Hvilke spillere + formasjon ville DU ha brukt hvis du var manager i LUFC?

Started by Leedsfan, December 27, 2012, 18:26:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

Quote from: Rudi G. on January 12, 2013, 21:59:56
Quote from: Leedsfan on January 12, 2013, 21:53:22
Der fikk akkurat Warnock sparken av meg. I neste kamp så stiller jeg med dette laget:

Ashdown
Peltier---Lees---Pearce----White
Byram---Green--Barkley--Diouf
             Ross----Becchio

Usikker på sentral midtbane, Green eller Austin?

Usikker er ikke bra, i tillegg er det heller ikke bra å vingle mellom en haug med formasjoner, til slutt er det ingen som vet hva de skal gjøre!

Jepp, det er ikke lett å være manager..

Jeg synes vi har vært tynne på sentral midtbane i mange mange år. Selv med Johnson og Howson funket det halvveis. Backplass har også vært skralle greier en god stund og når jeg tenker meg om så har stopperplass vært dårlige greier.

Det vi har hatt er vinger og spisser, men nå vi solgt vingene våre...

Det er et helvete å være Leedsfan om dagen...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

Ville uansett gått ut i en 4-2-3-1 formasjon og pr nå når Barkley er i troppen ville laget sett slik ut;

Ashdown

Byram   Lees  Pearce   White

Austin      Barkley

Green   McCormack   Tonge

Diouf

Leedsfan

Quote from: Rudi G. on January 12, 2013, 22:28:48
Ville uansett gått ut i en 4-2-3-1 formasjon og pr nå når Barkley er i troppen ville laget sett slik ut;

Ashdown

Byram   Lees  Pearce   White

Austin      Barkley

Green   McCormack   Tonge

Diouf

Ser ikke verst ut. Ikke Becchio? Han ville blomstret enda mer hvis vi hadde hatt overtaket spillemessig og trykk mot motstanderlagets mål..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

Klarer ikke å holde på ballen og lite kreativ, Diouf kan holde på ballen, mye bevegelse i treeren bak han inn mot og i 16 og det kan skapes mye trøbbel, innlegg fra sidene kan vi neste glemme pr nå, hvis ikke backene kommer seg helt opp og får slått inn, det skjer ikke mange gangene i løpet av en kamp, derfor uten Becchio.

sportcarl1

Kenny
Byram Lees Pearce Drury
Gren, Austin(defensiv), Barkley(offensiv) Diouf
Becchio McCormmack

SOL

Ashdown
Byram Lees Pearce White
Hall Green Barkley Diouf
Becchio McCormack

h.b

Quote from: SOL on January 12, 2013, 23:14:51
Ashdown
Byram Lees Pearce White
Hall Green Barkley Diouf
Becchio McCormack

Ashdown
Byram Lees Pearce White
Austin - Norris
Barkley  Diouf
McCormack
Becchio

Gufrias

Quote from: Leedsfan on January 12, 2013, 21:53:22
Der fikk akkurat Warnock sparken av meg. I neste kamp så stiller jeg med dette laget:

Ashdown
Peltier---Lees---Pearce----White
Byram---Green--Barkley--Diouf
             Ross----Becchio

Usikker på sentral midtbane, Green eller Austin?
I det siste har Green vært overlegent best.
Hekta på Leeds siden 1974

haak-d

Spiller ingen rolle hvilken formasjon og hvilke spillere man bruker når vi har en manager som ikke klarer å få det beste ut av hver enkelt og få de til å fungere sammen som et lag. Ikke forsvarer vi oss som et lag og ikke angriper vi som et lag.

Kato

V kan jo løpe mest i divisjonen, uten at det hjelper, så lenge vi løper feil.

Jon R

Quote from: Kato on January 13, 2013, 10:51:27
V kan jo løpe mest i divisjonen, uten at det hjelper, så lenge vi løper feil.

Når vi både løper feil og for lite kan det ikke bli bra. I går kritiserte Gray spillerne for ikke å løpe de ekstra meterne som kreves når man ellers ikke har dagen. Mitt inntrykk er at dette har vært et problem store deler av sesongen! Uten Becchios utrolige effektivitet  og ditto inneffiktivitet hos våre motstandere,  hadde vi ligget under streken med en av divsjonens verste målforskjeller. Så dårlige mener jeg lagprestasjonene har vært.
Jon R.

Leedsfan

Ashdown
Byram   Peltier  Lees   White
Green    Austin    ?     Barkley
          Diouf     Ross

Dette laget burde så Bristol City?

J-R

Ashdown
        Byram            Peltier                               Pearce                 White

Green             Barcs                               Austin                        Tonge

Becchio
                                                                       Mccormack

4-4-1-1       

HåvardK

Quote from: Leedsfan on January 15, 2013, 23:41:18
Ashdown
         Diouf     Ross

Dette laget burde Bristol City?
Som man sår, høster man, heter det. Er dog usikker på relevansen her. ;)

Leedsfan

Quote from: HåvardK on January 16, 2013, 11:03:01
Ashdown
Byram   Peltier  Lees   White
Green    Austin    ?     Barkley
          Diouf     Ross

Jeg hadde lyst til å skrive Brown ved siden av Austin, men turte ikke.. Når han har spilt så har han vært en av våre beste, men det et allikevel et skjellsord å ønske å ha han på banen...

Annesj

Pr idag:

442/4411

Byram      Peltier      Lees      White

Green      Barkley    Austin    Diouf

McCormack     Becchio
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Leedsfan

Quote from: Annesj on January 16, 2013, 13:18:46Pr idag:

442/4411

Byram      Peltier      Lees      White

Green      Barkley    Austin    Diouf

McCormack     Becchio

Støtter den, men uten keeper så taper vi..

Annesj

Hahaha. Okei da. Får slenge inn en mellom stengene å da. Så goe er vel ikke denna 10rn at de klarer holde buret reint uten målmann. Setter Ashdown i mål. Han har virka trygg.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Rudi G.

Ashdown
         Diouf     Ross

Du henger deg for mye opp i bagateller Håvard, forøvrig synes jeg du er litt for glad i tegnet komma, bagatell det også!

Totto

Quote from: Rudi G. on January 16, 2013, 14:29:47
Ashdown
         Diouf     Ross

Du henger deg for mye opp i bagateller Håvard, forøvrig synes jeg du er litt for glad i tegnet komma, bagatell det også!

Så er det spørsmålet om "forøvrig" eller "for øvrig" da  ;)

http://www.riksmalsforbundet.no/Spr%C3%A5ktjenester/Spr%C3%A5kspalten/S%C3%A6rskrivning-og-sammenskrivning.aspx?PID=297&M=NewsV2&Action=1&NewsId=133

Bare for å spinne videre mot Off-Topic...
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Leedsfan

Ashdown
         Diouf     Ross

Jeg slå ikke hva jeg skrev først..:) Det å så et lag er jo mye bedre enn å slå et lag. Jeg håper fortsatt at vi sår over hele Bristol City på lørdag med dette laget:

Ashdown
Byram    Peltier     Lees     White
Green    Austin    Barkley   Diouf
                 Ross    Becchio

kalle_92

Quote from: Leedsfan on January 16, 2013, 14:51:32
Ashdown
         Diouf     Ross

Jeg slå ikke hva jeg skrev først..:) Det å så et lag er jo mye bedre enn å slå et lag. Jeg håper fortsatt at vi sår over hele Bristol City på lørdag med dette laget:

Ashdown
Byram    Peltier     Lees     White
Green    Austin    Barkley   Diouf
                 Ross    Becchio

Sett inn Brown, så lager du ihvertfall sår på hele laget deres ;)

HåvardK

Ashdown
         Diouf     Ross

"Glad i" er vel å overdrive, Rudi. Men jeg prøver å holde meg til rettskrivingsnormen.

auren

Fransisco Bagatelli er for øvrig på prøvespill i Leeds.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Quote from: HåvardK on January 17, 2013, 09:41:15
Ashdown
Byram   Peltier  Lees   White
Green    Austin    ?     Barkley
          Diouf     Ross

"Glad i" er vel å overdrive, Rudi. Men jeg prøver å holde meg til rettskrivingsnormen.

Rettskriving eller rettskrivning?

HåvardK

Leedsfan

Ronald

Mye 4-4-2 varianter og 4-2-3-1 som formasjoner her. Personlig ville eg brukt tid på feltet for å prlve spillerne ut i andre settinger.
Ville testa 4-3-3 og ikkje minst veldig u-britisk 3-5-2 eller 3-4-3.
Austin ville vært en spiller som hadde bekledd en def midtbane rolle, den som kommer ned mellom stopperne for å hente ball ev faller ned på stopper plass når det kommer kontring imot. Ulempen med disse formasjonene for Leeds er at det krever løpsstyrke og hurtighet på kantene(vingbackene) og pr.d.d. er dette totalt fråværende i troppen.

Uansett, meget interessant å leike med en slik tanke. Ã... coache Leeds må jo vere en rollercoast tur av de helt sjeldne. Og en sinnsyk interessant utfordring.

Leedsfan

Quote from: Ronald on January 17, 2013, 13:14:56
Mye 4-4-2 varianter og 4-2-3-1 som formasjoner her. Personlig ville eg brukt tid på feltet for å prlve spillerne ut i andre settinger.
Austin ville vært en spiller som hadde bekledd en def midtbane rolle, den som kommer ned mellom stopperne for å hente ball ev faller ned på stopper plass når det kommer kontring imot. Ulempen med disse formasjonene for Leeds er at det krever løpsstyrke og hurtighet på kantene(vingbackene) og pr.d.d. er dette totalt fråværende i troppen.

Uansett, meget interessant å leike med en slik tanke. Ã... coache Leeds må jo vere en rollercoast tur av de helt sjeldne. Og en sinnsyk interessant utfordring.

White og Byram burde vært vingbacker av godt nivå i denne divisjonen. Ser ut som Warnock liker å spille Brown sammen med Austin, slik at Austin er den som tar løpene fremover.

Skjønner at Warnock sliter med å sette opp sin beste 11'er, jeg forandrer mening fra dag til dag selv.

Jon R

Quote from: Leedsfan on January 17, 2013, 13:19:19
Quote from: Ronald on January 17, 2013, 13:14:56

White og Byram burde vært vingbacker av godt nivå i denne divisjonen. Ser ut som Warnock liker å spille Brown sammen med Austin, slik at Austin er den som tar løpene fremover.

Skjønner at Warnock sliter med å sette opp sin beste 11'er, jeg forandrer mening fra dag til dag selv.

Hvis man ikke har en klart definert spillestil blir det naturligvis svært vanskelig å sette en første 11 er. Problemet er at måten W har valgt at vi skal spille i minst 3 av 5 kamper (hoofe ballen i retning Becchio), slett ikke passer med spillerne han har valgt å hente inn.

"Kick and run" kan være både svært effektivt og til dels underholdende når den funker men den forutsetter  1) minst en svært  hode- og duellsterk forward og 2) en svært løpsterk og mobil midtbane som kan komme raskt etter og skape noe  der ballen måtte falle ned. Dessverre har vi ingen av delene. Signeringen av Tonge er bare med på å vedlikeholde problemet hvis hoofball taktikken skal fortsette i majoriteten av kampene. Personlig fatter jeg ikke hvorfor vi spiller som vi gjorde mot Nott F, Derby og Hull når evidensen er klar: Vi har nemlig vært klart best i de kampene vi har prøvd å holde ballen mer i laget, som mot Wolves ( 1. omgang), Everton, Hudderfield, Crystal P og antagelig 2. omgangen mot B ham ( den kampen har jeg bare "hørt").

I Tonge ( en utmerket ballbehandler som kan fungere som en litt sideforskjøvet "playmaker" hvis han blir tilstrekkelig involvert i spillet), Austin (det løpssterke "ankeret" på sentral midt som må dekke mye rom)  og Green (Bowyer rollen til høyre) har vi en potensielt utmerket midtbanetrio som jeg tror kan utfylle hverandre godt, forutsatt at vi har en manager som skjønner hvordan man får det beste ut av dem. Hvordan Barkley best skal brukes har jeg ingen formening om da jeg aldri har sett han spille .
Med et hurtigtog på venstre kant og en offensiv Byram på høyre back burde vi kunne skape plenty med sjanser for vårt (på papiret) gode utvalg av angripere.  :)
Jon R.