Skrevet av Emne: Ex-spiller: Luke Murphy  (Lest 65379 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

sportcarl1

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #120 på: Februar 07, 2015, 09:33:12 »
Nesten surrealistisk med tanke på at han har vært helt ute i kulden i tre mnd før Sland tidlig januar.
han spelade ju ut sig själv i höstas bland annat med dåraktiga utvisningar i allan smith klass, men gott att han fått ny tilltro och tagit den, är på tiden att han blommar ut nu, och januari har varit en bra månad för honom
 

Kontakinte

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #121 på: Februar 07, 2015, 11:20:27 »
Tror det ikke Før jeg får se det. Det sies at han var nede på old time low, I 2 omg sist.

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #122 på: Februar 07, 2015, 14:07:04 »
Tror det ikke Før jeg får se det. Det sies at han var nede på old time low, I 2 omg sist.


Banens dominerende spiller de første 20 og styrte spillet høyt og lavt. Glimrende assist til Byram på 1-0.  Fra 1-1 fungerte lite når det gjelder ballkontroll og pasninger i hytt og pine.  Litt merkelig å se egentlig. Kompenserte dog med utrettelig løping og arbeidsmoral som en hest.

Murphy er egentlig ingen typisk "sittende" midtbanespiller i mine øyne. Vil helst se han i midten av de tre sentrale i front...   

Inget tre vokser inn i himmelen. Blir ikke overrasket om Bianchi har gjenerobret plassen innen utgangen av februar på bekostning av Murphy.
Jon R.

Cannavaro

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #123 på: Februar 11, 2015, 11:30:44 »
God kamp igjen av Luke igår.  Han har stått frem som en solid midtbanemann for oss, scoret det første igår og var svært delaktig i bruddet på midtbanen før andre scoringen.   Det er gull verdt med midtbanespillere som også bidrar med mål.   Håper dette fortsetter for Murphy, akkurat nå ; en verdifull spiller for oss.  Kudos.
MFLU - Miracles For Leeds United

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #124 på: Februar 11, 2015, 14:01:53 »
God kamp igjen av Luke igår.  Han har stått frem som en solid midtbanemann for oss, scoret det første igår og var svært delaktig i bruddet på midtbanen før andre scoringen.   Det er gull verdt med midtbanespillere som også bidrar med mål.   Håper dette fortsetter for Murphy, akkurat nå ; en verdifull spiller for oss.  Kudos.

Han hadde et stygt balltap på 0-1 som heldigvis ikke fikk konsekvenser for sluttresultatet. Har på følelsen at Murphy er spiller som lett går ned i kjelleren hvis det blir mye motgang. Kroppspråket hans og manglende evne til å involvere seg i spillet (virket som at han var redd for å få ballen) var jo helt påfallende i kampene før han forsvant ut i kulden. Tror målet i går var svært viktig for Murphy etter en dalende kurve siste to kampene og første omgang i går. Med Bianchi ute, muligens for resten av sesongen, bør det bli mye spilletid på Murphy denne våren. Jeg håper fortsatt at han vil få en enda mer offensiv rolle enn han har nå da Murphy både har vist at han kan score mål og fungere som "boksåpner".
Jon R.

Sydhagen

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #125 på: Februar 11, 2015, 14:48:14 »

God kamp igjen av Luke igår.  Han har stått frem som en solid midtbanemann for oss, scoret det første igår og var svært delaktig i bruddet på midtbanen før andre scoringen.   Det er gull verdt med midtbanespillere som også bidrar med mål.   Håper dette fortsetter for Murphy, akkurat nå ; en verdifull spiller for oss.  Kudos.

Han hadde et stygt balltap på 0-1 som heldigvis ikke fikk konsekvenser for sluttresultatet. Har på følelsen at Murphy er spiller som lett går ned i kjelleren hvis det blir mye motgang. Kroppspråket hans og manglende evne til å involvere seg i spillet (virket som at han var redd for å få ballen) var jo helt påfallende i kampene før han forsvant ut i kulden. Tror målet i går var svært viktig for Murphy etter en dalende kurve siste to kampene og første omgang i går. Med Bianchi ute, muligens for resten av sesongen, bør det bli mye spilletid på Murphy denne våren. Jeg håper fortsatt at han vil få en enda mer offensiv rolle enn han har nå da Murphy både har vist at han kan score mål og fungere som "boksåpner".
Mannen kan takle og det trenger vi sentralt på midtbanen. Og den pasningen etter taklingen: lekker!

Murphy passer best der han spiller nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #126 på: Februar 11, 2015, 23:57:01 »
En annen ting som Murphy tilfører Leeds er  LANGSKUDD.
Både mot Reading og Bournemouth scoret han med langskudd, hvor det ble mål av ingenting! Hvor mange andre Leeds-spillere har gjort det i år.? Hans langskudd skapte også Billy Sharps mål (retur) mot  M'boro.
En  midtbanemann som scorer fra langt hold er gull verdt. 8)
« Siste redigering: Februar 11, 2015, 23:59:10 av Josch »

Runar

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #127 på: Februar 12, 2015, 00:35:22 »
En annen ting som Murphy tilfører Leeds er  LANGSKUDD.
Både mot Reading og Bournemouth scoret han med langskudd, hvor det ble mål av ingenting! Hvor mange andre Leeds-spillere har gjort det i år.? Hans langskudd skapte også Billy Sharps mål (retur) mot  M'boro.
En  midtbanemann som scorer fra langt hold er gull verdt. 8)


Nå forveksler du Luke Murphy med Micheal Tonge...

Han har scoret på to langskudd på 5 kamper, veldig bra.

En suser med venstre og et bra skudd med høyre som keeper skal ta. Litt flaks, men mest dyktighet... Du får ikke mål om du ikke skyter...
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #128 på: Februar 14, 2015, 09:21:37 »
Phil Hay – Whatever his cost, Murphy now showing his true value for Leeds United

Luke Murphy
Published on the
14 February
2015

The peculiarity of Luke Murphy’s £1m transfer fee is that it was seen as his problem. If anyone was going to carry that cross it was the player who Leeds United chose to court, chose to bid for and chose to sign.

It never occurred, or not often enough, that in paying seven figures for a footballer and writing him off after 12 months, the cost and the joke would be on the club. The Premier League does not get out of bed for £1m – the Premier League gets out of bed for £5.1bn – but it is real money to Leeds, the sort of fee they rarely cough up.

Murphy represents one of football’s truisms: that a player is worth what a club values him at. It was his decision to join Leeds at a time when Blackburn Rovers wanted him but not his decision to set the price or to stretch either team to a certain sum. No doubt GFH liked the headlines (“a £1m deal”, this loan should cover it) but Leeds evidently thought he was worth it. The guilt here is not Murphy’s.

That said, the midfielder is worth it when he plays as he has since the start of January. Whether he looks like a £1m player is a moot point – no-one knows the definition of that anymore – but he has crossed the boundary between that grim world where people hang on your deficiencies to a place where they talk about your strengths. In this form you’d have him, whatever his true stock.

There is something about cash which skews perception. Matt Smith cost nothing so last season was a free run for him, a toe-in-the-water year. Murphy came in at the highest cost of any Leeds player for almost a decade and did not dare talk about settling in slowly. But they were both the same; signed from League One and hardened at a lower level in the Championship.

Smith and Murphy shared a room during United’s summer tour of Slovenia in 2013. Smith would talk about the culture shock of a Championship training schedule; of how he and Murphy spent “most of our free time sleeping” as they tried to adjust, recover and keep pace. Smith went onto have the better first year, in part because goals were the only thing of merit at Elland Road. If you weren’t scoring last season, you weren’t doing much.

There is nothing new to Murphy’s game now or nothing that wasn’t there at the beginning. He has a wider range of passing than any other Leeds player – short balls, crossfield switches, those long, hanging chips which have become his trademark – and a nose for the odd goal.

His reputation when he first joined United was that of a goalscoring midfielder, implying a level of prolific finishing which has never really been seen. One every 10 games was his rate at Crewe Alexandra so four for Leeds last season was standard. With Murphy, his strength is his string-pulling; the ability to nail Michael Hector, as he did at Reading on Tuesday, and set Leeds three-on-two with one look and a quick release of the ball. Neil Redfearn says Rudy Austin epitomises United’s resurgence. Murphy epitomises a team who have started to play forward.

Only Murphy knows where his form is coming form. He has kept his counsel recently, though an interview with him will run in today’s match programme. In footballing terms, there are some obvious factors: a proper period of acclimatisation in the Championship and the fact that Murphy patently has talent. It will help too that a front six made up of Lewis Cook, Sam Byram, Austin and Alex Mowatt has legs and the pace that he doesn’t.

The midfield picked by Brian McDermott on the final day of last season combined Murphy with Austin, Michael Tonge and Michael Brown. Certain individuals would outrun it backwards.

But there must be something in Redfearn’s comments about confidence and support. Before the new year there was nothing for Murphy to take encouragement from. Leeds would have let him leave in the last emergency loan window. They would have let him go had he not clicked so dramatically at the start of last month.

Every coach who works with Murphy says the same thing – he never sulks, he never moans, he never downs tools and never hides – but players can read signals and you wonder when Murphy was last told (or even given the impression) that he was better than a player who cost £1m and couldn’t cut it. You wonder when it was that Murphy last felt properly managed.

To have forked out and made nothing of him would have been a severe indictment of United’s recruitment and their ability to hone a footballer with potential. It would also have been symptomatic of the extreme levels of impatience at Leeds which manifest themselves in an obsession for change; a new squad and a new way each summer as the last batch of willing victims falls short.

If a Championship club spends £1m on a player, only to think about cutting their losses a year or so later, whose failure is that really? It sounds outdated or at odds with the modern transfer market but investment on that scale should be backed by a commitment to make the investment work, and to persevere when it looks like it won’t.

Murphy has plenty of quiet admirers – not least Steve Thompson, Redfearn’s assistant – and has done from the start.

They can’t all be wrong.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #129 på: Februar 20, 2015, 14:51:57 »
@LUFCDATA: No Championship player has won more tackles in 2015 than Luke Murphy (24). Gary Gardner also on 24 (via @Squawka). http://t.co/LqrYgjVGBj

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #130 på: Februar 20, 2015, 15:09:18 »
@LUFCDATA: No Championship player has won more tackles in 2015 than Luke Murphy (24). Gary Gardner also on 24 (via @Squawka). http://t.co/LqrYgjVGBj

 :)

Litt oppsiktsvekkende egentlig da svært mange (med rette?) har kritisert Murphy for å være veik og duellsvak .

Jeg vil herved revurdere min påstand om at Luke Murphy ikke er en typisk "holding" midtbanespiller. 
Jon R.

Kontakinte

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #131 på: Februar 20, 2015, 15:11:59 »
Som en av de største Murphy kritikerene gleder jeg meg til og se han på lørdag. Håper på en forvandling fra det jeg husker og har kritisert han for ;)

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #132 på: Februar 20, 2015, 15:20:03 »
Som en av de største Murphy kritikerene gleder jeg meg til og se han på lørdag. Håper på en forvandling fra det jeg husker og har kritisert han for ;)

Nå jinxet du nettopp Murphy, balle! På grunn av din tankeløshet vil Murphy gjøre en katastrofalt dårlig kamp på lørdag. Tipper han lager både selvmål og straffe før han pådrar seg et rødt kort før pause.  :o
Jon R.

Kontakinte

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #133 på: Februar 20, 2015, 15:30:22 »
Som en av de største Murphy kritikerene gleder jeg meg til og se han på lørdag. Håper på en forvandling fra det jeg husker og har kritisert han for ;)

Nå jinxet du nettopp Murphy, balle! På grunn av din tankeløshet vil Murphy gjøre en katastrofalt dårlig kamp på lørdag. Tipper han lager både selvmål og straffe før han pådrar seg et rødt kort før pause.  :o
Han har jo dukket opp som troll av eske selv, så det fårn tåle mener jeg ;)

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #134 på: Februar 20, 2015, 15:36:55 »
Som en av de største Murphy kritikerene gleder jeg meg til og se han på lørdag. Håper på en forvandling fra det jeg husker og har kritisert han for ;)

Nå jinxet du nettopp Murphy, balle! På grunn av din tankeløshet vil Murphy gjøre en katastrofalt dårlig kamp på lørdag. Tipper han lager både selvmål og straffe før han pådrar seg et rødt kort før pause.  :o
Han har jo dukket opp som troll av eske selv, så det fårn tåle mener jeg ;)

Ta det med ro. Fordi jeg mot-jinxet vil det gå bra.  :)
Jon R.

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #135 på: Mars 01, 2015, 12:19:33 »
@LUFCDATA: No Championship player has won more tackles in 2015 than Luke Murphy (24). Gary Gardner also on 24 (via @Squawka). http://t.co/LqrYgjVGBj

 :)

Litt oppsiktsvekkende egentlig da svært mange (med rette?) har kritisert Murphy for å være veik og duellsvak .

Jeg vil herved revurdere min påstand om at Luke Murphy ikke er en typisk "holding" midtbanespiller. 
Nå har jeg revurdert. Konklusjonen er den samme. Verken Cook eller Murphy duger pr i dag i  rollen som holding midfielders. I tre kamper på rad har vi opplevd at motstanderne løper rett igjennom midtbanen vår. Bruk Murphy i en offensiv midtbanerolle og vi har en spiller med potensiale for et tosifret antall mål og assist i seg.
Jon R.

HåvardK

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #136 på: Mars 01, 2015, 12:40:26 »
Enig med Jon. I tillegg til de udiskutable offensive kvalitetene, har vi sett at han faktisk er ganske bra som første-/andreforsvarer, i og med at han har påført motstanderen brudd ganske høyt og dermed skapt overganger flere ganger etter at han kom inn på laget.

sportcarl1

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #137 på: Mars 01, 2015, 13:12:53 »
@LUFCDATA: No Championship player has won more tackles in 2015 than Luke Murphy (24). Gary Gardner also on 24 (via @Squawka). http://t.co/LqrYgjVGBj

 :)

Litt oppsiktsvekkende egentlig da svært mange (med rette?) har kritisert Murphy for å være veik og duellsvak .

Jeg vil herved revurdere min påstand om at Luke Murphy ikke er en typisk "holding" midtbanespiller. 
Nå har jeg revurdert. Konklusjonen er den samme. Verken Cook eller Murphy duger pr i dag i  rollen som holding midfielders. I tre kamper på rad har vi opplevd at motstanderne løper rett igjennom midtbanen vår. Bruk Murphy i en offensiv midtbanerolle og vi har en spiller med potensiale for et tosifret antall mål og assist i seg.
Murphy är alldeles för vek och för lite tåga  för att göra tvåsiffrigt, han har varit godkännd sedan han kommit tbx men han vinner inga matcher åt oss, enda alternativet denna säsongen är möjligtvis att slänga in austin eller ngoyi i holding rollen
 

Cherry

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #138 på: Mars 01, 2015, 18:42:50 »
Luke er som mange av vår andre spillere, for ustabil! Han har blomstret litt til igjen i det siste, og har klart flest offensive kvaliteter da... Bruk han til det.
Han og Adryan kan dele på den rollen.
 

Kontakinte

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #139 på: Mars 01, 2015, 21:52:43 »
no comment!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #140 på: Juli 13, 2015, 21:37:08 »
James Marshment ‏@marshyleeds  · 13m13 minutes ago   Leeds, England   
Luke Murphy close to signing new #LUFC deal. Deserved after a brilliant second half to last season.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #141 på: Juli 14, 2015, 09:48:32 »
 ???

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #142 på: Juli 14, 2015, 12:37:59 »
???

Nå må du rulle inn puppen, balle! Dette er godt nytt! Håper vi får se Murphy i en mer offensiv rolle denne sesongen!
Jon R.

sportcarl1

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #143 på: Juli 14, 2015, 12:41:19 »
personligen skulle inte jag ha gett honom ett 4 årskontrakt, finns spelare som är betydligt mer värda det, som helhet har han inte varit godkänd förutom några månader i år med tanke på hans prislapp
 

Runar

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #144 på: Juli 14, 2015, 13:01:25 »
???

Nå må du rulle inn puppen, balle! Dette er godt nytt! Håper vi får se Murphy i en mer offensiv rolle denne sesongen!

På bekostning av Cook eller Mowatt?

Cook kan ta den dype rollen, men er ikke sikkert Uwe ser det slik. Spilte i hvert fall indreløper mot Harrogate.

 

Kontakinte

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #145 på: Juli 14, 2015, 16:25:43 »
???

Nå må du rulle inn puppen, balle! Dette er godt nytt! Håper vi får se Murphy i en mer offensiv rolle denne sesongen!
Jeg har ingen tro på at Murphy kommer tilbake Jon. Jeg finner ikke plass til han i et Leeds som ønsker og rykke opp. 

Leedsfan

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #146 på: Juli 14, 2015, 20:44:18 »
Kontrakt til 2019!! Er jo et skred av gode nyheter om dagen, helt sykt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Henning

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #147 på: Juli 14, 2015, 20:49:08 »
Han går også betydleg ned i løn med den nye kontrakta.

Leedsfan

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #148 på: Juli 14, 2015, 20:52:22 »
Han går også betydleg ned i løn med den nye kontrakta.

Det må han jo gjøre, men det betyr at han trives i Leeds og at han ser en fremtid for klubben!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #149 på: Juli 14, 2015, 21:11:13 »
Han går også betydleg ned i løn med den nye kontrakta.

Det må han jo gjøre, men det betyr at han trives i Leeds og at han ser en fremtid for klubben!

Hvorfor går han ned i lønn? Den skjønte jeg ikke…

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.