Skrevet av Emne: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014  (Lest 37387 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« på: August 04, 2013, 11:21:14 »
Håper det passer med en tråd hvor vi går litt nærmere inn på scoringene for og mot. Er det tendenser som går igjen? Enkeltspillere som er mye involvert? Innøvde situasjoner? Dødballtrekk?

Ofte er ikke tv-bildene de aller beste, men vi får bruke det vi har.
« Siste redigering: August 04, 2013, 11:32:40 av Kato »
 

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #1 på: August 04, 2013, 11:25:14 »
Starter med Leeds - Brighton 2-1

0-1 Forspillet kommer fra vår venstre side. Førsteforsvarer ikke tett nok før innlegget slås. Lees taper duellen på første stolpe. Vi er i utgangspunktet i bra balanse inne i midten. Stoppere med hver sin spiller. Mc Dermott mener det er offside. Vil kanskje mest av alt gi kred til Brighton-spissen for en god prestasjon. Jeg ser ikke noen offside.

1-1 Bra innlegg fra høyre, fin stuss, men målet lages første og fremst av et fenomenalt medtak (førstetouch) av Ross. Også her ser Brighton ut til å være noenlunde i balanse. De ser ut til å være 4 mot 3 innenfor egen 16-meter

2-1 Her ser vi kanskje hvor mye bruk vi kan få for Smith mot slutten av kampene. Legg bakfra mot etablert forsvar, flott stuss, og ikke minst en herlig Bowyer-bevegelse bakfra av debutant Murphy. Marginer med oss da ballen treffer både tverrligger og stolpe før den ender opp i nettet. Da vi slår legget fra egen havdel, er Brighton  i overtall bak (6 mot 5). Artig at vi har flyttet 5 mann frem for å vinne kampen. No guts no glory.

Andre som så noe annet? Kanskje live?
« Siste redigering: August 04, 2013, 11:39:09 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #2 på: August 04, 2013, 11:27:23 »
Interessant tråd. Denne vil jeg følge med på!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #3 på: August 04, 2013, 11:34:53 »
Starter med Leeds - Brighton 2-1

0-1 Ser ikke hva som skjer før innlegget kommer fra vår venstre side. Lees taper duellen på første stolpe. Mc Dermott mener det er offside. Vil kanskje mest av alt gi kred til Brighton-spissen for en god prestasjon. Jeg ser ikke noen offside.

1-1 Bra innlegg fra høyre, fin stuss, men målet lages første og fremst av et fenomenalt medtak (førstetouch) av Ross.

2-1 Her ser vi kanskje hvor mye bruk vi kan få for Smith mot slutten av kampene. Legg bakfra mot etablert forsvar, flott stuss, og ikke minst en herlig Bowyer-bevegelse bakfra av debutant Murphy. Marginer med oss da ballen treffer både tverrligger og stolpe før den ender opp i nettet.

2-1 var vel et godt eksempel på hvordan Warnock ønsket å score mål. Forskjellen fra da til nå er vel at vi faktisk har en hodespiller på topp, og en midtbanespiller som kan komme på løp bakfra! Murphy/Smith kan vise seg å bli en målfarlig duo!

Promotion 2010

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #4 på: August 04, 2013, 12:19:32 »
Morsomt nok så var vel dette første skikkelige treff Smith hadde på hodet. Han startet med å Bommen på ballen på tre forsøk på stusser.

Poleons bevegelser om kraft kan bli avgjørende utover i sesongen. Han kunne hatt tre mål på sine 20 minutter.

Flott tråd. Mye foregår også i trekkene før målene. Fokuset til Lees var kanskje borte pga noe som skjedde på Brighton halvdel sender før målet. Jeg husker ikke helt hva.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #5 på: August 09, 2013, 23:00:39 »
Leeds - Chesterfield 2-1

0-1 Nok en gang baklengs etter legg fra vår venstre side. Store avstander inne i midten, målscorer kommer altfor enkelt til mellom høyre stopper og høyre back. Elendig forsvarsspill.

1-1 Michael Brown får ballen på 23-24 meter. Klemmer til i kråa, uten tilfart. Flott scoring. Chesterfield ser passelig etablert ut, svak førsteforsvarer som ikke går tøft nok i skuddet.

2-1 Min nye favoritt Poleon. Brudd i midtbaneleddet, Spirites i ubalanse. Poleon drar av førsteforsvarer, rett på kassa, utfordrer med bra fart en mot en, og kliner kula i hjørnet før forsvarer får sukk for seg.
« Siste redigering: August 09, 2013, 23:07:18 av Kato »
 

p0ndus

  • Gjest
Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #6 på: August 10, 2013, 00:19:20 »
Beste tråden på lenge, blir artig og følge disse analysene. Antar kopi blir sendt trenerstaben.

Promotion 2010

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #7 på: August 10, 2013, 09:57:40 »
Analysen bør kanskje ha med forspillet og hvem som spiller eksempelvis Poleon fri. Poleon hadde i tillegg to valg foran kassa. Smith til høyre og en spiller på løp bakfra. Han drøyde skuddet vel lenge og forsvarer var lite på. Mot bedre motstand hadde han blitt blokkert. Alt i alt veldig B-preget også foran mål. Poleon god før pause men svak etter. Da manglet han ferdigheter i å gjøre seg spillbar. Men det kommer - garantert.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #8 på: August 10, 2013, 10:09:01 »
Analysen bør kanskje ha med forspillet og hvem som spiller eksempelvis Poleon fri. Poleon hadde i tillegg to valg foran kassa. Smith til høyre og en spiller på løp bakfra. Han drøyde skuddet vel lenge og forsvarer var lite på. Mot bedre motstand hadde han blitt blokkert. Alt i alt veldig B-preget også foran mål. Poleon god før pause men svak etter. Da manglet han ferdigheter i å gjøre seg spillbar. Men det kommer - garantert.
Skulle gjerne hatt fugleperspektiv på scoringene, men disse høydepunktene gir ikke all verdens innsyn. Om jeg klarte å skimte riktig, var det Brown som brøt på 2-1 målet. Syns Poleon løste det fint jeg. En vis mann sa en gang: "Et mål kan ikke kritiseres" :)  Hadde førstef vært mer aggressiv, hadde kanskje Poleon sendt han i pølsebua.
« Siste redigering: August 10, 2013, 10:11:50 av Kato »
 

Promotion 2010

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #9 på: August 10, 2013, 11:21:02 »
Analysen bør kanskje ha med forspillet og hvem som spiller eksempelvis Poleon fri. Poleon hadde i tillegg to valg foran kassa. Smith til høyre og en spiller på løp bakfra. Han drøyde skuddet vel lenge og forsvarer var lite på. Mot bedre motstand hadde han blitt blokkert. Alt i alt veldig B-preget også foran mål. Poleon god før pause men svak etter. Da manglet han ferdigheter i å gjøre seg spillbar. Men det kommer - garantert.
Skulle gjerne hatt fugleperspektiv på scoringene, men disse høydepunktene gir ikke all verdens innsyn. Om jeg klarte å skimte riktig, var det Brown som brøt på 2-1 målet. Syns Poleon løste det fint jeg. En vis mann sa en gang: "Et mål kan ikke kritiseres" :)  Hadde førstef vært mer aggressiv, hadde kanskje Poleon sendt han i pølsebua.

Enig!   :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #10 på: August 10, 2013, 17:09:26 »
Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 2
Fra midtkorridoren: 0
Fra vår høyre side: 0

Scoringer:

Fra vår venstre side: 0
Fra midtkorridoren: 3
Fra vår høyre side: 1
 

GeirO

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #11 på: August 10, 2013, 18:56:59 »
Fin tråd, men pass på at ikke alle baklengs blir beskrevet som dårlig forsvarsspill og alle våre mål er meget bra. Synes 0-1 mot C'field var et drømmeangrep, men selvsagt dårlig markering av oss. 1-1 var en god prestasjon av Brown, men for sent press fra førsteforsvarer.

Stort sett kommer målene av bra angrepsspill kombinert med dårlig forsvarsspill, dvs. ordinær  risikoanalyseteori.
MOT

TK20

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #12 på: August 10, 2013, 21:20:14 »
Kul tråd. Kanskje legge ved linker til videoklippene du bruker for analysen? Eller er alt LUTV?


Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #14 på: August 11, 2013, 10:34:27 »
Fin tråd, men pass på at ikke alle baklengs blir beskrevet som dårlig forsvarsspill og alle våre mål er meget bra. Synes 0-1 mot C'field var et drømmeangrep, men selvsagt dårlig markering av oss. 1-1 var en god prestasjon av Brown, men for sent press fra førsteforsvarer.

Stort sett kommer målene av bra angrepsspill kombinert med dårlig forsvarsspill, dvs. ordinær  risikoanalyseteori.

0-1 Forspillet kommer fra vår venstre side. Førsteforsvarer ikke tett nok før innlegget slås. Lees taper duellen på første stolpe. Vi er i utgangspunktet i bra balanse inne i midten. Stoppere med hver sin spiller. Mc Dermott mener det er offside. Vil kanskje mest av alt gi kred til Brighton-spissen for en god prestasjon. Jeg ser ikke noen offside.
 

Runar

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #15 på: August 11, 2013, 10:56:04 »
Analysen bør kanskje ha med forspillet og hvem som spiller eksempelvis Poleon fri. Poleon hadde i tillegg to valg foran kassa. Smith til høyre og en spiller på løp bakfra. Han drøyde skuddet vel lenge og forsvarer var lite på. Mot bedre motstand hadde han blitt blokkert. Alt i alt veldig B-preget også foran mål. Poleon god før pause men svak etter. Da manglet han ferdigheter i å gjøre seg spillbar. Men det kommer - garantert.
Skulle gjerne hatt fugleperspektiv på scoringene, men disse høydepunktene gir ikke all verdens innsyn. Om jeg klarte å skimte riktig, var det Brown som brøt på 2-1 målet. Syns Poleon løste det fint jeg. En vis mann sa en gang: "Et mål kan ikke kritiseres" :)  Hadde førstef vært mer aggressiv, hadde kanskje Poleon sendt han i pølsebua.


White med 2 assist
 

Leedsfan

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #16 på: August 11, 2013, 13:59:12 »
Analysen bør kanskje ha med forspillet og hvem som spiller eksempelvis Poleon fri. Poleon hadde i tillegg to valg foran kassa. Smith til høyre og en spiller på løp bakfra. Han drøyde skuddet vel lenge og forsvarer var lite på. Mot bedre motstand hadde han blitt blokkert. Alt i alt veldig B-preget også foran mål. Poleon god før pause men svak etter. Da manglet han ferdigheter i å gjøre seg spillbar. Men det kommer - garantert.
Skulle gjerne hatt fugleperspektiv på scoringene, men disse høydepunktene gir ikke all verdens innsyn. Om jeg klarte å skimte riktig, var det Brown som brøt på 2-1 målet. Syns Poleon løste det fint jeg. En vis mann sa en gang: "Et mål kan ikke kritiseres" :)  Hadde førstef vært mer aggressiv, hadde kanskje Poleon sendt han i pølsebua.


White med 2 assist

Det er jo bra, anonym og får mye tyn, men er nest sist på målene..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

GeirO

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #17 på: August 20, 2013, 18:49:05 »
Ross sitt mål mot Wednesday var i alle fall en enkeltmannsprestasjon av høy klasse. Wednesday vil kanskje si det var et billig mål med dårlig forsvarssikring....
MOT

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #18 på: August 26, 2013, 13:24:55 »
Leeds - Sheffield Wednesday 1-1

0-1 Corner fra høyre. To tapte hodedueller innenfor egen femmeter, Lees den siste. Verdt å merke seg er at vi er 7 mot 4 innenfor egen femmeter da vi taper duellene. Wednesday et mannskap med mye fysikk og høyde.

1-1 Lang pasning som Varney legger tilbake til McCormack såvidt inne på Wednesdays halvdel. Fantastisk førstetouch igjen av Ross. Verdt å merke seg at på alle de meterne Ross la bak seg før han scoret, brukte han bare 4 touch (inkludert avslutningen).

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 2
Fra midtkorridoren: 0
Fra vår høyre side: 0
Dødballer: 1


Scoringer:

Fra vår venstre side: 0
Fra midtkorridoren: 4
Fra vår høyre side: 1
« Siste redigering: August 26, 2013, 13:27:13 av Kato »
 

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #19 på: August 26, 2013, 13:55:02 »
Ipswich - Leeds 1-2

1-0 Lang pasning hvor stopper Pearce støter i  første duell, og taper den. I utgangspunktet bør begge backer falle inn og danne en forsvarstreer sammen med Lees. Begge backer ligger for bredt, med for stor avstand til stopper. Warnock spesielt sein til å oppfatte faren, og kommer for seint tilbake. Lees med en klassisk "ute-av-balanse-førsteforsvarer", faller, og dermed fritt frem for en god avslutning fra Ipswich. Føler hele forsvarsfireren må ta skylda for denne, inkludert backer ute av posisjon (de kunne gitt Lees førstehjelp). Som regel gjøres det flere/mange feil ved baklengsmål. Her ser vi eksempel på det. Pearce taper duell, backer ute av posisjon, Lees taper en mot en defensivt.

1-1 McCormack skyter, skuddet faller noe heldig til Varney. Han har kommet seg litt unna stopper, og avslutter klinisk. Verdt å merke seg at vi har tre spillere foran McCormack i skuddøyeblikket. Bra. Vi scorer mot et lag i bra balanse.

1-2 McCormack får ballen på venstre side, utfordrer en mot en innover i banen. Kommer seg fri, skyter i nærmeste via motspiller. Ekkel stuss i gresset gjør at ballen sklir under keeper og inn. Keepertabbe ifølge McCarthy. Igjen føler jeg motstanderen er i brukbar balanse, men taper duell en mot en. Utfordre en mot en offensivt er en flott egenskap hos McCormack. Hans to siste mål som en konsekevens av det.

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 2
Fra midtkorridoren: 1
Fra vår høyre side: 0
Dødballer: 1

Scoringer:

Fra vår venstre side: 1
Fra midtkorridoren: 4
Fra vår høyre side: 1
« Siste redigering: August 26, 2013, 14:19:31 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #20 på: August 26, 2013, 13:59:25 »
Interessant lesning Kato. Keep it up!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #21 på: August 26, 2013, 15:41:54 »
Kanskje den beste tråden på forumet Kato. Takker. Slett gjerne denne posten igjen for å holde det ryddig, men måtte bare gi beskjed om min begeistring for denne.

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #22 på: August 26, 2013, 16:14:57 »
Kanskje den beste tråden på forumet Kato. Takker. Slett gjerne denne posten igjen for å holde det ryddig, men måtte bare gi beskjed om min begeistring for denne.

Ikke opptatt av ryddighet i tråden. Heller at flest mulig er med å diskuterer/analyserer/kritiserer målene
 

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #23 på: ſeptember 01, 2013, 20:50:12 »
Doncaster - Leeds 1-3

0-1 Dødball fra venstre. Smith vinner duellen på bakre stolpe, header tilbake. Der kommer Wootton og header i mål. Flott og viktig at vi er en trussel på offensiv dødball. Det må være lenge siden sist. Fint at Wootton kommer i fart bakfra, gjør det vanskeligere for Donny.

1-1 Svak førsteforsvarerjobb på høyre sida (Er det Wottoon tro?), slipper legget alt for enkelt til. Paynter har sneket seg foran Pearce, og stusser fint i mål.

1-2 Peltier, som har vært en overraskelse så langt i høst, får slått relativt upresset innlegg fra høyre. Smith er konge i lufta, og header inn. Donny klaget, og ville ha frispark mot Smith. Njaa. For øvrig merker jeg meg at innlegget kommer ca 15 meter fra linja. Sjelden vi får slått legg fra såpass høyt i banen, og da blir det ofte farlig. For øvrig vårt første mål fra høyresiden denne sesongen.

1-3 Poleon utfordrer med fart, bryter seg mellom spillere, og blir lagt ned like innenfor 16-meteren. God egenskap dette fra den upolerte diamanten. Ross sikker fra 11-meteren.

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 2
Fra midtkorridoren: 1
Fra vår høyre side: 1
Dødballer: 1

Scoringer:

Fra vår venstre side: 1
Fra midtkorridoren: 4
Fra vår høyre side: 2
Dødballer: 2
 

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #24 på: ſeptember 01, 2013, 20:55:11 »
Leeds - QPR 0-1

0-1 Fant ikke tv-bilder fra denne. Så vurderingen ut fra hva jeg husker. Dødball mot fra vår høyre side, anslått avstand 35 meter fra eget mål. Mener vi setter linja 3-4m for dypt, klar systemfeil. Stå høyere på dødball mot, fall raskere. Med at vi står for lavt blir arbeidsbetingelsene vanskeligere for Kenny. Dog bør han slå ballen ut til siden, istedenfor å prøve å holde med så mye bein rundt seg. Systemfeil, og som noen sa i går, ingen sigar til Kenny heller.

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 2
Fra midtkorridoren: 1
Fra vår høyre side: 1
Dødballer: 2

Scoringer:

Fra vår venstre side: 1
Fra midtkorridoren: 4
Fra vår høyre side: 2
Dødballer: 2
 

Kato

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #25 på: ſeptember 02, 2013, 22:09:49 »
Skriver jeg tråden for meg selv? Ingen interesse for diskusjon?
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28983
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #26 på: ſeptember 02, 2013, 22:13:23 »
Skriver jeg tråden for meg selv? Ingen interesse for diskusjon?

Hehe, du får i alle fall ikke lov til å 'avslutte' - digger tråden :)
...m3n får sjelden sett opp igjen kampene/målene til å bidra
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #27 på: ſeptember 02, 2013, 22:28:38 »
Skriver jeg tråden for meg selv? Ingen interesse for diskusjon?

Diskutere fakta? Ikke så interessant for noen..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Re: Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #28 på: ſeptember 02, 2013, 23:22:06 »
Skriver jeg tråden for meg selv? Ingen interesse for diskusjon?

Når leger snakker om hjernekirurgi holder jeg munn, lytter og prøver å lære. Akkurat sånn fungerer denne tråden også. :-)
- Leif Olav

Kato

Sv: Re: Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #29 på: ſeptember 03, 2013, 12:37:27 »
Skriver jeg tråden for meg selv? Ingen interesse for diskusjon?

Når leger snakker om hjernekirurgi holder jeg munn, lytter og prøver å lære. Akkurat sånn fungerer denne tråden også. :-)

Haha. Kjente plutselig presset. Skrivesperre :)