid. Ingenting traff.

Peltier står dessverre for nok en baklengs og posisjoneringsproblemene hans avsløres igjen. Det hjelper så lite med en ny kvalitetsstopper i Tate når vi har en mann på backen som ikke enser at det er satt en linje f.eks.Dessverre mistenker jeg Warnock for å ikke se dette problemet.

Januar bør ikke bare dreie seg om å få inn ekstra skyts på topp, men også en venstreback og forlenge oppholdet til lånespillerne. Den eneste jeg er usikker på av de er Tonge, men det spørs hva alternativet er... (det skal vel egentlig være Austins plass, dog).

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Blank_File

I en kamp mot et godt hjemmelaget som nesten ikke har avgitt poeng der i år er det ingen grunn til å svartmale. Marginene er små selv om Derby er best. Skuffet over en del enkeltspillere I dag. Tonge var for eksempel klein. Mest av alt manglet vi noen som kommer seg rundt på vingene i dag.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

B-m

Quote from: Blank_File on December 08, 2012, 16:23:49
I en kamp mot et godt hjemmelaget som nesten ikke har avgitt poeng der i år er det ingen grunn til å svartmale. Marginene er små selv om Derby er best. Skuffet over en del enkeltspillere I dag. Tonge var for eksempel klein. Mest av alt manglet vi noen som kommer seg rundt på vingene i dag.

I dag savnet vi virkelig en defensiv type på midten. Synd å si det men jeg tror vi hadde vært mye bedre med Brown i dag, hadde vi fått opp temperatur og innsats. Vi var jævlig tamme! Når det kommer til Peltier så bør han få et par kamper på benken, tror nok dropp av kapteinsbindet er begynnelse på dette. Tonge er en fin type på hjemmebane men synes han blir for tung mot løpsvillige motstandere på bortebane.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Håkon

Leeds for alltid

Oppdrettslaksen

Leedsfan

Quote from: B-m on December 08, 2012, 16:30:15

I dag savnet vi virkelig en defensiv type på midten. Synd å si det men jeg tror vi hadde vært mye bedre med Brown i dag, hadde vi fått opp temperatur og innsats. Vi var jævlig tamme! Når det kommer til Peltier så bør han få et par kamper på benken, tror nok dropp av kapteinsbindet er begynnelse på dette. Tonge er en fin type på hjemmebane men synes han blir for tung mot løpsvillige motstandere på bortebane.

Helt enig. De kom løpende mot oss med ballen i beina i Brown/Austin-rommet foran midtstopperne gang på gang. Når de også fylte opp med spillere som løp rundt i alle åpne rom så blir det vanskelig.

Derby er gode på hjemmebane og i dag var de mye bedre enn oss..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hobben

Neppe.

Warnock pleier å gi kapteinsbindet til de som skal møte sin tidligere klubb. Kan godt være du for riktig, men jeg tror at Warnock setter Peliter som kaptein hjemme mot Ipswich.

Håper vi for se Drury på banen neste kamp!
Rogaland Whites

Bites Yer Legs

Quote from: Hobben on December 08, 2012, 17:03:24

Neppe.

Warnock pleier å gi kapteinsbindet til de som skal møte sin tidligere klubb. Kan godt være du for riktig, men jeg tror at Warnock setter Peliter som kaptein hjemme mot Ipswich.

eller Norris?
KEEP FIGHTING!!

sportcarl1

var väl inte helt överraskande med en reaktion efter 3 raka vinster, på lördag kör vi över ipswich, jag vill inte klaga på warnock  men dags att låta peltier vila, tycker peltier saknar hårdheten och jävlar anammat som behövs i denna divisionen

davidharvey

En av de verste taklingene jeg har sett i Championship. Dette kunne gjort Hall invalid, men hva gjør dommeren? Gir gult kort. Helt enig med Warnock i at dette er helt uforståelig. Standarden på dommerne i Championship er høyst variabel, kampen i dag skulle endt med to røde til Derby. Hughes skulle også hatt rødt. Vanskelig å prøve å spille fotball når det er mere som en slåsskamp.
http://www1.skysports.com/football/news/11715/8318392/
Men vi kommer sterkt tilbake. MOT!
LUFC uansett vær!

haak-d

Nå har jeg ikke sett annet enn høydepunktene fra de tre siste kampene som er endt med seier, men dette må være et steg tilbake. I 1.omg skapte vi ingenting. Tonge var en skandale, skulle vært tatt av ved pause. Peltier trenger en pause ja, hvis ikke må flyttes over til høyre, Byra, flyttes frem og Green inn sentralt.

Har trua på dette var en dårlig dag på jobben og at vi tar poeng, mange poeng før jul og i jula.

MOT

Bites Yer Legs

KEEP FIGHTING!!

pale

Venstresida vår var helt tragisk defensivt idag.
Det var en motorvei for Derby å angripe på, noe de
også gjorde. Peltier lå feil hele kampen og Hall ga minimalt
med støtte.
Her må det tas grep. Diof var vår klart beste, sett i ettertid
var det feil at han ikke startet.

leknes

Quote from: pale on December 08, 2012, 23:27:26
med støtte.

Hall har vist manglende kvaliteter defensivt både mot Derby og i kampen mot Millwall.

Det var liten sjanse for at vi skulle slå Derby med tanke på statistikker - men hvis snart skal rykke opp, så blir det vel et par statistikker som etterhvert må ryke!

kalle_92

Quote from: leknes on December 09, 2012, 10:44:26
Quote from: pale on December 08, 2012, 23:27:26
med støtte.

Hall har vist manglende kvaliteter defensivt både mot Derby og i kampen mot Millwall.

Det var liten sjanse for at vi skulle slå Derby med tanke på statistikker - men hvis snart skal rykke opp, så blir det vel et par statistikker som etterhvert må ryke!
Et par ja... Kveldskamper i midtuken, Cardiff og Derby etc...

Leedsgutt

vi ligger bare 4p unna playoffs enda

Vi bør ta 3p mot Ipswich hjemme før vi får tøffe kamper mot Boro(hjemme),NottF(borte) og Hull(borte)

skal jeg tippe nå så tror jeg vi vinner mot Ipswich og Boro, men jeg tror vi får uavgjort mot Nottf og vi taper mot Hull.

men selfølgelig tidlig å si.

fjellhaugen

Quote from: davidharvey on December 08, 2012, 19:03:38
En av de verste taklingene jeg har sett i Championship. Dette kunne gjort Hall invalid, men hva gjør dommeren? Gir gult kort. Helt enig med Warnock i at dette er helt uforståelig. Standarden på dommerne i Championship er høyst variabel, kampen i dag skulle endt med to røde til Derby. Hughes skulle også hatt rødt. Vanskelig å prøve å spille fotball når det er mere som en slåsskamp.

så ikke taklingen men mener warnock dummer oss ut her.

blir litt fergie stil og skylde tapet på at vi må spille mot 11 mann :o :o
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Jon R

3 skritt frem og et tilbake. Det er mye å rette på men jeg mener vi tapte mot det beste CCC laget vi har møtt så langt denne sesongen. Vi har tatt poeng i langt dårligere kamper tidligere denne sesongen og med litt flaks kunne også denne kampen vippet i vår favør. Dessverre var den sentrale midtbanen deres overlegen vår i denne kampen og det var vel først og fremst der vi tapte denne kampen. 17 årige Hughes må forøvrig være divisjonens hotteste target i januar....

NW blir nok aldri en stor taktiker men jeg mener allikevel at i sum var gårsdagens Leeds lag milevis mye bedre enn mot Brighton og Sheff W. Dessverre  hoofer vi ballen altfor mye. (Tom Lees bør få forbud mot å spille langt. Ender jo på hodet eller i beina på motspiller 9 av 10 ganger.) . Ganske uforståelig fordi vi ser ut til å være i stand til å skape noe nesten hver gang vi tør å sette vi setter fart på ballen langs bakken i lengderetningen. Hvis Hall hadde vært flinkere til å holde bredden kunne vi kanskje skapt noe fra venstresiden også.

Tonge bør forøvrig kalles inn på teppet etter regelrett laber innsats. Hvis han ikke er motivert for å spille for Leeds United bør han ta første tog tilbake til Stoke. Mc Cormack bør også matches forsiktig og holdes så langt una dødballer som overhodet mulig, inntil han får stokket beina sine igjen.  :(

Børsen: Paddy 6 - Byram 7, Lees 6, Tate 6, Peltier 5 - Green 7, Norris 5, Tonge 4, Hall 6 - Becchio 6, Mc Cormack 4
Jon R.

lojosang

Hovedproblemet vårt var at jeg knapt nok så en eneste spiller løpe uten ball. Det er vel en gylden regel å ikke spille på førstebevegelsen, men det er jaggu vanskelig å spille på tredjebevegelsen når ingen gidder å gjøre førstebevegelsen en gang. Angrepene våre bestod stort sett av mann fører ball eller står i ro med ball mens alle andre står i ro og ser på. Så sparker man til Becchio som vinner duellen, men midtbanen står i ro og ser på Derby plukke opp andreballen.
- Leif Olav

Bites Yer Legs

Quote from: fjellhaugen on December 09, 2012, 15:33:44
Quote from: davidharvey on December 08, 2012, 19:03:38

så ikke taklingen men mener warnock dummer oss ut her.

blir litt fergie stil og skylde tapet på at vi må spille mot 11 mann :o :o

Du bør i alle fall se taklingen før du uttaler deg: http://www.dailymotion.com/video/xvqako_that-tackle-on-ryan-hall-v-derby-weareleedsmot3_sport

Soleklart rødt, Warnock har helt rett. Syntes ikke han driter oss ut selv om han nevner at kampen ville blitt annerledes mot 10 mann. Helt fair.
KEEP FIGHTING!!

Smudge17

Gutter! Vi må ikke grave oss ned :) Var til dels en svak innsats mot Derby, men vi må ta i betraktning at Derby er så og si uslåelig på hjemmebane i år.. 2-3 signeringen i januar-vinduet og vips er vi der vi skal være!

JEG HAR TRUA!

MOT

DenHviteYeboah

Quote from: Smudge17 on December 10, 2012, 00:13:50
Gutter! Vi må ikke grave oss ned :) Var til dels en svak innsats mot Derby, men vi må ta i betraktning at Derby er så og si uslåelig på hjemmebane i år.. 2-3 signeringen i januar-vinduet og vips er vi der vi skal være!

JEG HAR TRUA!

MOT
Herregud, tenk så mange ganger dette har blitt skrevet de siste årene på dette forum-og hva har vi fått alle disse årene i overgangsvinduet?stort sett rask og middelmådigheter >:(
Hvis det ikke brukes minst £ 2-3mill i januar, vil jeg si at de nye eierne er en gedigen skuffelse :o

Leedsfan

Quote from: DenHviteYeboah on December 10, 2012, 08:05:50

JEG HAR TRUA!

MOT
Herregud, tenk så mange ganger dette har blitt skrevet de siste årene på dette forum-og hva har vi fått alle disse årene i overgangsvinduet?stort sett rask og middelmådigheter >:(
Hvis det ikke brukes minst £ 2-3mill i januar, vil jeg si at de nye eierne er en gedigen skuffelse :o

Du vil at Warnock skal få såpass med penger? Vår dyreste spiller på noen år er jo blitt klubbens hakkekylling.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Quote from: DenHviteYeboah on December 10, 2012, 08:05:50

JEG HAR TRUA!

MOT
mitt tips är att vi får in  1 eller högst 2 spelare i januarifönstret, kanske någon lånespelare blir permanent, tror inte ett dugg att det kommer spenderas  minst 2-3 miljoner på nya spelare trots att vi fått nya ägare, på svenska fans leedssida finns det naiva fans som tror det kommer värvas för 8-10 miljoner pund,dream on säger jag bara

bwirum

Quote from: Leeds1996 on December 09, 2012, 15:23:20
vi ligger bare 4p unna playoffs enda

Vi bør ta 3p mot Ipswich hjemme før vi får tøffe kamper mot Boro(hjemme),NottF(borte) og Hull(borte)

skal jeg tippe nå så tror jeg vi vinner mot Ipswich og Boro, men jeg tror vi får uavgjort mot Nottf og vi taper mot Hull.

men selfølgelig tidlig å si.

Jeg har en kollega som er Hull-supporter og skal over og se de i romjula, så da BØR vi vinne! Kan ikke komme på jobben over nyttår med enda et Hull-tap... Uff...

Når det gjelder Tonge, så har han i mine øyne vært meget solid til nå, fikk dessverre ikke sett Derby-matchen annet enn på en tidvis hakkete mobil-tv, så jeg så jo ikke engang hvem som var hvem, så jeg skal ikke si så mye om hvordan han var her. Det jeg så av hvem jeg mente var hvem sånn rent posisjonsmessig så var ikke Tonge all verden denne gangen dog.. ei heller Peltier. Han trenger å hvile en match.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)