Skrevet av Emne: Ex-SPILLER: Alex Mowatt  (Lest 85601 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

AndyMathie

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #120 på: November 11, 2015, 10:18:16 »
Kjenner at jeg allerede gruer meg til januar da budene tikker inn på Mowatt >:(

Ja jeg gruer meg også og tenk vi hadde ikke trengt å grue oss, men nå når det usikkerhet rundt Cellinos eierskap så kommer mareritt rundene igjen hver jævla overgangsvindu! Helsikas folk alle som vil ha ut el presidente!
We are Leeds and we are proud of it!

Eriksen55

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #121 på: November 11, 2015, 16:18:02 »
Kjenner at jeg allerede gruer meg til januar da budene tikker inn på Mowatt >:(

Ja jeg gruer meg også og tenk vi hadde ikke trengt å grue oss, men nå når det usikkerhet rundt Cellinos eierskap så kommer mareritt rundene igjen hver jævla overgangsvindu! Helsikas folk alle som vil ha ut el presidente!

Ja helt riktig det. Cellino sprer masse usikkerhet og skaper mareritt for fansen.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #122 på: November 15, 2015, 10:27:23 »
Mowatt, Leeds’ second top scorer last term with nine goals, has finally revived the goalscoring form he’s capable of. Mowatt scored in consecutive matches under his new coach after a run of 20 games without a goal stretching back to April.
The 20-year-old’s trusty left foot has produced 10 of his 12 goals for the club, nine of which have come from outside the box. This is something that Evans will no doubt be keen to capitalise on further.

Read more at http://www.squawka.com/news/why-steve-evans-positive-influence-is-already-reaping-rewards-at-leeds/515723#qycJMiHeb36hZcwT.99
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #123 på: Desember 10, 2015, 21:52:39 »
Alex Mowatt er nominert i kategorien månedens spiller for november. Det finner jeg ganske merkelig. Han har riktig nok scoret to flotte mål, men utover det har han vel ikke vist allverden ?

MOWATT UP FOR PLAYER OF THE MONTH

United midfielder Alex Mowatt has been nominated for November's Sky Bet Championship player of the Month
 award.
Mowatt scored twice from his four games in November, hitting stunning strikes in the wins over Cardiff City and Huddersfield Town while going on to claim the Man of the Match award after both victories.
The nominees for November's Sky Bet Championship Player of the Month award are...
Scott Carson (Derby County)
Solly March (Brighton & Hove Albion)
Alex Mowatt (Leeds United)
Daryl Murphy (Ipswich Town)
ALL WINNERS WILL BE ANNOUNCED ON FRIDAY DECEMBER 11 2015
The judging panel comprises Sky Sports’ Football League expert Don Goodman; Football League Head of Communications John Nagle; League Managers’ Association Director Olaf Dixon and Sky Bet Football Trading Manager Paul Lowery.
- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/isx7x87dkwk2154f8nvo7nbh2/title/mowatt-up-for-player-of-the-month#sthash.Jrx0FNow.dpuf
Super Leeds since 1968

samadhi

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #124 på: Desember 10, 2015, 22:36:49 »
Enig at det er en merkelig nominasjon til en spiller som ikke har imponert veldig denne sesongen.
Iflg Evans bør han likevel vinne  ;) ;)

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 12 t12 timer siden 
Alex Mowatt shortlisted for player of the month. Evans: "The only way he won't win it is because he's a Leeds United player."

marching on together,
derudaf forever...

Leedsfan

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #125 på: Desember 11, 2015, 01:04:47 »
Solly March har visst vært helt hinsides god for The Seagulls!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #126 på: Desember 11, 2015, 10:51:56 »
Jeg har aldri latt meg imponere av Mowatt, foruten hans scoringer selvsagt. Neppe god nok for en klubb som skal kjempe i toppen av NPC.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #127 på: Desember 11, 2015, 10:54:32 »
Jeg har aldri latt meg imponere av Mowatt, foruten hans scoringer selvsagt. Neppe god nok for en klubb som skal kjempe i toppen av NPC.

auren

Mener å huske vi sa noe lignende om Bradley Johnson...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #128 på: Desember 11, 2015, 11:44:38 »
Jeg har aldri latt meg imponere av Mowatt, foruten hans scoringer selvsagt. Neppe god nok for en klubb som skal kjempe i toppen av NPC.

auren

Mener å huske vi sa noe lignende om Bradley Johnson...?

Average spiller. Som nå spiller i toppen av NPC ja. Føler Mowatt er i samme kategori som Johnson. Blir ingen PL spiller garantert. Men i på et lag i toppen av NPC tror jeg han kan være.
« Siste redigering: Desember 11, 2015, 11:47:43 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #129 på: Desember 11, 2015, 11:51:51 »
Jeg har aldri latt meg imponere av Mowatt, foruten hans scoringer selvsagt. Neppe god nok for en klubb som skal kjempe i toppen av NPC.

auren

Mener å huske vi sa noe lignende om Bradley Johnson...?

Average spiller. Som nå spiller i toppen av NPC ja. Føler Mowatt er i samme kategori som Johnson. Blir ingen PL spiller garantert. Men i på et lag i toppen av NPC tror jeg han kan være.

Han endte opp i PL med Norwich og var endatil inne i landslagsdiskusjonen for England.
Han bestemte seg vel for USA til slutt?

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #130 på: Desember 11, 2015, 12:10:21 »
Jeg har aldri latt meg imponere av Mowatt, foruten hans scoringer selvsagt. Neppe god nok for en klubb som skal kjempe i toppen av NPC.

auren

Mener å huske vi sa noe lignende om Bradley Johnson...?

Average spiller. Som nå spiller i toppen av NPC ja. Føler Mowatt er i samme kategori som Johnson. Blir ingen PL spiller garantert. Men i på et lag i toppen av NPC tror jeg han kan være.

Han endte opp i PL med Norwich og var endatil inne i landslagsdiskusjonen for England.
Han bestemte seg vel for USA til slutt?



Kom til et PL lag som ikke var mange hakk bedre enn de beste i NPC lell. Ã… endte sågar ned i divisjonen han sannsynligvis hører hjemme i. At han har vært i landslagsdiskusjonen sier mer om det engelske landslaget enn kvaliteten til BJ. Ja, jeg vet England vant alt i kvalikken. Gjenstår å se hvor go den prestasjonen egentlig var. BJ er en super NPC spiller. Han har et par kvaliteter som vår mowatt foreløpig mangler. Frekvens i spillet mtp løpskapasitet samt fysikk. To kvaliteter som vel er oppskriften på suksess i NPC.
« Siste redigering: Desember 11, 2015, 12:12:41 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Gufrias

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #131 på: Desember 11, 2015, 13:13:47 »
Jeg har aldri latt meg imponere av Mowatt, foruten hans scoringer selvsagt. Neppe god nok for en klubb som skal kjempe i toppen av NPC.

auren

Mener å huske vi sa noe lignende om Bradley Johnson...?

Average spiller. Som nå spiller i toppen av NPC ja. Føler Mowatt er i samme kategori som Johnson. Blir ingen PL spiller garantert. Men i på et lag i toppen av NPC tror jeg han kan være.

Han endte opp i PL med Norwich og var endatil inne i landslagsdiskusjonen for England.
Han bestemte seg vel for USA til slutt?



Kom til et PL lag som ikke var mange hakk bedre enn de beste i NPC lell. Ã… endte sågar ned i divisjonen han sannsynligvis hører hjemme i. At han har vært i landslagsdiskusjonen sier mer om det engelske landslaget enn kvaliteten til BJ. Ja, jeg vet England vant alt i kvalikken. Gjenstår å se hvor go den prestasjonen egentlig var. BJ er en super NPC spiller. Han har et par kvaliteter som vår mowatt foreløpig mangler. Frekvens i spillet mtp løpskapasitet samt fysikk. To kvaliteter som vel er oppskriften på suksess i NPC.
På den andre siden er Mowatt ganske god til å treffe det han sikter på.
Hekta på Leeds siden 1974

Sydhagen

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #132 på: Desember 11, 2015, 13:14:22 »
Uansett, poenget mitt er at jeg tror Mowatt er god nok for en toppklubb i championship. Og kanskje bedre med et par år på stumpen.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #133 på: Desember 11, 2015, 13:45:05 »
Uansett, poenget mitt er at jeg tror Mowatt er god nok for en toppklubb i championship. Og kanskje bedre med et par år på stumpen.



Skal ikke se bort ifra du har rett i det. Syns han mangler en del på fysikk og trøkk ispillet sitt som sagt. Men det er noe han ennå kan utvikle. Talentet er det liten tvil om.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #134 på: Desember 24, 2015, 13:46:40 »
Championship Norges kåring av unge talenter:

21. desember: Alex Mowatt
Ingen jul uten talentkåring. Som vanlig vil julekalenderen være en kåring av de 24 største talentene i Championship. Eirik Aase vil presentere en ny spiller for hver dag frem til julaften. For å være en del av vurderingen må spilleren være født i 1994 eller senere. Spilleren må samtidig være eid av en av klubbene som spiller i Championship. Det vil si at lånespillere som for eksempel Tom Lawrence og Josh Murphy ikke er med i kåringen. Unntaket er dersom spilleren som er på lån, kommer fra en annen klubb i Championship. Kåringen fra forrige sesong kan du se her.

4.plass:
Navn: Alex Mowatt
Alder: 20 år (13.02.1995)
Posisjon: Midtbanespiller
Klubb: Leeds United
Kamper/Mål i årets Championship: 20/2

Som nevnt tidligere i kåringen da Kalvin Phillips ble presentert, har Leeds United svært mange gode talenter på bok for tiden. En av de mest spennende av deres unge juveler heter Alex Mowatt. Den dyktige midtbanespilleren trenger nok ingen stor introduksjon, ettersom de fleste som følger Championship bør ha god kjennskap til han nå.

Etter å ha gått gradene i Leeds Uniteds akademi siden han var ni år gammel, fikk Mowatt til slutt sin debut på førstelaget under Brian McDermotts ledelse tidlig høsten 2013. Mowatt imponerte umiddelbart, og etter et par gode ligacupkamper etablerte han seg etter hvert som en viktig førstelagsspiller.

Mowatt endte til slutt opp med 31 kamper for førstelaget i debutsesongen, og forrige sesong tok han enda noen steg. Han var involvert i de fleste kampene til Leeds, og signerte seg for hele ni scoringer i Championship. Flere av scoringene var for øvrig av det vakre slaget.

Mowatts utrolige prestasjoner i 2014/15 sesongen ble belønnet av de som følger klubben tettest. Han ble nemlig kåret til årets spiller i Leeds United av både lokalavis, spillere og klubben selv.

Denne sesongen har muligens vært et lite steg tilbake for Mowatt, ettersom han flere ganger har måttet finne seg i å ta plass på benken. Likevel har det vært mulig å se hans herlige spill i flere av kampene han har fått deltatt i. Hans gode pasningsfot, herlige overblikk og gode ballkontroll er nemlig en fryd å se på. I tillegg skaper han alltid farligheter med sin presise skuddfot.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #135 på: Januar 23, 2016, 18:47:09 »
Pope
Mowatt missing due to dead leg picked up at #swfc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #136 på: April 14, 2016, 21:48:36 »
?


The FA
Alex Mowatt’s three-match suspension remains with immediate effect after his claim of wrongful dismissal was rejected following an...

...Independent Regulatory Commission. The Leeds player was dismissed for serious foul play during the game against Birmingham on 12 April


Shocking!!!!!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #137 på: April 14, 2016, 21:49:24 »
Phil Hay

Nine years now since Leeds last won an appeal against a red card. Alan Thompson in 2007 the last.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #138 på: Juli 26, 2016, 19:33:04 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP 56 sek56 sekunder siden
Ben Mansford saying on @BBCRadioLeeds that contract talks with Alex Mowatt have begun. #lufclive
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Nørgaard

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #139 på: Juli 26, 2016, 19:41:19 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP 56 sek56 sekunder siden
Ben Mansford saying on @BBCRadioLeeds that contract talks with Alex Mowatt have begun. #lufclive

Han forlænger da heller ikke

auren

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #140 på: Juli 26, 2016, 23:15:11 »
A long contract has been offered to Mowatt but on reduced terms #lufc

Tilbys vel en "Murphy-kontrakt". Hoderystende, dog Mowatt er den svakeste av kvartetten Byram, Cook, Mowatt og Taylor.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #141 på: Juli 26, 2016, 23:40:33 »
A long contract has been offered to Mowatt but on reduced terms #lufc

Tilbys vel en "Murphy-kontrakt". Hoderystende, dog Mowatt er den svakeste av kvartetten Byram, Cook, Mowatt og Taylor.

auren

Er det mulig? Hvilken lønn er han på nå? Noen som vet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

enur

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #142 på: Juli 27, 2016, 00:24:09 »
A long contract has been offered to Mowatt but on reduced terms #lufc

Tilbys vel en "--kontrakt". Hoderystende, dog Mowatt er den svakeste av kvartetten Byram, Cook, Mowatt og Taylor.

auren

Interresant. Målfarlige midtbansespillere er alltid kjekt å ha , men Mowatt må heve seg mange hakk ift. forrige sesong hvis han skal være noe å satse på i fremtiden.
« Siste redigering: Juli 27, 2016, 00:26:18 av enur »
____________
enur

Marching on together

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #143 på: Juli 27, 2016, 09:30:50 »
Leeds må vel være den eneste klubben hvor spillere viser at de har potensiale, og dermed så kommer klubben på banen med redusert kontrakt.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #144 på: Juli 27, 2016, 10:30:02 »
Leeds må vel være den eneste klubben hvor spillere viser at de har potensiale, og dermed så kommer klubben på banen med redusert kontrakt.

Hva har han nå, hva er tilbudet?  Eg skal ha nøyaktige tall siden du uttaler deg både her og på sosiale medium som om du veit alt.

Budda

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #145 på: Juli 27, 2016, 10:44:18 »
http://www.dailystar.co.uk/galleries/4545/Every-Leeds-ace-s-weekly-wages-revealed/Chris-Wood-17-000-per-week-500117

Har ikke peiling på om denne stemmer, men den sier £ 3000 i uken. Det høres veldig lavt ut. Hvis dette stemmer, og han blir tilbudt noe lavere, så blir det nok ikke noen ny kontrakt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #146 på: Juli 27, 2016, 10:52:51 »
Leeds må vel være den eneste klubben hvor spillere viser at de har potensiale, og dermed så kommer klubben på banen med redusert kontrakt.

Hva har han nå, hva er tilbudet?  Eg skal ha nøyaktige tall siden du uttaler deg både her og på sosiale medium som om du veit alt.
Trur ikke Håkon er alene om akkurat det... :)

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #147 på: Juli 27, 2016, 11:00:34 »
Leeds må vel være den eneste klubben hvor spillere viser at de har potensiale, og dermed så kommer klubben på banen med redusert kontrakt.

Hva har han nå, hva er tilbudet?  Eg skal ha nøyaktige tall siden du uttaler deg både her og på sosiale medium som om du veit alt.
Trur ikke Håkon er alene om akkurat det... :)

Hvem er det som forteller at Mowatt har fått tilbud om reduserte betingelser?

Phil Hay sier noe annet her; at klubben og agenten er enige om å fortsette forhandlingene med sikte på å bli enige:

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-leeds-open-mowatt-contract-talks-but-taylor-s-future-remains-in-doubt-1-8035886
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #148 på: Januar 06, 2017, 21:50:32 »
Er denne spilleren på vei ut? Ikke får han spille, og jeg måtte helt ned på side 7 for å finne tråden. Faktisk så lå den nedenfor tråden om Frank Strandli. Kan tyde på at også Leeds-fansen har mistet interesse for han, ikke bare at Monk har det. Tror det er av største viktighet at han starter mot Cambridge, ikke bare kommer innpå som innbytter.
Nott Forest ståt visstnok i fare for å miste Lansbury, og enkelte ser Mowatt som en ideell erstatter. Forsvinner han til Forest i januarvinduet?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Barry

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #149 på: Januar 06, 2017, 23:21:55 »
6 måneder igjen av kontrakten, får lite spilletid under Monk. Ingenting tyder på at han får ny kontrakt. Om han forsvinner nå eller til sommeren, avhenger vel av "totaliteten" i dette vinduet og om det kommer et bud av tilstrekkelig størrelse.