CHAMPIONSHIP 2013/2014

Started by Børke, July 15, 2013, 13:18:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Børke

Den nye sesongen som starter første helgen i august byr på mye spenning i både toppen og bunnen av Championship. Med tanke på de 24 klubbene som er i Championship nå, så tror jeg at Leeds kan komme VELDIG godt ut av det. Mitt tips blir at Leeds havner på 1-3 plass, og at Queens Park Rangers og Brighton blir de hardeste konkurentene til direkte opprykk. Spennende blir det uansett.

Leedsfan

Championship Norge har en grundig analyse av alle lag, i dag tipper de Yeovil på siste..

http://championshipnorge.com/?p=1574#more-1574
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Børke

Ok, det skal jeg få med meg. Men det overrasker meg ikke nevneverdig om Yeovil Town (nyopprykket via Play-Off) legger tre lag bak seg. Sheffield Wed, Huddersfield, Barnsley, og Millwall var grusomt svake i fjor, berget seg så vidt. De to andre som rykket opp, Doncaster og Bournemouth vil trolig klare seg.

fmtj

Som vanlig sitrer en jo av spenning på vegne av vårt kjære lag. Skybet gir 20/1 på Leeds seier i CC så da får en jo en del penger igjen dersom en vedder på det.

Jeg har, også som vanlig, meget moderate forventninger, men McDermott ansettelsen gir ekstra spenning da jeg har trua på han.
Yeboahs vitne

lojosang

Kommer det "We know where Yeovil is"-t-skjorter i supportersjappa i år?
- Leif Olav

Håvard

Quote from: lojosang on July 15, 2013, 14:14:17
Kommer det "We know where Yeovil is"-t-skjorter i supportersjappa i år?

Veit vi det da ??? ;D

Kato

Så langt i sommer kan jeg maks strekke meg til en topp-ti plassering på oss. Tipper ingen av de som kommer fra League one går ned igjen.

SindreWikre

Jeg tror vi går via play off . Basert på at vi nå har en bedre manager som kan ny modern fotball. Pluss mange av warnock signeringene blir varmere i trøya. Dom poleon tror jeg gjør en god sesong med noel hunt som vår toppskorer :) #mot
Pontus ❤

Kato

Quote from: #AustinMachine on July 15, 2013, 19:43:51
Jeg tror vi går via play off . Basert på at vi nå har en bedre manager som kan ny modern fotball. Pluss mange av warnock signeringene blir varmere i trøya. Dom poleon tror jeg gjør en god sesong med noel hunt som vår toppskorer :) #mot

Du kjenner historikken vår med play-off.....

SindreWikre

Historie er historie we can do it ! Optimisme på karmøy !
Pontus ❤

Borge

Optimist som alltid - i går vi direkte opp :-)
Borge

fmtj

Overganger â€" Sommervinduet

Her kommer vi til å oppdatere alle overganger fra sommervinduet i Championship. Ser du noen som mangler, eller noe som er feil, nøl ikke med å ta kontakt (@ChampionshipNor).

Sist oppdatert â€" 12/07 2013.

Barnsley
Inn: Dale Jennings (FC Bayern), Chris O’Grady (Sheff Wed), Lewin Nyatanga (Bristol City),
Ut: Marlon Harewood, Rob Edwards, Stephen Foster (Kontrakt utløpt), John Rooney (Bury),

Birmingham City
Inn: Andrew Shinnie (Inverness), Olly Lee (Barnet), Darren Randolph (Motherwell), Lee Novak (Huddersfield), Neal Eardley (Blackpool), Tom Adeyemi (Norwich), Kyle Bartley (Lån fra Swansea), Matt Green (Mansfield), Dan Burn (Lån fra Fulham),
Ut: Pablo Ibanez (Kontrakt utløpt), Morgaro Gomis (Kontrakt utløpt), Keith Fahey (Kontrakt utløpt), Stephen Carr (Lagt opp), Curtis Davies (Hull City), Nathan Redmond (Norwich), Amari Bell (Nuneaton),

Blackburn Rovers
Inn: Alan Judge (Notts County), Chris Taylor (Millwall), Simon Eastwood (Portsmouth), Todd Kane (Lån fra Chelsea), DJ Campbell (QPR), Alex Marrow (Crystal Palace), Matt Kilgallon (Sunderland),
Ut: Nuno Gomes, Danny Murphy (Kontrakt Utløpt), David Goodwillie (Utlånt til Dundee Utd), Martin Olsson (Norwich),

Blackpool
Inn: Gary McKenzie (MK Dons),
Ut: Elliott Grandin, Adda Djeziri, Gerardo Bruna, Curtis Thompson, Jamie Menagh, Matthew Challoner, Paul Bignot, Tiago Gomes (Alle kontrakt utløpt), Ludovic Sylvestre (Rizespor), Neal Eardley (Birmingham), Stephen Crainey (Wigan), Alex Baptiste (Bolton), Chris Kettings (Lån til York),

Bolton Wanderers
Inn: Marc Tierney (Norwich), Hayden White (Sheff Wed), Alex Baptiste (Blackpool), Rob Hall (West Ham)
Ut: Marcos Alonso (Fiorentina), Joe McKee (Morton), Alex McQuade (Shrewsbury), Greg Wylde (Aberdeen), Jack Sampson (Morecambe), Sam Ricketts (Wolves), Kevin Davies (Preston), Rob Lainton (Bury), Gary Fraser (Utlånt til Partick Thistle),

Bournemouth
Inn: Elliott Ward (Norwich), Ian Harte (Reading), Mohamed Coulibaly (Grasshoppers)
Ut: Charlie Sheringham (Wimbledon), Dan Strugnell (Havant & Waterlooville), Jonathan Meades (Oxford), Frank Demouge (Roda),

Brighton & Hove Albion
Inn: Matt Upson (Stoke),
Ut: Vicente, Gary Dicker, Marcos Painter (Kontrakt utløpt), Stephen Dobbie (Crystal Palace),

Burnley
Inn: Tom Heaton (Bristol City), Joseph Mills (Reading), Alex Cisak (Oldham), Nick Liversedge (Whitby)
Ut: Brian Jensen (Kontrakt utløpt), Lee Grant (Derby), Adam Evans (Inverness), Chris McCann (Wigan), Martin Paterson (Huddersfield), Wes Fletcher (York), Shay McCartan (Accrington),

Charlton Athletic
Inn: Mark Gower (Swansea)
Ut: Ricardo Fuller, Salim Kerkar, Matt Taylor, Yado Mambo (Kontrakt utløpt). John Sullivan (Portsmouth), Scott Wagstaff (Bristol City),

Derby County
Inn: Chris Martin (Norwich), Lee Grant (Burnley), Craig Forsyth (Watford), Johnny Russell (Dundee United), Chris Martin (Norwich),
Ut: Gareth Roberts (Bury), Frank Fielding (Bristol City)

Doncaster Rovers
Inn: Marc De Val Fernandez (Olimpic), Dean Furman (Oldham)
Ut: Martin Woods, Jordan Ball, Paddy Mullen, Gary Woods (Kontrakt utløpt), Lee Fowler (Kidderminster).

Huddersfield Town
Inn: Jake Carroll (St Patricks), Daniel Carr (Dulwich Hamlet), Adam Hammill (Wolverhampton), Martin Paterson (Burnley), Jon Stead (Bristol City), James Vaughan (Norwich),
Ut: Alan Lee, Scott Arfield, Scott Kay, Israel Johnson, Connor Lofthus (Kontrakt utløpt). Lee Novak (Birmingham). Tom Clark (Preston)

Ipswich Town
Inn: Cole Skuse (Bristol City), Daryl Murphy (Celtic), Jay Tabb (Reading), David McGoldrick (Forest), Paul Anderson (Bristol City), Dean Gerken (Bristol City)
Ut: Lee Martin (Ipswich), Arran Lee-Barrett, Ronan Murray, Jack Ainsley, Cormac Burke, Joe Whight (Kontrakt utløpt), Andy Drury (Crawley), Jay Emanuel Thomas (Bristol City),

Leeds United
Inn: Luke Murphy (Crewe), Matt Smith (Oldham)
Ut: Steve Morison (Utlånt til Millwall)

Leicester City
Inn:
Ut: Steven Smith, Conor Brennan, Karlton Watson (Kontrakt utløpt)

Middlesbrough
Inn: Jozsef Varga (Debrecen)
Ut: Stephen McManus (Kontrakt utløpt),

Millwall
Inn: Jermaine Easter (Crystal Palace), Steve Morison (Lån fra Leeds), Stephen Bywater (Sheff Wed), Lee Martin (Ipswich)
Ut: Chris Taylor (Blackburn), Therry Racon (Kontrakt utløpt), Steve Mildenhall (Bristol Rovers), Shaun Batt (Leyton), Tamika Mkandawire (Shrewsbury),

Nottingham Forest
Inn: Gonzalo Jara (West Brom), Eric Lichaj (Aston Villa), Jamie Paterson (Walsall), Dorus De Vries (Wolves),
Ut: Matty Reagan (Tamworth), Lewis McGugan (Watford), David McGoldrick (Ipswich),

Queens Park Rangers
Inn: Danny Simpson (Newcastle)
Ut: Jay Bothroyd, DJ Campbell, Radek Cerny, Tal Ben Haim, Rob Hulse, Adam Francis, Troy Hewitt (Kontrakt utløpt), Chris Samba (Anzhi), Djibril Cisse (Kuban), DJ Campbell (Blackburn),

Reading
Inn: Daniel Williams (Hoffenheim), Royston Drenthe (Alania), Wayne Bridge (Reading),
Ut: Ian Harte (Bournemouth), Jay Tabb (Reading), Josepth Mills (Burnley), Mikkel Andersen (Utlånt til Randers), Nick Arnold (Utlånt til Wycombe), Brett Williams, Angus McDonald, Charlie Losasso, Nicholas Bignall, Nicky Shorey, Noel Hunt, Simon Church (Kontrakt utløpt),

Sheffield Wednesday
Inn: Jaques Maghoma (Burton), Rafael Floro (Porto), Jeremy Helan (Man City)
Ut: Nicky Weaver, Julian Bennett, Nejc Pecnik, Matthew Fletcher, Harry Grant (Kontrakt utløpt), Hayden White (Bolton), Chris O’Grady (Barnsley), Bastian Hery (Rochdale), Stephen Bywater (Millwall), Chris Lines (Port Vale),

Watford
Inn: Uche Ikpeazu (Reading), Javi Acuña (Lån fra Udinese), Lewis McGugan), Christian Battocchio (Udinese), Daniel Pudil (Granada)
Ut: Chris Iwelumo (Scunthorpe), Craig Forsyth (Derby), Stephen McGinn (Sheff Utd), Mark Yeates, Piero Mingoia, Prince Buaben (Kontrakt Utløpt), Jack Bonham (Brentford)

Wigan Athletic
Inn: Stephen Crainey (Blackpool), Chris McCann (Burnley), Thomas Rogne (Celtic), Marc -Antoine Fortune (WBA), Scott Carson (Bursaspor), James Perch (Newcastle), Grant Holt (Norwich),
Ut: Maynor Figueroa (Hull), Roman Golobart (Köln), Mauro Boselli (Leon), Ryan Watson, Ronnie Stam, Albert Crusat, David Jones, Piscu, Franco Di Santo (Kontrakt utløpt), Antolin Alcaraz (Everton), Arouna Kone (Everton),

Yeovil Town
Inn: Joel Grant (Wycombe), Sam Hoskins (Southampton), Michael Ngoo (Lån fra Liverpool), Kieffer Moore (Dorchester), Billy Clifford (Lån fra Chelsea)
Ut: Dominic Blizzard (Plymouth), Reuben Reid (Utlånt til Plymouth), Ben Gordon (Ross County).

Frem til 12. juli hadde disse bevegelsene i lagene funnet sted. Ikke mange linjene for Leeds, men heller ikke for Leicester eller Boro.
Yeboahs vitne

Leedsfan

Reading, Wigan og Watford har "forsterket" laget best så langt.. Leicester og Nottingham tar det rolig..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Mangla vel Hunt inn for oss.

Børke

I følge Championship Norge sin side går nykommerne Doncaster og Yeovil ned til League One igjen som henholdsvis nest sist og sist på tabellen i Championship kommende sesong. Jeg tror ikke at noen av nykommerne fra League One går rett ned igjen. Av de som kom ned fra Premier League, så tror jeg at Queens Park Rangers blir eneste som går opp igjen. Tror ikke at Leeds blir dårligere enn nr 3. Når det gjelder øvrige klubber sine overganger, så er det langt i fra noen garanti for at det blir suksess. Et av de lagene som jeg tror blir å finne i teten av Championship kommer til Elland Road allerede i første runde. Det er med andre ord et must å ta tre poeng hjemme mot Brighton.

p0ndus

Tror det blir et lag som kommer til og stikke fra og vinne suverent. Tipper enten Watford eller Leicester. Tror også QPR kommer til og hevde seg i toppen. Jeg har desverre en guffen følelse av at vi kommer til og slite en bit nede på tabellen , rundt 12 plass med mindre vi får noen særs gode forsterkninger i løpet av nærmeste tiden.

Gufrias

Quote from: Kato on July 16, 2013, 11:06:56
Mangla vel Hunt inn for oss.
Og ut: Connolly (fri transfer), Somma, Rachubka, Kisnorbo, Bromby og Payne (kontrakt utløpt).
Hekta på Leeds siden 1974

Sydhagen

Tror vi vil få se et Leeds som starter sesongen litt forsiktig og når vi kommer til Oktober/November så begynner vi å feie all motstand til side!

MOT!

PS! Husk gjerne den spådommen her ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Fremdeles tv2 sport som har rettigheter ?
Ups & Ups!!

Leedsfan

Quote from: Bjørn Ødegaard on July 17, 2013, 20:35:23

Jepp, og denne sesongen så er den nye PL-pakken bra for oss. Selv om totalproduktet for de som har sine lag i PL er dårligere, så får vi se Leeds i HD og i potensielt flere kamper.

B_Ød

Quote from: Leedsfan on July 17, 2013, 20:37:34

Jepp, og denne sesongen så er den nye PL-pakken bra for oss. Selv om totalproduktet for de som har sine lag i PL er dårligere, så får vi se Leeds i HD og i potensielt flere kamper.

Javel, gode nyheter..noen link til dette..ble brått ikke så interessant å si opp den junior til samboer har for å se scum...
Ups & Ups!!

Leedsfan

Quote from: Bjørn Ødegaard on July 17, 2013, 20:48:24

Javel, gode nyheter..noen link til dette..ble brått ikke så interessant å si opp den junior til samboer har for å se scum...

Sjekk www.get.no eller www.canaldigital.no

B_Ød

Quote from: Leedsfan on July 17, 2013, 21:05:16
Quote from: Bjørn Ødegaard on July 17, 2013, 20:48:24

Sjekk www.get.no eller www.canaldigital.no

Will do...takker  :)
Ups & Ups!!

Leedsfan

Reading blir tøffe, troppen som dro til Portugal inneholder Gorkss og Le Fondre som er linket til oss. Troppen inneholder kvalitet, kreativitet og fart i alle ledd.

Nå var jeg sikker på at Bolton skulle rykke opp forrige sesong, mye pga det samme som jeg sier om Reading nå.

Asbjørn

Quote from: Leedsfan on July 17, 2013, 21:11:10
Reading blir tøffe, troppen som dro til Portugal inneholder Gorkss og Le Fondre som er linket til oss.
Apropo Gorkks, her er 'Unofficial Reading News':

Reading FC News‏@ReadingFC__News37m
@si_d1969 @LeedsUnitedMOT1 @thepeacockslufc Yes Gorkss is in Portugal training with the squad. He's fourth choice CB and likely to go.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Er det sånn og forstå at det ikke blir vist noe eksklusivt på TV2 Sumo i år altså? Jeg måtte jo ha det i fjor for å få sett alt av Leeds som ikke ble vist på de vanlige kanalene på TV.

Leedsfan

Quote from: Blank_File on July 17, 2013, 23:16:12

Er det sånn og forstå at det ikke blir vist noe eksklusivt på TV2 Sumo i år altså? Jeg måtte jo ha det i fjor for å få sett alt av Leeds som ikke ble vist på de vanlige kanalene på TV.

Det vet jeg ikke. Gikk det kamper på TV2Sumo som ikke ble vist på TV2Sport?

Blank_File

Quote from: Leedsfan on July 17, 2013, 23:57:33

Jeg mener det ja, men jeg er ikke bombesikker.

Leedsfan

Quote from: Blank_File on July 18, 2013, 00:38:44
Quote from: Leedsfan on July 17, 2013, 23:57:33

Jeg mener det ja, men jeg er ikke bombesikker.

Etter å ha fulgt med på alle kamptrådene så synes jeg det høres rart ut, men er jo ikke 100% sikker..

DenHviteYeboah

Quote from: Leedsfan on July 17, 2013, 21:11:10
Reading blir tøffe, troppen som dro til Portugal inneholder Gorkss og Le Fondre som er linket til oss. Troppen inneholder kvalitet, kreativitet og fart i alle ledd.

Nå var jeg sikker på at Bolton skulle rykke opp forrige sesong, mye pga det samme som jeg sier om Reading nå.
Ut i fra dine tidligere spådommer så rykker vel ikke Reading opp... ;D
Og Leeds da? opprykk i år også?5. på rad..?