Hvilke spillere + formasjon ville DU ha brukt hvis du var manager i LUFC?

Started by Leedsfan, December 27, 2012, 18:26:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

Quote from: Sølvreven on December 27, 2012, 22:08:24
Quote from: Leedsfan on December 27, 2012, 22:01:25
Quote from: Sølvreven on December 27, 2012, 21:59:44
Quote from: Leedsfan on December 27, 2012, 21:51:57
Quote from: Sølvreven on December 27, 2012, 21:47:11
Quote from: Kato on December 27, 2012, 21:42:38
Vi blir kontret ihjel.

Vi vil jo i hovedsak forsvare oss med seks mann, inkl Green (som kantspiller!!!!).
kanskje Green burde vært byttet med Diouf og White med Drury. Jeg tror Drury er bedre defensivt hvis han får tillit.

Så du vil ha en sentral midtbane bestående av Austin? Diouf og Thomas på vingene?
Jepp  ;D

Du har baller....:)
Du må innrømme at det hadde vært arti å se to tekniske spillere som Diouf og McCormac servere krempasninger til to målfarlige spisser som Becchio/Somma. Men jeg ville nok testet det ut i noen treningskamper før jeg hadde sendt de på banen i en viktig kamp  ;D

Det høres ut som en våt drøm, men tror også det hadde blitt noen "Warnock Out" også...:)

Det er ikke lett å komponere et slagkraftig lag i begge ender..

Spennende å se om det kommer noen spillere inn i januar som gjør det lettere..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Quote from: Sølvreven on December 27, 2012, 22:16:41
Quote from: sportcarl1 on December 27, 2012, 22:13:33
Vi blir kontret ihjel.

Vi vil jo i hovedsak forsvare oss med seks mann, inkl Green (som kantspiller!!!!).
kanskje Green burde vært byttet med Diouf og White med Drury. Jeg tror Drury er bedre defensivt hvis han får tillit.

Så du vil ha en sentral midtbane bestående av Austin? Diouf og Thomas på vingene?
Jepp  ;D

Du må innrømme at det hadde vært arti å se to tekniske spillere som Diouf og McCormac servere krempasninger til to målfarlige spisser som Becchio/Somma. Men jeg ville nok testet det ut i noen treningskamper før jeg hadde sendt de på banen i en viktig kamp  ;D
under de här åren som mccormack och becchio spelat ihop tycker jag aldrig de har passat som par trots att jag tycker de har på papperet det som krävs
Nå sist mot Forest så synes jeg det fungerte fint med diouf og McCormac bak Somma og Beccio. Det ble et helt annet trykk på laget etter de kom inn sammen.

I den vurderinga bør du jo også ta med at Forest hadde tatt av arbeidshanskene, og var mest opptatt av christmaspudding.

bjoggis

4-2-3-1:
                     Kenny
Byram - Lees - Pearce - White
            Austin - Norris
     Diouf - McC - Thomas
                 Becchio

4-4-2:
Kenny
Diouf - Norris - Austin - Thomas
              McC - Becchio

Jon R

Vi blir kontret ihjel.

Jepp  ;D

under de här åren som mccormack och becchio spelat ihop tycker jag aldrig de har passat som par trots att jag tycker de har på papperet det som krävs

Nå skal det jo sies at de ikke har fått så fryktelig mange kamper sammen på topp....
Jon R.

kalle_92

Quote from: Kato on December 27, 2012, 21:13:07
Quote from: Leedsfan on December 27, 2012, 21:05:39
Quote from: Kato on December 27, 2012, 21:01:44
Jeg mener vi ikke er skodd for 4-3-3 pr dags dato ift spillermateriell.

Tror nok jeg hadde landet på en litt skjev 4-2-3-1 formasjon med to sittende midtbanespillere.

Bak hadde jeg vurdert Lees foran Tate, enkelt basert på at han er i klubben (jevnt der). Ellers som du.

Sittende ville jeg brukt Austin og Norris (som nødløsning til vi fikk kjøpt en ny).

Ross hadde vært valget i hullet, og Becchio på topp.

Skjevt med Thomas på en kant og Diouf litt lengre inn i banen på andre siden, med en hyperoffensiv Byram for å skape overtall på kant.

Det ser ut som et slagkraftig lag, eneste jeg savner er Green som minner meg litt om Bowyer...

Det kan virke som Warnock enten vil spille med Diouf eller Ross, man burde finne plass til begge to.

Ja  Green er litt Bowyer. Egentlig ser jeg han mest for meg som en høyre midtbanespiller i 4-4-2. Med masse dype løp.

Vi har jo knapt ballspillere, så vi trenger både Ross og Diouf på banen.

Mest av alt akkurat nå vil jeg ha en solid sterk ballsikker general på midtbanen.
Kjempeenig her Kato!

Gufrias

Quote from: Sølvreven on December 27, 2012, 22:16:41
Vi blir kontret ihjel.

Jepp  ;D

Nå sist mot Forest så synes jeg det fungerte fint med diouf og McCormac bak Somma og Beccio. Det ble et helt annet trykk på laget etter de kom inn sammen.
Det var Diouf som ble tatt av da Somma kom inn.
Hekta på Leeds siden 1974

Gufrias

Jeg fikk nettopp en vill ide:

Kenny
Peltier - Tate - Pearce (k) - White
Green - Byram - Austin - Thomas
Becchio - Diouf

Byram løper mye og fort, så jeg tror han kan dekke store rom defensivt, og dessuten ta noen av de offensive løpene jeg har savnet. Jeg tror også han er mer spillende enn de andre alternativene på midten, og kan legge pasninger i de riktige hullene. Spørsmålet er om han blir for lett og uerfaren.
Hekta på Leeds siden 1974

sportcarl1

Quote from: bjoggis on December 28, 2012, 00:47:58
4-2-3-1:
                     Kenny
            Austin - Norris
     Diouf - McC - Thomas
                 Becchio

4-4-2:
Kenny
Diouf - Norris - Austin - Thomas
              McC - Becchio
bra och intressanta uppställningar, enda spelare som man saknar är green

martind

Kenny

Byram - Tate - Pearce - Drury

Green - Norris - Austin - Thomas

Becchio - Diouf

Dette er nok ganske likt det NW allerede har brukt, men for meg har vi ikke så mange andre alternativer. Da må vi i tilfelle spille en annen formasjon.

Kenny

Green - Austin

McCormack - Diouf - Thomas

Becchio

Da får vi brukt flere av de offensive spillerne våre, samtidig som man har 2 sittende på midten.
I en 4.4.4 formasjon med de spillerne som spilte f.eks mot chelsea så blir vi titalt avkledd defensivt på midten.

MOT!! We are Leeds!

Kato

Quote from: martind on December 28, 2012, 10:34:04
Kenny

Green - Norris - Austin - Thomas

Becchio - Diouf

Dette er nok ganske likt det NW allerede har brukt, men for meg har vi ikke så mange andre alternativer. Da må vi i tilfelle spille en annen formasjon.

Kenny

Green - Austin

McCormack - Diouf - Thomas

Becchio

Da får vi brukt flere av de offensive spillerne våre, samtidig som man har 2 sittende på midten.
I en 4.4.4 formasjon med de spillerne som spilte f.eks mot chelsea så blir vi titalt avkledd defensivt på midten.

Ikke så gæærn den, men tviler på at Green passer som en sittende midtbanespiller. Pr dags dato er Norris mer slik,  aller helst en ny inn

Jon R

Quote from: Kato on December 28, 2012, 11:05:26

Ikke så gæærn den, men tviler på at Green passer som en sittende midtbanespiller. Pr dags dato er Norris mer slik,  aller helst en ny inn

Enig i at sittende midtbanespillere ikke passer seg, være seg Green, Norris eller Austin. Midtbanespillere skal løpe!  >:(
Jon R.

martind

Quote from: Jon R on December 28, 2012, 13:31:56

Enig i at sittende midtbanespillere ikke passer seg, være seg Green, Norris eller Austin. Midtbanespillere skal løpe!  >:(

Morsoom du Jon :) God jul forresten!
MOT!! We are Leeds!

Jon R

Quote from: martind on December 28, 2012, 13:35:08
Quote from: Jon R on December 28, 2012, 13:31:56

Morsoom du Jon :) God jul forresten!

Jo takk det samme, Martingutten.  :)
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Gufrias on December 27, 2012, 20:43:38
Quote from: Kato on December 27, 2012, 20:23:09
Quote from: Leedsfan on December 27, 2012, 18:26:44
Ingen tvil om at meningene om Leeds florerer om dagen. På en måte er det deilig å diskutere uten at Bates finner sin vei inn i alle diskusjoner.

Det blir diskutert mye om taktikk, spillervalg og andre disposisjoner.

Hvilke spillere og formasjon ville DU ha brukt hvis du var manager i Leeds United? Jeg forutsetter at alle spillere er skadefrie og matchfit.

Da prøver jeg meg:

Keeper: Kenny
Venstreback: White
Midtstopper: Tate
Midstopper: Pearce
Høyreback: Byram
Venstreving: Thomas
Sentral midtbane: Norris
Midtbaneanker: Austin
Sentral midtbane: Green
Høyreving: Diouf
Spiss: Becchio

Benk: Ashdown, Lees, Peltier, Ross, Somma, Brown og Hall.

- Dette blir jo 4-5-1/4-3-3. Man er avhengig at Norris/Green hjelper til å dekke over de rommene Thomas/Diouf etterlater seg når de er høyt oppe i banen. Med to hurtige backer så er det ønskelig at de overlapper ofte med sine respektive vinger.

- Dette laget/formasjonen er fleksibel, jeg tror den kan funke om vi dominerer en kamp og om vi blir presset tilbake.

Din tur..................:)

Jeg er som trener veldig glad i 4-3-3. Slik du setter det opp her er jeg mest i tvil om indreløperne
Enig. Green er forsåvidt ikke så dum, han løper mye og utretter en del i begge ender av banen. Norris blir for stasjonær til en sånn rolle. Kanskje Austin som indreløper (han har kapasiteten) og en mer spillende type i ankerrollen? Jeg ser ikke Norris der heller, så jeg må nok ut på transfermarkedet.

Kanskje Green og Austin som indreløpere med Norris som anker? Uansett så ser det ut som vi må befolke midtbanen litt mer etter de siste kampene..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sleivind

Quote from: Leedsfan on December 29, 2012, 22:41:46
Quote from: Gufrias on December 27, 2012, 20:43:38
Quote from: Kato on December 27, 2012, 20:23:09
Quote from: Leedsfan on December 27, 2012, 18:26:44
Ingen tvil om at meningene om Leeds florerer om dagen. På en måte er det deilig å diskutere uten at Bates finner sin vei inn i alle diskusjoner.

Det blir diskutert mye om taktikk, spillervalg og andre disposisjoner.

Hvilke spillere og formasjon ville DU ha brukt hvis du var manager i Leeds United? Jeg forutsetter at alle spillere er skadefrie og matchfit.

Da prøver jeg meg:

Keeper: Kenny
Venstreback: White
Midtstopper: Tate
Midstopper: Pearce
Høyreback: Byram
Venstreving: Thomas
Sentral midtbane: Norris
Midtbaneanker: Austin
Sentral midtbane: Green
Høyreving: Diouf
Spiss: Becchio

Benk: Ashdown, Lees, Peltier, Ross, Somma, Brown og Hall.

- Dette blir jo 4-5-1/4-3-3. Man er avhengig at Norris/Green hjelper til å dekke over de rommene Thomas/Diouf etterlater seg når de er høyt oppe i banen. Med to hurtige backer så er det ønskelig at de overlapper ofte med sine respektive vinger.

- Dette laget/formasjonen er fleksibel, jeg tror den kan funke om vi dominerer en kamp og om vi blir presset tilbake.

Din tur..................:)

Jeg er som trener veldig glad i 4-3-3. Slik du setter det opp her er jeg mest i tvil om indreløperne
Enig. Green er forsåvidt ikke så dum, han løper mye og utretter en del i begge ender av banen. Norris blir for stasjonær til en sånn rolle. Kanskje Austin som indreløper (han har kapasiteten) og en mer spillende type i ankerrollen? Jeg ser ikke Norris der heller, så jeg må nok ut på transfermarkedet.

Kanskje Green og Austin som indreløpere med Norris som anker? Uansett så ser det ut som vi må befolke midtbanen litt mer etter de siste kampene..

I dag hadde vi jo tre mann på sentral midtbane, uten at det hjalp så veldig mye. I utgangspunktet så burde det jo blitt vanskeligere for Hull å spille seg gjennom midtbanen siden vi hadde tre sentrale. Men det hjelper ikke å hive flere inn i midten når hele laget springer rundt som noen treige hodeløse kyllinger.

Kato

Enhver med en viss fotballforståelse klarer i forkant å lese kampbildet borte mot Hull. Et sterkt og ballbesittende hjemmelag, mot et Leeds blottet for ballspillere. Vi blir liggende bakpå, og må kontre. Og da velger vi Somma på topp. Helt ubegripelig. Er det et kampbilde som ikke passer han, så er det nettopp et slikt. Alene, lange baller, kriging, fysikk. Somma trenger kamper der vi styrer, ha en makker sammen med seg, få brukt det han er sterk på, nemlig rettvendt, mot mål, mye avslutninger, gjerne i boks.

Av og til kan man fungere på om spillerne våre ikke er bedre. Manageren bidrar med sitt.

Sydhagen

Jeg tror egentlig at det ikke er så hakkende dårlig kvalitet på spillerne våres. Tror at det som er mangelen er en leder som får organisert gjengen. Mangelen på organisering får spillerne til å se  mye dårligere ut enn de egentlig er. Det virker som om spillerne alltid må lete etter medspillerne når de skal sentre ballen. slik skal det ikke være. Det skal være en viss automatikk i at man vet hvor medspillerne befinner seg.

I det minste bør man vite hvordan man skal oppføre seg defensivt. Vi presser 1 og 1 og ikke samlet som et lag. Blir for enkelt å spille seg gjennom.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Quote from: Kato on December 30, 2012, 07:01:39

Enhver med en viss fotballforståelse klarer i forkant å lese kampbildet borte mot Hull. Et sterkt og ballbesittende hjemmelag, mot et Leeds blottet for ballspillere. Vi blir liggende bakpå, og må kontre. Og da velger vi Somma på topp. Helt ubegripelig. Er det et kampbilde som ikke passer han, så er det nettopp et slikt. Alene, lange baller, kriging, fysikk. Somma trenger kamper der vi styrer, ha en makker sammen med seg, få brukt det han er sterk på, nemlig rettvendt, mot mål, mye avslutninger, gjerne i boks.

Av og til kan man fungere på om spillerne våre ikke er bedre. Manageren bidrar med sitt.

For meg virker det litt som Warnock trodde at vi skulle tape denne, i hvertfall når jeg hørte intervjuet etter kampen. Tankene hans var i Leeds og Bolton, Ikke bra.

Jeg ville stilt med en forsvarsfirer og White/Byram på vingene i håp om å kontre inn et mål eller to i en vanskelig kamp...

fjellhaugen

Quote from: Sydhagen on December 30, 2012, 07:08:12
Jeg tror egentlig at det ikke er så hakkende dårlig kvalitet på spillerne våres. Tror at det som er mangelen er en leder som får organisert gjengen. Mangelen på organisering får spillerne til å se  mye dårligere ut enn de egentlig er. Det virker som om spillerne alltid må lete etter medspillerne når de skal sentre ballen. slik skal det ikke være. Det skal være en viss automatikk i at man vet hvor medspillerne befinner seg.

I det minste bør man vite hvordan man skal oppføre seg defensivt. Vi presser 1 og 1 og ikke samlet som et lag. Blir for enkelt å spille seg gjennom.

akkurat kvalitetsmessig er det nok en 11er som kan fungere godt.
problemet blir når manager ikke evner å bruke spillerne rett.

ta f.eks
white. høyreving?........ never.
venstresiden vår. feilplasserte peltier med støtte fra en kamprusten offensivt orientert thomas. det må gå galt.
becchio som target man. ikkje braa.

beste colin har gjort for leeds er å slippe løs byram. ung, uredd og klar for å gi alt.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Oppdrettslaksen

-------------------------------Kenny-----------------------------------
--Byram---------Pearce----------Lees------------White-----------
---------------------------Austin--------------------------------------
-------Diouf-------------Green------------Thomas-----------------
----------------McCormack-----Becchio----------------------------

Leedsfan

Quote from: Oppdrettslaksen on December 30, 2012, 16:24:19
-------------------------------Kenny-----------------------------------
--Byram---------Pearce----------Lees------------White-----------
---------------------------Austin--------------------------------------
-------Diouf-------------Green------------Thomas-----------------
----------------McCormack-----Becchio----------------------------

Det burde være et slagkraftig lag....

Tom S

Kenny
Byram - Lees - Pearce - Drury
Austin - Tonge
Green - Diouf - McC
Becchio
COME ON LEEDS !!

TK20

Jeg synes _på papiret_ at 3-5-2 virker som en fornuftig formasjon. Vi har tre "gode" sentrale stoppere, vi har to oppofrende vingbacker med fart, vi har flere ballvinnende murbrekkere på midten, vi har et par offensive midtbanespillere som kan gjøre det godt sentralt (McC og Diouf) og vi har to gode spisser. Ok Somma har vel aldri prestert fra start noensinne, men flere ink meg har trua på ham. Jeg ser gjerne at vi prøver den formasjonen igjen, selv om det gikk helt skeis mot Hull.

Kenny
               Lees-Pearce-Tate
Byram - Norris - Diouf - Austin - White
                  Becchio - Somma

Kan shuffle Diouf med McC og Norris/Austin med Brown etc.

Tom S

Quote from: TK20 on December 31, 2012, 13:54:51
Jeg synes _på papiret_ at 3-5-2 virker som en fornuftig formasjon. Vi har tre "gode" sentrale stoppere, vi har to oppofrende vingbacker med fart, vi har flere ballvinnende murbrekkere på midten, vi har et par offensive midtbanespillere som kan gjøre det godt sentralt (McC og Diouf) og vi har to gode spisser. Ok Somma har vel aldri prestert fra start noensinne, men flere ink meg har trua på ham. Jeg ser gjerne at vi prøver den formasjonen igjen, selv om det gikk helt skeis mot Hull.

Kenny
               Lees-Pearce-Tate
                  Becchio - Somma

...og mot Watford...
COME ON LEEDS !!

TK20

Quote from: Tom S on December 31, 2012, 13:56:15

Kenny
               Lees-Pearce-Tate
                  Becchio - Somma

...og mot Watford...

Kjørte vi den mot Watford?

Tom S

Quote from: TK20 on December 31, 2012, 13:57:52
Quote from: Tom S on December 31, 2012, 13:56:15

Kenny
               Lees-Pearce-Tate
                  Becchio - Somma

...og mot Watford...

Kjørte vi den mot Watford?

Kenny
Green - Peltier - Pearce
Byram - Norris - Austin - Tonge - White
Diouf - Varney
COME ON LEEDS !!

Kontakinte

Paddy Kenny (Adam Larsen)

Lee Peltier......Tom Lees......Rodolph Austin......Adam Drury

Paul Green

Sam Byram......El-Hadji Diouf......Jerome Thomas

Ross McCormack......Luciano Becchio

Vi trenger 4-5 nye i januar + keeper, MINST!!

Leedsfan

Kenny
Byram----Lees-----Pearce-----White
                 Austin----Green
        Diouf----Ross----Tonge
                       Becchio

eller?

Kenny
        Peltier----Lees-----Pearce-----Drury
Byram----Green---Austin---Norris---White
                           Diouf/Becchio

Med skader og alle rulleringene med varierende resultater så kan det ikke være utslitte spillere som møter 2013?
Hadde vi bare kunne fått inn et par klare forsterkninger, helst denne uka, så hadde det vært håp for at noe stort kunne skje når mai kommer...

Leedsfan

Der fikk akkurat Warnock sparken av meg. I neste kamp så stiller jeg med dette laget:

Ashdown
Peltier---Lees---Pearce----White
Byram---Green--Barkley--Diouf
             Ross----Becchio

Usikker på sentral midtbane, Green eller Austin?

Rudi G.

Quote from: Leedsfan on January 12, 2013, 21:53:22
Der fikk akkurat Warnock sparken av meg. I neste kamp så stiller jeg med dette laget:

Ashdown
Peltier---Lees---Pearce----White
Byram---Green--Barkley--Diouf
             Ross----Becchio

Usikker på sentral midtbane, Green eller Austin?

Usikker er ikke bra, i tillegg er det heller ikke bra å vingle mellom en haug med formasjoner, til slutt er det ingen som vet hva de skal gjøre!