Hvordan ender nedrykksstriden i championship??

Started by Kato, April 10, 2013, 09:10:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

"I think it will probably he highest points tally to keep teams in the division, and the lowest to go up. It's absolutely ridiculous. It just shows you how hard this division is."

Denne uttalelsen kom Sheff Wed manager Dave Jones med etter gårdagens seier over Millwall.

I 2009/2010 rykket tredjesiste lag ned med 47 poeng
I 2010/2011 rykket tredjesiste lag ned med 42 poeng
I 2011/2012 rykket tredjesiste lag ned med 40 poeng

Men i 2007/2008 gikk Leicester ned med 52 poeng.

Selv står vi i dag, 5 runder før slutt, med svært svak målforskjell og 52 poeng.  Vi har kun 7 lag bak oss.

Bristol City rykker ned med sine 40 poeng.

Peterboro har 47 poeng, 3 hjemmekamper og 2 bortekamper. Bra formkurve (uten tap siste 5), men vanskelig program igjen (Brighton, Watford, Palace). Tipper de ender på 53-54 poeng.

Blackburn også med 47 poeng, 3 hjemmekamper og 3 borte (en kamp til gode). Overkommelig program igjen hjemme, tipper 55-56 poeng. Men formkurven er svak.

Huddersfield 48 poeng. Ingen topplag igjen, 3 bortekamper. Svak formkurve, tipper de ender rundt 55 poeng.

Wolves 48 poeng. Vunnet 3 av de 4 siste. 3 hjemmekamper mot grei motstand. tipper de ender på 57-58 poeng og berger seg.

Barnsley 49 poeng. 3 hjemmekamper der også. Ingen topplag, bra form. 57-58 poeng.

Blackpool 51 poeng. 3 hjemmekamper. 57-58 poeng.

Leeds United 52 poeng, 3 hjemmekamper. Greit program, spesielt i de tre neste. Forferdelig form.

Bristol City går ned, Peterboro ryker også på hardt program (selv om det er en bingodivisjon). Man må nok opp på 55-56 poeng for å være trygg. Blackburn, Huddersfield og Leeds tror jeg vil sloss om siste nedrykksplass. Jeg frykter vi rykker ned med tap mot Sheffield Wednesday. Ditto tror jeg vi berger oss med seier.

Tabellen har blitt klart styggere for vår del siste uke. Lørdag blir ufattelig viktig.

Verdt å merke seg at mange av bunnlagene har mye hjemmekamper igjen.

Blank_File

Jeg er villig til å sette 10 000,- på at Leeds United ikke rykker ned.

Er det noen som vedder i mot?

rd1

Quote from: Kato on April 10, 2013, 09:10:56
"I think it will probably he highest points tally to keep teams in the division, and the lowest to go up. It's absolutely ridiculous. It just shows you how hard this division is."

Denne uttalelsen kom Sheff Wed manager Dave Jones med etter gårdagens seier over Millwall.

I 2009/2010 rykket tredjesiste lag ned med 47 poeng
I 2010/2011 rykket tredjesiste lag ned med 42 poeng
I 2011/2012 rykket tredjesiste lag ned med 40 poeng

Men i 2007/2008 gikk Leicester ned med 52 poeng.

Selv står vi i dag, 5 runder før slutt, med svært svak målforskjell og 52 poeng.  Vi har kun 7 lag bak oss.

Bristol City rykker ned med sine 40 poeng.

Peterboro har 47 poeng, 3 hjemmekamper og 2 bortekamper. Bra formkurve (uten tap siste 5), men vanskelig program igjen (Brighton, Watford, Palace). Tipper de ender på 53-54 poeng.

Blackburn også med 47 poeng, 3 hjemmekamper og 3 borte (en kamp til gode). Overkommelig program igjen hjemme, tipper 55-56 poeng. Men formkurven er svak.

Huddersfield 48 poeng. Ingen topplag igjen, 3 bortekamper. Svak formkurve, tipper de ender rundt 55 poeng.

Wolves 48 poeng. Vunnet 3 av de 4 siste. 3 hjemmekamper mot grei motstand. tipper de ender på 57-58 poeng og berger seg.

Barnsley 49 poeng. 3 hjemmekamper der også. Ingen topplag, bra form. 57-58 poeng.

Blackpool 51 poeng. 3 hjemmekamper. 57-58 poeng.

Leeds United 52 poeng, 3 hjemmekamper. Greit program, spesielt i de tre neste. Forferdelig form.

Bristol City går ned, Peterboro ryker også på hardt program (selv om det er en bingodivisjon). Man må nok opp på 55-56 poeng for å være trygg. Blackburn, Huddersfield og Leeds tror jeg vil sloss om siste nedrykksplass. Jeg frykter vi rykker ned med tap mot Sheffield Wednesday. Ditto tror jeg vi berger oss med seier.

Tabellen har blitt klart styggere for vår del siste uke. Lørdag blir ufattelig viktig.

Verdt å merke seg at mange av bunnlagene har mye hjemmekamper igjen.

Vi må ta 4 poeng i de to neste kampene, ellers tror jeg det blir nedrykk...
"Who needs Cantona??"

Leedsulf

Oppsettet for lagene bak oss, med unntak av fortapte B.C.:

13. april
Peterboro - Watford
Blackpool - Burnley
Blackburn - Derby
Wolves - Huddersfield
Barnsley - Charlton

16. april
Barnsley - Derby
Wolves - Hull
Blackpool - Sheffield W
Peterboro - Brighton
Blackburn - Huddersfield

20. april
Nottingham - Barnsley
Charlton - Wolves
Watford - Blackburn
Brighton- Blackpool
Derby - Peterboro
Huddersfield - Millwall
      23. april
Millwall - Blackburn

27. april
Wolves - Burnley
Barnsley - Hull
Blackburn - Crystal Palace
Bristol City - Huddersfield
Peterboro - Sheffield W
Blackpool - Derby

4. mai
Birmingham - Blackburn
Bolton - Blackpool
Huddersfield - Barnsley
Crystal Palace - Peterboro
Brighton - Wolves

Jeg registrerer tre interne oppgjør i bunnstriden, og at vi må være Derby-supportere i noen uker fremover dersom vi driter oss ut på lørdag.

h.b

Quote from: Leedsulf on April 10, 2013, 10:18:56
Oppsettet for lagene bak oss, med unntak av fortapte B.C.:

13. april
Peterboro - Watford
Blackpool - Burnley
Blackburn - Derby
Wolves - Huddersfield
Barnsley - Charlton

16. april
Barnsley - Derby
Wolves - Hull
Blackpool - Sheffield W
Peterboro - Brighton
Blackburn - Huddersfield

20. april
Nottingham - Barnsley
Charlton - Wolves
Watford - Blackburn
Brighton- Blackpool
Derby - Peterboro
Huddersfield - Millwall
      23. april
Millwall - Blackburn

27. april
Wolves - Burnley
Barnsley - Hull
Blackburn - Crystal Palace
Bristol City - Huddersfield
Peterboro - Sheffield W
Blackpool - Derby

4. mai
Birmingham - Blackburn
Bolton - Blackpool
Huddersfield - Barnsley
Crystal Palace - Peterboro
Brighton - Wolves

Jeg registrerer tre interne oppgjør i bunnstriden, og at vi må være Derby-supportere i noen uker fremover dersom vi driter oss ut på lørdag.

Heia Milwall

Erik M

Kickthemdown

Quote from: Blank_File on April 10, 2013, 09:29:46

oddsen er 25/1 som resten av bettingsidene ? :) isåfall så krever jeg betenkningstid.

Kato

Quote from: Alta-White on April 10, 2013, 13:52:12

oddsen er 25/1 som resten av bettingsidene ? :) isåfall så krever jeg betenkningstid.

Det er dessverre altfor god odds.

Håvard

Kickthemdown

Quote from: Kato on April 10, 2013, 13:53:29

Jepp, å vi har flere Leedssupportere som fikk 80/1 for 3 uker siden...

5/1 hadde vært mer riktig.

rd1

Quote from: Alta-White on April 10, 2013, 14:26:54

Jeg stiller spørsmål med etiken ved å inngå veddemål, der man tjener penger på nedrykk på vårt kjære Leeds United..
"Who needs Cantona??"

Kato

Quote from: rd1 on April 10, 2013, 15:02:47
Quote from: Alta-White on April 10, 2013, 14:26:54

Jeg stiller spørsmål med etiken ved å inngå veddemål, der man tjener penger på nedrykk på vårt kjære Leeds United..

Det er vel noen som vil forsikre seg med en liten trøst hvis vi skulle ryke.

Tom S

Med vår skremmande dårlige form og nedrykksnerver som vil legge seg tjukt utanpå drakta tviler eg på om vi plukker fleire poeng denne sesongen.
Eg vert svært overraska dersom vi ikkje startar neste sesong i L1.

Manager/eiersituasjonen i Leeds er latterlig og har vert det altfor lenge, eg er oppriktig redd for at Leeds United som klubb og ikkje minst som merkenamn er øydelagt.
Ken Bates har innfridd sitt største mål i livet!

Så svar til overskriften:
Bristol City, Peterborough og Leeds United rykker ned i mai.
COME ON LEEDS !!

nord

Come on - vi rykker ikke ned  ;D

Vi tager det roligt og når det virkelig gælder så skal vi nok vinde den sidste kampen eller hvad som krævers  ;D.

Jeg gider ikke at bekymre mig om det som evt. slett ikke sker ;-)

ollan

Quote from: nord on April 10, 2013, 18:47:34
Come on - vi rykker ikke ned  ;D

Vi tager det roligt og når det virkelig gælder så skal vi nok vinde den sidste kampen eller hvad som krævers  ;D.

Jeg gider ikke at bekymre mig om det som evt. slett ikke sker ;-)
det sa vi også i 2004 og 2007.....
Ollan

J-R

Vi går aldri ned!!!
Bristol C
Blackburn
P.borough.

MOT !!

B_Ød

det smerter meg å si dette, men jeg synes på mange måter jeg har sett dette før..håper veeeeldig på at jeg tar feil, men jeg ligger 51/49 for nedrykk.
Ups & Ups!!

Leedsulf

5 poeng ned til streken kan virke avskremmende, men antallet lag bak oss gjør at jeg slapper litt mer av.
I tillegg har vi faktisk ikke mer enn -10 i målforskjell.
Skjønt, kl 18 på lørdag kan mye se anderledes ut.

Holder vi oss, bør vi spleise på en blomsterkvast til Becchio.

Kato

Ære, være at det ble 3 poeng i dag. Ellers hadde vi vært rimelig hardt ute å seile.

Med seier i dag tror jeg ikke vi rykker ned. Men det er skikkelig tight, 6 poeng skiller 13 lag.

Alle 3 over Bristol City hentet seg 3-poengere i dag, gjorde bunnstriden ennå tettere.

Best av alt for oss, vi har lagt 10 lag mellom oss og nedrykk, men det er bare 6 poeng.

Kampene renner ut. Wolves er nå knallhardt ute og kjøre, etter tap hjemme mot bunnlag. Hjemmekamp mot topplaget Hull i neste. Den blir svært avgjørende for dem.

Barnsley taper 0-6 hjemme mot Charlton, havner på nedrykksplass, og ser med det resultatet ut til å stupe ned.

Men mye kan skje. I praksis er vi vel berget, teoretisk sett trenger vi kanskje ett poeng til.

Alle slår alle.

rd1

"Who needs Cantona??"

samadhi

Heldigvis har vi den ekstra seieren eller to som gjør at vi unngår nedrykkstrid.
Dessverre så mangler vi også en seier eller to som gjør at vi forsatt kunne hatt ett snev at håp om opprykk.

Bruk resten av sesongen på å la Mcdermott prøve ut den stallen han har,
og se hvem som får bli med videre og hvem som kan pakke bagen.
marching on together,
derudaf forever...

nord

Deiligt med en sejer idag. Havde faktiskt forventet at vi ville vågne idag, nu vi har fået kniven på struben. Vi må sikre os at vi ikke har mulighed for at rykke ned, før vi begynder at tage chancer med usikre opstillinger. Det er vigtigt at få afsluttet sæsongen i en positiv ånd og med tro på næste sæson. Men selvfølgelig kan det være positivt at give nogen af de nye en chance Somma medregnet ;-)  ;D

HåvardK

Quote from: nord on April 14, 2013, 01:29:17
Deiligt med en sejer idag. Havde faktiskt forventet at vi ville vågne idag, nu vi har fået kniven på struben. Vi må sikre os at vi ikke har mulighed for at rykke ned, før vi begynder at tage chancer med usikre opstillinger. Det er vigtigt at få afsluttet sæsongen i en positiv ånd og med tro på næste sæson. Men selvfølgelig kan det være positivt at give nogen af de nye en chance Somma medregnet ;-)  ;D
Jeg er enig. Selv om resultatene skulle tilsi at vi burde bytte på laget, tror jeg det er riktig å ikke endre så alt for mye på grunnoppstillingen. Macca må vel få bli kjent med spillerne først også. Det hadde dog vært artig å å sett litt klassisl vingspill igjen - jeg har av en eller annen grunn trua på Hall...

Jon R

Quote from: Kato on April 13, 2013, 18:19:03
Ære, være at det ble 3 poeng i dag. Ellers hadde vi vært rimelig hardt ute å seile.

Med seier i dag tror jeg ikke vi rykker ned. Men det er skikkelig tight, 6 poeng skiller 13 lag.

Alle 3 over Bristol City hentet seg 3-poengere i dag, gjorde bunnstriden ennå tettere.

Best av alt for oss, vi har lagt 10 lag mellom oss og nedrykk, men det er bare 6 poeng.

Kampene renner ut. Wolves er nå knallhardt ute og kjøre, etter tap hjemme mot bunnlag. Hjemmekamp mot topplaget Hull i neste. Den blir svært avgjørende for dem.

Barnsley taper 0-6 hjemme mot Charlton, havner på nedrykksplass, og ser med det resultatet ut til å stupe ned.

Men mye kan skje. I praksis er vi vel berget, teoretisk sett trenger vi kanskje ett poeng til.

Alle slår alle.

Det kan bli rekordhøy poengsum for lag som rykker ned og rekordlav sum for lag som klarer play off eller rykker direkte opp.  Nesten alle lag er jo fortsatt noe å kjempe for. Kan bli tidenes mest dramatiske sesongavslutning dette...
Jon R.

sportcarl1

Leeds känns ganska säkra nu på 55 poäng, men skulle definitivt inte ta gift på att det räcker, play off har jag slagit ur hågen efter Pborormatchen

Kato

Fremdeles kan samtlige 11 lag bak oss på tabellen i teorien rykke ned (ihvertfall poengmessig, ikke sjekka nøye om det er interne oppgjør som reduserer antall lag).

I praksis er det vel en 4-5 lag som sloss om å unngå de to siste plassene ned.

Barnsley - Hull hjemme, og Huddersfield borte. Må nok med sin målforskjell ha 4 poeng. Kanskje de blir avhengige av å slå Huddersfield borte i siste for å berge plassen. Ser vanskelig ut.

Wolves - Burnley hjemme og Brighton borte. Rykker fort ned om de taper for Brighton borte. Svak målforskjell.

Peterboro - Wednesday hjemme og Palace borte. Kan berge seg med seier i en av de. Berger kanskje plassen på bekostning av lokaloppgjøret Hudds - Barnsley i siste runde (pga sin ok målforskjell).

Blackburn - Mill og Birmingham borte, Palace hjemme. Berger seg med seier i en av de tre. Rykker ikke ned.

Huddersfield - Bristol City borte, og Barnsley hjemme. Greit program, dårlig målforskjell. Berger seg med seier i en av de to. Rykker ikke ned.

Millwall, Wednesday, Blackpool og Burnley berger seg med 55 poeng.

Viktigst av alt, vi surra oss ikke inn i det der.

sportcarl1

skall man se något positivt denna säsongen är att vi kommer före 2 av de degraderade PLlagen från förra säsongen, och att dessa 2 lagen faktiskt kan åka ur säger väl att denna serien har aldrig varit tuffare och jämnare

gulle

Sv: Hvordan ender nedrykksstriden i championship??
Kjenner at det gir jeg jamt f......i nå når vi er ute av den.

Foresten. Så håper jeg litt at ikke blackburn ryker fordi de ha 2 norske på laget.
I år rykker vi opp!

Leedsfan

Quote from: gulle on April 21, 2013, 16:21:38
Sv: Hvordan ender nedrykksstriden i championship??
Kjenner at det gir jeg jamt f......i nå når vi er ute av den.

Foresten. Så håper jeg litt at ikke blackburn ryker fordi de ha 2 norske på laget.

Gamsten med en lønn på 20-25 mill nkr i året i League One..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

p0ndus

Gamsten i League One. Hmmmmmmmmmm  skaaaadeefryyyyyyd ;D ;D ;D....