KAMP: vs Sheffield Wednesday at Elland Road, lørdag 17/8-2013, kl 13.15

Started by Promotion 2010, August 13, 2013, 19:34:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Milou

Er einig i mange av vurderingane her, men satt faktisk å håpa at det var Poleon som blei tatt av då Smith kom inn. Han såg ut som han hadde gjort sitt på det tidpunktet, mens Varney var i ferd med å komme inn i kampen. Poleon var sannsynleg frustrert over behanldinga han fekk av Sheff. Wed. forsvaret, men er einig i Sky-kommentatorane at det ikkje var verre enn ein må rekna med i Championship. Men snytt for ein straffe, det blei han.

Elles mykje oppløftande av Peltier, men det hjelper ikkje å komme rundt på kanten viss ein ikkje kan slå innlegg. Kenny og McCormack er dei beste for oss og mellom seg reddar dei uavgjort etter at Leeds kom under. Lurer på om ikkje McCormack kan passe i ein litt tilbaketrukke rolle. Han er intelligent med ballen og har det som skal til for både å utfordre og slå gjennombrotspasningar.

Carl Fisker

Quote from: Kian on August 17, 2013, 15:40:44
Syns ikke vi skal svartmale situasjonen. Vi står med 5 poeng på tre kamper, der av 2 av de lagene vil komme til å kjempe om opprykk i år. Kampen i dag var ikke den beste, og vi skulle helst vunnet, men 1 poeng er iallefall mye bedre enn 0. Vi forblir også ubeseiret, selv om vi bør vinne hjemmekamper mot antatt svakere motstand. Leeds var det beste laget i 2 omgang og er uenig i at Wednesday var bedre. De hadde kanskje den største sjansen, med en grei redning av Kenny. Leeds hadde spillet osv men fikk ikke inn det avgjørende målet. Greit nok vi skulle hatt 1 straffe, men sånn er det bare. Vi fikk det ikke og da er det ikke vits i å drive å diskutere "hva hvis" osv.
Syns det er flere her som alltid skal skrive at vi blir presset i alle kamper, bli kvitt den og den personen osv. Vi har de spillerene vi har, og da kan man ikke forlange mer.
Om noen skulle sagt at vi skulle ha 5 poeng etter disse 3 kampene så hadde jeg HÃ...PET det, men ikke TRODD det. Får håpe vi fortsetter å sanke poeng så kan det bli en fin sesong. At folk snakker om at vi er dårlig, redd vi får en mid-table-finish i år osv er bare irriterende.
Enig i denne vurderingen. <det er altfor tidlig å snakke om en mid-table-finish.

Cherry

Håper vi får de 2 som Brian vil ha tak i.
Håper de står for kreativitet.

GeirO

Foreløpig ser vi ut som et "midt på tabellen"-lag, langt fra topp to -nivå. Så får vi se om vi blir bedre og bedre....
MOT

Kickthemdown

Quote from: SirOlsen on August 17, 2013, 15:12:04
Utrolig skuffet...
;D Hva er det folk forventer ? Se på laget vårt da. Samme røkla som i fjor, hvorfor skulle vi plutselig begynne å spille opp til fest nå ?  ::)

1-2-0 er en veldig god serieåpning i mine øyne. Er veldig fornøyd så langt.

Blank_File

Quote from: Alta-White on August 17, 2013, 23:28:54
Utrolig skuffet...
;D Hva er det folk forventer ? Se på laget vårt da. Samme røkla som i fjor, hvorfor skulle vi plutselig begynne å spille opp til fest nå ?  ::)

Helt enig. Synes både spillervurderinger og forventninger til mange her inne nå er helt fullstendig på jordet.

nord

5 poeng og ingen kamp tabt er acceptabelt  ::). Holder vi dette gennemsnittet så er det Wembley i maj  ;)

sportcarl1

Quote from: nord on August 18, 2013, 02:44:16
5 poeng og ingen kamp tabt er acceptabelt  ::). Holder vi dette gennemsnittet så er det Wembley i maj  ;)
men  ;)då får å andra sidan lagen framför oss hålla sina poängsnitt

Ankerjon15

Som vanlig noen som må slenge dritt her inne, uten tap til nå synes jeg er bra. Spillet kunne sikkert hvert bedre men vi er da ikke verdens beste klubb enda da. Heia LEEDS.

Eriksen55

Bra åpning, for all del. Men syntes det offensive spillet er undr enhver kritikk. Lykke og fromme, planløst og mye lange baller...akkurat som forgjengern. De sjansen vi skaper kommer på brudd når motstander gjør feil, eller de få gangene vi bruker midtbanen å spille igjennom. Det er meg en gåte at Warnock og Lees gang etter gang pælmer  den ballen oppover i håp om å treffe hodet til Varney.

I mine øyne har vi nok ballspillere til å kunne prøve  å spille ut motstanderen mer langs bakken.  I går, når vi først gjorde det så skapte vi noe, eller var nære på å få til noe.

Et annet problem vi har er at vi ikke fyller opp nok i boksen når vi kommer rundt på kant, flere ganger så stod vi med 1 max 2 spillere i boksen mot 5-6 WED spillere...blir lite mål av sånn.

Men ser bedre ut en forrige sesong, og med et par forsterkninger så kan dette bli bra.

Fortsetter Peltier sånn er han høyrebacken våres. Da har vi en "ny"ving i Byram!!

auren

Quote from: Kian on August 17, 2013, 15:40:44
At folk snakker om at vi er dårlig, redd vi får en mid-table-finish i år osv er bare irriterende.

Jeg er forsåvidt enig i at 3 kamper er et særdeles tynt grunnlag å komme med tips om mid table allerede, men er det like irriterende at noen feks spår at Nottingham blir å finne i toppen av tabellen og Millwall i bunnstriden?

Jeg synes vi ser litt tendenser som allerede tilsier at vi vil slite med å kunne være god nok for topp 6. Vi skaper lite sjanser, og har ingen storscorere i laget. Ingen kantspillere som slår gode innlegg. Jeg tror vi kommer til å tape færre kamper denne sesongen, men redd en del kamper hvor vi bør vinne (som i går) ender med poengdeling.

Kommer det inn et par vinger og en storscorer, så får selvsagt pipen en annen lyd. Men pt virker det utopisk.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

Quote from: Blank_File on August 18, 2013, 01:31:42
Utrolig skuffet...

Helt enig. Synes både spillervurderinger og forventninger til mange her inne nå er helt fullstendig på jordet.

Ka f..? e da blitt forbudt å vera opptimist?? EG HAR TRUA!!   MOT
DALHEIM WHITES

Dennis

Quote from: asLeeds on August 18, 2013, 10:58:28
Utrolig skuffet...

Selvsagt ikke! Jeg deler optimismen, selv om jeg ikke tror vi har sjanse til direkte opprykk slik stallen ser ut. Med en ving eller to inn, derimot.

Når det gjelder spillet, er det skrekkelig fantasiløst i angrepet. Defensivt derimot, som har vært et problem i flere sesonger, ser vi plutselig langt bedre ut. Folk virker å glemme dette.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on August 18, 2013, 11:15:58
Quote from: asLeeds on August 18, 2013, 10:58:28
Utrolig skuffet...

Selvsagt ikke! Jeg deler optimismen, selv om jeg ikke tror vi har sjanse til direkte opprykk slik stallen ser ut. Med en ving eller to inn, derimot.

Når det gjelder spillet, er det skrekkelig fantasiløst i angrepet. Defensivt derimot, som har vært et problem i flere sesonger, ser vi plutselig langt bedre ut. Folk virker å glemme dette.
Jeg synes egentlig mye var bra i går. Enig i at forsvaret er bedre enn i fjor, men må si jeg stusser over både Peltier og Greens defensive egenskaper......særlig på målet til Wednesday så var det vel en som forlot stanga...Murphy tror jeg blir bedre og bedre :) Urettferdig å forvente at en spiller fra L1 plutselig skal være kvalitetsspiller i championship etter noen uker i ny klubb og liga....fremover er det dessverre tynt etter min mening.Ross er kanon og Poleon kommer til å utvikle seg videre ;) Hunt og Varney synes jeg er triste greier.... 2 kvalitetsspillere inn og ting ser lysere ut :)
MOT!

fmtj

Uten tap på de tre første kampene, slett ikke ille det.... :)
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Fikk sett bare slutten på kampen men sitter med et inntrykk (så langt) av at Peltier er veldig bra til å forsere seg fremover til dørlinja men har særdeles svake innlegg? Eller?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

DenHviteYeboah

Quote from: Joe Jordan on August 19, 2013, 11:23:51
Fikk sett bare slutten på kampen men sitter med et inntrykk (så langt) av at Peltier er veldig bra til å forsere seg fremover til dørlinja men har særdeles svake innlegg? Eller?
Veldig bra er vel å ta i.....synes Peltier har vært en gedigen skuffelse med tanke på at han kostet £750.000 :(
tenk om vi skulle rykke opp til PL..hva i all verden skulle han ha foretatt seg der??? vært rundingsbøye?
Eller husker jeg feil, var prisen lavere....?

Woody

Quote from: DenHviteYeboah on August 19, 2013, 13:05:47
Veldig bra er vel å ta i.....synes Peltier har vært en gedigen skuffelse med tanke på at han kostet £750.000 :(
tenk om vi skulle rykke opp til PL..hva i all verden skulle han ha foretatt seg der??? vært rundingsbøye?
Eller husker jeg feil, var prisen lavere....?

Finns langt dyrere rundingsbøyer i PL  ;)syns Peltier har greit seg veldig bra denne sesongen og holder greit nivå i den divisjonen vi fortsatt er,mangler klart ein del som  fks innlegga til Byram...Om vi rykker opp er nok ikkje Pelts eit klart 1 valg på H back men kansje back up?
LIFE IS LEEDS

Kontakinte

Noen spillere er en "potet", der er ikke Peltier! Han er MS og kunn det. Han er vår beste MS, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke blir brukt på riktig plass!!

Leedsfan

Quote from: Kontakinte on August 19, 2013, 13:51:30
Noen spillere er en "potet", der er ikke Peltier! Han er MS og kunn det. Han er vår beste MS, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke blir brukt på riktig plass!!

I følge noen så er han kun høyreback.. Hva sier han selv??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Hele kampen ligger ute i MÃ...L-tråden! :-)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kontakinte

Quote from: Leedsfan on August 19, 2013, 14:14:53
Quote from: Kontakinte on August 19, 2013, 13:51:30

I følge noen så er han kun høyreback.. Hva sier han selv??
Han har vell spilt både høyre venstre back og midtstopper, jeg synes han helt klart er best/tryggest i midtforsvaret.

Asbjørn

Denne gangen har Eddie kuttet ut høflighetssnakket og så tydeligvis den samme kampen som meg!

SATURDAY’S game was a battle and I didn’t think we played particularly well. I basically thought a draw was a fair result.

When you look at the game in the last 15 minutes, they looked the team who were going to win it and Paddy Kenny made a couple of decent saves and their changes seemed to help them as they brought on a bit of pace in Jacques Maghoma.

Considering how Sheffield Wednesday have started the season, I thought they played quite well and they surprised me a little bit, while we never really got going, apart from little flashes.

But I‘ve got to say I do think there’s a lot better sides we will face than Wednesday.

Although Saturday was always going to be hard, given our record in local derbies last year - and they seem to be a bit of a bugbear for us. It’s something we are going to have to get over.

Ross McCormack did well in patches as did Rodolph Austin, who broke things up, but in general we never controlled the game in the midfield area for me. The midfielders needed to get hold of the ball a little bit more and we gave the ball away too cheaply.

Luke Murphy is a good player and passer and has talent, but he has to find a way to get into the game more.

I know he’s starting his career at Leeds. But he’s not 18, he’s 23 and this season is a big one for him and it’s about using his talent as he’s a lovely passer.

Looking at us, the better quality came from Ross with that chip in the first half, along with his goal, which was really well-taken.

I didn’t think he was great, but his moments were the highlight.

You look at our side and say: ‘Who is going to score us 25 goals?’ There’s probably only one man who can in Ross and he’s playing that little bit deeper. If you are going to be up there in the top-six reckoning at the end of the season, you need something to be scoring 20 to 25 goals.

I think we were crying out for a genuine wide player on Saturday. We could have got at them down their right-hand side as their right-back was having a bit of a hard time. I don’t think we made the most of that opportunity.

Looking at Dominic Poleon, I thought he started off well, but there was no end product. While if you look at the game overall, their goalkeeper didn’t have a shot to save - it was Paddy Kenny who had to make the main saves.

Poleon did cause Wednesday problems with his pace and energy, but I still think the boy has a bit to learn and he needs to get his head up a little bit more and bring mroe people into the game.

But that is something Brian will be working on, there’s definitely a raw talent there â€" no doubt about that. He will improve his game, it’s the same for most players.

The back four did alright and Lee Peltier had one of his better games going forward, but we still look like conceding and the goal Wednesday scored was a poor one to concede for me, while just before the half-time whistle, Michail Antonio had a great chance at the back post with a header from another corner.

There’s still improvement to be made in the whole side. But we are working hard and that’s a good thing.

Talking to Brian after the game, he knows he needs a couple of players to strength the team and the squad. But while he will be disappointed, he will work with what he has got and as long as the players are giving their all and working hard, he will accept that.

He is the sort of guy who seems to work with the best he has got and that is what it is all about. He is patient and will give players chances to work on their game and will be helping them improve.

When you look at our start, it’s not bad, although it could have been a lot better. We could have been up the top of the league if we had won on Saturday and that can make a difference, even at this early stage. It’s nice for players to see they are right up there.

As for the penalty call for Wednesday near the end, I think it was a handball by Jason Pearce .

But I actually watched the replay of Lewis Buxton’s first-half challenge on Poleon and he definitely pulled his shirt back and that was a penalty as well,

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-derby-form-remains-a-concern-for-whites-gray-1-5966198
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan