KAMP: vs Sheffield Wednesday at Elland Road, lørdag 17/8-2013, kl 13.15

Started by Promotion 2010, August 13, 2013, 19:34:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Marching on together!

Cannavaro

MFLU - Miracles For Leeds United

Lucas the Kop Cat


Cannavaro

MFLU - Miracles For Leeds United

baste

Quote from: Andersen on August 17, 2013, 14:53:05
er for meg ubegripelig at Ross ikke spiller rein spiss! mannen er gull verdt for oss i disse dager!

HELT ENIG, som ren spiss, eller rett bak 2 spissre (Litman rolle) vil McCormack komme til sin rett

3 p takk !!

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

job

Marching on together!                               Siden 1970

SirOlsen

-SirOlsen-

kilgallon

Strålende 2. omgang mot et ekstremt hardt arbeidende Wednesday lag.

auren

Slutt. Skuffende med uavgjort, men ut i fra de siste 30 minuttene som jeg så, så skal vi være meget glad. Uglene var best og giftigst da og Kenny og Pearce hadde noen matchwinner-redninger. Wednesday har spillere som kan slå innlegg, det mangler Leeds. Som andre tidligere har sagt så var dette en pekepinn på hvor Leeds kan komme til å ligge denne sesongen - vi mislykkes som vanlig, og mid-table lukter det allerede...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

1 poeng er førr dårlig, fikk ikke sett kampen. Men hjemme må vi vinne disse kampene

Marching on together

Dennis

Det mest skuffende er at vi ikke skaper klare sjanser. Man må avslutte på mål for å kunne score og hjemme mot Wednesday skal vi klare det, uavhengig av derby eller ikke.

Ut fra kampen skal vi være greit fornøyd med ett poeng. Syns plussen - på tross av baklengs på dødball - er at vi forsvarer oss ganske bra på dødball mot et lag med ganske digre spillere.

Mye bedring må til, men ingen vits å grave seg ned.
Marching on together!

Oppdrettslaksen

Ikke skandaløst, men skuffende at vi ikke makter å ta alle poengene hjemme mot Wednesday. Likevel må jeg bare få utløp for min frustrasjon over dagens dommer, for den er stor. For meg virker det regelrett som dommeren hadde bestemt seg for å ikke blåse på riving før kampen. Her blir spillerne våre nærmest avkledd innenfor ShefWeds boks, og dommeren velger rett og slett å ignorere det hele. Skandaløst! Dette vil ikke si at jeg er fornøyd med hvordan vi spilte idag, men at kampen ville sett rimelig annerledes ut hvis Poleon hadde fått den straffen i første omgang. Og hva var det med at han blåste av på salget 5 minutt, da han i utgangspunktet burde ventet 1-2 minutt.


Andersen

Er litt skuffa , Ross er gull verdt for oss, kjør ham fram som rein spiss! Vi møter bunnlag, som alltid vanskelige å slå enten det er hjemme eller borte. Håper lagene over oss skusler bort noen poenger de også, men er vi kommet dit allerede at vi nå kommer til å vake midt på tabellen i lang tid fremover? Håper ikke det , en grei start på sesongen hitill, men noen seire nå, og vi er med i det gode selskap! MOT!

auren

Synes Tonge bør starte fremover. God og trygg med ball. Peltier virket å være flink til å ta offensive løp, men innleggskvaliteten er ikke den beste. McCormack lagets 10-er. Mye involvert. Og for en fantastisk ofring av Pearce på slutten av kampen. Den ballen var jeg sikker på at gikk inn!

PS! Så kun fra 64 spilte minutter...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.


fjellhaugen

kenny              god. ingen feil
warnock         ok, hverken mer eller mindre. god til å rydde opp i egne feil ::) håpløst å ikke klare å løfte cornere med smith i feltet.
peltier             offervilje hvertfall ikke jeg har sett før. gir jernet og føler seg hjemme på backen. INGEN VING!!!!
pearce            god, samme som warnock. mye tulleting
lees                  må lære å plukke av seg juniorfeilene. baklengsmålet får han skylden for hos meg.
austin             styrer midten langt på vei. sprer baller og nærmer seg deg han var på det beste i brann
green              ut etter pause. sier sitt
tonge              bør starte i stedet for green neste. fint blikk og kan plassere en ball
murphy         er det litt gerrard over han? ujevn, men bedre enn sist. viser han kan ha en god for, men temposvak.
mccormack bb. jobber og sliter hele kampen gjennom. uinspirert skrev noen..... se målet i reprise og si det igjen  ;)
varney          back to #1. like drit som på vingen i fjor. vinner ingenting. løper i veien og sutrer.
smith             usynlig
poleon          god. gjennombruddshissig. skulle hatt straffe og hadde nok også vokst på om han hadde fått det. starte neste
diouf.            må gjerne forsvinne for meg.

vi er laaaaangt unna noe opprykk med dette.
INGEN krigervilje for 3 poeng siste 10 min. tilbake til paddy fra murphy og austin fra enegn midtsirkel når vi har kontroll på possesion.
austin med hofteknekk når tonge bryter og vi har mulighet å kjøre kontra.
paddy bruker sine vante 45-50 sek på 5 meterspark.
vi virker mer fornøyd med 1 poeng enn 3 :'(
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Kian

Syns ikke vi skal svartmale situasjonen. Vi står med 5 poeng på tre kamper, der av 2 av de lagene vil komme til å kjempe om opprykk i år. Kampen i dag var ikke den beste, og vi skulle helst vunnet, men 1 poeng er iallefall mye bedre enn 0. Vi forblir også ubeseiret, selv om vi bør vinne hjemmekamper mot antatt svakere motstand. Leeds var det beste laget i 2 omgang og er uenig i at Wednesday var bedre. De hadde kanskje den største sjansen, med en grei redning av Kenny. Leeds hadde spillet osv men fikk ikke inn det avgjørende målet. Greit nok vi skulle hatt 1 straffe, men sånn er det bare. Vi fikk det ikke og da er det ikke vits i å drive å diskutere "hva hvis" osv.
Syns det er flere her som alltid skal skrive at vi blir presset i alle kamper, bli kvitt den og den personen osv. Vi har de spillerene vi har, og da kan man ikke forlange mer.
Om noen skulle sagt at vi skulle ha 5 poeng etter disse 3 kampene så hadde jeg HÃ...PET det, men ikke TRODD det. Får håpe vi fortsetter å sanke poeng så kan det bli en fin sesong. At folk snakker om at vi er dårlig, redd vi får en mid-table-finish i år osv er bare irriterende.

J-R

Dårlig.
Skremmende dårlig.
Spiller på samme måte som tidligere.
Skaper ingenting.
Pumper baller fremover.

Rett og slett deprimerende å sitte å se på.
I beste fall en plass midt på tabellen, viss det ikke kommer forsterkninger.
Noe det ikke gjør.

Nedtur, igjen......

Bites Yer Legs

Pearce MoM. Peltier solid på høyreback, at han har blitt vurdert som noe annet er latterlig. Kenny viser hvor viktig han kommer til å bli denne sesongen. Skuffende at mange fine opprullinger ikke .resulterer i flere sjanser. Savner at McCormack er litt mer  direkte, den ene gangen han er det blir det jo målmålmål.   Og den famøse fjerdesigneringen bør vel væreen ving?

Disse derbykampene lever litt sitt eget liv, det kunne gått begge veier. 1-1 greit nok
KEEP FIGHTING!!

sportcarl1

Quote from: Bites Yer Legs on August 17, 2013, 15:44:41
Pearce MoM. Peltier solid på høyreback, at han har blitt vurdert som noe annet er latterlig. Kenny viser hvor viktig han kommer til å bli denne sesongen. Skuffende at mange fine opprullinger ikke .resulterer i flere sjanser. Savner at McCormack er litt mer  direkte, den ene gangen han er det blir det jo målmålmål.   Og den famøse fjerdesigneringen bør vel væreen ving?

Disse derbykampene lever litt sitt eget liv, det kunne gått begge veier. 1-1 greit nok
pearce och austin har varit grymma i år, emn saknar kreativitet på mittfältet och anfallet, vi har inte haft sämre anfall sedan 1980-talet
 

Promotion 2010

Leeds United er i en "transformation"-fase. Mye har skjedd "behind-the-scene" både i styrerommet og på Thorpe Arch.

Spillerne blir vel for første gang siden Revies tid behandlet som den viktige kjernen de skal være i en fotballklubb. McDermott og hans menn er forhåpentligvis der for en lang periode! Da blir det bra! Jeg har troen!

;D

Kampen i dag ga oss mer spill enn noen av Warnocks kamper gjennom fjorårssesongen. En ting som kan hindre oss i år er de 10-12 derby-kampene vi kommer til å spille mot bl.a.: Huddersfield, Sheffield Wed, Doncaster, Middlesbrough og Barnsley!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Poleon er, i likhet med Macca, en spiller som ikke holder seg til posisjonen. Jeg liker det. De er frekke, vil ha ball og er best når de utfodrer mann en-mot-en i fart.

Dersom Macca henter bare èn ving, kan angrepsfotball se langt bedre ut (noe som forsåvidt ikke skal så mye til). Da kunne den nye og Poleon ligget bredere, mens Macca kunne spilt midtspiss. Evt kunne det vært en ide å prøve med Smith som en hodetrussel i feltet og Poleon og Macca mer bredt.

Angrepsplanen er fraværende dessverre. Blir forøvrig spennende å se hva som skjer når Byram kommer i form. Peltier har absolutt ikke spilt seg ut av laget og gikk foran (sammen med Austin, Pearce og Macca) i dag. Kanskje får vi Byram høyere i banen?
Marching on together!

Sleivind

Quote from: J-R on August 17, 2013, 15:44:15
Dårlig.
Skremmende dårlig.
Spiller på samme måte som tidligere.
Skaper ingenting.
Pumper baller fremover.

Rett og slett deprimerende å sitte å se på.
I beste fall en plass midt på tabellen, viss det ikke kommer forsterkninger.
Noe det ikke gjør.

Nedtur, igjen......

Du verden! En god kamp er det ikke, langt i fra. Glemt fjorårets sesong allerede? 1-6 hjemme mot Watford er skremmende dårlig. Noen lange baller enda, men milevis bedre enn i fjor. Og 1-1 hjemme mot Sheff Wed er dårlig, men LANGT fra noen kriseresultat.


Sterland

Utrolig dårlig offensiv forestilling av Leeds. Unntaket kom selvfølgelig fra Macca. En herlig goal, klasse:-) Defensivt var det bra. Særlig Warnock og Pearce viste klasse. Offensivt var det helt natta. Weds er ikke noe stort lag, og et lag vi skal rundspille om vi skal ha noen som likner kvaliteter for PL. Meningsløst å bytte inn Diouf. 10 kg for tung, og virket mer som en pubspiller. Igjen... det MÃ... forsterkes på vingene og vi må enten dytte Macca frem eller handle en ny kvalitetsspiss.

KingHowson

Føler Pearce har vært veldig solid i de første kampene i år. Når byram er tilbake bør det være duket for benkesitting på pelitier

Dennis

Quote from: KingHowson on August 17, 2013, 16:34:59
Føler Pearce har vært veldig solid i de første kampene i år. Når byram er tilbake bør det være duket for benkesitting på pelitier

Baert på i dag? Peltier var god og ofret seg skikkelig i duellen mot langt større spillere.
Marching on together!

Leedsfan

Quote from: Sterland on August 17, 2013, 16:25:34
Utrolig dårlig offensiv forestilling av Leeds. Unntaket kom selvfølgelig fra Macca. En herlig goal, klasse:-) Defensivt var det bra. Særlig Warnock og Pearce viste klasse. Offensivt var det helt natta. Weds er ikke noe stort lag, og et lag vi skal rundspille om vi skal ha noen som likner kvaliteter for PL. Meningsløst å bytte inn Diouf. 10 kg for tung, og virket mer som en pubspiller. Igjen... det MÃ... forsterkes på vingene og vi må enten dytte Macca frem eller handle en ny kvalitetsspiss.

Warnock skuffer meg meget til tider, balltap og rare vurderinger. Han spiller seg opp, men er ikke bunnsolid..

Akkurat når Ross putta så hadde jeg egentlig lyst til å si at han måtte skjerpe seg litt, har større forventninger til han enn mange av de andre. Gutta må gi han pasninger når han evner å finne plass i mellom forsvaret og midtbanen til motstanderlaget. Han kan ikke gjøre det samme som Rooney, være over hele banen for å få ballen i beina.

Jeg er ingen forballekspert, men det nå være flere samtidige bevegelser som er innøvd. Vi hadde mange gode brudd som vi ikke utnyttet.

Pearce og Peltier spiller overraskende bra. Lees må rote bort juniorfeilene. Austin er god igjen. Green vil mye, men får det ikke helt til. Murphy må bare bli varm i trøya, han overbeviser ikke. Poleon viser at han fortjener en plass i laget, men kanskje ikke fra start? Varney har en laber dag. Kenny er meget god...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

J-R

Quote from: Sleivind on August 17, 2013, 16:03:03
Quote from: J-R on August 17, 2013, 15:44:15
Dårlig.
Skremmende dårlig.
Spiller på samme måte som tidligere.
Skaper ingenting.
Pumper baller fremover.

Rett og slett deprimerende å sitte å se på.
I beste fall en plass midt på tabellen, viss det ikke kommer forsterkninger.
Noe det ikke gjør.

Nedtur, igjen......

Du verden! En god kamp er det ikke, langt i fra. Glemt fjorårets sesong allerede? 1-6 hjemme mot Watford er skremmende dårlig. Noen lange baller enda, men milevis bedre enn i fjor. Og 1-1 hjemme mot Sheff Wed er dårlig, men LANGT fra noen kriseresultat.


Sier ikke att det er kriseresultat eller krise i det hele tatt..
Men, att det kommer til å bli det viss vi fortsetter å spille sånn...
Mulig att det er bare meg, men jeg ser ingen klare forbedringer fra kampene jeg så i fjor.

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on August 17, 2013, 15:58:13
Leeds United er i en "transformation"-fase. Mye har skjedd "behind-the-scene" både i styrerommet og på Thorpe Arch.

Spillerne blir vel for første gang siden Revies tid behandlet som den viktige kjernen de skal være i en fotballklubb. McDermott og hans menn er forhåpentligvis der for en lang periode! Da blir det bra! Jeg har troen!

;D

Kampen i dag ga oss mer spill enn noen av Warnocks kamper gjennom fjorårssesongen. En ting som kan hindre oss i år er de 10-12 derby-kampene vi kommer til å spille mot bl.a.: Huddersfield, Sheffield Wed, Doncaster, Middlesbrough og Barnsley!

100 % enig! Ingen stor forestilling idag men milevis foran prestasjonene på samme tid i fjor,
Jon R.