Skrevet av Emne: Ex-SPILLER: Alex Mowatt  (Lest 85632 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #90 på: Mars 25, 2015, 22:19:45 »
Simon Walton, Nicky Barmby og Andy Robinson i startoppstillinga. Er ikke de litt gamle da?  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #91 på: Mars 25, 2015, 22:51:48 »
England Mexico  1-1, 4-2 etter straffer

@england: Guzman up next for Mexico...and he SCORES.
@CallumRobbo37 steps up to win it for England...and HE SCORES!
England beat Mexico on penalties!

Mowatt var ikke på banen!

Sikkert en grei opplevelse for ham likevel! Akkurat som Redfearn ønsket!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #92 på: Mars 26, 2015, 00:00:41 »
England Mexico  1-1, 4-2 etter straffer

@england: Guzman up next for Mexico...and he SCORES.
@CallumRobbo37 steps up to win it for England...and HE SCORES!
England beat Mexico on penalties!

Mowatt var ikke på banen!

Sikkert en grei opplevelse for ham likevel! Akkurat som Redfearn ønsket!  :)

Skulle ikke Mowatt melde forfall??? ???
Jon R.

Runar

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #93 på: Mars 26, 2015, 08:10:36 »
England Mexico  1-1, 4-2 etter straffer

@england: Guzman up next for Mexico...and he SCORES.
@CallumRobbo37 steps up to win it for England...and HE SCORES!
England beat Mexico on penalties!

Mowatt var ikke på banen!

Sikkert en grei opplevelse for ham likevel! Akkurat som Redfearn ønsket!  :)

Antar at han ikke er på banen fordi treneren ikke synes han er god nok... Ellers er jeg sketisk til dette som spillerutvikling, klart at det kan være viktig å få kjenne på nivået internasjonalt i noen kamper kontra og spille kamp nummer 50 og 51 på Championship for et lag som ikke har noe å spille for.

Mowatt hadde en sesong bak seg i fjor der han spilte mye førstelagsfotball og er kjent med belastningsgraden, her er jeg litt mer bekymret for Cook.
 

samadhi

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #94 på: Mars 26, 2015, 08:33:01 »
Phil Hay @PhilHayYEP   
LUFC player of the year: Mowatt for me followed closely by Cook. Both excellent but Mowatt's done most to carry the season at critical times


Må sies at Mowatt har taklet "den vanskelige" andre sesongen veldig bra. Det til tross for en trøblete start med mye skader i preseason. Se på Sam Byram som brukte en og en halv sesong på å finne tilbake til det nivået han holdt i sin debutsesong.

marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #95 på: Mars 26, 2015, 08:36:25 »
England Mexico  1-1, 4-2 etter straffer

@england: Guzman up next for Mexico...and he SCORES.
@CallumRobbo37 steps up to win it for England...and HE SCORES!
England beat Mexico on penalties!

Mowatt var ikke på banen!

Sikkert en grei opplevelse for ham likevel! Akkurat som Redfearn ønsket!  :)
Skulle ikke Mowatt melde forfall??? ???

Redders truet vel med at de skulle melde forfall for cookie (som Lorimer kaller ham) og eskimoen. I stedet ringte han opp sine gamle kollegaer Southgate og 'veteranens favoritt' (hus'er itte navnet på vår gamle venn i ungdomssystemet right now). Der ble man vel enige om at de skulle få trene og føle på landslagsmiljøet - men spille ytterst lite.
Et såkalt kompromiss. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #96 på: Mars 26, 2015, 22:42:07 »
England Mexico  1-1, 4-2 etter straffer

@england: Guzman up next for Mexico...and he SCORES.
@CallumRobbo37 steps up to win it for England...and HE SCORES!
England beat Mexico on penalties!

Mowatt var ikke på banen!

Sikkert en grei opplevelse for ham likevel! Akkurat som Redfearn ønsket!  :)
Skulle ikke Mowatt melde forfall??? ???

Redders truet vel med at de skulle melde forfall for cookie (som Lorimer kaller ham) og eskimoen. I stedet ringte han opp sine gamle kollegaer Southgate og 'veteranens favoritt' (hus'er itte navnet på vår gamle venn i ungdomssystemet right now). Der ble man vel enige om at de skulle få trene og føle på landslagsmiljøet - men spille ytterst lite.
Et såkalt kompromiss. :)
Boothroyd...
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #97 på: Mars 26, 2015, 22:50:54 »
Boothroyd...
Selbstverstandlich, Jon, Booty it was! :)

Fant like godt frem artikkelen jeg bare hadde 'i hodet' da jeg postet det:

http://www.squawka.com/news/leeds-boss-neil-redfearn-on-alex-mowatts-england-withdrawal-he-is-playing-a-lot-of-football-and-needs-rest/222574


Leeds United manager Neil Redfearn has revealed why he asked for Alex Mowatt to be withdrawn from England under-20 duty, because the teenager is playing regular first-team football with the Championship club and needed to rest.

Mowatt has been a regular for Leeds this season, starting all six of the games they had during a 22 day period before the international break, becoming one of the brightest young stars in the Championship.

Redfearn was concerned by the 19-year-old’s workload and spoke with England under-21 manager Gareth Southgate and under-20 boss Aidy Boothroyd. He spoke of the “duty of care” managers have to protect teenage players from being overworked whilst they are still developing.

Andy Ritchie: Neil redfearn clearly wants to instil his ethos in Lewis Cook and Alex Mowatt

The 49-year-old, who was caretaker boss at Elland Road earlier in the season before landing the job permanently, has praised the understanding of both Southgate and Boothroyd for allowing Mowatt to drop pout of international duty.

“I spoke to Gareth Southgate as well, having played with him at Crystal Palace and he is someone I know well and I also spoke with Aidy Boothroyd about Alex and said that it would be fine for him to be around the squad for a few days, but then I want him resting,” Redfearn told the Yorkshire Evening Post.

“Alex is another one I don’t want playing games because he is another one who is playing a lot of football. We have a duty of care that we should never forget as these players are 17 and 19.

“If we do it right this time, then further down the line, both England and Leeds United will benefit and that is how I look at it.”

Read more at http://www.squawka.com/news/leeds-boss-neil-redfearn-on-alex-mowatts-england-withdrawal-he-is-playing-a-lot-of-football-and-needs-rest/222574#FGgkUKqLXpuZKOpG.99
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #98 på: Mars 29, 2015, 18:09:58 »
@LUFC: Internationals: Good luck to @alex_mowatt on @england duty this afternoon. He starts for the Under-20s vs USA at Plymouth (3pm). #lufc

@england: England U20s take on USA: Pickford; Odubajo, Ball, Turnbull, Toffolo; Reed, Stephens, Grimes, Mowatt, Swift; Thomas.

@WALMOT3: Alex Mowatt #ENGvUSA #U20s #LUFC http://t.co/9ZkURReS9a

@LUFC: Internationals: @alex_mowatt played 79 minutes as he helped @england Under-20s record a 2-1 friendly victory over USA this afternoon. #lufc

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #99 på: Mai 02, 2015, 12:56:27 »
@LUFC: Alex Mowatt is presented with his YEP Player of the Year award ahead of kick-off at Elland Road. #lufc http://t.co/xQM1Uz1YAm


Et mål i dag, Alex?  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #100 på: Juli 20, 2015, 18:47:34 »
Får håpe Alex får tilbud om ny kontrakt snart. Går ut i 2017. Skulle ønske klubben vår hadde for vane å ta litt bedre vare på arvesølvet...

sportcarl1

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #101 på: Juli 20, 2015, 19:23:28 »
Får håpe Alex får tilbud om ny kontrakt snart. Går ut i 2017. Skulle ønske klubben vår hadde for vane å ta litt bedre vare på arvesølvet...
kan kanske bero lite på  spelarna med, är kanske ingen slump att cook, taylor och mowatt förlängde med ett år, medan murphy förlängde med fyra år
 

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #102 på: August 13, 2015, 21:46:27 »
DONCASTER: MOWATT'S MEASURE OF PROGRESS
Young midfielder set for hometown return at the scene of his United debut...

PUBLISHED 13 AUGUST 2015 AT 09:00

ALEX MOWATT, DONCASTER ROVERS
Alex Mowatt says Thursday night’s visit to hometown club Doncaster Rovers will provide a good measure of his first-team progression, two years on from making his United debut there.

The midfielder, aged just 18 at the time, made his first senior appearance in August 2013’s 3-1 Capital One Cup victory at the Keepmoat Stadium, making a big impression in the town where he was born.

Alex’s rise since that night has been a rapid one, with the England Under-20s international claiming last season’s Player of the Year award after a stunning campaign which saw him find the net on nine occasions.

Two years on from his debut and the same competition has again pitted United against Doncaster in the first round, sparking fond memories for Alex.

“I made my debut there two years ago – in the same cup as well – so it’s like going back two years to see how far I’ve come,” he said.

“I can remember everything about my debut. I had to drive to Thorp Arch to go back to Donny.

“I can remember at half-time – I’d played well until that point – and I was thinking ‘Get me off, that’ll do me for my debut’, because I didn’t want to do anything wrong.

“It was a good game for me. I crossed one in and Matt Smith headed it back and Scott Wootton headed it in – I remember it clearly.

“I had loads of family and friends at the game but I tried keeping it on the low, I didn’t want more pressure.

“I’m sure there’ll be more there this time that know whether I’m playing or not.”

Uwe Rosler has already made it clear that his United side will be “taking the cup seriously”, and Alex believes they need to go into the fixture with the same mentality that they would for a league game.

“It’s a derby so you’ve got to approach it like a league game and go into the game firing", he said. "Hopefully we can get the win.

“We just want to get to the next round but we also want to play well like we did on Saturday.

“If we do play like we did on Saturday, we’ll get the win.”

Reflecting on Saturday’s opening draw with Burnley, Alex added: “I thought we played well, we played the style that the gaffer wants us to play and it worked for us.

“We should have won the game in the end, I thought.

“I think we played some good football as well as our defensive game and our pressing game. We created a lot of chances and got crosses in the box.

“It was a great finish from Mirco – on his left foot as well.

“There were a couple of mistakes leading up to their goal, I got beat too easily and they got the cross in so hopefully we’ll learn from them and cut those mistakes out.

“That’s the best atmosphere I’ve ever played in at Elland Road.”

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/t0u6v9b31w21l0hf9hkiuqho/title/doncaster-mowatts-measure-of-progress#sthash.hkjCs0JF.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #103 på: Oktober 17, 2015, 17:33:51 »
Må opp i ringa! Må bli kvikkere.. For tung i ræva?

GeirO

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #104 på: Oktober 17, 2015, 17:36:41 »
Men fantastiske dødballer.
MOT

Eriksen55

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #105 på: Oktober 17, 2015, 17:38:28 »
Ikke fantastiske, men bra er dem.. Det skal han ha

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #106 på: November 07, 2015, 22:50:58 »
@WALMOT3: Goal of the Day #SSNHQMowatt #LUFC https://t.co/oipnqAwyRb


 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #107 på: November 07, 2015, 22:52:09 »
@WALMOT3: RT: @SkySportsNewsHQ: POLL RESULT: Congratulations @alex_mowatt! He wins with 56%
#LUFC https://t.co/Ur3ZaPkb3s
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #108 på: November 09, 2015, 19:21:55 »
Ten of the best: Alex Mowatt


@WALMOT3: 10 #BANGERS from Alex Mowatt #LUFC @cadillacjukebox https://t.co/8KXTieBU3z


 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

TK20

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #109 på: November 09, 2015, 22:55:18 »

Ten of the best: Alex Mowatt


@WALMOT3: 10 #BANGERS from Alex Mowatt #LUFC @cadillacjukebox https://t.co/8KXTieBU3z


 8)

Digger når Whelan roper GET IN!!!

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #110 på: November 10, 2015, 13:50:47 »
Kjenner at jeg allerede gruer meg til januar da budene tikker inn på Mowatt >:(

Sydhagen

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #111 på: November 10, 2015, 13:54:32 »
Kjenner at jeg allerede gruer meg til januar da budene tikker inn på Mowatt >:(

Gled deg mens du kan og ikke ta sorgene på forskudd. blir deprimert av det  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #112 på: November 10, 2015, 15:37:46 »
Kjenner at jeg allerede gruer meg til januar da budene tikker inn på Mowatt >:(

Ikke så mye annet enn 2 bra skudd og noen dødballer han har bidratt med i år.. Han var nok hetere på overgangsmarkedet i sommer.


DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #113 på: November 10, 2015, 16:14:45 »
Kjenner at jeg allerede gruer meg til januar da budene tikker inn på Mowatt >:(

Ikke så mye annet enn 2 bra skudd og noen dødballer han har bidratt med i år.. Han var nok hetere på overgangsmarkedet i sommer.


Javel...så slike mål fører ikke til at man blir hetere på overgangsmarkedet..?

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #114 på: November 10, 2015, 18:37:16 »

Ten of the best: Alex Mowatt


@WALMOT3: 10 #BANGERS from Alex Mowatt #LUFC @cadillacjukebox https://t.co/8KXTieBU3z


 8)

Digger når Whelan roper GET IN!!!


Jeg er litt for det mer enklere GOOOOAAAALLLL som faktisk betyr noe!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #115 på: November 10, 2015, 22:16:10 »
Kjenner at jeg allerede gruer meg til januar da budene tikker inn på Mowatt >:(

Ikke så mye annet enn 2 bra skudd og noen dødballer han har bidratt med i år.. Han var nok hetere på overgangsmarkedet i sommer.


Javel...så slike mål fører ikke til at man blir hetere på overgangsmarkedet..?

Vel.. Som en YouTube skrytevideo ser han sinnsyk ut ja... Men helt ærlig så tror jeg ikke det er noen PL klubber som er imponert over spillet i år nei.

Men for all del. Han viste i fjor at han har noe potensiale.
« Siste redigering: November 10, 2015, 23:10:08 av eriksen55 »

J-R

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #116 på: November 11, 2015, 08:28:49 »
Ser ut som han har ett lodd på 200 kg hengende etter seg, når han prøver å løpe!
Hadde blitt tatt fullstendig luven av i Premier League!

Skuddbeinet er det derimot ingenting å si på:-/

Sydhagen

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #117 på: November 11, 2015, 08:43:17 »
Hallo, en spiller kan faktisk gjøre en bra figur i PL selv om han ikke er Ben Johnson!
Latterlig å høre hele tiden at han der er for veik, treig etc, så han kan da umulig lykkes i PL...

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #118 på: November 11, 2015, 08:44:53 »
Hallo, en spiller kan faktisk gjøre en bra figur i PL selv om han ikke er Ben Johnson!
Latterlig å høre hele tiden at han der er for veik, treig etc, så han kan da umulig lykkes i PL...
Det var vel i sin tid en vedtatt sannhet at Bradley Johnson ikke ville ha nubbetjangs i Premier League...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #119 på: November 11, 2015, 10:04:54 »
Hallo, en spiller kan faktisk gjøre en bra figur i PL selv om han ikke er Ben Johnson!
Latterlig å høre hele tiden at han der er for veik, treig etc, så han kan da umulig lykkes i PL...

Mowatt har fotballhode, et godt venstrebein og fin teknikk.

Jeg tror han kan lykkes (les: bli med oss opp i PL), men jeg er også helt enig i at han i år har vært for tung i ræva, som det sies. Tenker ikke da på mangel på toppfart, for det kan kompenseres i posisjonen han spiller, men det faktum at han forflytter seg altfor sent på korte avstander defensivt.

Om han ikke fungerer som førsteforsvarer, blir han aldri noen toppspiller. Men, som Asbjørn never: Bradley Johnson er et eksempel som har motbevist det. Becchio ble også avskilta av mange, da vi rykka opp.

Men: Har han slitt med en tilbakevendende skade eller er han dårlig eller feiltrent? Virker til tider enormt tung i steget, men når han er "på", så er han en herlig fotballspiller. De siste kampene har han også sett litt mer bevegelig ut igjen. Likevel er det et par ganger mot Huddersfield han blir gått forbi uten nesten å virke i stand til å komme opp i mann.

Jeg håper de to kremmerhusene gir han selvtilliten til å starte sesongen for fullt, for midtbanen trenger en målfarlig Mowatt. Han hadde målsetting om tosifra i år...
« Siste redigering: November 11, 2015, 10:07:23 av Mr Kaizer »
Marching on together!